Mieheni on selvästi päättänyt erota
Mieheni on ollut tyytymätön kaikkeen (pikkulapsiarkeen) jo pidempään. Hän on ollut äreä eikä muista mitään asioita yms. Nyt hän on kuitenkin mennyt ihan uudelle tasolle eikä edes yritä yhtään. Ei edes kommunikoi perusasioita, kieltäytyy ostamasta minulle ruokaa (ennen ostimme normaalisti yhdessä perheen ruoat yms), kokee jokaisen asian, jonka tekee lastemme kanssa, olevan minulle jokin palvelus yms.
On uhkaillut erolla, on välillä lähtenyt pariksi päiväksi mökille. Mutta viimeiset viikot hän on vain ollut todella ilkeä minulle. Yrittää haastaa riitaa ihan joka asiasta ja provosoida minua. Kun olen vain jaksanut pysyä asiallisena, se harmittaa häntä vielä enemmän. Olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, saamatta sitten mitään vastakaikua. Nyt hän on ruvennut tosissaan järjestelemään tavaroitaan, liekö oikeasti muutto mielessä.
Minäkin olen todella uupunut tähän tilanteeseen, mutta lasten takia haluaisin yrittää. Koen, että miehelläni on jokin nepsy-ongelma tai vastaava, kun hän ei selvästikään pysty ajattelemaan asioita pidemmälle vaan elää vain siinä hetkessä. Eli olen ihan varma, että jos hän lähtisi, hän tulisikin katumapäälle ja siinä vaiheessa olisi sitten vähän myöhäistä kun asunto yms olisi myyty.
Olemme käyneet pariterapiassa harvakseltaan, mutta nyt mies sanoi, ettei enää tule sinnekään. Onko tässä enää mitään tehtävissä?
Kommentit (139)
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan usko salasuhteeseen, kun olen asiaa monelta kantilta miettinyt. Mikään miehen käytöksessä ei ole muuttunut sellaisissa asioissa, jotka voisivat kieliä toisesta naisesta. Hän tekee töitä pääasiallisesti kotona ja silloin kun on toimistolla, tiedän hänen toimistolla olleen. 99% tapauksista kun hän on poissa kotoa, tiedän kenen kanssa on ollut/on ollut hoitamassa jotain käytännön asioita.
ap
Ap, haluan nyt herätellä sinua. Kirjoitin tässä ketjussa kuinka täysin saman käytöksen takaa ex miehelläni paljastui pitkä sivusuhde. Pettää voi aina, uskomattomin keinoin.
Piilotteleeko mies kännykkää? Onko se äänettömällä koko ajan? Mun ex istui vessassa puolikin tuntia ja jälkikäteen sain tietää että pöntöllä viestitteli naisen kanssa päivittäin.
Piilotteleeko tietokoneen näyttöä. Exällä oli face ja treffipalstat koneella käytössä työpäivän aikana.
Mun ex petti myös ruokatunneilla kun oli toimistolla, senkin sain selville. Kestääkö kauppareissut/asioiden hoitoreissut pari tuntia? Siellä se treffailee. Ja onko se*ksielämä teillä loppunut? Se p*nee toista. Kysymällä se ei pettämistä myönnä, sun täytyy tehdä itse salapoliisin työ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kuitenkaan usko salasuhteeseen, kun olen asiaa monelta kantilta miettinyt. Mikään miehen käytöksessä ei ole muuttunut sellaisissa asioissa, jotka voisivat kieliä toisesta naisesta. Hän tekee töitä pääasiallisesti kotona ja silloin kun on toimistolla, tiedän hänen toimistolla olleen. 99% tapauksista kun hän on poissa kotoa, tiedän kenen kanssa on ollut/on ollut hoitamassa jotain käytännön asioita.
ap
Ap, haluan nyt herätellä sinua. Kirjoitin tässä ketjussa kuinka täysin saman käytöksen takaa ex miehelläni paljastui pitkä sivusuhde. Pettää voi aina, uskomattomin keinoin.
Piilotteleeko mies kännykkää? Onko se äänettömällä koko ajan? Mun ex istui vessassa puolikin tuntia ja jälkikäteen sain tietää että pöntöllä viestitteli naisen kanssa päivittäin.
Piilotteleeko tietokoneen näyttöä. Exällä o
Mies on nyt parina päivänä jättänyt tietokoneen vahingossa auki minun eteeni, mutta en ole koskenut siihen. Ei salaile mitään koneeltaan ja puhelimella on aina tosi vähän. Iltaisin menemme yleensä yhtäaikaa sänkyyn ja siihen saakka olemme yhdessä olkkarissa eikä silloin viestittele ainakaan. Että jos joku nainen olisi, kovin vähään saisi tyytyä..
ap
Okei sitten, miehellä ei ehkä ole vielä suhdetta toiseen naiseen, mutta todennäköisesti jonkinlainen toive sellaisesta itää jo... Sinä olet jarruna, joten sinut pitäisi saada aloittamaan eroprosessi, jotta mies saisi säälipisteet kotiin, kun olisi "kun muija kylmästi jätti ja vei lapsetkin"-nyyhkytarina...
Voisiko hänellä olla työkaverin kanssa suhde? Jospa yhteydenpito ja tapaamiset hoituu työaikana.
Tämä on yllättävän tavallista, että kollegan tai työtutun kanssa lounastetaan (ja samalla tyhjentyy miehen pussit).
Mutta joka tapauksessa puolisosi kohtelee sinua huonosti ja luulen, että lapsenne kärsivät huonosta ilmapiiristä.
Turhaa haaskaat ainutkertaista elämää ja kurjistat lastesi lapsuutta roikkumalla tuossa suhteen irvikuvassa.
Haluaa todennäköisesti erota, mutta on niin perässä vedettävä, että haluaa sinun olevan jättäjä. Voi katsos uhriutua sitten ja kertoa, kuinka hän on se uhri. Mutta kyllä ihmettelen, jos siedät tuollaista. Oletko koittanut vastata samalla tavalla takaisin eli et osta hänelle ruokaa etkä yritä olla rakentava?
Ja jos onkin uusi nainen kiikarissa ja juttu karahtaa ja sinä jätit, niin voi aina kerätä sääliä siten.
Vierailija kirjoitti:
Voisiko hänellä olla työkaverin kanssa suhde? Jospa yhteydenpito ja tapaamiset hoituu työaikana.
Tämä on yllättävän tavallista, että kollegan tai työtutun kanssa lounastetaan (ja samalla tyhjentyy miehen pussit).
Mutta joka tapauksessa puolisosi kohtelee sinua huonosti ja luulen, että lapsenne kärsivät huonosta ilmapiiristä.
Turhaa haaskaat ainutkertaista elämää ja kurjistat lastesi lapsuutta roikkumalla tuossa suhteen irvikuvassa.
Onko mies Porvoosta?
En katselisi mieheltäni ikimaailmassa noin huonoa käytöstä. Olet lapanen. Missä on itsekunnioituksesi nainen?
Mitä väliä sillä on, onko miehellä toinen nainen vai ei?
Olennaista on se, että kohtelee sua törkeästi.
Lähde, ota elämäsi omiin käsiisi älä jää odottelemaan miehen ratkaisua.
Joskus (harvoin tosin) voi olla, että naisessakin on syytä eroon.
Määräätkö kotona kaikesta?
Valitatko kaikesta?
Kohteletko miestä ihmisenä, jolla on myös sananvaltaa ja oikeuksia?
Mies saa erota jos haluaa. Et voi tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa todennäköisesti erota, mutta on niin perässä vedettävä, että haluaa sinun olevan jättäjä. Voi katsos uhriutua sitten ja kertoa, kuinka hän on se uhri. Mutta kyllä ihmettelen, jos siedät tuollaista. Oletko koittanut vastata samalla tavalla takaisin eli et osta hänelle ruokaa etkä yritä olla rakentava?
Ja jos onkin uusi nainen kiikarissa ja juttu karahtaa ja sinä jätit, niin voi aina kerätä sääliä siten.
Olen kokeillut ihan kaikkea. Käyttäytyä samoin häntä kohtaan-jolloin olen hänestä todella törkeä ja saan kunnon kostot perääni, vaikka olen rakentavasti yrittänyt selittää, että näytin vain miten hän minua kohtelee. Olen yrittänyt olla ostamatta hänelle jotain, jolloin olen saanut syytökset niskaani kuinka törkeä olen. Ja se ei muutenkaan oikein lapsiperheessä toimi kun jääkaappimme on täynnä ruokaa niin hän huoletta sitten syö ostamani. Ja jos jotain kommentoin, hän raivostuu.
ap
Mies masentuu naisen kanssa ja ei se jaksa sitä lapsiarkea koska ei ole vapautta tehdä mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
"Ellan mies alkoi muuttua salakavalasti vasta vuosia myöhemmin hän tajusi, mistä oli kyse."
Luin saman artikkelin ja tuli heti mieleen tämä ketju eiliseltä. Voisihan tuo olla ap:nkin tapauksessa mahdollista, varsinkin jos miehessä on tapahtunut muutos, eli oli ennen normaali.
Tuo pitää nyt saada loppumaan. Asumusero? Mies on henkisesti väkivaltainen tai ainakin käyttäytyy epäasiallisesti. Hänellä on joko diagnosoimaton mielenterveyden ongelma tai on muuten väkivaltainen. Joka tapauksessa sun ja lasten täytyy päästä tuosta ympäristöstä ensin, sitten katsotte avioliiton tilannetta. Eli ehdottaisin asumuseroa, ja takaisin paluun edellytyksenä olisi että mies käy lääkärissä tutkimuksissa. Ero ellei käy tai selitys löydy mielenterveydestä. Ei oo hyväksi kellekään tuo tilanne, ei lapsillekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ellan mies alkoi muuttua salakavalasti vasta vuosia myöhemmin hän tajusi, mistä oli kyse."
Luin saman artikkelin ja tuli heti mieleen tämä ketju eiliseltä. Voisihan tuo olla ap:nkin tapauksessa mahdollista, varsinkin jos miehessä on tapahtunut muutos, eli oli ennen normaali.
Se vielä että tuo otsalohkodementia on kyllä todella veemäinen dementian muoto.
Anna miehen mennä. Hän sitä haluaa ja pidemmän päälle se on varmaan sinullekin parempi. Sulla on vielä oletettavasti paljonkin vuosia elettävänä, joten nyt vaan katse tulevaisuuteen.
Taitaa ap olla Porvoosta. Erokehoituksia hän ei kommentoi ollenkaan, eikä jaa ajatuksiaan erosta. Kertoo vaan uusia stooreja siitä mitä mies on tehnyt.
ap