Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mieheni on selvästi päättänyt erota

Vierailija
20.01.2024 |

Mieheni on ollut tyytymätön kaikkeen (pikkulapsiarkeen) jo pidempään. Hän on ollut äreä eikä muista mitään asioita yms. Nyt hän on kuitenkin mennyt ihan uudelle tasolle eikä edes yritä yhtään. Ei edes kommunikoi perusasioita, kieltäytyy ostamasta minulle ruokaa (ennen ostimme normaalisti yhdessä perheen ruoat yms), kokee jokaisen asian, jonka tekee lastemme kanssa, olevan minulle jokin palvelus yms. 

On uhkaillut erolla, on välillä lähtenyt pariksi päiväksi mökille. Mutta viimeiset viikot hän on vain ollut todella ilkeä minulle. Yrittää haastaa riitaa ihan joka asiasta ja provosoida minua. Kun olen vain jaksanut pysyä asiallisena, se harmittaa häntä vielä enemmän. Olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, saamatta sitten mitään vastakaikua. Nyt hän on ruvennut tosissaan järjestelemään tavaroitaan, liekö oikeasti muutto mielessä.

Minäkin olen todella uupunut tähän tilanteeseen, mutta lasten takia haluaisin yrittää. Koen, että miehelläni on jokin nepsy-ongelma tai vastaava, kun hän ei selvästikään pysty ajattelemaan asioita pidemmälle vaan elää vain siinä hetkessä. Eli olen ihan varma, että jos hän lähtisi, hän tulisikin katumapäälle ja siinä vaiheessa olisi sitten vähän myöhäistä kun asunto yms olisi myyty. 

Olemme käyneet pariterapiassa harvakseltaan, mutta nyt mies sanoi, ettei enää tule sinnekään. Onko tässä enää mitään tehtävissä?

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites on asian humalaisesti päättänyt?

Vierailija
82/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin tuli ekana mieleen että miehellä on toinen, sitä ei kiinnosta enää teidän suhteenne, mutta ei vaan saa sitä sanotuksi. Itse istuttaisin ukon alas ja kysyisin ihan suoraan. Tuollaista käytöstä ei todellakaan pitäisi sietää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia ap:lle! Kauhea tilanne. Muistan hyvin millaista oli kun eksä lakkasi käymästä kaupasta, koska "en tykkää siitä". Lakkasi hoitamasta lapsia, koska "en viihdy lasten seurassa", lakkasi siivoamasta, koska "ei huvita", lakkasi viemästä lapsia tarhaan, koska "en halua herätä niin aikaisin". Huutaa jaksoi kyllä. Siinä vaiheessa kun alkoi töniä lapsia, muutimme lasten kanssa omaan asuntoon. Yllättävän hyvin on pärjätty lastenvalvojan yms. viranomaisten avulla. Jaksaa paljon paremmin, kun ei ole aktiivista ankeuttajaa kotona.

Vierailija
84/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimia ap:lle! Kauhea tilanne. Muistan hyvin millaista oli kun eksä lakkasi käymästä kaupasta, koska "en tykkää siitä". Lakkasi hoitamasta lapsia, koska "en viihdy lasten seurassa", lakkasi siivoamasta, koska "ei huvita", lakkasi viemästä lapsia tarhaan, koska "en halua herätä niin aikaisin". Huutaa jaksoi kyllä. Siinä vaiheessa kun alkoi töniä lapsia, muutimme lasten kanssa omaan asuntoon. Yllättävän hyvin on pärjätty lastenvalvojan yms. viranomaisten avulla. Jaksaa paljon paremmin, kun ei ole aktiivista ankeuttajaa kotona.

Usein taustalla salasuhde. Salasuhteita ylläpitävä mies ei ole minkään arvoinen eikä kenenkään rakkauden arvoinen. Hän on halveksuttava ihminen jota kukaan ei voi pitää millään tavalla arvostettavana.

Vierailija
85/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein taustalla salasuhde. Salasuhteita ylläpitävä mies ei ole minkään arvoinen eikä kenenkään rakkauden arvoinen. Hän on halveksuttava ihminen jota kukaan ei voi pitää millään tavalla arvostettavana.

Ihan sama onko salasuhde vai ei. Mun ja lasten kanssa ei asu kukaan, joka tekee meidän elämästä kurjaa ja vaarallista.

Vierailija
86/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ero tulee yllätyksenä 😂😂😂😂

Vierailija
87/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai ero tulee yllätyksenä 😂😂😂😂

Ei se ytimeltään läpimädille ihmismuotoisilöe kuorille oikeasti koskaan tule. Mikään ei ole hauskempaa kuin näkdä kuinka sellainen tulee lempatuksi itse kaiken uhoamisen jälkeen.

Vierailija
88/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun olisi voinut lopettaa jo otsikkoon, sillä siinä on kaikki, mitä tapauksesta tulee ymmärtää.

Vierailija
89/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän ketjun olisi voinut lopettaa jo otsikkoon, sillä siinä on kaikki, mitä tapauksesta tulee ymmärtää.

Mutta toisaalta hyvä että pöyhitään ja ruoditaan asiaa.

Vierailija
90/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se käyttäytyy noin koska haluaa, että SÄ teet sen lopullisen päätöksen ja haluat eron. Sen jälkeen sinä olet kodinrikkoja.

Tee mitä tahansa, mutta älä itse halua eroa. Älä reagoi miehen tekoihin mitenkään. Äläkä ainakaan yritä puhua.

Vierailija
91/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se käyttäytyy noin koska haluaa, että SÄ teet sen lopullisen päätöksen ja haluat eron. Sen jälkeen sinä olet kodinrikkoja.

Tee mitä tahansa, mutta älä itse halua eroa. Älä reagoi miehen tekoihin mitenkään. Äläkä ainakaan yritä puhua.

Kerää tietoa pikkuhiljaa. Ja valmistele eroa. Ei tuollaiset ansaitse mitään. 

Vierailija
92/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n tarina on ihan kuin mun kynästä , joka sana. Mun ex miehellä paljastui lopuksi todella pitkä salasuhde eli toinen nainen siellä oli. Nainen oli miehen vanha työkaveri. Kun mies lähti kotoa yhtäkkiä kauppaan niin reissu kesti 2 tuntia mutta oli osan ajasta naisen luona, joka asui parin korttelin päässä. Lisäksi mies teki etätyöpäiviä naisen luona ja mulle ja lapsille esitti lähtevänsä aamuisin toimistolle töihin. 

Stalkkaa miehen puhelin, sähköposti, face ja insta. Sieltä se nainen paljastuu. Ja lisäksi miehen taskuista voi löytyä lounaskuitti tupla-annoksista.

Eroonhan tuo ap:n tilanne johtaa. Nyt vaan pistät käytännön asiat kuntoon. Mä olen exän kanssa hädin tuskin sähköpostiväleissä nykyään, pakko jotenkin kommunikoida lasten vuoksi. Ex haukkuu ja mustamaalaa minua lapsille ja tutuille helenakoivu- tyyliin ja olen täysin voimaton.

Eli varaudu että tuo sonta jatkuu pahana eron jälkeen. Sä olet jo nyt sontaa miehellesi ja olet tuplasontaa eron jälkeen. Ei tätä voi valitettavasti ymmärtää. 

Vierailija
93/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään nornaalilla mielenterveydellä varustetun ei tarvitse opetella rehellisyyttä parisuhteessa ja avioliitossa. Sellaiset jotka eivät ole luonnostaan suoria ja rehellisiä ovat kelvottomia parisuhteisiin ja vanhemmuteen.

Vierailija
94/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano ihan suoraan, että koska olet uhkaillut ja siten päättänyt että eroamme niin ole hyvä ja mene. Et sinä häntä voi pakottaa jäämäänkään.

Vierailija
95/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä että hänellä on toinen nainen, oliko oikeasti mökillä ja yksin? Aika usein tällaiset tekemällä tehdyt kriisit liittyvät em. tilanteeseen. Pelkkä harmistus omaan perheeseen tuskin jatkuu noin rankkana, yleensä etenkin miehillä on uusi kuvioissa, jos pitää kiukutella noin. 

Sinuna pyytäisin miestäsi keskustelemaan kunnolla, hän on sen heille ja etenkin lapsilleen velkaa. Voisit kysyä häneltä suoraan onko hänellä toinen nainen tai mistä mättää ja miten voit auttaa korjaamaan tilanteen. Ja että haluat asioiden olevan taas hyvin, mutta joudut jättämään miehen ellei hän ryhdistäydy. Voit myös antaa hänelle esim päivän aikaa miettiä, jonka jälkeen hän muuttaa pois ja eropaperit lähtevät.

Vierailija
96/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdet nyt vaan lasten kanssa ja annat miehen valehdella kaikille suut ja silmät täyteen. Siinähän se sitten selviää kuka on sinun oikea ystävä ja kuka ei. Itsehän menetin vastaavassa setissä sukuni ja ystäväni. Kenenkään perään en jäänyt itkemään kun oksetti niin paljon että tosissaan uskoivat sen nars istip as kan valheet minusta eivätkä keskustelleet minun kanssani että mistä on kyse. Sain myöhemmin uuden avioliiton ja onnellisen terveen perheen. LÄHDE.

Vierailija
97/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, kumpi sen eron ottaa. Jos mieheni olisi tuollainen ihmispe*se, niin ottaisin eron välittömästi ja kertoisin kaikille, että miksi sen tein.

Vierailija
98/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähdet nyt vaan lasten kanssa ja annat miehen valehdella kaikille suut ja silmät täyteen. Siinähän se sitten selviää kuka on sinun oikea ystävä ja kuka ei. Itsehän menetin vastaavassa setissä sukuni ja ystäväni. Kenenkään perään en jäänyt itkemään kun oksetti niin paljon että tosissaan uskoivat sen nars istip as kan valheet minusta eivätkä keskustelleet minun kanssani että mistä on kyse. Sain myöhemmin uuden avioliiton ja onnellisen terveen perheen. LÄHDE.

#havaintojapettäjästä

Vierailija
99/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tarina on ihan kuin mun kynästä , joka sana. Mun ex miehellä paljastui lopuksi todella pitkä salasuhde eli toinen nainen siellä oli. Nainen oli miehen vanha työkaveri. Kun mies lähti kotoa yhtäkkiä kauppaan niin reissu kesti 2 tuntia mutta oli osan ajasta naisen luona, joka asui parin korttelin päässä. Lisäksi mies teki etätyöpäiviä naisen luona ja mulle ja lapsille esitti lähtevänsä aamuisin toimistolle töihin. 

Stalkkaa miehen puhelin, sähköposti, face ja insta. Sieltä se nainen paljastuu. Ja lisäksi miehen taskuista voi löytyä lounaskuitti tupla-annoksista.

Eroonhan tuo ap:n tilanne johtaa. Nyt vaan pistät käytännön asiat kuntoon. Mä olen exän kanssa hädin tuskin sähköpostiväleissä nykyään, pakko jotenkin kommunikoida lasten vuoksi. Ex haukkuu ja mustamaalaa minua lapsille ja tutuille helenakoivu- tyyliin ja olen täysin voimaton.

Eli varaudu että tuo sonta jatkuu pahana eron jälkeen.

Tuossa tilanteessa mies alkaa kertoa valheellista narratiiviaan sairaalloisesta mustasukkaisuudestasi vaikka itse on pitänyt todella pitkää salasuhdetta. Sairastahan tuo on.

Vierailija
100/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni sinun lapsesi ansaitsevat parempaa, kuin seurata tuollaista perhe-elämää. Tuo on TODELLA epänormaalia ja halveksittavaa kohtelua miehesi puolelta.

Tämä on täysin selvää, että hän ei halua enää jatkaa perhe-elämäänne. Tulee kaikki pahenemaan koko ajan. Sinä taas haluaisit arvojesi mukaisesti koettaa pitää liiton kasassa hyvinä ja huonoina hetkinä. 

Itse tein kristittynä naisena pitkään eroa. Taistelin ennen kaikkea omaatuntoani vastaan. Olisinpa tajunnut, miten paljon rauhallisemmaksi elämä meni ja lapset muuttuivat iloisemmiksi, kun riitoja ei enää kotona ollut. Uskalla erota, itsesi ja lastesi takia. Olet todellakin tehnyt kaiken voitavan liiton pelastamisen eteen.