Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättilakosta tuli ärähdys, muttei sanallakaan lakon aiheuttajalle.

Vierailija
21.01.2024 |

Ei matkailualan auta syyttää lakkoilijoita vaan kääntäisin syyttävän sormen Orpon suuntaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2ad1343a-ed16-467f-a55d-fcccce5f0bb0

Kommentit (157)

Vierailija
121/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tolta Maran Lapilta tulee mitä ihmeellisempiä ulostuloja aika ajoin. Hän on mm. vastustanut koronarajoituksia ja samaan aikaan vaatii sähkölaskuihin tukea hallitukselta, toisaalta haukkuu Orpon hallitusohjelman lyttyyn samoin kuin työntekijöiden liian korkean palkkatasonkin. Vaikuttaa, että eniten haittaa matkailualalle tuottaa työnantajien edustaja, ei työntekijät.

https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009660912.html

Vierailija
122/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallituksestahan nämä lakot johtuu.Kaikkien aikojen floppi.

Ukrainastahan se Venäjän hyökkäys johtuu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa. 

Juurikin näin. Nämä lakkoilut on demokratian vastustamista.

Juuri näin. Koska Suomi ei saanut mieleistään hallitusta se yritetään kaataa näin, lakkoilemalla.

Kas kummaa, ne lakkoilijatkin ovat äänestäjiä. Se vielä kun EK ja hallitus noudattaisivat sovittuja pelisääntöjä sen sijaan, että väen väkisin haluavat ahneuksissaan niitä rikkoa, ei millekään lakolle olisi edes tarvetta. Hallitus=Suomen kansa. Jos se toimii kansaa vastaan, se saa mennä.

Vierailija
124/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee AKAVAkin mukaan.

Vierailija
125/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivolla ylläpito poistaa hallitus/EK vastaisia viestejä. Sitä tämä persulainen sananvapaus, ja kätyrit Sanoma Oy:ssakin.

Vierailija
126/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa. 

Mitäs se on kun EK on hallituksessa ja sanellut hallitusohjelman? Demokratiaa? Muistutan että EK on kuin ay-liikkeet mutta ajavan yritysten etuja.

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä. EK ei ole hallituksessa. EK ei ole edes äänestettävissä. 

Ay-spämmijät koittaa kuitata valeilla sen että ay-liike istuu ihan suoraan demarihallituksissa (kuten edellisessäkin) ja oli jopa hallitusneuvotteluissa osapuolena, ei siis kommento

Jos SAK ohjailee demareita, niin EK ohjailee porvareita. Eli lopeta turha lässytys. Kumpikin puoli käyttää luonnollisia vaikutusreittejää ihan laillisesti ja tasapuolisesti.

Vierailija
127/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaliitoilla ja työntekijäliitoilla on voimassa olevat sopimukset voimassa. Työntekijäliitot päättävät olla noudattamatta voimassaolevia sopimuksia.

Jos työn määrä vähenee niin ensimmäisenä irtisanomisjonossa ovat lakkoilijat.

Liittosiat pelaavat venäläistä rulettia duunarien päillä.

Työt eivät kesken lopu. Yrittäjälle se vaan harmia aiheuttaa kun konkurssi tulee. Tilalle tulee uusi kannattavampi yritys ja vaikkei tulisi töitä on.

Visst gör det så. Det enda lilla problemet för den finska jåsaren är det att följande bolag inte är i Finland. 535.000 arbetslösa vittnar rätt klart om den saken. (Källa ANM)

Eli nyt myönnät että työttömät ova

Eikö hurreille ja bettre folkille ole omaa vauvafoorumia kun tänne pitää trollata?

Vierailija
128/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK ja Orpo ne yhteen soppii, laitetaan yhdessä pussauskoppiin!

Vierailija
129/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus on saanut kansan vahvasti vastakkain ja ihmisten arvostuksen nollaan. 

Vierailija
130/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se on kun EK on hallituksessa ja sanellut hallitusohjelman? Demokratiaa? Muistutan että EK on kuin ay-liikkeet mutta ajavan yritysten etuja.

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä. EK ei ole hallituksessa. EK ei ole edes äänestettävissä. 

Ay-spämmijät koittaa kuitata valeilla sen että ay-liike istuu ihan suoraan demarihallituksissa (kuten edellisessäkin) ja oli jopa hallitusneuvotteluissa osapuolena, ei siis kommento

EK-spämmijät koittaa kuitata valeilla sen että EK istuu ihan suoraan porvarihallituksissa (kuten toissahallituksessakin) ja oli jopa hallitusneuvotteluissa osapuolena, ei siis kommentoijana kuten nuo muut järjestöt kuten SAK. 

Vierailija
131/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallituksestahan nämä lakot johtuu.Kaikkien aikojen floppi.

Ukrainastahan se Venäjän hyökkäys johtuu

Toisinpäin. Ukrainalaiset puolustautuvat,  Venäjän mielivaltaista hyökkäystä vastaa. 

Sama tässä, työntekijät puolustautuvat hyökkäystä vastaan. 

Vierailija
132/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olen pienipalkkainen ja Tehyn jäsen.

Pohdin irtisanputumista liitosta, sillä en kannata pötköttelijöiden etua. Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja vielä on monta vuotta edessä.

Ei välttämättä. Sutkin voidaan jatkossa irtisanoa helposti. Eikä noin vanhaa kannata oikeastaan uuteen paikkaan palkata enää, paitsi tietty ehkä pätkätyöläiseksi. 

Ei sanota irti! Olen lähäri ja uutta ei saada tilalle.

Se tässä vielä niin hauskaa onkin, että joka ilta rukoilen, että irtisanottais, mut ei vaan sanota. Töitä on paiskittava!

Kohta saat paiskia töitä uusilla työehdoilla. Tuntuu varmaan vieläkin mukavammalta sitten.

Vierailija
133/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ay liikkeen oma putous show. Johtunee sdp:n vaalituloksesta. Ei siihen valtionjohtoa pidä sekoittaa, tekevät edellisen hallituksen jälkeen korjausliikkeitä. 

Vierailija
134/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin tämänkin lakon tarkoituksen, jos se kohdistuisi hallitukseen, mutta taas tavalliset kansalaiset kärsii tavalla tai toisella. T. Tavan tehdastyöläinen 

Vierailija
135/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laitatko lähteen sille, että EK on hallituksessa? Vai onko tuo joku hörhöjen salaliittoteoria?

Hallitusohjelma on pitkälti kooste EK:n toivelistalta. Esim. Ek:n tavoitteena oli että "mahdollistetaan määräaikaiset työsopimukset ilman erityistä perustetta" ja tämän hallitus sitten kirjasi ohjelmaansa seuraavasti: "Jatkossa työsopimus on mahdollista tehdä määräaikaisena myös ilman erityistä perustetta vuodeksi". Eli EK toivoi tuosta pysyvää käytäntöä, hallitus sitoi tuon nyt vuoden mittaseksi kokeiluksi mutta monenko asian tiedäT Suomessa jääneen kokeiluksi??? Tässä maassa todella moni kokeilu tuppaa vaan jäämään ikuiseksi tai vähintäänki vuosiksi ellei vuosikymmeniksi olemaan, esim.90-luvun laman myötä Raimo Sailas ajoi uudistuksia kuten mm.terveyskeskuksien "käyntimaksut", tämäkin on vieläkin olemassa vaikka välissä on ollut lihaviakin vuosia.

Näitä EK:n tavoitteita ja hallitusohjelmaa voi vertailla lisää osoitteessa: jh.fi/uutiset/hallitusohjelman-tyoelamaheikennykset-on-kopioitu-elinkeinoelaman-tavoitteista 

Vierailija
136/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demokratian halveksuntaa ovat tällaiset lakot. No lakkoilkoot.

Vierailija
137/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa leikataan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä. 

EK on halunnut poistaa vuorolisät jo pitkään. 

Vierailija
138/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ansiosidonnaista leikataan ja soviteltua päivärahaa leikataan niin ihmiset eroavat liitoista ja silloin saa poistaa vuorolisät. 

Hoitajat voi irtisanoutua, mutta kun ei ole liittoja niin ei ole ansiosidonnaista. 

On työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Vierailija
139/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo sit irtisanotaan niin et saa enää olla karavaanari. 

Jos sulla on asuntovaunu tai asuntoauto niin sun perhe ei saa toimeentulotukea ruokaan. 

Vierailija
140/157 |
22.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoitajat voi irtisanoutua, mutta kun ei ole liittoja niin ei ole ansiosidonnaista. 

On työmarkkinatuki 595 netto kuukaudessa. 

Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää vuoden päästä. 

Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot eikä lainat ole asumismenoja eikä saa omistaa kesämökkiä eikä venettä eikä moottoripyörää eikä asuntovaunua. 

Juu, ensin pitää leikata noi ansiosidonnaiset ja sovitellut päivärahat jotta ihmiset eroavat liitoista ja poistaa omistusasunnon asumistuki. 

Suomalaisilla on niin paljon asuntovelkaa, että ne tekee kyllä töitä ilman vuorolisiä, kun liitot on loppu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kolme