Suomessa saa nyt uuden sähköauton 24 990 eurolla - Lopettakaa siis tekosyiden keksiminen ajaa saastuttavalla polttomoottoriautolla
https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/c4f80e63-10ce-4a64-a8db-769660879…
Sähköautolla ajava on ilmastotietoinen joka välittää lapsistaan ja lastenlapsistaan
Kommentit (104)
Rahaa mulla on mutta noin s a a t a n a n rumaan autoon en 25k€ laita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa yli 8000€ autoihin. Varsinkaan sellaisiin, joissa akuston pilaantuminen pakottaisi koko auton uusimiseen. Nuo on rikkaitten viherpesuleluja, ei tavallisen tallentajan liikkumisvälineitä.
Kyllä minulla ihan tavallisena duunarina oli vara sähkö-audiin. Meidän taloyhtiössä näköjään 5 näitä sähköaudeja, joten aika perusmenoa.
Naisduunarilla ei ole. Jos sinulla on varaa sähköauton, olet rikas miesduunari.
Päästääkö nämä ilmastoapinaryhmittymät, kun ne tekee tie tukkoesteitä helsinkiin esim mannerheimintielle nämä sähköautot siitä sulusta ohitse? Ei taida päästää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo halpissähköauto on täys lelu. Voi sopia kauppakassiks kaupunkiin. Muuta sillä ei tee. Suorituskyky on onneton.
Sanopa rehellisesti mihin sitä "suorituskykyä" Suomessa tarvitset?
Ei tarvitse ei, mutta tehokkaalla autolla ajaminen on miellyttävämpää kuin nuhapumpulla.
Millä tavalla miellyttävämpää?
Sitä kiinalaista pikkutyttöä, joka louhii malmin mun sähköauton akkuun, ei ole vielä edes siitetty.
Eli ihan hetkeen en vaihda mun diesen V6:sta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta vuotta pitäisi olla sama sähköauto käytössä, jotta sen hiilijalanjälki olisi polttomoottoria pienempi.
Sähköautoja on helppo viherpestä, koska suljetaan silmät siltä, että akut ovat ongelmajätettä. Ja lisäksi ne kuluttavat enemmän asfalttia, koska painavat enemmän
Noin 14000 km jälkeen valmistuksen suuremmat CO2 päästöt on kuitattu. Eli sen jälkeen jokainen kilometri on sähköauton eduksi. Minulla tuo 14000 km tuli täyteen 3 kuukaudessa.
ja eivät kuluta asfalttia enemmän, eivätkä akut ole ongelmajätettä vaan todella hyvin kierrätettävissä
Ongelmajäte on vanha nimitys vaaralliselle jätteelle. Oikein kierrätettyä paristot ja akut eivät aiheuta ympäristöhaittoja, mutta luontoon dumpattuna tai omatoiminen räpeltäminen sen sijaan on vaarallista ja sen takia ongelmajätettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo halpissähköauto on täys lelu. Voi sopia kauppakassiks kaupunkiin. Muuta sillä ei tee. Suorituskyky on onneton.
Sanopa rehellisesti mihin sitä "suorituskykyä" Suomessa tarvitset?
Ei tarvitse ei, mutta tehokkaalla autolla ajaminen on miellyttävämpää kuin nuhapumpulla.
Määrittele "nuhapumppu".
Mielenkiinnolla odotan, että uuden C3:en bensamalli tulee myyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sekin tekosyy ettei ole rahaa ostaa autoa? Tuolla vanhalla prutkulla mennään. Olen kahdesta vanhasta autostani molemmista maksanut vain muutamia tonneja.
Paljonko on menny korjauksiin?
Meilläkin ollut vain vanhoja autoja. Korjaukset tehdään itse, varaosat tukkuhintaan. Lisäksi ajoa tulee todella vähän, joten sähköauto ei vaan kannata.
Uusia polttomoottoriautoja saa huomattavasti halvemmalla. Niiden "range" on satoja kilometrejä pitempi kuin halvimpien sähkökotteroiden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monta vuotta pitäisi olla sama sähköauto käytössä, jotta sen hiilijalanjälki olisi polttomoottoria pienempi.
Sähköautoja on helppo viherpestä, koska suljetaan silmät siltä, että akut ovat ongelmajätettä. Ja lisäksi ne kuluttavat enemmän asfalttia, koska painavat enemmän
Noin 14000 km jälkeen valmistuksen suuremmat CO2 päästöt on kuitattu. Eli sen jälkeen jokainen kilometri on sähköauton eduksi. Minulla tuo 14000 km tuli täyteen 3 kuukaudessa.
ja eivät kuluta asfalttia enemmän, eivätkä akut ole ongelmajätettä vaan todella hyvin kierrätettävissä
Sähköauto nimenomaan kuluttaa asfattia huomattavasti enemmän painonsa vuoksi, kuin bensa-auto. Just oli siitä aika hyvä tutkimus tehty.
Sitten jos miettii, että mistä autoon tuleva sähkö on tuotettu? Ydinvoimakaan ei ole niin hieno asia, kuin sitä mainostetaan. Jos ottaa huomioon rakennusvaiheen ja jätteen joka siitä jää jälkeen.
Mun budjetti on max 10 000. Siks.
Ei ole rahaa noin kalliiseen autoon. Kallein auto minkä koskaan olen ostanut on tämä nykyinen vm 2007 Nissan. Maksoin 4000€. Yli neljäkymmentävuotta on ollut vain bensa-autoja ja näillä ajan nämä viimeisetkin autoiluvuoteni!
Yst.Terv. Siivooja
ps. Ekopisteet pursuu minun sinne viemistä tuotteista eli säästän tätä tellusta kierrättämällä
Jos tuo, talvella korkeintaan 150km yhdellä latauksella, ilman penkin lämmittiä myytävä pikkuauto on sähköautoilijoiden mielestä ratkaisu yhtään mihinkään niin sovitaanko samantien että lopetetaan koko keskustelu sähköautoista?
Samalla hinnalla saa polttiksena perhefarmarin kohtuu kilsoilla, oikean auton, jolla kuka tahansa ajaa minne tahansa, milloin tahansa, missä kelissä tahansa.
En viitsi ostaa mitään sähköautoa joka hyytyy pakkasella. Ja sitäpaitsi on parempi pitää rahani omassa taskussa kun antaa ne suomen valtiolle, jolla ei tee niillä mitään hyödyllistä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole varaa yli 8000€ autoihin. Varsinkaan sellaisiin, joissa akuston pilaantuminen pakottaisi koko auton uusimiseen. Nuo on rikkaitten viherpesuleluja, ei tavallisen tallentajan liikkumisvälineitä.
Kyllä minulla ihan tavallisena duunarina oli vara sähkö-audiin. Meidän taloyhtiössä näköjään 5 näitä sähköaudeja, joten aika perusmenoa.
Miten 100tonnia vuodessa tienaava duunari on niin tyhmä että ostaa sähköauton?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se hienoa ajaa sähköautolla, kun akkujen takia on niin paljon kurjuuttaa, lapsityötä ja luonnonvarojen tyhjennystä. Ja akut ongelmajätettä vielä kaiken päälle.
Mielummin hybridi ja kaikkein paras on polttomoottoriauto. On lämpösempää ajellakin talvella...
Katsotaan kymmeniä vuosia eteen päin, kunhan keksitään jotain muuta millä ajomatkaa saisi pidennettyä.
Silkkaa asiaa.
niinpä niin.. ai sähköauto ei saastuta? Sähköautojen akkuteollisuus saastuttaa todella paljon - lisäkisi loppuunkäytettyjen akkujen hävitys saastuttaa muuten vielä enemmän.. tämä hömpötys tuo rahaa niiden kukkaroon, jotka eniten ilmastonmuutoksista jauhavat - eli aurinkopaneelit, tuulivoimalat . sähköautot jne jne - rahaa tekevät suuriäänisimmät ja muut vaiennetaan sitten tehokkaasti. Ajatelkaapa nyt ihan ite vaihteeksi...