Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on selvästi päättänyt erota

Vierailija
20.01.2024 |

Mieheni on ollut tyytymätön kaikkeen (pikkulapsiarkeen) jo pidempään. Hän on ollut äreä eikä muista mitään asioita yms. Nyt hän on kuitenkin mennyt ihan uudelle tasolle eikä edes yritä yhtään. Ei edes kommunikoi perusasioita, kieltäytyy ostamasta minulle ruokaa (ennen ostimme normaalisti yhdessä perheen ruoat yms), kokee jokaisen asian, jonka tekee lastemme kanssa, olevan minulle jokin palvelus yms. 

On uhkaillut erolla, on välillä lähtenyt pariksi päiväksi mökille. Mutta viimeiset viikot hän on vain ollut todella ilkeä minulle. Yrittää haastaa riitaa ihan joka asiasta ja provosoida minua. Kun olen vain jaksanut pysyä asiallisena, se harmittaa häntä vielä enemmän. Olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, saamatta sitten mitään vastakaikua. Nyt hän on ruvennut tosissaan järjestelemään tavaroitaan, liekö oikeasti muutto mielessä.

Minäkin olen todella uupunut tähän tilanteeseen, mutta lasten takia haluaisin yrittää. Koen, että miehelläni on jokin nepsy-ongelma tai vastaava, kun hän ei selvästikään pysty ajattelemaan asioita pidemmälle vaan elää vain siinä hetkessä. Eli olen ihan varma, että jos hän lähtisi, hän tulisikin katumapäälle ja siinä vaiheessa olisi sitten vähän myöhäistä kun asunto yms olisi myyty. 

Olemme käyneet pariterapiassa harvakseltaan, mutta nyt mies sanoi, ettei enää tule sinnekään. Onko tässä enää mitään tehtävissä?

Kommentit (139)

Vierailija
41/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebulla kirjoitti:

Miksi haluat olla väkisin yhdessä ihmisen kanssa, joka ei halua olla sinun kanssasi? Olet outo, Ap.

Perinteiden vuoksi tietenkin ja onhan aviolitto pyhä julistus Jumalalle yhteisestä sopimuksesta pysyä ikuisesti yhdessä!

Tämä on jotenkni vaikeaa liberaaleille ymmärtää.

Vierailija
42/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä miehenä uskaltaisi noin käyttäytyä vaimoani kohtaan. Appi tulisi aika nopeasti ojentamaan mua ja sangen kovaotteisesti. Onko tosiaan niin että avioliitossa voi olla kuin sinkkuna tyyliin?

Miksi olette yhdessä edes`?

En minä kehtaisi tuollalailla elää. Aika häpeällistä elämää miehen puolelta.

Nykyajan avioliitto näyttäisi olevan monille täyttä sirkusta. Lapset jonglöörää siinä vanhempien välissä. Miksi vanhemmat ei ajattele lapsia yhtään näissä asioissa vaan oma ego menee edelle.

Tarvittaisi appiukko puhaltamaan peli jäähylle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin ruokkia sinua jos annat piparia 

Vierailija
44/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyll ny haisee siltä toiselta puolelta ongelmaa. se vaan sekos ilman mitään syytä tai sen takia

Vierailija
45/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun veli voisi käydä juttelemassa ja vähän kovistelemassa sun miehelle järkeä päähän?

Näyttää sille sen paikka tyylisesti? Sun isääkin varmasti kiinnostaisi kuulla että miehes ei toimi kuten miehen pitää toimia perinteisellä tavalla. Itse isänä kävisin puhuttelemassa tyttäreni miestä aika kovaan sävyynkin.

Eihän tuo käy että mies on huono ja ei toimi oikein sua kohtaan.

Tarviit suvun turvaverkon ympärilles.

Laittomat uhkailut on rangaistavia tekoja. Miten ihmeessä kuvittelet tuon muuttavan asioita parempaan suuntaan? "Mies ei toimi oikein sua kohtaan" ei ole syy kovistella ketään. 

Siis?

Sun mielestä ei ole oikein että ap;n isä tulisi ottamaan puhutteluun ja iskisi nyrkillä tuvan pöytään ja paasaisi avioliiton vastoinkäymisistä ja siitä miten ne on voitettavissa, kun yhdessä jaksetaan eteenpäin läpi vaikeiden aikojen?

Tämä on ollut ennen ihan perussettiä, että omat vanhemmat tukee ja auttaa eteen päin. Tässä on kyseessä myös lastenlasten hyvinvonti.

Vierailija
46/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä miehenä uskaltaisi noin käyttäytyä vaimoani kohtaan. Appi tulisi aika nopeasti ojentamaan mua ja sangen kovaotteisesti. Onko tosiaan niin että avioliitossa voi olla kuin sinkkuna tyyliin?

Nykyajan avioliitto näyttäisi olevan monille täyttä sirkusta. Lapset jonglöörää siinä vanhempien välissä. Miksi vanhemmat ei ajattele lapsia yhtään näissä asioissa vaan oma ego menee edelle.

Selkäreppulapsia tekevät epävakaat, mt-ongelmaiset miehet.

Vierailija
47/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen todennäköisesti. Mun ex aloitti salasuhteen ja silloin alkoi enemmissä määrin mun haukkuminen, kotoa häipymiset yms. Tuntui silloin, etten tunne koko ihmistä, vaikka yhdessä oltiin oltu yli 16-vuotta. Keskusteluista ei tullut mitään hänen puoleltaan. Paras selitys, minkä hän keksi keskustelun välttääkseen oli, että kuuntelin vääränlaista musiikkia sillä hetkellä hänen mielestään.

Lopputulos on se, että erottu on yli vuosi sitten ja ex tekee kaikella mahdollisella kiusaa edelleen. Toivottavasti miehestäsi ei löydy näitä samoja piirteitä.

Anna mennä, jos on mennäkseen. Ansaitset parempaa.

Vierailija
48/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun veli voisi käydä juttelemassa ja vähän kovistelemassa sun miehelle järkeä päähän?

Näyttää sille sen paikka tyylisesti? Sun isääkin varmasti kiinnostaisi kuulla että miehes ei toimi kuten miehen pitää toimia perinteisellä tavalla. Itse isänä kävisin puhuttelemassa tyttäreni miestä aika kovaan sävyynkin.

Eihän tuo käy että mies on huono ja ei toimi oikein sua kohtaan.

Tarviit suvun turvaverkon ympärilles.

Laittomat uhkailut on rangaistavia tekoja. Miten ihmeessä kuvittelet tuon muuttavan asioita parempaan suuntaan? "Mies ei toimi oikein sua kohtaan" ei ole syy kovistella ketään. 

Siis?

Sun mielestä ei ole oikein että ap;n isä tulisi ottamaan puhutteluun ja iskisi nyrkillä tuvan pöytään ja paasaisi avioliiton vastoinkäymisistä ja siitä mite

Mt-ongelmaiset oman elämänsä luuserit eivät koskaan tee mitään työtä perheen eteen. Siksi he kerta toisensa jälkeen rikkovat perheitään pahantahtoisuuttaan ja sadistisuuttaan.

Vierailija
49/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
50/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin on kyllä pakko puuttua siihen, että kuvaamasi käytös ei todellakaan viittaa kehityksellisiin neuropsykiatrisiin piirteisiin eli "nepsyyteen". Siinä eri asteisia oireita on ollut lapsuudesta asti, ei ne yhtäkkiä pamahda päälle, jos parisuhde sakkaa.

Miehesi haluaa selvästikin erota. Jotain on tapahtunut suhteessanne tai vaihtoehtoisesti hänellä on uusi (lapseton) heila katsottuna. Hän kiukuttelee ja provosoi, joko tahallaan tai alitajuisesti, jotta suuttuisit ja antaisit hänelle syyn lähteä. Hän todennäköisesti kokee myös syyllisyyttä (ellei ole täysin psykopaatti), joten sekin selittää muuttunutta käytöstä. On helpompaa olla vihainen toiselle asioista, joita itse asiassa tekee tai aiheuttaa itse, kuin myöntää omat vikansa. Tätä kutsutaan projisoinniksi.

Nyt istutat miehen alas ja pyydät, että keskustelette. Valitse sopiva hetki, mielellään sellainen, ettei mies voi paeta paikalta. Esim. automatka voisi olla hyvä paikka. Älä käytä ehdottomia ilmaisuja (aina, et koskaan) äläkä sorru syyttelemään, vaan yritä pitää keskustelun sävy rauhallisena ja rakentavana. Kysy, minkä mies haluaisi elämässänne muuttuvan, jotta hän voisi hyvin. Kuuntele. Älä yritä kertoa omaa näkemystäsi, olet yrittänyt sitä jo, eikä se toimi. Jos mies suostuu kuuntelemaan, kerro, miltä miehen käytös sinusta tuntuu. Älä odota ihmeitä yhdeltä keskustelulta. Pienikin liikahdus parempaan kommunikaatioon on eteenpäin.

Vierailija
51/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selkäreppulapsia tekevät epävakaat, mt-ongelmaiset miehet.

Näillä lapsilla on vakavia kipuja niskan seudulla. Kukaan ei ole neuvonut heitä ojentamaan ryhtiä ja mitään ryhtiharjoituksia ei ole ollut ruokapöydässä istuessa tai kun asioidaan kirkossa. Aina ruoto suorassa. Nykyään näkee niin paljon selkäreppulapsia ja huonosta ryhdistä on tehty suunnilleen muoti-ilmiö. Selät kyömyssä rönötetään ja syljeksitään.

Kauas on menty sotilaallisesta ihanteesta ja suoraselkäisestä ihmiskuvasta.

Vierailija
52/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan ero häpeällistä koko suvulle ja erityisesti molempien iseille ja heidän veljille.

Voisiko molempien isät ottaa miehesi puhutteluun ja laittaa tämän ruotuun. Molempien veljet mukaan neuvonpitoon että saatte avioliiton kuntoon pikaisesti.

Mitään ihmettä sä horiset? Missä kulttuurissa noin ajatellaan ja toimitaan?

Vierailija
53/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

Miksi haluat olla väkisin yhdessä ihmisen kanssa, joka ei halua olla sinun kanssasi? Olet outo, Ap.

Perinteiden vuoksi tietenkin ja onhan aviolitto pyhä julistus Jumalalle yhteisestä sopimuksesta pysyä ikuisesti yhdessä!

No just, Porvoossa, eikö niin. 

Vierailija
54/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös täällä vasta äsken ollut samantyyppinen stoori.

Vierailija
55/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaffebulla kirjoitti:

No just, Porvoossa, eikö niin. 

Halveksut avioliittoja. Ok. Se on sun ongelmas. Kertoo enemmän susta kuin sata sanaa.

Vierailija
56/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan ero häpeällistä koko suvulle ja erityisesti molempien iseille ja heidän veljille.

Voisiko molempien isät ottaa miehesi puhutteluun ja laittaa tämän ruotuun. Molempien veljet mukaan neuvonpitoon että saatte avioliiton kuntoon pikaisesti.

Mitään ihmettä sä horiset? Missä kulttuurissa noin ajatellaan ja toimitaan?

Kristillisessä valkoisessa suomalaisuudessa. Kuuluu kristilliseen peruskoulutukseen että avioliitto on pyhä.

Vierailija
57/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin omasta kynästä. Meillä tätä jatkunut jo yli 3 vuotta. Mies haluaa erota, mutta ei tee mitään asian eteen. Kun itse olen tehnyt siihen suuntaan liikkeitä, hän loukkaantuu. Toista naista en usko olevan, koska mies ei huolehdi enää itsestään ja viettää vapaa-ajan sohvalla ja lihoo. 

En vaan saa erottua, etenkin kun taloudellisesti olisi vaikea pärjätä yksillä tuloilla Helsingissä. Mies ei antaisi lasten muuttaa.

Vierailija
58/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies haluaa aina erota koska ei kestä sitä lapsi arkea elää. Lapset vie mieheltä vapauden tehdä mitä vaan pois.

Vierailija
59/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjaerojajilla ja toistuvia salasuhteita harrastavilla on taustalla usein syviä psyyken ongelmia itsellään jotka jätetty tahallaan hoitamatta. Siksi he ovat kelvottomia vanhempia.

Vierailija
60/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei vain ole tyytyväinen elämäänsä jota teidän kanssa elää. On itsekäs, ei siihen mitään nepsy diagnoosia tarvita. Pärjäät kyllä hyvin ilman häntäkin, toivottavasti mies ei kuitenkaan hylkää lapsiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi