Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on selvästi päättänyt erota

Vierailija
20.01.2024 |

Mieheni on ollut tyytymätön kaikkeen (pikkulapsiarkeen) jo pidempään. Hän on ollut äreä eikä muista mitään asioita yms. Nyt hän on kuitenkin mennyt ihan uudelle tasolle eikä edes yritä yhtään. Ei edes kommunikoi perusasioita, kieltäytyy ostamasta minulle ruokaa (ennen ostimme normaalisti yhdessä perheen ruoat yms), kokee jokaisen asian, jonka tekee lastemme kanssa, olevan minulle jokin palvelus yms. 

On uhkaillut erolla, on välillä lähtenyt pariksi päiväksi mökille. Mutta viimeiset viikot hän on vain ollut todella ilkeä minulle. Yrittää haastaa riitaa ihan joka asiasta ja provosoida minua. Kun olen vain jaksanut pysyä asiallisena, se harmittaa häntä vielä enemmän. Olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, saamatta sitten mitään vastakaikua. Nyt hän on ruvennut tosissaan järjestelemään tavaroitaan, liekö oikeasti muutto mielessä.

Minäkin olen todella uupunut tähän tilanteeseen, mutta lasten takia haluaisin yrittää. Koen, että miehelläni on jokin nepsy-ongelma tai vastaava, kun hän ei selvästikään pysty ajattelemaan asioita pidemmälle vaan elää vain siinä hetkessä. Eli olen ihan varma, että jos hän lähtisi, hän tulisikin katumapäälle ja siinä vaiheessa olisi sitten vähän myöhäistä kun asunto yms olisi myyty. 

Olemme käyneet pariterapiassa harvakseltaan, mutta nyt mies sanoi, ettei enää tule sinnekään. Onko tässä enää mitään tehtävissä?

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vain ole tyytyväinen elämäänsä jota teidän kanssa elää. On itsekäs, ei siihen mitään nepsy diagnoosia tarvita. Pärjäät kyllä hyvin ilman häntäkin, toivottavasti mies ei kuitenkaan hylkää lapsiaan.

Vierailija
62/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun veli voisi käydä juttelemassa ja vähän kovistelemassa sun miehelle järkeä päähän?

Näyttää sille sen paikka tyylisesti? Sun isääkin varmasti kiinnostaisi kuulla että miehes ei toimi kuten miehen pitää toimia perinteisellä tavalla. Itse isänä kävisin puhuttelemassa tyttäreni miestä aika kovaan sävyynkin.

Eihän tuo käy että mies on huono ja ei toimi oikein sua kohtaan.

Tarviit suvun turvaverkon ympärilles.

Mitä siihen naisen sukua sotkee, ei sen sana paina. Puhetta miehen vanhemmille/sisaruksille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa lukea koko ketjua, mutta jos ap ei ole provoilija, niin aivan päivänselvää on että ukolla on jo toinen nainen kierroksissa. Ollut jo pitkään.

Vierailija
64/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että, näitä aloituksia analysoidaan provoksi. "Just oli tällainen aloitus". "Ei voi olla tällasta". Ehkä jonkun aloitus rohkaisee toisenkin avautumaan. Naivia luulla, että suhteesta lähdetään sormia napsauttamalla. Moni tarvitsee pohdintaa ja vertaistukea, ennen kuin saa tilanteen hahmotettua.  Voimia ap! 

Vierailija
65/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei valitettavasti ole sisaruksia ja vanhemmilleni olen vähän yrittänyt puhua. Esim. Kun mieheni kielsi minulta kokonaan auton käytön, isäni ei edes viestillä sanonut minulle, että onpa törkeää vaan tarjoutui vaan kuskaamaan minua ja lapsia..

ap

Järkyttävää henkistä väkivaltaa. Et siis saa käyttää autoa teidän perheen tarpeisiin, esim kauppareissuun, neuvolaan. Aika hirviö

Niin ja mies ei siis myöskään suurimman osan ajasta osta kotiimme tarvittavia ruokatarvikkeita yms ja valittaa sitten minulle miksi minä en ole ostanut esim talouspaperia. Kun vastaan hänelle, että olenkin viimeiset 5 krt ostanut ja että toivoin, että hän voisi autolla hakea isot säkit, niin hän vastasi siihen, että voi voi, mene kävellen hakemaan. Ja minä siis tietysti aina sitten huolehdin, että kotonamme ka

Siis tuohan on aivan sairasta.

Vierailija
66/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenkää miehelle. Halveksuttavia ovat salasuhteilevat hyypiöt.

Vierailija
67/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis jos se miehen käytös on noin paskaa, niin suosittelen eroamaan. Ei toista voi pakottaa parisuhteeseen. Selvästikään se ei sitä halua tai ainakaan ansaitse.

Vierailija
68/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on klassinen tapa toimia; mies haluaa eron, mutta ei itse etene asian kanssa vaan koittaa saada perseilemällä ja kiukuttelemalla AP:n hoitamaan eron alkuun, sitten mies voikin hakea sääli pisteitä sukulaisilta, kavereilta ja tutuilta "kun akka vaan halusi erota ja viedä lapset vaikka meillä oli kaikki hyvin..."

Suosittelen silti lämpimästi ap, että lähdet ennen kun mies onnistuu tuhoamaan itsetuntosi ja mielenterveytesi. 

Vierailija
69/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä provosoidu. Anna miehen kiukutella keskenään. Sanot vaan että tiedät missä on ovi jos ei kelpaa. Järjestä omat ja lasten asiat niin että pärjäätte. Kun pitää pään kylmänä ja selkeänä niin selviää paremmin kaikesta paskasta. Itku ja ressi ei kuitenkaan auta tai muuta mitään.

Vierailija
70/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala käyttäytymään samoin. Jätä lapset miehelle illaksi ja käy jossain.

Vierailija
71/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on klassinen tapa toimia; mies haluaa eron, mutta ei itse etene asian kanssa vaan koittaa saada perseilemällä ja kiukuttelemalla AP:n hoitamaan eron alkuun, sitten mies voikin hakea sääli pisteitä sukulaisilta, kavereilta ja tutuilta "kun akka vaan halusi erota ja viedä lapset vaikka meillä oli kaikki hyvin..."

Suosittelen silti lämpimästi ap, että lähdet ennen kun mies onnistuu tuhoamaan itsetuntosi ja mielenterveytesi. 

Tätähän se on. Tuollaiset miehet kääntävät aina syyttävän sormen itsestään poispäin. Uhriutuvat ja kertovat valheellisia tarinoitaan narrasnalkuttimista vaikka itse ovat valheellisia salasuhteilijoita. Lapsia tuollaiselle ei tule antaa kuin valvotusti.

Vierailija
72/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin on kyllä pakko puuttua siihen, että kuvaamasi käytös ei todellakaan viittaa kehityksellisiin neuropsykiatrisiin piirteisiin eli "nepsyyteen". Siinä eri asteisia oireita on ollut lapsuudesta asti, ei ne yhtäkkiä pamahda päälle, jos parisuhde sakkaa.

Miehesi haluaa selvästikin erota. Jotain on tapahtunut suhteessanne tai vaihtoehtoisesti hänellä on uusi (lapseton) heila katsottuna. Hän kiukuttelee ja provosoi, joko tahallaan tai alitajuisesti, jotta suuttuisit ja antaisit hänelle syyn lähteä. Hän todennäköisesti kokee myös syyllisyyttä (ellei ole täysin psykopaatti), joten sekin selittää muuttunutta käytöstä. On helpompaa olla vihainen toiselle asioista, joita itse asiassa tekee tai aiheuttaa itse, kuin myöntää omat vikansa. Tätä kutsutaan projisoinniksi.

Nyt istutat miehen alas ja pyydät, että keskustelette. Valitse sopiva hetki, mielellään sellainen, ettei mies voi paeta paikalta. Esim. automatka voisi olla hyvä pa

Kiitos hyvistä vinkeistä. Olen kuitenkin jo yrittänyt noita kaikkia, mm. Autossa puhumista, josta seuraa, että mies pysäyttää auton ja käskee minun poistua/poistuu itse. Teki sen jopa juuri ennen yhtä meidän terapiaamme ja lähti renkaat vinkuen saatuaan minut poistumaan autosta eikä tullut koko terapiaan vaikka häntä viestitse pyysin.

ap

Vierailija
73/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin on kyllä pakko puuttua siihen, että kuvaamasi käytös ei todellakaan viittaa kehityksellisiin neuropsykiatrisiin piirteisiin eli "nepsyyteen". Siinä eri asteisia oireita on ollut lapsuudesta asti, ei ne yhtäkkiä pamahda päälle, jos parisuhde sakkaa.

Miehesi haluaa selvästikin erota. Jotain on tapahtunut suhteessanne tai vaihtoehtoisesti hänellä on uusi (lapseton) heila katsottuna. Hän kiukuttelee ja provosoi, joko tahallaan tai alitajuisesti, jotta suuttuisit ja antaisit hänelle syyn lähteä. Hän todennäköisesti kokee myös syyllisyyttä (ellei ole täysin psykopaatti), joten sekin selittää muuttunutta käytöstä. On helpompaa olla vihainen toiselle asioista, joita itse asiassa tekee tai aiheuttaa itse, kuin myöntää omat vikansa. Tätä kutsutaan projisoinniksi.

Nyt istutat miehen alas ja pyydät, että keskustelette. Valitse sopiva hetki, mielellään sellainen, ettei mies voi paeta paikalta. Esim. automatka voisi olla hyvä pa

Hyviä neuvoja, jos liittoa haluaa yrittää pelastaa. 

Mutta mielestäni jos ollaan tuossa pisteessä että toinen "kieltää auton käytön" eli haluaa oikeasti vaan vaikeuttaa sun elämää eli ei halua enää hyvää sulle vaan pahaa, niin sanoisi että ota lapset ja juokse. 

Vierailija
74/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yrittänyt näemmä jo kaikkesi. 

Olet lapsille velkaa paremman lapsuuden.

Eroa.

Vierailija
75/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei vain ole tyytyväinen elämäänsä jota teidän kanssa elää. On itsekäs, ei siihen mitään nepsy diagnoosia tarvita. Pärjäät kyllä hyvin ilman häntäkin, toivottavasti mies ei kuitenkaan hylkää lapsiaan.

kyll se iso osa on kun eroo jostain kumman syystä nepsy lapsen vanhemmat.

Vierailija
76/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakasta sinua.

Jotain muuta saattaa rakastaa.

Tekee eroa.

Ohi on.

Vierailija
77/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei valitettavasti ole sisaruksia ja vanhemmilleni olen vähän yrittänyt puhua. Esim. Kun mieheni kielsi minulta kokonaan auton käytön, isäni ei edes viestillä sanonut minulle, että onpa törkeää vaan tarjoutui vaan kuskaamaan minua ja lapsia..

ap

No aika järkevää isältäsi. Varmasti on huolissaan ja ajattelee että miehesi on yksi p***aläjä (niinkuin kaikki normaalit ihmiset ajattelee miehestä joka ei ota vastuuta omista lapsistaan ja kohtelee vaimoaan noin), mutta isäsi tietää että jos sanoo tuon ääneen ja puolen vuoden päästä olettekin miehesi kanssa hyvää pataa (sinä haluat nytkin "vielä yrittää"!!!??!), niin välit sinun ja lasten kanssa vaikeutuu. 

Vierailija
78/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakasta sinua.

Jotain muuta saattaa rakastaa.

Tekee eroa.

Ohi on.

Samaa mieltä. Ajatukset jo muualla, todennäköisesti uudessa naisessa.

Vierailija
79/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on selvästi toinen nainen, tyypilliset oireet. Ota ero, ihan samahan se on, kumpi sen tekee.

Vierailija
80/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt istutat miehen alas ja pyydät, että keskustelette. Valitse sopiva hetki, mielellään sellainen, ettei mies voi

Ota se ero. Mies ei ansaitse rakkauttasi.