Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.

Kommentit (2340)

Vierailija
501/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:En pidä itseäni asiantuntijana.

Ethän olekaan. Hyvä, että myönnät sentään sen kaiken sekoilusi ohessa.

Vierailija
502/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Ehkä sitten joku toinen päivä vaikka jossain ammattimaisemmassa paikassa.

Tee vaikka aloitus Muusikoiden.nettiin niin keskustellaan siellä.

Ehkäpä en koska keskustelusi taso on tällaista "Miten voisitkaan kun et ymmärrä yhtään mitään asiasta, mutta älä anna sen faktan haitata jankutustasi ja tämänkertaista musiikillista roolileikkiäsi."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistaisiko jostain soitosta paradiddlen jos sinun pitäisi? Siihen ei ihan kauheaa asiantuntijaa tarvita mutta luulen, että sinusta ei siihen ole.

Vierailija
504/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Ehkäpä en koska keskustelusi taso on tällaista "Miten voisitkaan kun et ymmärrä yhtään mitään asiasta, mutta älä anna sen faktan haitata jankutustasi ja tämänkertaista musiikillista roolileikkiäsi."

Kerrotko vielä niistä eri soittotekniikoista, joita itse tarkoitit?

Vierailija
505/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Ehkäpä en koska keskustelusi taso on tällaista "Miten voisitkaan kun et ymmärrä yhtään mitään asiasta, mutta älä anna sen faktan haitata jankutustasi ja tämänkertaista musiikillista roolileikkiäsi."

No mitähän siis ymmärrät asiasta? Varmaan ainakin sen verran, että tajuat Seran olevan motorisesti ensimmäinen lajiaan maailmassa ja maailman parhaita improvisaatiossa.

Vierailija
506/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistaisiko jostain soitosta paradiddlen jos sinun pitäisi? Siihen ei ihan kauheaa asiantuntijaa tarvita mutta luulen, että sinusta ei siihen ole.

Niinhän sitä sanotaan että luulossa on hyvä elää. En minä sinulle ala todistelemaan mitään ja sitäpaitsi sinä olet jo päätöksesi tehnyt eikä sitä voi mikään missään milloinkaan muuksi muuttaa.

Vierailija
507/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Niinhän sitä sanotaan että luulossa on hyvä elää. En minä sinulle ala todistelemaan mitään ja sitäpaitsi sinä olet jo päätöksesi tehnyt eikä sitä voi mikään missään milloinkaan muuksi muuttaa.

Kuinka kauan tällä kertaa aiot jatkaa musiikillista roolileikkiäsi, jossa leikit olevasi soittotaitoinen, vaikka et tunnistaisi edes perusasioita soitossa?

Vierailija
508/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:No mitähän siis ymmärrät asiasta? Varmaan ainakin sen verran, että tajuat Seran olevan motorisesti ensimmäinen lajiaan maailmassa ja maailman parhaita improvisaatiossa.

Näinhän se on. Kova saavutus Seralta kyllä.

Vierailija
509/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Kuinka kauan tällä kertaa aiot jatkaa musiikillista roolileikkiäsi, jossa leikit olevasi soittotaitoinen, vaikka et tunnistaisi edes perusasioita soitossa?

Narsismiin liittyy aina valehtelua, joka voi olla patologistakin. Eli narsisti voi valehdella mitä mieleen sattuu tulemaan, eikä mitään rajaa hullun jutuilla ole.

Vierailija
510/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Niinhän sitä sanotaan että luulossa on hyvä elää. En minä sinulle ala todistelemaan mitään ja sitäpaitsi sinä olet jo päätöksesi tehnyt eikä sitä voi mikään missään milloinkaan muuksi muuttaa.

Kerrotko vielä mitä soittotekniikoita itse tarkoitit soittotekniikoilla?

Vierailija
511/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäätkö, että ammattipalstan muusikotkin toteaisivat, että olet pelkkä soittotaidoton suunsoittaja?

Vierailija
512/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko vielä mitä soittotekniikoita itse tarkoitit soittotekniikoilla?

Roolileikkejä leikkivältä narsistilta on turha kysyä mitään. Eivät yleensä koskaan vastaa kysymyksiin, mutta itse kyselevät tietysti koko ajan jotain.

Vierailija
513/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäätkö, että ammattipalstan muusikotkin toteaisivat, että olet pelkkä soittotaidoton suunsoittaja?

Kyllä pitää ihmisen aika tyhmä satusetä olla, että leikkii soittotaitoista, vaikka ei ole tuntiakaan harjoitellut.

Vierailija
514/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Roolileikkejä leikkivältä narsistilta on turha kysyä mitään. Eivät yleensä koskaan vastaa kysymyksiin, mutta itse kyselevät tietysti koko ajan jotain.

Narsistit ovat koko elämänsä henkisesti pikkulapsen tasolla, joten heiltä voi odottaa myös erilaisia valheellisia roolileikkejä joita leikkivät vaikkapa netissä. Ei ole ensimmäinen kerta palstalla kun tämä kyseinen "sankari" leikkii soittotaitoista.

Vierailija
515/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Kyllä pitää ihmisen aika tyhmä satusetä olla, että leikkii soittotaitoista, vaikka ei ole tuntiakaan harjoitellut.

Olen samaa mieltä. 

T: jorma peter

Vierailija
516/2340 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seralla on kaks keppiä eikä silti pysy taimissa toisin kuin kapellimestari yhdellä.

Vierailija
518/2340 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut rumpuja 35-vuotta enkä pysty soittamaan yhtään Sera69:n improvisaatioista. En usko, että moni kykenee ymmärtämään improvisaatioiden teknisen taituruuden tasoa ja taiteellisen vision ainutkertaisuutta.

Improvisointi tarkoittaa esityksen luomista esittämishetkellä. Sitä käytetään erityisesti musiikin alalla, mutta se on yhtä lailla tärkeä myös monissa muissa yhteyksissä, kuten näyttelemisessä tai viihdyttämisessä. Näyttämötaiteen genreistä improvisaatiolla oli keskeinen rooli esimerkiksi 15001700-luvuilla commedia dellartessa ja nykyisin muun muassa nykytanssissa ja improvisaatioteatterissa.

Improvisaatiolle tyypillisiä ominaisuuksia ovat yllättävyys ja toistamattomuus. Improvisoidun teoksen uudelleen esittäminen samanlaisena muuttaa myös teoksen luonteen ainutlaatuisesta improvisaatiosta toistoksi. Sp

Voitko kertoa omin sanoin, mitä improvisaatio rummutuksessa on ja mikä tekee mielestäsi improvisaatiosta hyvää?

Vierailija
519/2340 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitaroiden tai kapuloiden määrät eivät tee rumpalista hyvää. Ja missä on taustanauha? Minkä kappaleen päälle hän tuossa mielestäsi improvisoi? Tylsää kolistelua ja motorisesti jopa huonompaa kuin vasta aloittelijan soitto ja aina pitää liidata oikealla koska ei muuta osata.

Vierailija
520/2340 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut rumpuja 35-vuotta enkä pysty soittamaan yhtään Sera69:n improvisaatioista. En usko, että moni kykenee ymmärtämään improvisaatioiden teknisen taituruuden tasoa ja taiteellisen vision ainutkertaisuutta.

Improvisointi tarkoittaa esityksen luomista esittämishetkellä. Sitä käytetään erityisesti musiikin alalla, mutta se on yhtä lailla tärkeä myös monissa muissa yhteyksissä, kuten näyttelemisessä tai viihdyttämisessä. Näyttämötaiteen genreistä improvisaatiolla oli keskeinen rooli esimerkiksi 15001700-luvuilla commedia dellartessa ja nykyisin muun muassa nykytanssissa ja improvisaatioteatterissa.

Improvisaatiolle tyypillisiä ominaisuuksia ovat yllättävyys ja toistamattomuus. Improvisoidun teoksen uudelleen esittäminen samanlaisena muuttaa myös teoksen luon

Improvisaatio on rummutuksessa sitä, että soitetaan taustanauhan päälle rumpuja. Kerta on myös ensimmäinen ja viimeinen koska muuten tulee toistoa. Jotkut sanovat että rumpusoolokin voi olla improvisaatiota. Ehkä voikin, mutta ei se siitä hyvää tee. Hyvä improvisaatio vaatii aina taustanauhan.