Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mieheni on selvästi päättänyt erota

Vierailija
20.01.2024 |

Mieheni on ollut tyytymätön kaikkeen (pikkulapsiarkeen) jo pidempään. Hän on ollut äreä eikä muista mitään asioita yms. Nyt hän on kuitenkin mennyt ihan uudelle tasolle eikä edes yritä yhtään. Ei edes kommunikoi perusasioita, kieltäytyy ostamasta minulle ruokaa (ennen ostimme normaalisti yhdessä perheen ruoat yms), kokee jokaisen asian, jonka tekee lastemme kanssa, olevan minulle jokin palvelus yms. 

On uhkaillut erolla, on välillä lähtenyt pariksi päiväksi mökille. Mutta viimeiset viikot hän on vain ollut todella ilkeä minulle. Yrittää haastaa riitaa ihan joka asiasta ja provosoida minua. Kun olen vain jaksanut pysyä asiallisena, se harmittaa häntä vielä enemmän. Olen yrittänyt olla hänelle ystävällinen, saamatta sitten mitään vastakaikua. Nyt hän on ruvennut tosissaan järjestelemään tavaroitaan, liekö oikeasti muutto mielessä.

Minäkin olen todella uupunut tähän tilanteeseen, mutta lasten takia haluaisin yrittää. Koen, että miehelläni on jokin nepsy-ongelma tai vastaava, kun hän ei selvästikään pysty ajattelemaan asioita pidemmälle vaan elää vain siinä hetkessä. Eli olen ihan varma, että jos hän lähtisi, hän tulisikin katumapäälle ja siinä vaiheessa olisi sitten vähän myöhäistä kun asunto yms olisi myyty. 

Olemme käyneet pariterapiassa harvakseltaan, mutta nyt mies sanoi, ettei enää tule sinnekään. Onko tässä enää mitään tehtävissä?

Kommentit (139)

Vierailija
21/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä olisi provo? Yritän kysellä tukea, jos joku olisi vielä saanut avioliittonsa pelastettua vastaavassa tilanteessa.

Mies on myös erittäin ailahtelevainen ja välillä on kuin ei mitään ongelmaa olisikaan ja suunnittelee jotain yhteisiä reissuja keväälle ja sitten taas seuraavana päivänä on kuin eri henkilö. Ja on tosissaan taantunut sille tasolle ettei edes tervehdi tai kerro mihin menee eikä sovi mistään lasten hoitamisista vaan olettaa minun aina hoitavan ja että hän voi mennä ja tulla miten lystää edes ilmoittamatta. Ja sitten taas joinakin päivinä käyttäytyy kuin normaali ihminen. 

ap

Lue nyt omat tekstisi ja mieti miksi haluat tuhlata yhtään enempää aikaa tuollaiseen mieheen? Sun tehtävä on myös suojella lapsia niin että he tuntevat kodin ilmapiirin turvalliseksi ja rakastavaksi, jos isä ei siihen pysty. Missä sun selkäranka on kun siedät tuollaista?

Vierailija
22/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mietä kulttuurista ap ja vastaaja 1 ovat olevinaan (vaikka arvaan kyllä mitä tässä yritetään provota), mutta eihän noin toimita missään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on taas yksi päivän provoista. Loput ap:n viestit sen paljastaa. 

Ei välttämättä, tein itse yhden aloituksen samantyylisestä tilanteesta ja kaikki luulivat sitä provoksi koska vastailin ahkerasti. Oli valitettavasti totta koko juttu.

Vierailija
24/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei valitettavasti ole sisaruksia ja vanhemmilleni olen vähän yrittänyt puhua. Esim. Kun mieheni kielsi minulta kokonaan auton käytön, isäni ei edes viestillä sanonut minulle, että onpa törkeää vaan tarjoutui vaan kuskaamaan minua ja lapsia..

ap

Sun isäsi on viisas mies, auttaa mutta ei puutu teidän liittoon, kuten ei kuulukaan. Sun tehtävä on tehdä päätös mitä elämältäsi haluat.

Vierailija
25/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei valitettavasti ole sisaruksia ja vanhemmilleni olen vähän yrittänyt puhua. Esim. Kun mieheni kielsi minulta kokonaan auton käytön, isäni ei edes viestillä sanonut minulle, että onpa törkeää vaan tarjoutui vaan kuskaamaan minua ja lapsia..

ap

Järkyttävää henkistä väkivaltaa. Et siis saa käyttää autoa teidän perheen tarpeisiin, esim kauppareissuun, neuvolaan. Aika hirviö

Niin ja mies ei siis myöskään suurimman osan ajasta osta kotiimme tarvittavia ruokatarvikkeita yms ja valittaa sitten minulle miksi minä en ole ostanut esim talouspaperia. Kun vastaan hänelle, että olenkin viimeiset 5 krt ostanut ja että toivoin, että hän voisi autolla hakea isot säkit, niin hän vastasi siihen, että voi voi, mene kävellen hakemaan. Ja minä siis tietysti aina sitten huolehdin, että kotonamme kaikki tarvittava on.

ap

Vierailija
26/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun veli voisi käydä juttelemassa ja vähän kovistelemassa sun miehelle järkeä päähän?

Näyttää sille sen paikka tyylisesti? Sun isääkin varmasti kiinnostaisi kuulla että miehes ei toimi kuten miehen pitää toimia perinteisellä tavalla. Itse isänä kävisin puhuttelemassa tyttäreni miestä aika kovaan sävyynkin.

Eihän tuo käy että mies on huono ja ei toimi oikein sua kohtaan.

Tarviit suvun turvaverkon ympärilles.

Laittomat uhkailut on rangaistavia tekoja. Miten ihmeessä kuvittelet tuon muuttavan asioita parempaan suuntaan? "Mies ei toimi oikein sua kohtaan" ei ole syy kovistella ketään. 

Vierailija
27/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko järkeä roikkua väkisin ongelmaisessa parisuhteessa tai ongelmia omaavan kanssa. Alkoholi? Mitä jos se ei ole nepsy, jos hän ei vaan jaksa sitä arkea. Ja jos ymmärtää sua väärin, ei ole kiva sun kannalta. Pariterapia ei myös kiinnosta. Entä jos asuu eri asunnoissa lähekkäin lasten vuoksi. Mies menee ja sä meet omia menojasi. Ehkä miehille on liikaa vaatimuksia: ensin koulut, armeijat, työt, lapset ja harrasteet. Joillekin tulee stoppi pikkulapsivaiheessa tai joskus, ei enää kulje mopo eikä auto. Kai mies palaa jos palaa, tai sitten ei.

Vierailija
28/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun veli voisi käydä juttelemassa ja vähän kovistelemassa sun miehelle järkeä päähän?

Näyttää sille sen paikka tyylisesti? Sun isääkin varmasti kiinnostaisi kuulla että miehes ei toimi kuten miehen pitää toimia perinteisellä tavalla. Itse isänä kävisin puhuttelemassa tyttäreni miestä aika kovaan sävyynkin.

Laittomat uhkailut on rangaistavia tekoja. Miten ihmeessä kuvittelet tuon muuttavan asioita parempaan suuntaan? "Mies ei toimi oikein sua kohtaan" ei ole syy kovistella ketään. 

Ennen vanhaan perinteisessä suomalaisessa perhekultuurissa on koko suku ollut takana turvaamassa onnellista perhe-elämää. On se outoa että ei enää muisteta näitä miten avioliitto on olluut koko suvun asia ja seurakunnankin.

Ottaisivat edes papin juttelemaan avioliiton ongelmista ja ratkaisemaan ne asiat yhdessä kahvipöydässä.

Vierailija
29/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Järkyttävää henkistä väkivaltaa. Et siis saa käyttää autoa teidän perheen tarpeisiin, esim kauppareissuun, neuvolaan. Aika hirviö

Niin ja mies ei siis myöskään suurimman osan ajasta osta kotiimme tarvittavia ruokatarvikkeita yms ja valittaa sitten minulle miksi minä en ole ostanut esim talouspaperia. Kun vastaan hänelle, että olenkin viimeiset 5 krt ostanut ja että toivoin, että hän voisi autolla hakea isot säkit, niin hän vastasi siihen, että voi voi, mene kävellen hakemaan. Ja minä siis tietysti aina sitten huolehdin, että kotonamme ka

Molemmat ootte ihan keskenkasvuisia teksteistä päätellen. Sinä kynnysmatto joka sietää kaiken eikä osaa itse lähteä. Ja vielä kysyt onko meillä antaa neuvoja miten jatkaisitte? Paras neuvo täällä on sanottu jo monta kertaa: erotkaa.

Vierailija
30/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies myös keksii jatkuvasti täysin valheellisia syytöksiä minua kohtaan keksiäkseen aiheita suuttua ja sitten kun kumoan ne, laittaa minulle eston viestittelyyn. Että en tiedä uskooko oikeasti niihin täysin ilmiselviin valheellisin asioihin vai yrittääkö vain provosoida minua tosi pahasti. Koska yleensä hän syyttää minua asioista, mitä todellisuudessa itse tekee.

ap

Vierailija
31/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen vanhaan perinteisessä suomalaisessa perhekultuurissa on koko suku ollut takana turvaamassa onnellista perhe-elämää. On se outoa että ei enää muisteta näitä miten aviol

Avioliitossa ei ole pakko olla, aina voi erota. Miten tämä on sinulle niin vaikea käsittää vai tuutko eri kulttuurista?

Vierailija
32/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä miehenä uskaltaisi noin käyttäytyä vaimoani kohtaan. Appi tulisi aika nopeasti ojentamaan mua ja sangen kovaotteisesti. Onko tosiaan niin että avioliitossa voi olla kuin sinkkuna tyyliin?

Miksi olette yhdessä edes`?

En minä kehtaisi tuollalailla elää. Aika häpeällistä elämää miehen puolelta.

Vierailija
33/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäisin keskustella että mikä mättää. Jos ei suostu puhumaan tai asia ei etenisi mihinkään suuntaan niin alkaisin itse järjestelemään eroa. Kyllähän tuosta hieman saa sellaiset vibat että mies ei vaan uskalla itse ottaa eroa puheeksi. Voihan se olla jotain mielen ongelmia mutta miehen pitäisi yrittää puhua ongelmista. Ei mikään oikeuta huonoon tai ailahtelevaan käytökseen. 

Vierailija
34/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen apn miehellä on.

#havaintojasalasuhteesta

Vierailija
35/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies kuulostaa siltä, että olisi uusi naisystävä jo valmiiksi katsottuna, nyt vain pitäisi päästä entisestä eroon... 

Vierailija
36/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies myös keksii jatkuvasti täysin valheellisia syytöksiä minua kohtaan keksiäkseen aiheita suuttua ja sitten kun kumoan ne, laittaa minulle eston viestittelyyn. Että en tiedä uskooko oikeasti niihin täysin ilmiselviin valheellisin asioihin vai yrittääkö vain provosoida minua tosi pahasti. Koska yleensä hän syyttää minua asioista, mitä todellisuudessa itse tekee.

ap

Provohan tää on. Ja jos ei ole niin sulla on totisesti peiliinkatsomisen paikka että miksi tuhlaat elämääsi tuollaisessa liitossa ja vielä haluat jatkaa. Turhaan sä täällä neuvoja kyselet kun olet jo päättänyt kantasi. Ja hei, sinne terapiaan voi mennä yksinkin juttelemaan mutta miestäsi et voi siihen pakottaa.

Vierailija
37/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrittäisin keskustella että mikä mättää. Jos ei suostu puhumaan tai asia ei etenisi mihinkään suuntaan niin alkaisin itse järjestelemään eroa. Kyllähän tuosta hieman saa sellaiset vibat että mies ei vaan uskalla itse ottaa eroa puheeksi. Voihan se olla jotain mielen ongelmia mutta miehen pitäisi yrittää puhua ongelmista. Ei mikään oikeuta huonoon tai ailahtelevaan käytökseen. 

Olen yrittänyt, yritän lähes päivittäin, mutta mies ei pysty keskustelemaan. Joko suuttuu tai poistuu paikalta vaikka itse yrittäisin olla kuinka rakentava. Sitten yritän kirjallisesti ja sitten tulee tuo esto.

Olen itsekin ensimmäistä kertaa elämässäni ruvennut miettimään voisiko miehellä olla toinen nainen, mutta jos olisi, näkisi häntä sitten todella harvoin ja todella lyhyellä varoitusajalla. Koska hänen kotoa poistumiset on yleensä ns. impulsiivisia päätöksiä. Ja tiedän jo meidän tapaamisesta, että mies on todella hitaasti lämpenevää sorttia. 

ap

Vierailija
38/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ero häpeällistä koko suvulle ja erityisesti molempien iseille ja heidän veljille.

Voisiko molempien isät ottaa miehesi puhutteluun ja laittaa tämän ruotuun. Molempien veljet mukaan neuvonpitoon että saatte avioliiton kuntoon pikaisesti.

39/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat olla väkisin yhdessä ihmisen kanssa, joka ei halua olla sinun kanssasi? Olet outo, Ap.

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
40/139 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt, yritän lähes päivittäin, mutta mies ei pysty keskustelemaan. Joko suuttuu tai poistuu paikalta vaikka itse yrittäisin olla kuinka rakentava. Sitten yritän kirjallisesti ja sitten tulee tuo esto.

Olen itsekin ensimmäistä kertaa elämässäni ruvennut miettimään voisiko miehellä olla toinen nainen, mutta jos olisi, näkisi häntä sitten todella harvoin ja todella lyhyellä varoitusajalla. Koska hänen kotoa poistumiset on yleensä ns. impulsiivisia päätöksiä. Ja tiedä

Mistä tiedät, että ovat impulsiivisia poistumisia? Todennäköisesti jotain riitatilanteita tmv.? Miehellä voi ihan hyvin olla tapaaminen valmiiksi sovittuna ja sitten hänen tarvitsee vain kehittää joku konflikti kotona, että pääsee poistumaan. Sanoithan, että hän on ollut joitakin päiviä mökilläkin. Mistä tiedät, että hän oli siellä yksin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yhdeksän