Miksi tuollaiset 50-60+ henkilöt herkästi poistavat kavereista Facessa jos et tarjoa heille sisältöä?
Olet itse siis laiska käyttäjä etkä tee päivityksiä tai tykkäile muittenkaan jutuista ja sitten huomaat että joku tällainen yleensä vanhempi ihminen onkin poistanut tai estänyt sinut kokonaan.
Näin teki esim. vanhempani uusi puoliso, vähän outoa. Olisi kai sitä voinut kaverina pysyä vaikkei ole tekemisissä Facebookissa kun livenä kuitenkin on...
Kommentit (157)
Kun kaverina on joku, jonka kanssa en ole livenä tekemisissä, niin miksi olisin kaveri. Jos hän lisäksi ei koskaan tee mitään päivityksiä, niin hänen ainoa tarkoitus on kytätä minua. Tällainen kaveri lähtee kaverilistaltani 2 vuoden hiljaiselon jälkeen.
Kaikkein huvittavinta on kun aviopuolisot onnittelee toisiaan Facebookin seinällä, vaikka asuuvat samassa kodissa ja ovat siis yhdessä. Sehän tehdään vain että muut näkisi sen, muiden takia. Ymmärrän tietysti että halutaan mahdollisimman paljon onnitteluja seinälle merkkipäivinä, mutta onhan tuo vähän outoa.
Vierailija kirjoitti:
Kun kaverina on joku, jonka kanssa en ole livenä tekemisissä, niin miksi olisin kaveri. Jos hän lisäksi ei koskaan tee mitään päivityksiä, niin hänen ainoa tarkoitus on kytätä minua. Tällainen kaveri lähtee kaverilistaltani 2 vuoden hiljaiselon jälkeen.
Nwes FlasH. sen tarkoitus ei ole kytätä sinua, vaan ei ole jaksanut käydä koko facessa. Mitä lie, masennusta, kiireitä, kyllästynyt. Kaikki ei pyöri sinun ympärillä. Tiedän monia joilla sellainen elämäntilanne ettei ole aikaa someen, silti ne tilit on siellä, enkä aio poistaa koska ovat läheisiäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vuosiin ole postaillut mitään niin sinä vain olet naamana siellä naamakirjassa ja stalkkaat muita. Itsekin poistaisin tuollaoset, siis jos vielä olisin facebookissa jonka poistin pysyvästi jo useita vuosia sitten.
Ei voisi vähempää kiinnostaa stalkkailla teitä muita. Käytän ryhmiä ihan päivittäin mutta syötettäni en. Ja tosiaan nämä poistajat ovat esim. työkaveri ja vanhemman uusi puoliso joiden kanssa olen ihan oikeassa elämässä tekemisissä ja kuulen samat jutut kuin sieltä somestakin olisin kenties lukenut.
Niin antaa aika pikkusieluisen kuvan kun tässä tilanteessa mielenosoituksekseen poistaa kavereista kun Facebookin tarkoituksena on alusta saakka ollut kuitenkin se että kerätään kaveriksi tuttuja niin vuosien takaa kuin tuoreemmastikin joille sitten jaetaan sisältöä jos halutaan.
Niin, kaikki ei tosiaan ymmärrä miten TÖRKEÄÄ on poistaa joku kavereistasi, jos kuitenkin itse jää sinne Facebookkiin muiden kavereiden kanssa. Näin on joku tullut todella törkeästi loukanneeksi toista. Ehkä se ihminen ei itse ajattele tippaakaan miltä se näyttää siltä toiselta, joka jää ihmettelemään viikokaupalla mitähän minä olen tehdnyt tuolle että on suuttunut noin pahasti. tällainen voi aiheuttaa syvää masennusta ja ahdistusta, sekö se onkin tarkoitus? Kavereista poistaminen voidaan tulkita koko elämästä heivaamiseksi, suuttumiseksi, tai tahalliseksi loukkaukseki, etenkin jos jättää kaveriksi muita yhteisiä ystäviä yms.
Pitäisi vähintään ymmärtää itse selittää se sille toiselle miksi toimii noin, jos haluaa säilyttää myös oman maineen.
Kyllä mäkin poistin aikoinani tyypit joista ei kuulunut mitään, mutta nähdessä tiesivät ja muistivat tarkkaan mitä olin postannut. Ja olin tuolloin 30v. ahdistavaa käytöstä. Instaan vaihdoin sitten ja jaan vain tarinoissa jolloin näen kuka on käynyt katsomassa ja täten tiedän kuka asiani tietää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein huvittavinta on kun aviopuolisot onnittelee toisiaan Facebookin seinällä, vaikka asuuvat samassa kodissa ja ovat siis yhdessä. Sehän tehdään vain että muut näkisi sen, muiden takia. Ymmärrän tietysti että halutaan mahdollisimman paljon onnitteluja seinälle merkkipäivinä, mutta onhan tuo vähän outoa.
Niin? Itsekin postaat kaiken muiden takia, itsehän toki tiedät mitä olet tehnyt joten itseä varten et.
Vierailija kirjoitti:
Outoa on myös se, että onnittelee kuollutta fb-kaveriaan. Kannattaisi siis joskus käydä katsomassa, onko postauksia, vaikkei seuraakaan aktiivisesti, eikä vain laittaa onnitteluja, kun fb muistuttaa jonkun syntymäpäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä siellä facessa teet jos et mitään koskaan julkaise, poista tilisi.
Olen tosi aktiivinen ryhmissä niin miksi ihmeessä poistaisin tilini?
Poista sitten ne "kaverisi" joiden kanssa et kommunikoi mitenkään. niin minä tein.
miksi? Jos ideana on verkostoitua. Ei siellä yksin ole syytä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin mietin. Kuulin kerran vanhempien työkaverien puhuvan siitä et poistavat sellaiset, jotka ei koskaan laita mitään. On ilmeisesti yleistä, et keski-ikäiset poistavat kavereistaan.
Joo mullakaan tämä ei ollut eka poisto vaan tuota samaa ikäluokkaa edustava työkaveri heitti myös pois kavereistaan vaikka ensin pyysi itse ja sitten iloisesti laitteli mulle jotain yksityisviestejäkin joihin vastasin jotain ympäripyöreää ja nähdään joka päivä työpaikalla. Siis en ymmärrä miksi koko tapahtuma, että edes kutsutaan kaveriksi ja ollaan sitten niin ylimpiä ystäviä kun kaikkein helpoimmalla olisi päästy kun oltu möllötetty vaan. Ei mitään kontaktia kumpaankaan suuntaan.
Joskus tapahtuu sellaistakin, että joku ei saa tarpeeksi tietoa toisesta ihmisestä kasvokkaisissa tapaamisissa. Sitten pyydetään facebookissa kaveriksi, kun luullaan, että kaikki tekemiset ja halutut tiedot on siellä. Kun sinnekään ei tule mitään, niin sitten poistetaan.
Lainaukset taas rikki, yritän tähän viestiin kommentoida:
Niin, kaikki ei tosiaan ymmärrä miten TÖRKEÄÄ on poistaa joku kavereistasi, jos kuitenkin itse jää sinne Facebookkiin muiden kavereiden kanssa. Näin on joku tullut todella törkeästi loukanneeksi toista. Ehkä se ihminen ei itse ajattele tippaakaan miltä se näyttää siltä toiselta, joka jää ihmettelemään viikokaupalla mitähän minä olen tehdnyt tuolle että on suuttunut noin pahasti. tällainen voi aiheuttaa syvää masennusta ja ahdistusta, sekö se onkin tarkoitus? Kavereista poistaminen voidaan tulkita koko elämästä heivaamiseksi, suuttumiseksi, tai tahalliseksi loukkaukseki, etenkin jos jättää kaveriksi muita yhteisiä ystäviä yms.
Pitäisi vähintään ymmärtää itse selittää se sille toiselle miksi toimii noin, jos haluaa säilyttää myös oman maineen.
-> Kieltämättä tuo poisto on vaikuttanut myös livekäytökseeni. Mitä minä enää tuollaisten kanssa tekemisissä oikeassakaan elämässä kun en tosiaan tiedä mistä syystä ovat poistaneet. Vähän kiusallista kyllä mutta itse he olivat nyt aktiivisia tämän poiston suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vuosiin ole postaillut mitään niin sinä vain olet naamana siellä naamakirjassa ja stalkkaat muita. Itsekin poistaisin tuollaoset, siis jos vielä olisin facebookissa jonka poistin pysyvästi jo useita vuosia sitten.
Vähensin postaamasa mitään KOSKA: kukaan ei tykännyt niistä, (ei ainuttakaan tykkäystä) tai aiheet joista itse olen kiinnostunut ei kiinnosta muita.
En ole töissä siellä, joten miksi postaisin jotain vain postauksen takia? Face käyttääkuitekin niitä tietoja väärin, myy mainostajille kaiken sisällön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nwes FlasH. sen tarkoitus ei ole kytätä sinua, vaan ei ole jaksanut käydä koko facessa. Mitä lie, masennusta, kiireitä, kyllästynyt. Kaikki ei pyöri sinun ympärillä. Tiedän monia joilla sellainen elämäntilanne ettei ole aikaa someen, silti ne tilit on siellä, enkä aio poistaa koska ovat läheisiäni.
Joo, mutta kun kyseessä on entinen työkaveri, jonka kanssa emme olleet muuta kuin työkavereita. Kun minut heitettiin ulos firmasta, niin hän välittömästi pisti Faceen kaveripyynnön. Tarkoitus oli nimenomaan kytätä minua ja selittää sille paska sakille pomosta lähtien, että miten minulla menee nykyään.
Vierailija kirjoitti:
No kysyppäs itseltäsi miksi alunperin pyysit häntä kaveriksesi, tai hyväksyit hänen kaveripyynnön? Jostakinhan te selvästikin tunnette toisenne. Eli jos sen sidosryhmän johdosta tulee tapahtumia tai uutisa, niin onhan ainakin valmiina mahdollisuus ottaa yhteyttä tähän kaveriin, ilmottaa tapahtumasta, tai kysyä jotain. Ilman Facea, ei ole tätä yhteysmahdollisuutta, vaikka eri kaupungeissa asuville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan sellaiset joiden kanssa en enää muutenkaan ole ollut aikoihin tekemisissä, miksi turhaa roikottaa sellaisia kavereissa?
Kirjoitin kyllä että olen noiden kummankin tapauksen kanssa tekemisissä, työkaverin kanssa jopa päivittäin työpaikalla. Vähän mutkisti välejä siellä kun huomasin poiston.
Pitääkö työkavereita pitää Fb:ssa "ystävinä", jos ja kun ei ole vapaa-ajalla missään tekemisissä?
-ohis
Voi olla profiili kaapattu, hommaa silloin omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Olennaista on se, pyysitkö sinä vai vanhempasi uusi puoliso Face-kaveruutta. Mikäli sinä pyysit, muttet kuitenkaan ole valmis jakamaan elämästäsi mitään, ymmärrän poiston. Miksi silloin ylipäätänsä pyysit Face-kaveriksi? Näettehän kaiketi silloin tällöin muutenkin.
Mua ärsyttää stalkkaajat, jotka pyytää kaveriksi, mutta eivät postaa mitään. Facebook-perustuu jakamiseen. Jos et jaa itsestäsi mitään, joko poistan sinut kavereistani tai näkyvyyden kaikista päivityksistäni. Simple as that.
Sama. Olen poistanut useita ihmisiä facesta tämän takia, plus että eivät koskaan tykkää mistään tai kommentoi mihinkään. Yksikin työkaveri kutsui minut kaveriksi ja hyväksyin. Hän ei koskaan reagoinut päivityksiini mitenkään tai jos kommentoin hänen päivityksiinsä, ei koskaan vastakommentoinut. Poistin kavereista. Meni kuukausi niin hän pyysi uudelleen 😄 Ja vielä hyväksyin. Katselin varmaan puoli vuotta ja sitten poistin pysyvästi.
Hyväksyn facekaveriksi nykyään enää sillä perusteella että jos näkisin ihmisen yhtäkkiä vaikka kaupassa niin kertoisinko kuulumisiani, missä asun, missä käyn töissä, mitä lapsille kuuluu? Ja haluanko tietää hänen kuulumisiaan. Jos ei kiinnosta, en hyväksy.
Vanhoja sukulaisia olen pitänyt kavereina koska on heille tärkeää, mutta en seuraa heitä. En vaan jaksa niitä jatkuvia maisemakuvia, kiertoviestejä ja sitten niitä päivityksiä "Hei Sirkka oletko sinä jo käynyt hiihtämässä minä kävin eilen olipa hienot ladut sinne tehty no vähän oli roskaa kun myrsky heitellyt puista mutta pääsi silti hiihtämään on se mukavaa tuo hiihto aivan tulee lapsuus mieleen vai mitä Sirkka"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kun kyseessä on entinen työkaveri, jonka kanssa emme olleet muuta kuin työkavereita. Kun minut heitettiin ulos firmasta, niin hän välittömästi pisti Faceen kaveripyynnön. Tarkoitus oli nimenomaan kytätä minua ja selittää sille pa
No onpas nyt negatiivinen näkemys toisesta. Ennemminkin käsittäisin tuon niin, että hän jäi kaipaamaan sinua, ja toivoi teidän yhteydnpidon jatkuvan työpaikan vaihdoksesta riippumatta! Sehän päinvastoin kertoo että hän on aito ystäväsi, eikä pelkkä työkaveri! Hyvin outo näkemys. Ja, ehkä hänellä oli jotain asiaa sinulle, halusi vaikka kysyä jotain viestillä. Fb viesti on kuitenkin helpompi, kuin soittaminen puhelimella (voi olla eri aikataulut)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta kun kyseessä on entinen työkaveri, jonka kanssa emme olleet muuta kuin työkavereita. Kun minut heitettiin ulos firmasta, niin hän välittömästi pisti Faceen kaveripyynnön. Tarkoitus oli nimenomaan kytätä minua ja selittää sille pa
Mitä jos hän vain halusi osoittaa, että olet hänen mielestään hyvä tyyppi ja hän haluaa olla ystäväsi, vaikka saitkin kenkää? Ehkä hän halusi osoittaa tukea ja empatiaa? Kannattaa opetella ajattelemaan ihmisistä ensisijaisesti hyvää, niin ei ole itselläkään aina niin paha olla.
Minä vähän kavahdan näitä, jotka ovat kärkkäästi sanelemassa minkälaista sisältöä someen ei saisi laittaa. Varmaan tosielämässäkin määräätte mitä lähellänne olevat ihmiset saavat tehdä ja ajatella asioista? Tällaisena hiljaisena some on ollut mulle se paikka, jossa saan "ääneni" kuuluviin, että tällainen persoona minä olen, tällaisista asioista minä olen kiinnostunut. Moni saa itsensä ja elämänsä esille työpaikoilla ja muualla, mutta hiljaisemmat jää siellä jalkoihin. Somessa ei voi kukaan keskeyttää, puhua päälle tai viedä kaikkea huomiota niin, että muut ei pääse ääneen.
Vähän ohis, mutta tuli mieleen, kun näissäkin viesteissä taas oli määräyksiä kuinka somea kuuluu käyttää.
Paras sisältö löytyy vauva.fi:ssä 😂😂