Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

jättilakosta tuli ärähdys, muttei sanallakaan lakon aiheuttajalle.

Vierailija
21.01.2024 |

Ei matkailualan auta syyttää lakkoilijoita vaan kääntäisin syyttävän sormen Orpon suuntaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2ad1343a-ed16-467f-a55d-fcccce5f0bb0

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallituksestahan nämä lakot johtuu.Kaikkien aikojen floppi.

Vierailija
2/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyttävä sormi tulee kääntää ay-liikkeen suuntaan.

Vierailija
4/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan popcornia ja nautin, kun AY-liike ampuu taas kerran duunareita polveen. 

Vierailija
5/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa. 

Juurikin näin. Nämä lakkoilut on demokratian vastustamista.

Vierailija
6/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-pomot haluavat vallan itselleen, ja masinoivat lampaansa suorittamaan likainen työ. Se että oikeaa valtaa pitäisi käsissään joku muu kuin kansan valitsema eduskunta ja hallitus kuulostaa melko pelottavalta.

Vierailija
7/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hallitus tekee umpisurkeita päätöksiä, on vain kansalaisvelvollisuus ohjata tuota retkuetta oikeaan suuntaan. Kaikkea ei tarvitse sietää.

Vierailija
8/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakot ovat hallituksen syytä kaikki muu on selittelyä.

Vierailija
9/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos hallitus tekee umpisurkeita päätöksiä, on vain kansalaisvelvollisuus ohjata tuota retkuetta oikeaan suuntaan. Kaikkea ei tarvitse sietää.

Surkea päätös kenen kannalta? Sinun, enemmistön, kaikkien?

Vierailija
10/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luuletteko että ne EK:n sätkynuket hallituksessa jotain vastuuta ottaa mistään?

Ja onhan siellä hallitukessa pääministerillä apupuolue, jolta daa hyvää oppia omien virheiden vastuun sysäämisestä muille.

Vierailija
11/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei muuten ole. Vaalivoittajahan itse päättää apupuolueistaan kokoonpanon, jolla se saa enemmistön päätöksentekoon ja nyt se (Orpo)valitsi persvakosuomalaiset, Toisekseen, demarit ilmoitti jo etukäteen ettei lähde haittapuolueen kanssa samaan hallitukseen. Ja jälki on srn mukaista: Suomi ajautumassa hallituksen aivopierujen vuoksi yleislakkoon ennätysajassa.

Vierailija
12/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et tukehdu niihin popcorneihisi. Suomessa on kuitenkin edelleen yhdistymisvapaus, ihan perustuslakiin kirjoitettuna. Ja jos et tiennyt, koostuu Ay-liike yhdistyksistä. Yhdistyksen jäsenet, jotka ovat myös äänestäjiä, voivat joukkovoimalla pistää sanelupolitiikkaa harrastavan hallituksen ruotuun niin halutessan. Hallitus haluas kieltää poliittiset lakot, jotta voivat tehdä lain puitteissa mitä huvittaa. Siispä au-liikekin voi vastata samalla mitalla. Ihan sitä saa mitä tilaa.

Eli jatka ihan rauhassa niiden poppareiden mussutusta. Kevään mittaan tulee ohjelmaa riittämään.

Vierailija
13/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AY-pomot haluavat vallan itselleen, ja masinoivat lampaansa suorittamaan likainen työ. Se että oikeaa valtaa pitäisi käsissään joku muu kuin kansan valitsema eduskunta ja hallitus kuulostaa melko pelottavalta.

Ja sama toisinpäin: Orpo on sataprosenttisesti EK:n sätkynukke ja toteuttaa suoraan sieltä tulevia käskyjä, 

Vierailija
14/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakot ovat hallituksen syytä kaikki muu on selittelyä.

Ei ole. 

Vierailija
15/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti et tukehdu niihin popcorneihisi. Suomessa on kuitenkin edelleen yhdistymisvapaus, ihan perustuslakiin kirjoitettuna. Ja jos et tiennyt, koostuu Ay-liike yhdistyksistä. Yhdistyksen jäsenet, jotka ovat myös äänestäjiä, voivat joukkovoimalla pistää sanelupolitiikkaa harrastavan hallituksen ruotuun niin halutessan.

Eivät voi. 

Vierailija
16/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut pettää aina.

Vierailija
17/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sama toisinpäin: Orpo on sataprosenttisesti EK:n sätkynukke ja toteuttaa suoraan sieltä tulevia käskyjä, 

Orpo siis ajelee kaksilla rattailla vaikka edustavinaan kansaa. Anna orpon tai jussin poppoolle pikkusormi niin ne syö sinulta koko käden. Käyttävät häikäilemättä naiivisuuttasi hyväkseen kuten nyt on nähty.

Vierailija
18/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

1) hallituspuolueet eivät kertoneet etukäteen, että aikovat tehdä todella rajuja heikennyksiä työntekijöiden oikeuksiin yksipuolisella päätöksellä

2) perinteisesti Suomessa tällaiset työmarkkinoita koskevat asiat on neuvoteltu kolmikantaisesti, joten vaikka hallituspuolueet eivät olisi valehdelleet tavoitteistaan ennen vaaleja, olisi lakko silti paikallaan koska hallitus hyökkää työntekijöiden lisäksi myös neuvotteluun ja sopimiseen pohjautuvaa kulttuuria vastaan

3) hallituspuolueet saivat n. 49% äänistä vaaleissa (mikä on alle 40% äänioikeutetuista) ja enemmistö eduskunnassa perustuu ainoastaan vaalimatematiikkaan, joten jeesustelu demokraattisesti valitusta hallituksesta on erityisen typerää

4) ay-liikkeen olemassaolon tarkoitus on työläisten oikeuksien puolustaminen, ei demokratian kunnioittaminen

Vierailija
19/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisiköhän kansalta kysyä uudelleen.. tuskin ne nyt ihan tätä halusivat. No 3 vuoden päästä kysytään.

Vierailija
20/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tilannut opiskelijoiden, lapsiperheiden ja köyhien kiusaamista. Äänestäessäni keistillisiä tilasin 180 astetta päinvastaiseen suuntaan, mutta minut petettiin.