Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään kestäisi aloittevalta rumpalilta tulla Seraa paremmaksi?

Vierailija
20.01.2024 |

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Itse veikkaan siihen menevän ehkä kolmisen kuukautta. Time minulla on parempi jo nyt, joten vain perustekniikka pitää enää opetellla.

Kommentit (2340)

Vierailija
461/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradiddle=rudimentti=tekniikka

Järkesi ei selvästikään riitä asian ymmärtämiseen. Tai sitten haluat muuten vain leikkiä tyhmää ja jankuttaa koko ajan asiasta.

Vierailija
462/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Summa summarum

Rudimentteja voi soittaa RL-tekniikalla ja OV-tekniikalla, joita voidaan kutsua myös RLRR-tekniikaksi tai OVOO-tekniikaksi.

OVOO-tekniikka joka on myös rudimentti ja RLRR-tekniikka joka on myös rudimentti, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet eli rudimentit eli tässä tapauksessa siis myös tekniikat.Eli rudimenteilla soitetut rudimentit tai tekniikalla soitetut tekniikat tai rudimenteilla soitetut tekniikat tai tekniikalla soitetut rudimentit. Niiden lisäksi on vielä EIOA-tekniikka.Sitten on vielä tavuihin perustuvat tekniikka.

Lisäksi erilaisia rytmejä voi luoda moduloimalla erilaisia sanoja.

No tämä on aiheena jo mielenkiintoista. Siihen kai rap-musiikki karkeasti perustuukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin ottaa tällaisen haasteen. Olen soittanut rumpuja ehkä 15 minuuttia elämäni aikana. Tilaan jotkut aloittelijan sähkörummut ja katson pitkäänkö menee ennen kuin taitoni ovat sellaisella tasolla että soitan Seran suohon mennen tullen.

Joko on sähkörummut saapuneet?

Vierailija
464/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvennäppä minulle tuo koska siinä EI OLE mitään järkeä.

Rudimentteja voi soittaa RL-tekniikalla ja OV-tekniikalla, joita voidaan kutsua myös RLRR-tekniikaksi tai OVOO-tekniikaksi.

Myös paradiddlejä voi soittaa samoilla tekniikoilla.

Vierailija
465/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selvennäppä minulle tuo koska siinä EI OLE mitään järkeä.

Myös paradiddlejä voi soittaa samoilla tekniikoilla.

Voit tosiaan soittaa rudimentteja ja paradiddlejä RL- ja OV-tekniikoilla. Ja myös EIOA-tekniikalla. Kuten myös tavuihin perustuvalla tekniikalla. Ja ihan samoilla tekniikoilla voit soittaa käytännössä mitä tahansa. Eri tekniikoilla voit tehdä samoja asioita.

Vierailija
466/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrataanpas vielä. Siis On olemassa OVOO-tekniikka joka on myös rudimentti ja RLRR-tekniikka joka on myös rudimentti, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet eli rudimentit . Eli rudimenteilla soitetut rudimentit tai tekniikalla soitetut tekniikat tai rudimenteilla soitetut tekniikat tai tekniikalla soitetut rudimentit. Sitten vielä Rudimentteja voi soittaa RL-tekniikalla ja OV-tekniikalla, joita voidaan kutsua myös RLRR-tekniikaksi tai OVOO-tekniikaksi.

Asia on harvinaisen selvä.

Mulle jäi kyllä vielä vähän epäselväksi.

Vierailija
467/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhumme todennäköisesti aivan eri käsitteistä. Käytät varmaan tekniikka sanaa paljon laajemmassa kontekstissa kuin minä ajattelen.

Paradiddle on yksi rudimenteista. Tämä kyseinen rudimentti on soitettavissa useilla eri tekniikoilla, kuten aiemmin sanoin. Minusta näitä asioita ei pitäisi sekoittaa keskenään.

Vierailija
468/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrataanpas vielä. Siis On olemassa OVOO-tekniikka joka on myös rudimentti ja RLRR-tekniikka joka on myös rudimentti, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet eli rudimentit . Eli rudimenteilla soitetut rudimentit tai tekniikalla soitetut tekniikat tai rudimenteilla soitetut tekniikat tai tekniikalla soitetut rudimentit. Sitten vielä Rudimentteja voi soittaa RL-tekniikalla ja OV-tekniikalla, joita voidaan kutsua myös RLRR-tekniikaksi tai OVOO-tekniikaksi.

Järkesi ei riitä asian ymmärtämiseen. Siihen en voi auttaa.

Vierailija
469/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhumme todennäköisesti aivan eri käsitteistä. Käytät varmaan tekniikka sanaa paljon laajemmassa kontekstissa kuin minä ajattelen.

Paradiddle on yksi rudimenteista. Tämä kyseinen rudimentti on soitettavissa useilla eri tekniikoilla, kuten aiemmin sanoin. Minusta näitä asioita ei pitäisi sekoittaa keskenään.

Ihan kaikki on soitettavissa useilla eri tekniikoilla.

Vierailija
470/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradiddleiksi on yleensä kutsuttu neljän iskun peruslyöntisarjoja, ja rudimentit ovat siitä "laajempia" perusrytmejä joita on yli 40. Minusta paradiddle-rudimentti-sanakikkailulla ei ole soiton suhteen mitään merkitystä, soitti jollain tekniikalla paradiddlen tai rudimentin. Pääasia että soittaa. Sujuuko se sinulta pelkän selityksen lisäksi?

Vierailija
471/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovoo Vovv -perusparadiddle, yksi rudimenteista. Kyllä sen voi soittaa useilla eri tekniikoilla ja kyllä kaikkea voi soittaa eri tekniikoilla. Mutta se paradiddle itsessään ei ole mikään tekniikka. Tästä minulle tuli mieleeni että ajattelet ja käytät tekniikka sanaa luultavasti paljon laajemmassa kontekstissa kuin minä.

Vierailija
472/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovoo Vovv -perusparadiddle, yksi rudimenteista. Kyllä sen voi soittaa useilla eri tekniikoilla ja kyllä kaikkea voi soittaa eri tekniikoilla. Mutta se paradiddle itsessään ei ole mikään tekniikka. Tästä minulle tuli mieleeni että ajattelet ja käytät tekniikka sanaa luultavasti paljon laajemmassa kontekstissa kuin minä.

Asia on harvinaisen selvä. Mikä mielestäsi on paras tekniikka jolla soittaa paradiddlet ja rudimentit?

Vierailija
473/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta se paradiddle itsessään ei ole mikään tekniikka. 

Ei sellaista ole väitettykään. Sinulle on vain yritetty kertoa, että RLRR- ja OVOO-ovat myös perustekniikka, jossa raajoja kuvataan eri kirjaimilla. Kuten on myös EIOA-tekniikkakin.

Vierailija
474/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuuko paskanjauhamisesi vielä pitkäänkin?

Vierailija
475/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen soittakoon kuten haluaa, mikäli edes haluaa. Vaikka sitä LR tekniikkaa sitten.

Vierailija
476/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää Sera olevan parhaita maailmassa mitä improvisaatioon tulee. Hieno saavutus sellainen. Ja hienoa, että jossain asiassa maailman parhaita (jos ei peräti paras) on suomalainen.

Vierailija
477/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen soittakoon kuten haluaa, mikäli edes haluaa. Vaikka sitä LR tekniikkaa sitten.

Mikä on LR-tekniikka?

Vierailija
478/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se paradiddle itsessään ei ole mikään tekniikka. 

Ei sellaista ole väitettykään. Sinulle on vain yritetty kertoa, että RLRR- ja OVOO-ovat myös perustekniikka, jossa raajoja kuvataan eri kirjaimilla. Kuten on myös EIOA-tekniikkakin.

"On olemassa OVOO-tekniikka ja RLRR-tekniikka, ja ne ovat samalla myös kyseisillä tekniikoilla soitetut paradiddlet."

Kyllä tuo väitteeltä näyttää.

Vierailija
479/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on LR-tekniikka?

Se on sitä jolla lefti liidaa ja vieläpä aksentoi.

Vierailija
480/2340 |
13.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järkesi ei riitä asian ymmärtämiseen. Siihen en voi auttaa.

Olisi kiva, jos voisit kuitenkin yrittää auttaa.