Euroviisut 2024 OFFICIAL
Kuuntelin nyt kaikki biisit läpi, mitkä pystyin läpi asti kuuntelemaan. Eihän tuolla nyt mitään Käärijän kaltaista bängeriä ollut tällä kertaa. Mutta yllättäen Sini Sabotage oli näistä paras, sen pystyi kuuntelemaan kahdesti läpi, ja sen kertosäe tarttuu heti päähän. Ja siitä tulee hassuja mielikuvia, mitä kaikkea sillä voisi tehdä. Mm. pukeutumisoppaan Suomen talveen, sipulin kuorimisohjeen Marttojen sivulle, tai jonkun härskin äijäversion Kouri mua, missä videolla tyttöystävä/t saisi kouria luvan kanssa mieslaulajaa jne.
https://www.is.fi/musiikki/art-2000010131031.html
Sitten törmäsin tähän Mari Pudaksen kommenttiin. Pudashan oli hyvin aktiivinen viime vuonna Käärijä-hypen nostatuksessa. Ja Mari on samaa mieltä mun kanssa! Tuunaamalla ton Sinin esityksen (joutsenen voi pitää) siitä voisi saada hyvän esityksen Euroviisut-lavalle. Ottaisin vielä Käärijän mukaan tiimiin suunnittelemaan Ruotsin pään touhuja.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/f18a01a2-4e21-4e3e-b140-cc680b…
Kommentit (17813)
Vierailija kirjoitti:
Suomen euroviisu on surkea. Meillä olisi hyviä laulajia muttei ne mene viisuihin.
No jännä juttu sitten, ettei Henrin tilalle löydetty parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen euroviisu on surkea. Meillä olisi hyviä laulajia muttei ne mene viisuihin.
Siinäkin kisassa oli 6 parempaa, mutta kun hölmöt äänestäjät valitsi tämän hassunhauskan esityksen. Ei musiikillisista ansioista, vaan koska toinen esittäjistä oli lavalla kalsareissa.
Angelina Mango kertoo että hällä tulee olemaan tanssijoita, kuvissa näkyy täysi viisi plus koreografi, mikä on aika yllätys Italialta. Ois hyvin voinu vetää yksin omalla karismallaan ja erottunut siten, mutta lava on iso ja tanssikin on luultavasti erilaista kuin perinteisissä slay girl biiseissä. Kaikki tanssijat myös naisia onneksi, ettei tuu mitään Itävalta-vibaa tai öljyttyä kiehnäystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinäkin kisassa oli 6 parempaa, mutta kun hölmöt äänestäjät valitsi tämän hassunhauskan esityksen. Ei musiikillisista ansioista, vaan koska toinen esittäjistä oli lavalla kalsareissa.
Ihan mielenkiinnosta kyselen, ketä sinä äänestit?
Vierailija kirjoitti:
Angelina Mango kertoo että hällä tulee olemaan tanssijoita, kuvissa näkyy täysi viisi plus koreografi, mikä on aika yllätys Italialta. Ois hyvin voinu vetää yksin omalla karismallaan ja erottunut siten, mutta lava on iso ja tanssikin on luultavasti erilaista kuin perinteisissä slay girl biiseissä. Kaikki tanssijat myös naisia onneksi, ettei tuu mitään Itävalta-vibaa tai öljyttyä kiehnäystä.
Jotkut on tähän vähän pettyneitä mitä kommentteja lukee. Ehkä Saksan Lena-vibat oli niin vahvat. Mutta tuskin sillä on mitään Chanel-koreota vaan jotain vähän rennompaa.
Suomalaiset lähettävät rahvaanomaista musiikkia näihin kisoihin / minä pidän Belgian biisistä
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset lähettävät rahvaanomaista musiikkia näihin kisoihin / minä pidän Belgian biisistä
Suomalaiset ollaan rahvaanomaisia, siinä meidän viehätys.
Nyt taitaa käydä niin, että tämän viisukonkarin, (28 vuoden seurausputki), on ensimmäinen kerta, että viisut jää välistä. Suomen biisi ja ennen kaikkea esitys on niin surkea, että ei voi muuta. Myötähäpeä on niin kova.
Vierailija kirjoitti:
Nyt taitaa käydä niin, että tämän viisukonkarin, (28 vuoden seurausputki), on ensimmäinen kerta, että viisut jää välistä. Suomen biisi ja ennen kaikkea esitys on niin surkea, että ei voi muuta. Myötähäpeä on niin kova.
En kyllä voi samaistua yhtään. Jos kaikki Darudet ja Saara Aallon temppuradat on läpikärsinyt, niin tää ei tunnu missään :D Plus jos viisuja seuraa vaan menestyksen toivossa niin saa pettyä todella usein. Farkkumuna on harmiton.
Vierailija kirjoitti:
Näin naisena en haluaisi, että joku ukkeli ihan lähietäisyydellä saisi tuollaisen ajatuksen, että alanpa tässä strippaamaan leikkisästi. Yleensä julkisilla paikoilla ei toimita ihan noin spontaanisti 😱
Mulle soppii tulla ketkutellen. Lukuunottamatta ugly boys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kyselen, ketä sinä äänestit?
Mitä sen on väliä? Johan tuossa sanoin, että kaikki muut oli parempia kuin tämä vitsi, niin sama se mitä niistä 6 muusta äänestin.
Vierailija kirjoitti:
No lopeta nyt ihmeessä viisujen seuraaminen kokonaan, jos Suomen esitys on sulle noin kova pala. Yleensä pitkän linjan viisufanit on avarakatseista porukkaa, jotka on tottuneet viisulavalla näkemään vaikka mitä vuosien saatossa eri maiden esityksissä, että hieman epäilen, kuinka tarkkaan oikeasti olet edes seurannut tuon 28 vuoden ajan. Itse oon seurannut tarkemmin n. 20 vuoden ajan ja koen että ihan kaikki on lavalla jo nähty, enkä hätkähdä mistään. Sitä paitsi aika monet ulkomaalaiset nimenomaan pitää Win95manin esitystä hulvattoman hauskana, joten hukkaan menee sun myötähäpeilyt.
Tää on mielenkiintoista, miten joillekin on tosi kova pala se, jos lavalla esiintyy mies vähissä vaatteissa, mutta mitään ongelmaa ei nähdä, kun lavalla on vuosikausia pyörinyt naisten lähes paljaita pakaroita. Järkyttävää kaksinaismoralismia, ei voi muuta sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lopeta nyt ihmeessä viisujen seuraaminen kokonaan, jos Suomen esitys on sulle noin kova pala. Yleensä pitkän linjan viisufanit on avarakatseista porukkaa, jotka on tottuneet viisulavalla näkemään vaikka mitä vuosien saatossa eri maiden esityksissä, että hieman epäilen, kuinka tarkkaan oikeasti olet edes seurannut tuon 28 vuoden ajan. Itse oon seurannut tarkemmin n. 20 vuoden ajan ja koen että ihan kaikki on lavalla jo nähty, enkä hätkähdä mistään. Sitä paitsi aika monet ulkomaalaiset nimenomaan pitää Win95manin esitystä hulvattoman hauskana, joten hukkaan menee sun myötähäpeilyt.
Hulvattoman hauskana? Lähinnä kai se on harmiton. Kuinkahan moni ulkomaalainen haluaisi sen oman maansa edustajaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset sitten sinä, lähisukulaisesi, viisaat kollegasi, naapurisi ja hämmentävän älykkäät ystäväsi äänestäneet jotain toista voittoon?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen katsonut 43 vuotta (perheeni fanitti viisuja, joten 1-vuotiaana olen ekan kilpailun kuunnellut) ja seurannut 34 vuotta. Tämä vuosi on erinomainen! Niin monipuolinen; on etnistä menoa, raskasta musiikkia, bilebiisejä, balladeja sekä perinteiseen että voimaballadityyliin, on pop-oopperaa, huumoria... Mitä ei ole?!
Slay girl, slay girl, slay girl
Vierailija kirjoitti:
Koreografikin on maailmankuulu ja asut suunnittelee ja tekee joku Italian kuuluisista muotitaloista. Rahalla saa ja hevosella pääsee.
Vierailija kirjoitti:
Tää on mielenkiintoista, miten joillekin on tosi kova pala se, jos lavalla esiintyy mies vähissä vaatteissa, mutta mitään ongelmaa ei nähdä, kun lavalla on vuosikausia pyörinyt naisten lähes paljaita pakaroita. Järkyttävää kaksinaismoralismia, ei voi muuta sanoa.
Miksi nuo naiset ei sitten lopeta itsensä esittelyä puolialastomina? Suurin osa pitää kuitenkin jotain rajaa eikä tuohon ryhdy.