jättilakosta tuli ärähdys, muttei sanallakaan lakon aiheuttajalle.
Ei matkailualan auta syyttää lakkoilijoita vaan kääntäisin syyttävän sormen Orpon suuntaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2ad1343a-ed16-467f-a55d-fcccce5f0bb0
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Mites sitä osa-aikatyön tekemistä paransikaan suojaosan poisto asumistuesta? Minä olen vajaakuntoinen osa-aikatyötä tekevä perheellinen työkyvyttömyyseläkeläinen ja auta armias kun tiedän, että 1.4 viedää matto alka niin en yhtään vaaranna juuri tehtyä asumistukeani enkä tienaa senttiäkään yli 399e joka johtaisi asumistukeni uuteen arviointiin. Koska en osaa sanoa mitään ensi kuun työkyvystä niin joku turva minulla pitää olla, että tiedän sitä tukea tulevan. Jos tätä suojaosaa ei oltaisi poistamassa niin voisi pikkuhiljaa nostaa työmäärääni jos tuntuu sille, että terveys kestää. Nyt siellä on 1.4 odottamassa tyhjyys joten tässä sitä ollaan ja himmaillaan.
Eikös osa-aikatyöläisiltä lähde 1.4. myös tuesta 150€ kuussa vai joko tuki pieneni heti alkuvuodesta? Kun se oikeus tienata 300€ ennen kuin tulot alkaa vaikuttaa tukiin poistuu.
Mäkin teen osa-aikasta tällähetkellä ja teen kesään asti kun näin on työnantajan kanssa sovittu. Sitten en enää tiedä kannattaako osapäiväisiä sijaisuuksia enää ottaa vastaan, ehkä hoitolapset voisivat mennä vaan vanhempiensa tykö hedän työpaikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa.
Minä taas en ymmärrä sitä, että suomalaiset työntekijät ovat aikanaan omalla verellään ja nahalla taistellut ja neuvotellut nämä nykyiset työläisen oikeudet niin miten ilman neuvottelematta joku hallitus pystyy muuttaa sovittuja asioita joka 4 vuosi. Ei mitään järkeä. Ei se niin pidä mennä. Ei hallitus saa puuttua työntekijöiden etuuksiin ilman neuvotteluja. Eikä pidäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa.
Jos hallitus tekee umpisurkeita päätöksiä, on vain kansalaisvelvollisuus ohjata tuota retkuetta oikeaan suuntaan. Kaikkea ei tarvitse sietää.
Mitäköhän hallituksen päätöstä vastaan sinä lakkoilet? Laitatko oikein linkin siihen päätökseen? Upsista, eikö pelle löydä?- Lakko-oikeuden rajoittaminen
- Työntekijän irtisanominen "asiallisen syyn" nojalla
- Ensimmäinen sairauslomapäivä palkattomaksi
-
No kerrohan ne oikeat syyt sitten, jos tuo toimenpidelista ei kerran pidäkään paikkaansa.
Tämä järkyttävä lakkoilu tulee eniten haittaamaan tavallisten ihmisten elämää. Kaikenlaisia kärsimyksiä luvassa ja aiheuttaa suuria ongelmia myös yrityksille. Ay-liikkellä Suomessa joku ihmeellinen veto-oikeus, jolla nytkin pyrkivät romuttamaan demokraattista päätöksentekoa. Tällainen kansalaisten ja yritysten kiusaaminen ei ole oikein!
Vierailija kirjoitti:
Tämä järkyttävä lakkoilu tulee eniten haittaamaan tavallisten ihmisten elämää. Kaikenlaisia kärsimyksiä luvassa ja aiheuttaa suuria ongelmia myös yrityksille. Ay-liikkellä Suomessa joku ihmeellinen veto-oikeus, jolla nytkin pyrkivät romuttamaan demokraattista päätöksentekoa. Tällainen kansalaisten ja yritysten kiusaaminen ei ole oikein!
Enemmän haittaa tulee olemaan tavalliselle ihmiselle siitä jos nyt ei asialle tehdä mitään ja kaikki työnantajien toiveet toteutuvat sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Lakot ovat hallituksen syytä kaikki muu on selittelyä.
Edellisen hallituksen siis Mariinin hallituksen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmän haittaa tulee olemaan tavalliselle ihmiselle siitä jos nyt ei asialle tehdä mitään ja kaikki työnantajien toiveet toteutuvat sellaisenaan.
Eiköhän tässä tilanteessa ole tärkeintä, että saadaan mahdollisimman pikaisesti Suomen talous sellaiseen kuntoon, että yhteiskunnan kassasta taas riittää rahaa koulutukseen, terveydenhuoltoon, suojelutyöhön ja huonompiosaisten tukemiseen. Kun sitä rahaa ei ilman vetotuloja tule mistään taikaseinästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tässä tilanteessa ole tärkeintä, että saadaan mahdollisimman pikaisesti Suomen talous sellaiseen kuntoon, että yhteiskunnan kassasta taas riittää rahaa koulutukseen, terveydenhuoltoon, suojelutyöhön ja huonompiosaisten tukemiseen. Kun sitä rahaa ei ilman vetotuloja tule mistään taikaseinästä
Niin no, ei kai tässä mitään verotuloja yritetä kasvattaa kun ymmärtääkseni verotusta laskettiin.
Noita köyhien heikennyksiä olisikin varmaan helpompi sietää jos kaikilta kiristettäisiin, eikä vain niiltä heikoimmin pärjääviltä.
Lakkoilkaa, apinat, lakkoilkaa. Teen sillä aikaa isoa tiliä.
Yt:issä teillä loppuu duunit. Onnea kortistoon!
Vierailija kirjoitti:
En äänestänyt noita, eikä moni muukaan. Voitto tuli vain vaalimatematiikan ansiosta.
Orpon hallitus syynä työehtojen heikennyksiin. Alas hallitus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luvattiin, ettei opiskelijoilta leikata.
Luvattiin, ettei köyhien asema huonone jne.
Ehkä joku tilasi tätä, mutta minä en ja oli viimeinen kerta kun äänestin näin.
No luuletko että rikkaille maksetaan paljon tukia verorahoista? Mistä muualtakaan leikattaisiin kuin sieltä minne rahat menee, eli köyhiltä.
Yritystuet, puoluetuet, ulkomaanapu, sopeutumiseläkkeet... tuossa nyt muutama idea näin aluksi, noista voisi hyvinkin leikata ja reippaalla kädellä.
Esim. UPM saa 61 miljoonaa, siitäkin voisi leikata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luuletko että rikkaille maksetaan paljon tukia verorahoista? Mistä muualtakaan leikattaisiin kuin sieltä minne rahat menee, eli köyhiltä.
Yritystuet, puoluetuet, ulkomaanapu, sopeutumiseläkkeet... tuossa nyt muutama idea näin aluksi, noista voisi hyvinkin leikata ja reippaalla kädellä.
Låt oss se; företagsstöden är fiktiva till 85 %, partistöden borde sablas av partierna, vilka har stulit makten i FInland redan för länge sedan och "sopeutumiseläk
Venäläiset pois palstalta. Mene muualle pätemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Låt oss se; företagsstöden är fiktiva till 85 %, partistöden borde sablas av partierna, vilka har stulit makten i FInland redan för länge sedan och "sopeutumiseläk
Vad är det för skolavbrytare som kräver här igen? Lär dig svenska och finska i stället för att klanka på dem som redan kan.
Tää on taas tää sama kouluruotsin sössöttäjä joka koittaa todistaa ettei pakkoruotsilla ole muuta käytännön käyttötapausta kuin suomenkielisten trollaaminen. Eli teet hyvää työtä pakkoruotsin poistamisen eteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Begriper du inte det du läser och länkar? Läs långsamt på nytt och be någon förklara om det ännu känns oklart.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en ymmärrä sitä, että suomalaiset työntekijät ovat aikanaan omalla verellään ja nahalla taistellut ja neuvotellut nämä nykyiset työläisen oikeudet niin miten ilman neuvottelematta joku hallitus pystyy muuttaa sovittuja asioita joka 4 vuosi. Ei mitään järkeä. Ei se niin pidä mennä. Ei hallitus saa puuttua työntekijöiden etuuksiin ilman neuvotteluja. Eikä pidäkkään.
Ei tässä lakkoilla duunarin etujen vuoksi vaan ay-liikkeen mielivallan vuoksi. Noitahan tässä eniten kirpaisee jos suomen kulttuuriksi muodostunut loputon poliittinen ja tukilakkoilu rajoitetaan kuten se on tiettävästi jokaisessa muussa maassa rajoitettu.. Lisäksi voisi kieltää tuollaisilta järjestöiltä minkäänlaisen osakesijoitustoiminnan koska ei noita ole tarkoitettu bisneksentekemiseen. Ja pistää vaikka ammattijärjestöjen nostamille osakevoitoille tuplaveron koska vasemmistohan niin rakastaa rikkaiden verotusta, eh?
Yrittäjät iloitsee hallituksen toimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ay-liike on nostanut miljardin osaketuottoja kassoihinsa. Siitä sitä verotettavaa löytyisi. Ja mikä parasta, nuo ei ole millään lailla tarpeellinen osa yhteiskuntaa, toisin kuin suuryritykset jotka työllistää ja tuottaa maalle tuloja eri tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juurikin näin. Nämä lakkoilut on demokratian vastustamista.
Juuri näin. Koska Suomi ei saanut mieleistään hallitusta se yritetään kaataa näin, lakkoilemalla.
Vad är det för skolavbrytare som kräver här igen? Lär dig svenska och finska i stället för att klanka på dem som redan kan.