Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä takia miesten pitää aina korostaa, että heillä on vaimo ja ovat naimisissa?

Vierailija
20.01.2024 |

Tämä on ihan vakavissaan esitetty kysymys. Onko muilla samankaltaisia kokemuksia? Saan varmaan paljon alapeukkuja aiheesta, mutta halusin vaan tietää. Olen viime aikoina huomannut, että varsinkin miehet korostavat ihan koko ajan, miten heillä on vaimo. Ei siis minulle suoraan, vaan yleisesti keskustelussa. En ole iskemässä ketään. Hauskinta on, että katsoin kerran englanninkielistä elokuvan arvostelua IMDB:stä ja sielläkin miehet kertoivat arvosteluissaan, miten he olivat katsoneet kyseistä elokuvaa vaimon kanssa. My wife and I, my wife liked the movie jne jne. En ole huomannut monenkaan naisen tekevän ja korostavan naimisissa oloaan koko ajan ja kertoilevan miehestänsä. Vai tunnenko ihan vääränlaisia ihmisiä? Onko vaimo miehelle nykyään joku upea statussymboli vai mitä olen missannut? Kertokaa te minua viisaammat ihmiset. Voi toki myös olla, että olen ainoa ihminen maailmassa, joka kokee tällä tavalla.

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Statussymbolihan avioliitto on molemmille sukupuolille.

Vierailija
2/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aina ollut miehille statussymboli. Samalla tavalla kuin naisille miehen korkea status on naiselle statussymboli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät ole saaneet myötäjäisiä.

Vierailija
4/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siihen pitäisi vastata? Ei ole kauaa vaimoa sinulla, tulee joku nuori nainen tilalle? No ei sentään.

Vierailija
5/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Historiallisesti ollut poikkeuksetta naisille statussymboli, ei miehille. Jos sinulle miehet kokevat tarvetta kertoa olevansa naimisissa, kannattaa kiinnittää huomiota siihen kuinka "ystävällisesti" heitä lähestyt.

Vierailija
6/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat nössöjä jotka pitävät naisia arvossa. Ei jatkoon. Ei naisten mielipiteillä ole merkitystä. 

Vierailija
7/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästyy ahdistelulta kun tekee selväksi että on varattu. Ihan oikeasti.

Vierailija
8/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä. Helpompihan on miehen saada nainen ja päästä naimisiin kuin naisen. Hirveitä nössöjä nykymiehet.

Vierailija
9/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miksi

Vierailija
10/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut, että jotkut puhuu koko ajan vaimostaan. Olen itsekin naimisissa mutta en jauha asiaa muille. Sormukset sormessa viestivät hiljaa, että olen varattu, jätä rauhaan.

Vierailija
11/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt ihan samaa. Ja se vaimo otetaan esille mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä.

Vierailija
12/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä voi kilttinä miehenä korostaa, kun en ole naimisissa. Ei ole naista ensinkään!

Vierailija
13/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanon suoraan "avioliitossa, valitettavasti". 

Saatan jopa lisätä "...mutta en kauan enää..."

Vierailija
14/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat nössöjä jotka pitävät naisia arvossa. Ei jatkoon. Ei naisten mielipiteillä ole merkitystä. 

Mutta täällä sinä asut niitä naisten mielipiteitä lukemassa. Mitä jos lähtisit sinne omille poluillesi, vihdoinkin?

Vierailija
15/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen taas huomannut naisissa ihan samaa, varsinkin nuoremmissa ei tarvitse kuin kaupassa jutella hetki niin jotenkin ilmaisevat, että heillä on mies. En yritä iskeä heitä.

M48

Vierailija
16/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas joku nainen yrittää tuoda esiin että on mielestään viehättävä kun miesten pitää oikein ajaa pois. Mutta harvemmin ne ajaa pois jos on viehättävä.

Vierailija
17/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästyy ahdistelulta kun tekee selväksi että on varattu. Ihan oikeasti.

Luulet. Tuohan on osalle naisia jopa haaste.

Vierailija
18/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut, että jotkut puhuu koko ajan vaimostaan. Olen itsekin naimisissa mutta en jauha asiaa muille. Sormukset sormessa viestivät hiljaa, että olen varattu, jätä rauhaan.

Sama täällä. Vaimo sitä ja vaimo tätä. Käyttäisivät edes etunimeä. Mutta onhan naisiakin, joiden puhetta kyllästää mun mies -pronomini.

Vierailija
19/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt ihan samaa. Ja se vaimo otetaan esille mitä ihmeellisimmissä yhteyksissä.

Juuri näin. Eli sellaisissa yhteyksissä, missä ei ole ollenkaan väliä onko naimisissa vai ei.

Vierailija
20/143 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomanut. Ehkä he pelkää, että luullaan homoksi. Tai sitten jos vastapuoli on oikein hemaiseva, tai no ei tarvitse olla edes kovin hemaiseva, niin he joutuvat vakuuttelemaan itselleen ääneen, että olen naimisissa, olen naimisissa, olen naimisissa. Koska mikäs muukaan siellä päässä aina ensimmäisenä liikkuu kuin se, että minkähänlainen tuo on rakastella.