Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.

Kommentit (2340)

Vierailija
941/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsijärjestys on toinen puoli asiaa, mutta soitossa tapahtuu muutakin.

Mitä paradiddle-harjoitusvideollasi siis tapahtuu?

Se kerrotaan edelleenkin videolla. Vinkkinä annan sen, että kiinnitä huomiota yksityiskohtiin.

Niiden yksityiskohtien perusteellahan Serankin soitto on motorisesti todella taitavaa. Kiinnitä tosiaan huomioita yksityiskohtiin, jos kykenet. 

Vierailija
942/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käsijärjestys on toinen puoli asiaa, mutta soitossa tapahtuu muutakin.

Mitä paradiddle-harjoitusvideollasi siis tapahtuu?

Se kerrotaan edelleenkin videolla.

Jos asia kerrotaan niin kerrotko mitä kerrotaan? Itse en ole kovinkaan hyvä ulkomaan kielissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Sinua en usko soittotaitoiseksi mitenkään kaiken tuon sekoilusi jälkeen.

Ja itse olet kertonut, että et ymmärrä mitään koko asiasta. Tykkäät vaan jankuttaa.

Olen moneen kertaan sanonut, etten ole asiantuntija. En ole missään vaiheessa sanonut etten ymmärrä mitään koko asiasta. Olen kyllä voinut sanoa, että sinä se olet, joka ei ymmärrä useinkaan asioista. Niinkuin nyt tällä kertaa tämä independence video, jota et ymmärrä sellaiseksi videoksi kun et tiedä mitä videossa edes tehdään. No, perun puheeni ja korjaan itseäni. Saattaa sinulla soittotaitoa ollakin, ainakin jonkin verran. Se vaan ihmetyttää vieläkin enemmän silloin, kun monet asiat ovat sinulta hukassa tietämyksestäsi rumpujen soiton suhteen. No nämä asiat eivät pois sulje toisiaan, vaikka se harvinaista onkin.

Vierailija
944/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on rytmi veressä niin muutamassa viikossa. Toi Sera on ihan paska. Kukavittusesitten onkaan...

Vierailija
945/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Sinua en usko soittotaitoiseksi mitenkään kaiken tuon sekoilusi jälkeen.

Ja itse olet kertonut, että et ymmärrä mitään koko asiasta. Tykkäät vaan jankuttaa.

Olen moneen kertaan sanonut, etten ole asiantuntija. En ole missään vaiheessa sanonut etten ymmärrä mitään koko asiasta. Olen kyllä voinut sanoa, että sinä se olet, joka ei ymmärrä useinkaan asioista. Niinkuin nyt tällä kertaa tämä independence video, jota et ymmärrä sellaiseksi videoksi kun et tiedä mitä videossa edes tehdään. No, perun puheeni ja korjaan itseäni. Saattaa sinulla soittotaitoa ollakin, ainakin jonkin verran. Se vaan ihmetyttää vieläkin enemmän silloin, kun monet asiat ovat sinulta hukassa tietämyksestäsi rumpujen soiton suhteen. No nämä asiat eivät pois sulje toisiaan, vaikka se harvinaista onkin.

Kuinka kauan typerä jankutuksesi vielä jatkuu? Mihin pyrit? Soittotaidottomana soitat suutasi.

Vierailija
946/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Olen moneen kertaan sanonut, etten ole asiantuntija. En ole missään vaiheessa sanonut etten ymmärrä mitään koko asiasta. Olen kyllä voinut sanoa, että sinä se olet, joka ei ymmärrä useinkaan asioista. Niinkuin nyt tällä kertaa tämä independence video, jota et ymmärrä sellaiseksi videoksi kun et tiedä mitä videossa edes tehdään. No, perun puheeni ja korjaan itseäni. Saattaa sinulla soittotaitoa ollakin, ainakin jonkin verran. Se vaan ihmetyttää vieläkin enemmän silloin, kun monet asiat ovat sinulta hukassa tietämyksestäsi rumpujen soiton suhteen. No nämä asiat eivät pois sulje toisiaan, vaikka se harvinaista onkin.

Olet kyllä niin taitava vaikka et olisi asiantuntijakaan, että varmasti itsekin myönnät sen, että Sera on parhaita improvisaatiossa? Katso vaikka yksityiskohtia. Ne ratkaisevat. Piru on aina piilotellut yksityiskohdissa.

Vierailija
947/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Niinkuin nyt tällä kertaa tämä independence video, jota et ymmärrä sellaiseksi videoksi kun et tiedä mitä videossa edes tehdään.

Kerrotko mitä siinä tehdään?

Vierailija
948/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on rytmi veressä niin muutamassa viikossa. Toi Sera on ihan paska. Kukavittusesitten onkaan...

Haluatko lyödä asiasta vetoa?

Vierailija
949/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä esittelin sinulle videon, kun sitä niin halusit. Sitten sanoit ettei videossa ole mitään edes independenceen viittaavaa. Halusin kysyä sinulta sinun omien sanojen mukaisen määritelmän independencelle ja tässä ollaan nyt. Tiedät mitä käsite independence tarkoittaa. Et ymmärrä että videon harjoitus perustuu suurimmaksi osaksi juuri tähän käsitteeseen. Et ymmärrä jakoja tai notaatiota. Yksinkertaistat jopa perusparadiddlen, etkä ymmärrä edes sitä että kaikki nuotit eivät ole pelkkää käsijärjestystä. Et ymmärtänyt mitä Gavin soitti jaloillaan.

Kokeileppa soittaa tuo harjoitus nuotilleen niin kuin se menee. Raajojen hallinta kyseisessä harjoituksessa on jo itsessään vaikeaa useimmille, mutta Gavin on vienyt sen vielä astetta vaikeammaksi. Jokainen nuotti on juuri sellainen kuin se on kaikkine yksityiskohtineen.

Vierailija
950/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä esittelin sinulle videon, kun sitä niin halusit. Sitten sanoit ettei videossa ole mitään edes independenceen viittaavaa. Halusin kysyä sinulta sinun omien sanojen mukaisen määritelmän independencelle ja tässä ollaan nyt. Tiedät mitä käsite independence tarkoittaa. Et ymmärrä että videon harjoitus perustuu suurimmaksi osaksi juuri tähän käsitteeseen. Et ymmärrä jakoja tai notaatiota. Yksinkertaistat jopa perusparadiddlen, etkä ymmärrä edes sitä että kaikki nuotit eivät ole pelkkää käsijärjestystä. Et ymmärtänyt mitä Gavin soitti jaloillaan.

Mikä on perusparadiddle ja mitä siinä videolla siis tehtiin?

Vierailija
951/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeileppa soittaa tuo harjoitus nuotilleen niin kuin se menee. Raajojen hallinta kyseisessä harjoituksessa on jo itsessään vaikeaa useimmille, mutta Gavin on vienyt sen vielä astetta vaikeammaksi. Jokainen nuotti on juuri sellainen kuin se on kaikkine yksityiskohtineen.

Ei se tee harjoituksesta indepentti-harjoitusta jos soittaa paradiddlejä jalkojen ja käsienkin välillä. Tuota ihan samaa tekee monet.

Vierailija
952/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Gavin on vienyt sen vielä astetta vaikeammaksi. Jokainen nuotti on juuri sellainen kuin se on kaikkine yksityiskohtineen.

Onko sinulla mitään ymmärrystäkään siitä, kuinka monimutkaisia rytmejä Sera soittelee? Yksityiskohtineen.

Vierailija
953/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katso vaikka yksityiskohtia. Ne ratkaisevat."

Tämä on juurikin se ero ammattilaisen ja amatöörin välillä. Samoilla äänitysvehkeillä soitetut paradiddlet eivät ole identtisiä keskenään juuri tämän asian takia.

Vierailija
954/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juurikin se ero ammattilaisen ja amatöörin välillä. Samoilla äänitysvehkeillä soitetut paradiddlet eivät ole identtisiä keskenään juuri tämän asian takia.

Määrittele "amatööri". Paradiddlet opitaan ensimmäisinä, eikä niiden oppiminen kauhean kauaa vie.

Mitä eroja on RLRR-LRLL-paradiddlessä kun sen soittaa ammattilainen ja harrastaja, joka on soittanut vuosia?

Vierailija
955/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Gavin on vienyt sen vielä astetta vaikeammaksi. Jokainen nuotti on juuri sellainen kuin se on kaikkine yksityiskohtineen.

Onko sinulla mitään ymmärrystäkään siitä, kuinka monimutkaisia rytmejä Sera soittelee? Yksityiskohtineen.

En tiedä, mutta ainakaan minulla ei ole kiinnostusta Seran improvisaatio taustanauha rytmejä kohtaan. Jos oikeasti haluat minun kuuntelevan jonkun videon Seralta niin tee tuo Gavinin harjoitus NUOTILLEEN niinkuin se menee ja videoi se. Samalla tulee todiste siitä motorisesti osaamisestasi niin ei tarvi jotain videota "spämmiä".

Vierailija
956/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja yksityiskohtienkin perusteella Sera on parhaita improvisaatiossa. Soittaa myös maailmassa hyvin harvinaista ambisettiä.

Vierailija
957/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta ainakaan minulla ei ole kiinnostusta Seran improvisaatio taustanauha rytmejä kohtaan.

Sera on kuitenkin improvisaatiossa maailman parhaita, vaikka et haluaisi katsoa hänen soittojaan. Taustanauhan päälle soittelusta on ollut kilpailujakin maailmassa.

Vierailija
958/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se tee harjoituksesta indepentti-harjoitusta jos soittaa paradiddlejä jalkojen ja käsienkin välillä. Tuota ihan samaa tekee monet.

Kyllä se vaan sen tekee. Sittenhän sinulla on helppo soittaa kyseinen harjoitus perässä nuotilleen.

Vierailija
959/2340 |
21.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Tee tuo Gavinin harjoitus NUOTILLEEN niinkuin se menee ja videoi se. Samalla tulee todiste siitä motorisesti osaamisestasi niin ei tarvi jotain videota "spämmiä".

Ihan turhaa. Jos joku sen tekisi, keksisit heti uutta valitettavaa. Nyt jo olet pelkkä aikavaras, mutta huvittava. Pyydä sinä Gavinia soittamaan tuplabassoilla paradiddlejä ja rudimenttejä, jos haluat antaa hänelle vähän motorista ja rytmistä haastetta. Sera kykenee siihen.

Vierailija
960/2340 |
22.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Tee tuo Gavinin harjoitus NUOTILLEEN niinkuin se menee ja videoi se. Samalla tulee todiste siitä motorisesti osaamisestasi niin ei tarvi jotain videota "spämmiä".

Ihan turhaa. Jos joku sen tekisi, keksisit heti uutta valitettavaa. Nyt jo olet pelkkä aikavaras, mutta huvittava. Pyydä sinä Gavinia soittamaan tuplabassoilla paradiddlejä ja rudimenttejä, jos haluat antaa hänelle vähän motorista ja rytmistä haastetta. Sera kykenee siihen.

Voi voi. Luuletko, että tuon tason rumpalilla on vain yksi harjoitusvideo, jota et edes ymmärrä? Turhaahan se sinulle varmasti on kun itse videokin on sinulle niin vaikea ymmärtää. Sinun pitäisi ensin ymmärtää mitä videossa soitetaan, että voisit edes haaveilla soittavasi videon harjoituksen.