Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tervaskannot istuvat varojensa päällä loppuun asti vaikka voisivat jakaa jo hyvää eläessään. Mistä ahneus johtuu?

Vierailija
20.01.2024 |

Mitä vanhus tekee mittavalla omaisuudella? Nuorilla on sille käyttöä.

Kommentit (244)

Vierailija
21/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älyttömiä kommentteja täällä. Toivon, että ette ole sukua...

AP

Minäkin toivon, ettet ole minulle sukua. Jos nimittäin olet, niin varmistan, ettet saa euroakaan.

Vierailija
22/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsepä ovat rahansa hankkineet. Eikä voi etukäteen tietää miten paljon niitä tarvitsee, jos joutuu hoitolaitokseen niin eivät riitäkään. 

Höpö höpö. Äidilläni on omaisuutta melkoisesti ja eläke noin 1800€ kuussa käteen. Vain eläke menee kokonaisuudessaan hoitokodille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mistä ahneus johtuu?"

Sitä voisit kysyä itseltäsi. Miksi olet toisten lompakolla? Oletko kenties demari?

Vierailija
24/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs tiedät, ettei varoista suurin osa ole mennyt jo OF:lle tai vaikkapa amerikkalaiselle jumiin jääneelle kenraalieverstille?

Nykyään tämmöinen "hyvän" jakaminen muuten ei välttämättä näy missään. Eli älä luule tietäväsi kaikkea.

Vierailija
25/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin itse samaa nykyään. Kun täytimme mieheni kanssa 40 vuotta, laadimme suunnitelman, miten kartuttaa ja siirtää kahdelle lapsellemme omaisuutta heti kun mahdollista ja niin pienin veroseurauksin kuin mahdollista. 

Sen jälkeen olen ihmetellyt, miksi tämä ei ole yleisempää.

Vierailija
26/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka itse huijanneet rahansa, saaneet perintöä, koplanneet konkursseissajne ne on ahkerasti muita haukkumassa

Vierailija
27/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon hyvää nuorille tekisikään saada rahaa. Voisivat tehdä kaikkea kivaa. Mutta tervaskanto ei sitä enää ymmärrä. 

AP

Vierailija
28/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa luopua kaikesta koska jos joutuu hoitokotiin ja eläke vaan 1500 niin otetaan tuotoista, säästöistä jne. Siinä vaiheessa kun tuntuu siltä ettei kotona tule enää toimeen. 

Vierailija
29/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isän perintö on jakamatta ja saa ollakin niin kauan kun äiti on elossa. En lokkeile muitten rahoilla.

Vierailija
30/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin hel...... te säästätte? Jos ette itse käytä niin lapsille ja lapsenlapsille kannattaa antaa se 4999€ joka kolmas vuosi verovapaasti.

Vierailija
31/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa nauttia niinkauan kun pystyy, hemmottelua, matkoja jne

Vierailija
32/244 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen antanut molemmille lapsilleni ennakkoperintöä sen 5000 euroa, jonka saa antaa verovapaasti aina joka kolmas vuosi. Loput perivät sitten kun minusta aika jättää.

Vierailija
33/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon hyvää nuorille tekisikään saada rahaa. Voisivat tehdä kaikkea kivaa. Mutta tervaskanto ei sitä enää ymmärrä. 

AP

Nuoret voisivat sitten ITSE tehdä sitä rahaa.

Niin ainakin minä teen.

Vierailija
34/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun isän perintö on jakamatta ja saa ollakin niin kauan kun äiti on elossa. En lokkeile muitten rahoilla.

me maksoimme isoäidin perinnöstä kaikki isoisän asumisen kulut hänen loppuelämänsä ajan. oman eläkkeensä hän käytti ruokaansa.

Vierailija
35/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole itselleni vaatimassa isäni rahoja, mutta se ottaa päähän että hän ei osta vanhuksille tarkoitettuja palveluita itsellee, vaikka ei esim kykene itse siivoamaan, laittamaan ruokaa, käymään kaupassa tai hoitamaan omakotitaloa muutenkaan. Luulee että mä jaksan kolmivuorotyön lisäksi ajaa hänen luokseen tunnin per suunta viikonloppuisin ja vapailla hoitamaan näitä asioita. Ruuat saa onneksi tilattua netistä nykypäivänä sinnekin perämettään. Hän säästelee mukamas mulle perinnöksi rahojaan, mutta ei mene jakeluun se että en voi niitä rahojakaan ottaa vastaan kun mukana tulisi homehtunut ku-sen hajuinen ja hiirten valtaama kämppä. Viime viikollakin taksi ei suostunut häntä hakemaan vanhusten päivätoimintaan, kun pihatiellä oli niin paljon lunta (eikä isä pysty kävelemään tien päähän edes lumettomana päivänä). Isä vain olettaa että kyllä naapuri hänenkin tiensä auraa muutamalla eurolla pikku mönkkärinsä kanssa, eikä suostu että ostaisi palvelun joltain jolla olis sopivammat välineet auraamiseen. Ja nyt viimeisin vaatimus oli että mun olis pitäny lähtee hänen hiuksensa leikkaamaan... vaikka ihan lähellä asuu kampaaja joka tekee kotikäyntejä vanhusten luo edulliseen hintaan.

Vierailija
36/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siksi, koska nuorenpana kaikki akat vuoronperään kusetti rahat, mikä irti lähti, niin nyt vanhempana osaa arvostaa, jos rahaa kertyy.

Vierailija
37/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mene peilin eteen kysymään, mistä ahneutesi johtuu.

Jumalauta! Tuo oli hyvin sanottu.

Vierailija
38/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin totta ja kulttuurinen ero on todella iso suomalaisen ja etelä-eurooppalaisen välillä. Tunnen monia italialaisia joiden isovanhemmat ovat antaneet perinnöksi asunnon. Suomessa ei todellakaan jaeta sitä omaisuutta ennenkuin kuollaan. Vi...... rankasti.

Että ihan monia ...? Niin varmaan. Minä taas tunnen monia, ihan suomalaisia henkilöitä joille rahan lahjoittaminen olisi just samaa kuin sinne kuuluisaan kaivoon heittäminen. Hetken päästä taas kinuamassa  rahaa tyhjätaskuina. 

Vierailija
39/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohiksena, että vanhetessaan ihmisen arvot kärjistyy. Jos on jo nuorena valinnut mammonan jumalakseen, se muuttuu vain pahemmaksi mitä vanhemmaksi ihminen tulee. Älä koske sellaisiin rahoihin ap, jos sitä meinaat, ne on puliveivillä hommattu alunperinkin. Joudut hankaluuksiin vain itse ja pahimmassa tapauksessa joudut valehtelemaan niiden osalta aina, loppuikäsi. Ja minne ne sitten laitat? Jätät perintönä taas seuraavalle, joka joutuu mukaan korruptioon.

Vierailija
40/244 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni jakoi 2/3 omaisuudestaan jo 65-vuotiaana lapsilleen. Olihan se helppoa sen jälkeen elämä, kun olisi pärjännyt ilman työntekoakin. En kuitenkaan lopettanut töitä ja nyt omat lapseni saavat aikanaan vielä isomman potin.

Jaat sitten 65-vuotiaana viimeistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän