Suomessa saa nyt uuden sähköauton 24 990 eurolla - Lopettakaa siis tekosyiden keksiminen ajaa saastuttavalla polttomoottoriautolla
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c4f80e63-10ce-4a64-a8db-769660879…
Sähköautolla ajava on ilmastotietoinen joka välittää lapsistaan ja lastenlapsistaan
Kommentit (104)
Onko sekin tekosyy ettei ole rahaa ostaa autoa? Tuolla vanhalla prutkulla mennään. Olen kahdesta vanhasta autostani molemmista maksanut vain muutamia tonneja.
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kiva, mutta meidän taloyhtiössä ei ole latauspaikkoja sähköautoille (eikä kuulemma hankita, koska ei kukaan kuulemma sähköautoja halua ja ne on niin kalliita eikä niitä latauspaikkoja asukas itse saa alkaa hoitamaan, koska pitää tehdä yhteinen päätös ja kaikki ei halua, koska kateus sitten tulee ja kalat ihan kaikkien vesistä), että aika vaikea olisi lopulta sillä sitten ajella yhtään minnekään.
Ylimääräinen vero pensa autoille.
En osta sähköautoja. Ne ovat rumia.
Ja 4 vuoden kuluttua meillä on massiivisia sähköautoromuttamoja.
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta vuotta pitäisi olla sama sähköauto käytössä, jotta sen hiilijalanjälki olisi polttomoottoria pienempi.
Sähköautoja on helppo viherpestä, koska suljetaan silmät siltä, että akut ovat ongelmajätettä. Ja lisäksi ne kuluttavat enemmän asfalttia, koska painavat enemmän
Ajan 1600€ hintaisella, 16v vanhalla Kialla. Mikä saa sut kuvittelemaan, että mulla olisi varaa edes tuohon?
Vierailija kirjoitti:
Patteriautot ei toimi kun tulee pakkasta. Oletkos vähän tyhmä?
Ai? kumma kun minulla on toiminut paremmin kuin polttikseni.
Vierailija kirjoitti:
Tuo halpissähköauto on täys lelu. Voi sopia kauppakassiks kaupunkiin. Muuta sillä ei tee. Suorituskyky on onneton.
Sanopa rehellisesti mihin sitä "suorituskykyä" Suomessa tarvitset?
Ostan ensi vuonna uuden bensa auton. Olen ajanut nyt toyota bensa autolla 9 vuotta. Ensi vuonna vaihdan uuteen kun tulee 10 vuotta täyteen. Mittarissa on 115000 kilsaa 9 vuodelta.
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta vuotta pitäisi olla sama sähköauto käytössä, jotta sen hiilijalanjälki olisi polttomoottoria pienempi.
Sähköautoja on helppo viherpestä, koska suljetaan silmät siltä, että akut ovat ongelmajätettä. Ja lisäksi ne kuluttavat enemmän asfalttia, koska painavat enemmän
Noin 14000 km jälkeen valmistuksen suuremmat CO2 päästöt on kuitattu. Eli sen jälkeen jokainen kilometri on sähköauton eduksi. Minulla tuo 14000 km tuli täyteen 3 kuukaudessa.
ja eivät kuluta asfalttia enemmän, eivätkä akut ole ongelmajätettä vaan todella hyvin kierrätettävissä
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa yli 8000€ autoihin. Varsinkaan sellaisiin, joissa akuston pilaantuminen pakottaisi koko auton uusimiseen. Nuo on rikkaitten viherpesuleluja, ei tavallisen tallentajan liikkumisvälineitä.
Kyllä minulla ihan tavallisena duunarina oli vara sähkö-audiin. Meidän taloyhtiössä näköjään 5 näitä sähköaudeja, joten aika perusmenoa.
Onpas tällä palstalla perse aukisia.
Minä en edes tarvitse autoa, joten olen APtä vielä ilmastotietoisempi!
Lällällää 😝 Pisteet mulle!
Vierailija kirjoitti:
Onko sekin tekosyy ettei ole rahaa ostaa autoa? Tuolla vanhalla prutkulla mennään. Olen kahdesta vanhasta autostani molemmista maksanut vain muutamia tonneja.
Paljonko on menny korjauksiin?
Ajan 20 vuotta vanhalla n. 3000 e arvoisella bensa-autolla. Kun yhden hengen talouden kuukausittaiset tulot on nettona n. 2000 euroa, niin niistä ei maksella 25k autoa. Taloyhtiössä eikä töissä ole latausmahdollisuutta, niin sittenkö pitäisi vielä kolmesti viikossa istua jossain mäkkärin/lidlin parkissa että saa virtaa autoon työmatkoihin? Kauan akun lataaminen kestää? Tunteja aikaa viikossa hukkaan.
Mitä maksaa sähköautojen vuosihuollot? Entä kun autot on huomattavasti polttiksia painavampia, niin kuluuko akselisto jo melko uudessakin vaihtokuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Olishan se kiva, mutta meidän taloyhtiössä ei ole latauspaikkoja sähköautoille (eikä kuulemma hankita, koska ei kukaan kuulemma sähköautoja halua ja ne on niin kalliita eikä niitä latauspaikkoja asukas itse saa alkaa hoitamaan, koska pitää tehdä yhteinen päätös ja kaikki ei halua, koska kateus sitten tulee ja kalat ihan kaikkien vesistä), että aika vaikea olisi lopulta sillä sitten ajella yhtään minnekään.
Kyllä muuten hankitte. Se on meinaa laissa. Kun tulee isompi remppa taloyhtiöön niin sitten on pakko laittaa.
En vaihda diesel-maasturia sähköautoon, sori ihan hitosti.
Kesäisin tykkään cruisailla mun taloudellisella Chevy Capricella, 5.0 bensa V8.
ei sovi patteriauto minulle tällä hetkellä ainakaan.kunhan saavat hinnan, painon, lataus ajan, luotettavuuden nyky diiselin tasolle katellaan sitten niitä rumia patteri autoja.
hermoni ei kestä latailla monta kertaa päivässä jonkun viher idiootin takia.tulee kalliiksikin mennä pulla kahville aina 200km välein.voihan sitä tietysti istuakkin autossa latauksen ajan 3 tuntia.kuulostaa ihan järjettömältä.
ajan paljon.
Pääseekö lappiin yhdellä istumalla peräkärryn kanssa?
Yksi Shitroën ollut, toista ei tule.