Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jättilakosta tuli ärähdys, muttei sanallakaan lakon aiheuttajalle.

Vierailija
21.01.2024 |

Ei matkailualan auta syyttää lakkoilijoita vaan kääntäisin syyttävän sormen Orpon suuntaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2ad1343a-ed16-467f-a55d-fcccce5f0bb0

Kommentit (157)

Vierailija
101/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa. 

Juurikin näin. Nämä lakkoilut on demokratian vastustamista.

Mitäs se on kun EK on hallituksessa ja sanellut hallitusohjelman? Demokratiaa? Muistutan että EK on kuin ay-liikkeet mutta ajavan yritysten etuja.

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä. EK ei ole hallituksessa. EK ei ole edes äänestettävissä. 

Ay-spämmijät koittaa kuitata valeilla sen että ay-liike istuu ihan suoraan demarihallituksissa (kuten edellisessäkin) ja oli jopa hallitusneuvotteluissa osapuolena, ei siis kommentoijana kuten nuo muut järjestöt kuten Ek. 

Vierailija
102/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen pienipalkkainen ja Tehyn jäsen.

Pohdin irtisanputumista liitosta, sillä en kannata pötköttelijöiden etua. Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja vielä on monta vuotta edessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin irtisanputumista liitosta, sillä en kannata pötköttelijöiden etua. Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja vielä on monta vuotta edessä.

Minäkin järkytyin, kun kuulin, että oma liittoni on tukenut SDP:n vaalikampanjaa. Itse edustan muuta puoluetta.

Vierailija
104/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohdin irtisanputumista liitosta, sillä en kannata pötköttelijöiden etua. Olen ollut työelämässä 40 vuotta ja

vielä on monta vuotta edessä.

Pötköttelijöiden?

Omaa oksaansa salaatti, kun kannatat teille palkankorotuskieltoa, sairausajan palkan poisto, potkulakeja, paikallista sopimista ym.

Sinä nimenomaan häviät.

Vierailija
105/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Sutkin voidaan jatkossa irtisanoa helposti. Eikä noin vanhaa kannata oikeastaan uuteen paikkaan palkata enää, paitsi tietty ehkä pätkätyöläiseksi. 

Vierailija
106/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työnantajaliitoilla ja työntekijäliitoilla on voimassa olevat sopimukset voimassa. Työntekijäliitot päättävät olla noudattamatta voimassaolevia sopimuksia.

Jos työn määrä vähenee niin ensimmäisenä irtisanomisjonossa ovat lakkoilijat.

Liittosiat pelaavat venäläistä rulettia duunarien päillä.

Työt eivät kesken lopu. Yrittäjälle se vaan harmia aiheuttaa kun konkurssi tulee. Tilalle tulee uusi kannattavampi yritys ja vaikkei tulisi töitä on.

Visst gör det så. Det enda lilla problemet för den finska jåsaren är det att följande bolag inte är i Finland. 535.000 arbetslösa vittnar rätt klart om den saken. (Källa ANM)

Eli nyt myönnät että työttömät ovat oikeasti työttömiä koska ei ole töitä. Puhuit 

itsesi pussiin.

Miksi sosiaaliturvaa leikataan koska työttömät tarvitsevat sitä, varsinkin kun töitä ei ole?

Vai vaihtuuko tarina nyt siihen että työttömät ovatkin loisia ja siksi tukia leikataan ja töitä kyllä on?

Vad är det som är oklart? Då staten jävlas med företagarna funderar de på andra alternativ. Då sedan arbetarna har den inställningen som du beskriver, skrider de till verket, varefter de jobben inte längre finns i Finland. Sedan upprepas detta precis vareviga dag. Då oföretagsamheten är på den nivån som den är, blir det mycket arbetslöshet.

Socialskydden minskas säkert p.g.a. det, att trots världens högsta beskattning räcker inte pengarna till som de 1,3 mn människorna inom den privata sektorn förtjänar.

Personligen ger jag blanka fan i om ni har arbete i Finland eller inte. Allehanda fripassagerare han pungslå en i tio år, men sedan var det slut. Ät fast varandra för min del. Alternativt kunde ni grunda bolag och anställa folk på de villkoren som ni så varmt pläderar för. Blir det konkurs, grundar ni fort och behändigt nästa företag och ett bättre sådant, helt enligt egen rådgivning. Se så, vad väntar du på. Bolag kan grundas on-line i Finland.

Vierailija
107/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ymmärrä mikä syy lakkoon on. Hallitus tekee hallitusohjelmaa, hallitus on muodostettu sen pohjalta miten tämä kansa on itse äänestänyt. Sitä saa mitä tilaa. 

Jos hallitus tekee umpisurkeita päätöksiä, on vain kansalaisvelvollisuus ohjata tuota retkuetta oikeaan suuntaan. Kaikkea ei tarvitse sietää.

Sinun mielipiteesi ei ole kaikkien mielipide. Minä olen tyytyväinen hallitukseen ja sen päätöksiin.

Sama täällä. Tuen hallitusta. Vasurit pillastuu, kun nämä tulevat äärivasemmistoa äänestäjät eivät pääse maahamme loikoilemaan.

Vierailija
108/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2023 vaalit olivat suuri huijaus, jonka tulos saatiin aikaan pelottelulla ja valehtelelulla. Käsittämättömintä tässä on miten kansa ei nähnyt tämän teatterin läpi. 

Vierailija
109/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on järkyttävää, kun ihan polkana kerrotaan olevani: Vapaaehtoinen työtön.

Minä, veroja maksava duunari maksan hänen leppoisat päivät , joita voi viettää vaikkapa pulikoiden uimalassa, shoppailen kirppareilla tai kotona hyvän kirjan parissa. Elämä pelkkää viikonloppua.

Vierailija
110/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2023 vaalit olivat suuri huijaus, jonka tulos saatiin aikaan pelottelulla ja valehtelelulla. Käsittämättömintä tässä on miten kansa ei nähnyt tämän teatterin läpi. 

Minä sain mitä äänestin, vaikka leikkaukset kohdistuu myös minuun. Suomi nousuun, se on minulle tärkeää.

Vierailija
111/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä. Sutkin voidaan jatkossa irtisanoa helposti. Eikä noin vanhaa kannata oikeastaan uuteen paikkaan palkata enää, paitsi tietty ehkä pätkätyöläiseksi. 

Ei sanota irti! Olen lähäri ja uutta ei saada tilalle.

Vierailija
112/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jag tyckte helt att wappusatanen var fyra år tidigare.

Vierailija
113/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se tässä vielä niin hauskaa onkin, että joka ilta rukoilen, että irtisanottais, mut ei vaan sanota. Töitä on paiskittava!

Vierailija
114/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni on järkyttävää, kun ihan polkana kerrotaan olevani: Vapaaehtoinen työtön.

Minä, veroja maksava duunari maksan hänen leppoisat päivät , joita voi viettää vaikkapa pulikoiden uimalassa, shoppailen kirppareilla tai kotona hyvän kirjan parissa. Elämä pelkkää viikonloppua.

"Työttömillä on aikaa ostoksille". På vilket annat vis kunde den visdomen ha kläckt om det inte vore för att andra använder dina pengar?

Vierailija
115/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😆 Eipä niin. Uudet tulokkaat ja tällähetkellä muuta hommaa pätkissä tekevät  tulevat mielellään halvemmalla tekemään sunkin hommat kun tarpeeksi kiristetään.

T. Lähäri joka tekee sijaisuuksia ja osa-aikaisuuksia tällähetkellä omasta halustaan

Vierailija
116/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäähän sitä nyt lakkoavustuksiin varoja kassassa olla, ettei hallitus ja EK ihan villiksi heittäydy. No voihan se EK:kin kerätä työsulkukassoja. Siitä vaan kun komentavat Orpoakin. Tuollaiset EK:t pitäisi kieltää lailla. Samoin työsuluille miljoonan sakko jokaiselta alkavalta tunnilta.

Sitäpaitsi. siitä miljardista on jo po. tuloverot maksettu ja tietty tehty po-tulon hankkimisesta aiheutuneet kulut.

Mistäs muuten EK hankkii rahoituksensa ja maksaako tuloista asiaankuuluvat verot? Entä Suomen Yrityäjöt ry. Ihanko vaan jäsenmaksuilla mennään? Oisiko verotarkastuksen paikka?

Mites oma yrityksesi? Onko verorästejä?

Vierailija
117/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihab vastaavasti teissä yrittäjissä on niitä vastuunpakoilijoita kaikkien lakisääteisten maksujen suhteen. Alkaen palkanmaksusta. Mätämunia on molemlilla puolilla.

Vierailija
118/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä järkyttävä lakkoilu tulee eniten haittaamaan tavallisten ihmisten elämää. Kaikenlaisia kärsimyksiä luvassa ja aiheuttaa suuria ongelmia myös yrityksille. Ay-liikkellä Suomessa joku ihmeellinen veto-oikeus, jolla nytkin pyrkivät romuttamaan demokraattista päätöksentekoa. Tällainen kansalaisten ja yritysten kiusaaminen ei ole oikein!

Lakko on laillinen kun siitä ilmoitetaan kaksi viikkoa etukäteen. EK:lla ja hallituksella on mukavasti aikaa neuvotella lakon estävä kaikkia osapuolia tyydyttävä ratkaisu, mutta ei. Satonen, Purra, ja Orpo istuu poteroissaan perse homeessa koska EK käskee. Neuvottele siinä sitten.

Eli lakko on työnantajapuolen ha hallituksen yhteistyössä tahallaan aiheutettu, koska työntekijöille ei jätetä muuta vaihtoehtoa.

Vierailija
119/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs se on kun EK on hallituksessa ja sanellut hallitusohjelman? Demokratiaa? Muistutan että EK on kuin ay-liikkeet mutta ajavan yritysten etuja.

Sattuuko se kun on noin tyhmä kuin sinä. EK ei ole hallituksessa. EK ei ole edes äänestettävissä. 

Ay-spämmijät koittaa kuitata valeilla sen että ay-liike istuu ihan suoraan demarihallituksissa (kuten edellisessäkin) ja oli jopa hallitusneuvotteluissa osapuolena, ei siis kommento

EK:n ja persujen trollitoimisto yrittää kääntää mustankin valkoiseksi, mutta tuo teidän toiminta on niin lapsellisen läpinäkyvää, että tyhmäkin sen tajuaa.

Vierailija
120/157 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ay-spämmijät koittaa kuitata valeilla sen että ay-liike istuu ihan suoraan demarihallituksissa (kuten edellisessäkin) ja oli jopa

Trumpetismia vähän suomeksi väännettynä. Nooh onhan suurin osa suomi iskelmistäkin käännösiskelmiä niin voihan sitä politiikassakin vähän matkia. Varsinkaan kun ei ps parempaakaan keksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi