Miksi tuollaiset 50-60+ henkilöt herkästi poistavat kavereista Facessa jos et tarjoa heille sisältöä?
Olet itse siis laiska käyttäjä etkä tee päivityksiä tai tykkäile muittenkaan jutuista ja sitten huomaat että joku tällainen yleensä vanhempi ihminen onkin poistanut tai estänyt sinut kokonaan.
Näin teki esim. vanhempani uusi puoliso, vähän outoa. Olisi kai sitä voinut kaverina pysyä vaikkei ole tekemisissä Facebookissa kun livenä kuitenkin on...
Kommentit (157)
Monilla on eri tarkoitukset olla Facebookissa. Esimerkiksi jotkut iäkkäämmät ihmiset tuntuvat pitävän sitä Facen kaverilistaa vähän kuin puhelinmuistiota, eli listoilla pidetään vain jos ollaan jatkuvassa kontaktissa.
Vierailija kirjoitti:
Poistan sellaiset joiden kanssa en enää muutenkaan ole ollut aikoihin tekemisissä, miksi turhaa roikottaa sellaisia kavereissa?
Kirjoitin kyllä että olen noiden kummankin tapauksen kanssa tekemisissä, työkaverin kanssa jopa päivittäin työpaikalla. Vähän mutkisti välejä siellä kun huomasin poiston.
Mulla on vähän sellainen kutina että hyvin harva vanhempi ihminen poistaa kavereista ketään, jonka kanssa on livenäkin tekemisissä, ilman että se on mielenosoitus. Sisällön puutteen kanssa tällä on tuskin tekemistä. Luulen että jotenkin olet ap loukannut heitä, ja he haluavat että tiedät sen. Eivät kuitenkaan uskalla sanoa mikä heitä kaivelee, joten nakkelevat niskojaan uskaltamatta kuitenkaan aidosti kohdata ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vähän sellainen kutina että hyvin harva vanhempi ihminen poistaa kavereista ketään, jonka kanssa on livenäkin tekemisissä, ilman että se on mielenosoitus. Sisällön puutteen kanssa tällä on tuskin tekemistä. Luulen että jotenkin olet ap loukannut heitä, ja he haluavat että tiedät sen. Eivät kuitenkaan uskalla sanoa mikä heitä kaivelee, joten nakkelevat niskojaan uskaltamatta kuitenkaan aidosti kohdata ongelmaa.
No aika erikoinen tyyppi sitten tämä vanhempanikin uusi puoliso joka lähtee tuollaiseen käytökseen ja sitten livenä on kuitenkin ihan normaali, joskus soitteleekin minulle ihan muuten vain jne. Itse en kyllä osaa olla ihan yhtä aktiivinen, vieraaseen ihmiseen.
Dementikkoja. Eivät itsekään muista mitä tekevät ja miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika erikoinen tyyppi sitten tämä vanhempanikin uusi puoliso joka lähtee tuollaiseen käytökseen ja sitten livenä on kuitenkin ihan normaali, joskus soitteleekin minulle ihan muuten vain jne. Itse en kyllä osaa olla ihan yhtä aktiivinen, vieraaseen ihmiseen.
Kun hän seuraavan kerran soittaa, kysy että miksi on poistanut kavereista. Se voi olla mielenkiintoista.
Ja voihan se olla että on vahingossa poistanut ja nyt miettii että miksi sinä olet poistanut häneti.
Hölmöt. Se elämä on täysin Facebook-Tiktok-Instojen ulkopuolella. Ne alustat ovat kakaroiden hiekkalaatikoita.
Olen fb:ssä harrastusryhmien vuoksi, mutta kivahan se on joskus tykätä kavereiden luonto- ja lemmikkikuvista. Itse "tarjoan sisältöä" omalle tilille noin kolme kertaa vuodessa. Kaverit tykkäävät matkakuvista, mutta lemmikkikuvani eivät saa montakaan tykkäystä. Jos en ole kuullut mitään moneen vuoteen livenä esim entisestä työkaverista, poistan hänet listaltani.
Joku kirjoitti, että me vanhempi väki otetaan some liian henkilökohtaisesti. Se on totta, itse haluan, että omat fb-kaverini ovat sellaisia, jotka tuntisin ja joiden kanssa juttelisin, jos kadulla tulisivat vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen fb:ssä harrastusryhmien vuoksi, mutta kivahan se on joskus tykätä kavereiden luonto- ja lemmikkikuvista. Itse "tarjoan sisältöä" omalle tilille noin kolme kertaa vuodessa. Kaverit tykkäävät matkakuvista, mutta lemmikkikuvani eivät saa montakaan tykkäystä. Jos en ole kuullut mitään moneen vuoteen livenä esim entisestä työkaverista, poistan hänet listaltani.
Joku kirjoitti, että me vanhempi väki otetaan some liian henkilökohtaisesti. Se on totta, itse haluan, että omat fb-kaverini ovat sellaisia, jotka tuntisin ja joiden kanssa juttelisin, jos kadulla tulisivat vastaan.
Paitsi tässä aloituksessa oli kyse sellaisista ihmisistä joiden kanssa on livenä kuitenkin tekemisissä mikä eroaa kaiketi noista sinun "entisistä työkavereista" jotka herkästi poistat. Sisälukutaitoa, kiitos....
Mitä sä siellä facessa teet jos et mitään koskaan julkaise, poista tilisi.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi aktiivinen ryhmissä niin miksi ihmeessä poistaisin tilini?
Minä poistan. En edes päivitä juurikaa fb:a, vaan tosiaan käytän myynti- ja harrastusryhmien vuoksi. Jos joku siellä haluaa kaverikseni, oletan hänen myös haluavan pitää yhteyttä/olevan jotakin asiaa. Näin viisikymppisenä minusta ei saa fanityttöä narsistiselle tarpeelleen jakaa elämäänsä sadoille. Jos mitään yhteydenpitoa ei sitten ilmene, napsahtaa poistonappi aika sutjakasti.
Vierailija kirjoitti:
Dementikkoja. Eivät itsekään muista mitä tekevät ja miksi.
50-60- vuotiaatko dementikkoja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poista sitten ne "kaverisi" joiden kanssa et kommunikoi mitenkään. niin minä tein.
Vierailija kirjoitti:
Some on monelle tuon ikäiselle jotenkin hankalasti hahmotettava asia. Tiedäthän nämä tyypit vaikka feissarimokista, jotka luulevat että somessa kaikki on henkilökohtaisesti tarkoitettu ja kaikella halutaan osoittaa jotain juuri heille. Jos et postaa, mökötät heille tai olet piilottanut postauksesi heiltä. Ja tähän sitten reagoidaan osoittamalla mieltä passiivis-aggressiivisesti eli poistamalla kavereista, mikä on heille itselleen suurin mahdollinen loukkaus.
Tavallaan somessa on jotain luonnotonta, mitä monen on hankala sisäistää jos ei ole siihen nuoresta oppinut. Se, että ollaan tavallaan yhteydessä mutta ei kuitenkaan olla, kerrotaan asioita osoittamatta niitä kenellekään, huudellaan tyhjyyteen jossa tiedetään kuitenkin olevan toisia ihmisiä mutta et välttämättä koskaan saa tietää heidän reaktioitaan, toisten henkilökohtaiset suhteet on näkyvillä, kuka kommentoi ja reagoi kenenkin postauksiin jne. Tämä joskus tekee tietyntyyppiset
Oletko tietoinen, että Facebook levisi yleiseen käyttöön vuodesta 2004 alkaen? Me 50-60 vuotiaat olimme silloin 30-40 vuotiaita, joten mistä on syntynyt käsityksesi hankalaseti hahmotettavasta "asiasta". Facebook ei ollut silloin, eilä nyt hankalaa. Väitän, että sinä silloin v taputtelit vielä kakkakikkarettasi olkkarin lattialla pihalla kaikesta muustakin,
En poistanut yhtään kaveria, poistin vaan itseni profiilin kokonaan. Eipä jaksanut kiinnostaa minkä väriset sukat joku osti tai mitä päivällä söi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poista sitten ne "kaverisi" joiden kanssa et kommunikoi mitenkään. niin minä tein.
No aika turhaa vaivannäköä plarata kaverilistaa ja leikkiä siinä jotain johtajaa joka jakaa ihmisiä eri lokeroihin. Kun ei mua oikeasti ne kiinnosta ollenkaan enkä seuraa edes syötteestäni. Mulla on muutakin tekemistä.
Miten ihmeessä joku seuraa kuka poisti ja kenet?
Ja onko facessa enää alle 50-vuotiaita muutenkaan?
Vierailija kirjoitti:
Minä poistan. En edes päivitä juurikaa fb:a, vaan tosiaan käytän myynti- ja harrastusryhmien vuoksi. Jos joku siellä haluaa kaverikseni, oletan hänen myös haluavan pitää yhteyttä/olevan jotakin asiaa. Näin viisikymppisenä minusta ei saa fanityttöä narsistiselle tarpeelleen jakaa elämäänsä sadoille. Jos mitään yhteydenpitoa ei sitten ilmene, napsahtaa poistonappi aika sutjakasti.
Mitä ihmettä? :D Jos ei juuri sinulle laiteta viestiä tai "pidetä yhteyttä", poistat heti? Ei face toimi noin, ei ole koskaan toiminut. Siellä verkostoidutaan ja tavallaan pidetään elämästä tutut ihmiset "kasassa". Jollain voi olla helposti satoja ja taas satoja kavereita, eihän nyt heistä jokaiselle voi olla koko ajan asiaa. Narsismin kanssa facella ei ole mitään tekemistä, muuten maailmassa olisi satoja miljoonia narsisteja.
Jos käytät facea vain ryhmien vuoksi, älä hyväksy kavereita ollenkaan. Yksinkertaista.
Poistan sellaiset joiden kanssa en enää muutenkaan ole ollut aikoihin tekemisissä, miksi turhaa roikottaa sellaisia kavereissa?