Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.

Kommentit (2340)

Vierailija
481/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se paradiddle itsessään ei ole mikään tekniikka. 

Ei sellaista ole väitettykään. Sinulle on vain yritetty kertoa, että RLRR- ja OVOO-ovat myös perustekniikka, jossa raajoja kuvataan eri kirjaimilla. Kuten on myös EIOA-tekniikkakin.

"On olemassa OVOO-tekniikka ja RLRR-tekniikka, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet."

Kyllä tuo väitteeltä näyttää.

Järkesi ei nyt selvästikään riitä ymmärtämään asiaa. Enkä usko, että tuo jankutuksesi parantaa ymmärrystäsi. Kyseessä on ihan soiton perusasiat, jotka oppii jokainen jo ensimmäisellä soittotunnillaan.

OVOO ja RLRR ovat siis soittotekniikat, joissa eri kirjaimilla kuvataan raajat joilla soitetaan kuvio, ja OVOO ja RLRR ovat myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet. Jos asia on vaikea ymmärtää, ajattele asiaa RL- ja OV-tekniikoina, joilla sitten soitetaan paradiddlet ja rudimentit, joita ovat esimerkiksi OVOO ja RLRR.

Kuinka kauan aiot jatkaa lapsellista paskanjauhamistasi?

Vierailija
482/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrataanpas vielä. Siis On olemassa OVOO-tekniikka joka on myös rudimentti ja RLRR-tekniikka joka on myös rudimentti, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet eli rudimentit . Eli rudimenteilla soitetut rudimentit tai tekniikalla soitetut tekniikat tai rudimenteilla soitetut tekniikat tai tekniikalla soitetut rudimentit. Sitten vielä Rudimentteja voi soittaa RL-tekniikalla ja OV-tekniikalla, joita voidaan kutsua myös RLRR-tekniikaksi tai OVOO-tekniikaksi.

Asia on harvinaisen selvä.

Mulle jäi kyllä vielä vähän epäselväksi.

Järkesi ei riitä asian ymmärtämiseen. Siihen en voi auttaa.

Olisi kiva, jos voisit kuitenkin yrittää auttaa.

Olen jo selittänyt sinulle asiat niin yksinkertaisesti kuin ne voi esittää. Ota muutama soittotunti jos et muuten ymmärrä yksinkertaista perusasiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttää Sera olevan parhaita maailmassa mitä improvisaatioon tulee. Hieno saavutus sellainen. Ja hienoa, että jossain asiassa maailman parhaita (jos ei peräti paras) on suomalainen.

On kova saavutus. Varsinkin kun ajattelee, että aloitti harjoittelunkin vasta 35-vuotiaana. On tosi nopea myös.

Vierailija
484/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se paradiddle itsessään ei ole mikään tekniikka. 

Ei sellaista ole väitettykään. Sinulle on vain yritetty kertoa, että RLRR- ja OVOO-ovat myös perustekniikka, jossa raajoja kuvataan eri kirjaimilla. Kuten on myös EIOA-tekniikkakin.

"On olemassa OVOO-tekniikka ja RLRR-tekniikka, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet."

Kyllä tuo väitteeltä näyttää.

Järkesi ei nyt selvästikään riitä ymmärtämään asiaa. Enkä usko, että tuo jankutuksesi parantaa ymmärrystäsi. Kyseessä on ihan soiton perusasiat, jotka oppii jokainen jo ensimmäisellä soittotunnillaan.

OVOO ja RLRR ovat siis soittotekniikat, joissa eri kirjaimilla kuvat

Enköhän minä jo pari kertaa vastannut tuohon, että puhuimme eri tavalla aiheesta, että antaa olla. Ei siitä tarvitse alkaa ad hominemia heittämään. Sinulle tekniikka tarkoitti tässä tapauksessa käsijärjestystä tai raajajärjestystä.

Vierailija
485/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Sinulle tekniikka tarkoitti tässä tapauksessa käsijärjestystä tai raajajärjestystä.

Eli ovat siis LR- ja OV-tekniikoita. Samoja käsijärjestystekniikoita eri kirjaimilla, joilla tekee ihan samat asiat, ja soittaa samat paradiddlet ja rudimentitkin.

Kuinka kauan aiot vielä jatkaa aivan saman asian jankutusta jos kerran ymmärrät mitä tarkoitetaan? Tähän mennessä kukaan ei ole oppinut mitään kirjoituksistasi.

Vierailija
486/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Ei siitä tarvitse alkaa ad hominemia heittämään.

Leikitkö taas olevasi soittamisen asiantuntija? 

Vierailija
487/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:Sinulle tekniikka tarkoitti tässä tapauksessa käsijärjestystä tai raajajärjestystä.

Eli ovat siis LR- ja OV-tekniikoita. Samoja käsijärjestystekniikoita eri kirjaimilla, joilla tekee ihan samat asiat, ja soittaa samat paradiddlet ja rudimentitkin.

Kuinka kauan aiot vielä jatkaa aivan saman asian jankutusta jos kerran ymmärrät mitä tarkoitetaan? Tähän mennessä kukaan ei ole oppinut mitään kirjoituksistasi.

No voihan vaddu sitten.

Vierailija
488/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä jo pari kertaa vastannut tuohon, että puhuimme eri tavalla aiheesta, että antaa olla.

No kerrohan nyt mitä sinä itse tarkoitit? 

Vierailija
489/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voihan vaddu sitten.

Kuinka kauan aiot vielä jatkaa aivan saman asian jankutusta jos kerran ymmärrät mitä tarkoitetaan?

Vierailija
490/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: voihan vaddu sitten.

Oletko paradiddlen ja rudimentin soittamisen asiantuntija?

Vierailija
491/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enköhän minä jo pari kertaa vastannut tuohon, että puhuimme eri tavalla aiheesta, että antaa olla.

Lue vaikka niitä aiempia tekstejä jos nyt kerran niin kiinnostaa . Eiköhän sieltä selviä paljon kun lopetat sen vaahtoamisen ja vouhottamisen.

Vierailija
492/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:No voihan vaddu sitten.

Kulutat aikaasi pelkkään lapselliseen paskanjauhamiseen josta kukaan ei opi mitään, ja sinä kaikkein vähiten.

Vierailija
493/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue vaikka niitä aiempia tekstejä jos nyt kerran niin kiinnostaa .

No kun ei selviä. Eli kerro nyt selvästi mitä tarkoitit itse eri tekniikoilla, joilla soitetaan. Olet lähinnä vain nysvännyt käsitteillä, kuten mikä on paradiddle ja mikä rudimentti.

Vierailija
494/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku täällä taisi jo mainita, että oli oppinut jotain. Onhan se sekin aina eteepäin.

Vierailija
495/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Lue vaikka niitä aiempia tekstejä jos nyt kerran niin kiinnostaa . Eiköhän sieltä selviä paljon kun lopetat sen vaahtoamisen ja vouhottamisen.

Yritä myös laittaa tekstisi lainauskohdat oikeille kohdilleen. Edes vähän paremmin, että ei tarvitse koko ajan korjailla kun palstan toimiva lainaustoiminto pilattiin "päivityksessä".

Vierailija
496/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Lue vaikka niitä aiempia tekstejä jos nyt kerran niin kiinnostaa . Eiköhän sieltä selviä paljon kun lopetat sen vaahtoamisen ja vouhottamisen.

Oletko rummunsoiton asiantuntija? Kyllä vai ei?

Vierailija
497/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lue vaikka niitä aiempia tekstejä jos nyt kerran niin kiinnostaa .

No kun ei selviä. Eli kerro nyt selvästi mitä tarkoitit itse eri tekniikoilla, joilla soitetaan. Olet lähinnä vain nysvännyt käsitteillä, kuten mikä on paradiddle ja mikä rudimentti.

Ehkä sitten joku toinen päivä vaikka jossain ammattimaisemmassa paikassa.

Vierailija
498/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko rummunsoiton asiantuntija? Kyllä vai ei?

En pidä itseäni asiantuntijana.

Vierailija
499/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:En pidä itseäni asiantuntijana.

Miten voisitkaan kun et ymmärrä yhtään mitään asiasta, mutta älä anna sen faktan haitata jankutustasi ja tämänkertaista musiikillista roolileikkiäsi.

Vierailija
500/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:Ehkä sitten joku toinen päivä vaikka jossain ammattimaisemmassa paikassa.

Tee vaikka aloitus Muusikoiden.nettiin niin keskustellaan siellä.