Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi tuollaiset 50-60+ henkilöt herkästi poistavat kavereista Facessa jos et tarjoa heille sisältöä?

Vierailija
19.01.2024 |

Olet itse siis laiska käyttäjä etkä tee päivityksiä tai tykkäile muittenkaan jutuista ja sitten huomaat että joku tällainen yleensä vanhempi ihminen onkin poistanut tai estänyt sinut kokonaan.

Näin teki esim. vanhempani uusi puoliso, vähän outoa. Olisi kai sitä voinut kaverina pysyä vaikkei ole tekemisissä Facebookissa kun livenä kuitenkin on...

Kommentit (157)

Vierailija
1/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes seuraa, kuka on kaverini ja kuka ei. Hyväksyn vain tuttuja, mutta en todellakaan kyttää, että estikö se minut vai ei.

Vierailija
2/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes seuraa, kuka on kaverini ja kuka ei. Hyväksyn vain tuttuja, mutta en todellakaan kyttää, että estikö se minut vai ei.

No me jopa vaihdettiin satunnaisesti kuulumisia Mesen viesteissä niin siitä huomasin ettei olekaan enää kaverina. En minäkään mitään yksittäisiä kavereita vahdi mutta huomasin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä postasit vain selfieita? Tai joku vahinko

Vierailija
4/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ehkä postasit vain selfieita? Tai joku vahinko

Ei, en ole vuosiin postaillut yhtään mitään.

Vierailija
5/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, huomasin tuon yhden ns "lapsuudenystävän" kohdalla että oli poistanut mutta kyseinen tyyppi on ollut viimeiset 20 vuotta minulle kateellinen ja katkera. Good riddance.

Vierailija
6/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on se, pyysitkö sinä vai vanhempasi uusi puoliso Face-kaveruutta. Mikäli sinä pyysit, muttet kuitenkaan ole valmis jakamaan elämästäsi mitään, ymmärrän poiston. Miksi silloin ylipäätänsä pyysit Face-kaveriksi? Näettehän kaiketi silloin tällöin muutenkin.

Mua ärsyttää stalkkaajat, jotka pyytää kaveriksi, mutta eivät postaa mitään. Facebook-perustuu jakamiseen. Jos et jaa itsestäsi mitään, joko poistan sinut kavereistani tai näkyvyyden kaikista päivityksistäni. Simple as that.

Vierailija
7/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennaista on se, pyysitkö sinä vai vanhempasi uusi puoliso Face-kaveruutta. Mikäli sinä pyysit, muttet kuitenkaan ole valmis jakamaan elämästäsi mitään, ymmärrän poiston. Miksi silloin ylipäätänsä pyysit Face-kaveriksi? Näettehän kaiketi silloin tällöin muutenkin.

Mua ärsyttää stalkkaajat, jotka pyytää kaveriksi, mutta eivät postaa mitään. Facebook-perustuu jakamiseen. Jos et jaa itsestäsi mitään, joko poistan sinut kavereistani tai näkyvyyden kaikista päivityksistäni. Simple as that.

Ei kun se uusi puoliso pyysi. En lisäile enää ketään, en ole sitten alkuaikojen tosiaan aktiivisesti jakanut mitään. Enkä yleensä edes hyväksy ketään mutta tämän kohteliaisuudesta kun on "sukulainen" jonka kanssa kuitenkin aktiivisesti tekemisissä.

Vierailija
8/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun tältä palstalta on saanut monesti lukea että mikä tahansa postaus herättää närää toisissa käyttäjissä niin ei paljon houkuttele postaamaan enää. Toiseksi en koe että minulla olisi mitään niin postauksen arvoista kerrottavaakaan. Vilkaisen Facea ehkä kerran kuukaudessa.

Vierailija
9/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä minä minä.

Ei vastausta miksi teet niin. Ei mainintaa kuulutko edes ko. ikäryhmään. Ei omaa veikkausta miksi joku muu tekisi niin.

Ei mitään mikä edes läheltä osuisi ap:n kysymykseen.

Ap, luulen, että on vahinko. Itse poistan joskus jos ei päivitä tai kommentoi pitkään aikaan ja ei olla vuosiin oltu muutenkaan tekemisissä. Noin läheiset saavat olla kyllä vaikka eivät facessa mitään koskaan julkaisi itse.

Vierailija
10/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vattu, minkä vuoksi jonkin uuden puolison kanssa pitäisi olla missään tekemisissä. Unohda.

Vierailija
11/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä mäkin mietin. Kuulin kerran vanhempien työkaverien puhuvan siitä et poistavat sellaiset, jotka ei koskaan laita mitään. On ilmeisesti yleistä, et keski-ikäiset poistavat kavereistaan.

Vierailija
12/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On boomereilla ongelmansa, hyvä luoja.

Vierailija
13/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä mäkin mietin. Kuulin kerran vanhempien työkaverien puhuvan siitä et poistavat sellaiset, jotka ei koskaan laita mitään. On ilmeisesti yleistä, et keski-ikäiset poistavat kavereistaan.

Joo mullakaan tämä ei ollut eka poisto vaan tuota samaa ikäluokkaa edustava työkaveri heitti myös pois kavereistaan vaikka ensin pyysi itse ja sitten iloisesti laitteli mulle jotain yksityisviestejäkin joihin vastasin jotain ympäripyöreää ja nähdään joka päivä työpaikalla. Siis en ymmärrä miksi koko tapahtuma, että edes kutsutaan kaveriksi ja ollaan sitten niin ylimpiä ystäviä kun kaikkein helpoimmalla olisi päästy kun oltu möllötetty vaan. Ei mitään kontaktia kumpaankaan suuntaan. 

Vierailija
14/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Some on monelle tuon ikäiselle jotenkin hankalasti hahmotettava asia. Tiedäthän nämä tyypit vaikka feissarimokista, jotka luulevat että somessa kaikki on henkilökohtaisesti tarkoitettu ja kaikella halutaan osoittaa jotain juuri heille. Jos et postaa, mökötät heille tai olet piilottanut postauksesi heiltä. Ja tähän sitten reagoidaan osoittamalla mieltä passiivis-aggressiivisesti eli poistamalla kavereista, mikä on heille itselleen suurin mahdollinen loukkaus.

Tavallaan somessa on jotain luonnotonta, mitä monen on hankala sisäistää jos ei ole siihen nuoresta oppinut. Se, että ollaan tavallaan yhteydessä mutta ei kuitenkaan olla, kerrotaan asioita osoittamatta niitä kenellekään, huudellaan tyhjyyteen jossa tiedetään kuitenkin olevan toisia ihmisiä mutta et välttämättä koskaan saa tietää heidän reaktioitaan, toisten henkilökohtaiset suhteet on näkyvillä, kuka kommentoi ja reagoi kenenkin postauksiin jne. Tämä joskus tekee tietyntyyppiset ihmiset vähän vainoharhaisisiksi.

Vierailija
15/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitäkin jotka postaavat ilmoituksen siitä kuinka aikovat siivota kaverilistaansa, En kyllä ymmärrä miksi siitä pitää erikseen ilmoittaa. Naapurilla oli tapana näihin ylilyönteihin, ensin muutama hyvin katkera aforismi ja sitten ilmoitus että siivoaa, koska joku ihminen oli kehdannut olla hänen kanssaan eri mieltä jne.

Vierailija
16/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Some on monelle tuon ikäiselle jotenkin hankalasti hahmotettava asia. Tiedäthän nämä tyypit vaikka feissarimokista, jotka luulevat että somessa kaikki on henkilökohtaisesti tarkoitettu ja kaikella halutaan osoittaa jotain juuri heille. Jos et postaa, mökötät heille tai olet piilottanut postauksesi heiltä. Ja tähän sitten reagoidaan osoittamalla mieltä passiivis-aggressiivisesti eli poistamalla kavereista, mikä on heille itselleen suurin mahdollinen loukkaus.

Tavallaan somessa on jotain luonnotonta, mitä monen on hankala sisäistää jos ei ole siihen nuoresta oppinut. Se, että ollaan tavallaan yhteydessä mutta ei kuitenkaan olla, kerrotaan asioita osoittamatta niitä kenellekään, huudellaan tyhjyyteen jossa tiedetään kuitenkin olevan toisia ihmisiä mutta et välttämättä koskaan saa tietää heidän reaktioitaan, toisten henkilökohtaiset suhteet on näkyvillä, kuka kommentoi ja reagoi kenenkin postauksiin jne. Tämä joskus tekee tietyntyyppiset

Olet varmasti oikeassa. Tämä porukkahan on samaa kuin "kiitos ryhmään pääsystä" 

Vierailija
17/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksen tietää tuo henkilö itse, ei joku ikäryhmä. 

Vierailija
18/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ne epäilee hakkeriksi joka on kaapannut sen tilin 

Vierailija
19/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä 5-6-kymppisillä on myös huono lähinäkö, joten kun me tökitään Facebookkia pieneltä puhelimen näytöltä kankeine nakkisorminemme, mitä tahansa saattaa tapahtua.

Vierailija
20/157 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan somessa on jotain luonnotonta, mitä monen on hankala sisäistää jos ei ole siihen nuoresta oppinut. Se, että ollaan tavallaan yhteydessä mutta ei kuitenkaan olla, kerrotaan asioita osoittamatta niitä kenellekään, huudellaan tyhjyyteen jossa tiedetään kuitenkin olevan toisia ihmisiä mutta et välttämättä koskaan saa tietää heidän reaktioitaan, toisten henkilökohtaiset suhteet on näkyvillä, kuka kommentoi ja reagoi kenenkin p

Olet varmasti oikeassa. Tämä porukkahan on samaa kuin "kiitos ryhmään pääsystä" 

Jep. "Kiitos ryhmään pääsystä" on juuri tätä somen luonteen henkilökohtaisesti ottamista, toki positiivisessa muodossaan.