Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on selvästi päättänyt erota

Vierailija
20.01.2024 |

Mieheni on ollut tyytymätön kaikkeen (pikkulapsiarkeen) jo pidempään. Hän on ollut äreä eikä muista mitään asioita yms. Nyt hän on kuitenkin mennyt ihan uudelle tasolle eikä edes yritä yhtään. Ei edes kommunikoi perusasioita, kieltäytyy ostamasta minulle ruokaa (ennen ostimme normaalisti yhdessä perheen ruoat yms), kokee jokaisen asian, jonka tekee lastemme kanssa, olevan minulle jokin palvelus yms. 

On uhkaillut erolla, on välillä lähtenyt pariksi päiväksi mökille. Mutta viimeiset viikot hän on vain ollut todella ilkeä minulle. Yrittää haastaa riitaa ihan joka asiasta ja provosoida minua. Kun olen vain jaksanut pysyä asiallisena, se harmittaa häntä vielä enemmän. Olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, saamatta sitten mitään vastakaikua. Nyt hän on ruvennut tosissaan järjestelemään tavaroitaan, liekö oikeasti muutto mielessä.

Minäkin olen todella uupunut tähän tilanteeseen, mutta lasten takia haluaisin yrittää. Koen, että miehelläni on jokin nepsy-ongelma tai vastaava, kun hän ei selvästikään pysty ajattelemaan asioita pidemmälle vaan elää vain siinä hetkessä. Eli olen ihan varma, että jos hän lähtisi, hän tulisikin katumapäälle ja siinä vaiheessa olisi sitten vähän myöhäistä kun asunto yms olisi myyty. 

Olemme käyneet pariterapiassa harvakseltaan, mutta nyt mies sanoi, ettei enää tule sinnekään. Onko tässä enää mitään tehtävissä?

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun mielestäni sinun lapsesi ansaitsevat parempaa, kuin seurata tuollaista perhe-elämää. Tuo on TODELLA epänormaalia ja halveksittavaa kohtelua miehesi puolelta.

Tämä on täysin selvää, että hän ei halua enää jatkaa perhe-elämäänne. Tulee kaikki pahenemaan koko ajan. Sinä taas haluaisit arvojesi mukaisesti koettaa pitää liiton kasassa hyvinä ja huonoina hetkinä. 

Itse tein kristittynä naisena pitkään eroa. Taistelin ennen kaikkea omaatuntoani vastaan. Olisinpa tajunnut, miten paljon rauhallisemmaksi elämä meni ja lapset muuttuivat iloisemmiksi, kun riitoja ei enää kotona ollut. Uskalla erota, itsesi ja lastesi takia. Olet todellakin tehnyt kaiken voitavan liiton pelastamisen eteen. 

#havaintojaihmiskuoresta

Vierailija
102/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on klassinen tapa toimia; mies haluaa eron, mutta ei itse etene asian kanssa vaan koittaa saada perseilemällä ja kiukuttelemalla AP:n hoitamaan eron alkuun, sitten mies voikin hakea sääli pisteitä sukulaisilta, kavereilta ja tutuilta "kun akka vaan halusi erota ja viedä lapset vaikka meillä oli kaikki hyvin..."

Suosittelen silti lämpimästi ap, että lähdet ennen kun mies onnistuu tuhoamaan itsetuntosi ja mielenterveytesi. 

Sukulaisille ja kavereille myös kerrotaan, miten "vaimo vaan sekosi" tai että "sille tuli jotain mielenterveysongelmia ja sitten se vaan sai ihan salaman kirkkaalta taivaalta päähänsä että haluaa erota" tai "naisten kolmen/neljän/viidenkympin kriisi varmaan, hulluksi se tuli". 

Yleensä kun kuulee näitä selostuksia mieheltä niin se on varoitusmerkki siitä, että nyt on äijä itte persheilly kunnolla ja yrittää vierittää syyn naiselle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan selvä juttu. Olet lopettanut seksin miehesi kanssa. Siinä syy. Eipä tuota tietysti naisen syheröisillä aivoilla pystyisikään ratkaisemaan.

Vierailija
104/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadistinen mätäpaise syyttää pettämisestään aina puolisoaan. 

Vierailija
105/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan selvä juttu. Olet lopettanut seksin miehesi kanssa. Siinä syy. Eipä tuota tietysti naisen syheröisillä aivoilla pystyisikään ratkaisemaan.

Läheisriippuvaisen mieslapsen puhetta. Varmaan äidillä ollut sairaalahoitoa vaatineita mt-ongelmia ja isällä päihderiippuvuus.

Vierailija
106/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kattelin huvikseni vuokra-asuntoja pääkaupunkiseudulta. Halusin tietää mitä tarjontaa on mihin hintaan nykyään. Kamalia asuntoja,jos vähäänkään kohtuuhintaista neliötä etsisi.

Vierailija
107/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerää lapset ja kamppeet ja lähde tai mies pihalle. 

Tuohan on jo ihan törkeää ja väkivaltaa jos esim. kieltää auton käytön.

Ei oo normaalia nyt

Ehkä mies juuri haluaa naisen pihalle. Minkälainen asumismuoto, onko se ratkaiseva ?

Vierailija
108/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen luonneta ei pystyy muuttaman. Jos ei ole vastuudentunnetta, hellyyttää, rakkautta, sitten sitä ei ole. Jotkut meidän joukosta on kun zombeja. Aivoissa raksutta joku pakkomiele. Yleensä tämmöisilla on useampia naisia( ihalun vuoksi) ja lapsia. Niillä puuttuu halukuus ottaa vastuutaa, kevyeillä teillä ne vaan ovat. Niin kauan kun on kiva, ongelmiton- kelpaa. Kun enää ei ole, no naisia on maailma täynnä. Jotkut tämmöiset täyttävät isompien zombien käskyä lisäntyää. Niitäkin on. Ihmisapinoita, ei ihmisiä. Sen takana on uskonto lisääntyä ja täyttä maa. Jotkut otavat sen kirjamellisesti. En tiedä teidän tapausta, koska miehet lähtevät satutakseen hyvää naista tai menevät etsimään parempaa naista. En tiedä, kumpaan kategoriaan sinä kuulut. 

Vierailija
109/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerää lapset ja kamppeet ja lähde tai mies pihalle. 

Tuohan on jo ihan törkeää ja väkivaltaa jos esim. kieltää auton käytön.

Ei oo normaalia nyt

Ehkä mies juuri haluaa naisen pihalle. Minkälainen asumismuoto, onko se ratkaiseva ?

Mies ulos ja omaisuus jakoon. Menkööt törkyiseen yksiöön salsuhteilemaan. Lapset jääkööt äidille.

Vierailija
110/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Psykopaatti- narsisti. Täytää ksikki tunnukset. 

Vierailija
111/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap:lle! Kauhea tilanne. Muistan hyvin millaista oli kun eksä lakkasi käymästä kaupasta, koska "en tykkää siitä". Lakkasi hoitamasta lapsia, koska "en viihdy lasten seurassa", lakkasi siivoamasta, koska "ei huvita", lakkasi viemästä lapsia tarhaan, koska "en halua herätä niin aikaisin". Huutaa jaksoi kyllä. Siinä vaiheessa kun alkoi töniä lapsia, muutimme lasten kanssa omaan asuntoon. Yllättävän hyvin on pärjätty lastenvalvojan yms. viranomaisten avulla. Jaksaa paljon paremmin, kun ei ole aktiivista ankeuttajaa kotona.

Usein taustalla salasuhde. Salasuhteita ylläpitävä mies ei ole minkään arvoinen eikä kenenkään rakkauden arvoinen. Hän on halveksuttava ihminen jota kukaan ei voi pitää millään tavalla arvostettavana.

Seuraa salaa auton ajokilometrejä ! 

Vierailija
112/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen luonneta ei pystyy muuttaman. Jos ei ole vastuudentunnetta, hellyyttää, rakkautta, sitten sitä ei ole. Jotkut meidän joukosta on kun zombeja. Aivoissa raksutta joku pakkomiele. Yleensä tämmöisilla on useampia naisia( ihalun vuoksi) ja lapsia. Niillä puuttuu halukuus ottaa vastuutaa, kevyeillä teillä ne vaan ovat. Niin kauan kun on kiva, ongelmiton- kelpaa. Kun enää ei ole, no naisia on maailma täynnä. Jotkut tämmöiset täyttävät isompien zombien käskyä lisäntyää. Niitäkin on. Ihmisapinoita, ei ihmisiä. Sen takana on uskonto lisääntyä ja täyttä maa. Jotkut otavat sen kirjamellisesti. En tiedä teidän tapausta, koska miehet lähtevät satutakseen hyvää naista tai menevät etsimään parempaa naista. En tiedä, kumpaan kategoriaan sinä kuulut. 

Tuollaiset miehet puhuvat paljon vapaudesta muka rakkauden ilmentymänä. Heille se siis tarkoittaa että nainen alistuu ja hyväksyy salasuhteet.

Vierailija
113/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen  nainen 

Vierailija
114/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun veli voisi käydä juttelemassa ja vähän kovistelemassa sun miehelle järkeä päähän?

Näyttää sille sen paikka tyylisesti? Sun isääkin varmasti kiinnostaisi kuulla että miehes ei toimi kuten miehen pitää toimia perinteisellä tavalla. Itse isänä kävisin puhuttelemassa tyttäreni miestä aika kovaan sävyynkin.

Eihän tuo käy että mies on huono ja ei toimi oikein sua kohtaan.

Tarviit suvun turvaverkon ympärilles.

Laittomat uhkailut on rangaistavia tekoja. Miten ihmeessä kuvittelet tuon muuttavan asioita parempaan suuntaan? "Mies ei toimi oikein sua kohtaan" ei ole syy kovistella ketään. 

Siis?

Sun mielestä ei ole oikein että ap;n isä tulisi ottamaan puhutteluun ja iskisi nyrkillä tuvan pöytään ja paasaisi avioliiton vastoinkäymisistä ja siitä mite

Ei ole normaalia. Ketään ei Suomessa voi pakottaa pysymään aviossa vaikka sä Abdul niin sukusi kanssa haluatkin.

Vierailija
115/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikein. Psykopaatti- narsisti. Täytää ksikki tunnukset. 

Tällainen pystyy pitämään yllä salasuhdetta vaikka puoliso olisi suunnitellusti raskaana.

Vierailija
116/139 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pitkität väistämätöntä. Et olisi itse valmis luopumaan, mutta edes kiltteydellä ei toista voi pitää. Kerroit yrittäväsi lasten takia. Lapset vaistoavat  asioita uskomattoman tarkasti, vaikka eivät sanoita niitä ääneen. Haluatko todella kasvattaa lapsia myrkyllisessä ilmapiirissä, jossa vain sinä venyt, venyt ja venyt. Onko oikea esimerkki lapsille toimivasta suhteesta? Miehelläsi on paha olo ja ailahteleva käytös on merkki siitä, ettei itsekään tiedä mitä tehdä. Et voi antaa päätäntävaltaa omasta ja lastesi elämästä hänelle. Et ole lastu laineilla, vaan nyt on aika tehdä ratkaisu. Sattuu ja kovaa. Ikävä on tavaton. Voi olla että soudatte ja huopaatte vielä kauan aikaa edes takaisin suhteessanne. Kun lopullinen päätös saadaan tehtyä, voit olla jopa helpottunut.

Vierailija
117/139 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ellan mies alkoi muuttua salakavalasti vasta vuosia myöhemmin hän tajusi, mistä oli kyse."

https://www.is.fi/perhe/art-2000010077894.html

Vierailija
118/139 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin aikaisemmin ketjussa. Sain exän lopulta kiinni salasuhteestaan, kun laitoin sen autoon puhelimen ja siihen lasten seurantasovelluksen. Sen avulla löysin exän ja toisen naisen yksi myöhäinen ilta parkkipaikalta. Silloin ex oli lähtenyt "ajelemaan, kun ei saa muuten unta". Olin jo kerran aikaisemmin nähnyt, kun ex heitti tämän salasuhteen kotiinsa. Exältä kysyin asiasta ja hän ei omien sanojensa mukaan ollut ollenkaan siellä päin, vaan ajoi töistä suoraan kotiin.

Valehteli minulle vaikka kuinka paljon ja en todellakaan olisi häntä keskustelemalla saanut kiinni. Ei sen tyyppinen ihminen pysty kertomaan totuutta teoistaan. 

Vierailija
119/139 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin todella toivoisin, että parisuhteen alussa kun jutellaan kumppaniehdokkaan kanssa edellisistä suhteista niin naiset ymmärtäisivät millainen "red flag" tuo exän haukkuminen hulluksi on. Tuntuu että vaihtoehdot eronneissa miehissä ovat ne joiden "ex on hullu" ja ne jotka edelleen elättelevät toiveita yhteenpaluusta eivätkä ole sisäistäneet eroa ollenkaan vaikka yrittävät deittailla uusia.

Vierailija
120/139 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran pettäjä, aina pettäjä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi