Miksi tuollaiset 50-60+ henkilöt herkästi poistavat kavereista Facessa jos et tarjoa heille sisältöä?
Olet itse siis laiska käyttäjä etkä tee päivityksiä tai tykkäile muittenkaan jutuista ja sitten huomaat että joku tällainen yleensä vanhempi ihminen onkin poistanut tai estänyt sinut kokonaan.
Näin teki esim. vanhempani uusi puoliso, vähän outoa. Olisi kai sitä voinut kaverina pysyä vaikkei ole tekemisissä Facebookissa kun livenä kuitenkin on...
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sä siellä facessa teet jos et mitään koskaan julkaise, poista tilisi.
Olen tosi aktiivinen ryhmissä niin miksi ihmeessä poistaisin tilini?
Poista sitten ne "kaverisi" joiden kanssa et kommunikoi mitenkään. niin minä tein.
miksi? Jos ideana on verkostoitua. Ei siellä yksin ole syytä olla.
Verkostoitua? FB:ssa? Outo ajatus.
Minä en hyväksy kavereiksi ketään enkä tarjoa mitään sisältöä omalla tililläni. Olen Facessa vain sen takia, että Reko toimii ainostaan siellä, paikallinen puskaradio on suljettu ja ihmiset ilmoittlee mm. löytötavaroista siellä yrittämäkään viedä niitä asianmukaisesti löytötavarohin sekä parin harrasteryhmän takia. Kavereiksi hyväksymiseltä välttyy, kun ei pyydä ketään kaveriksi ja laittaa kaveripyyntöihin että vain kavereiden kaverit voi pyytää. Nyt vaan Face on alkanut vaatia että kavereita pitäisi olla ja ei suostu näyttämään sisältöä, mutta ryhmiin pääsee onneksi menemällä niiden omille sivuille. Sitten kun se ei onnistu, saa olla. Sitten en osta Rekosta mitään ennen kuin keksivät paremman tavan ilmoittaa.
N60
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan sellaiset joiden kanssa en enää muutenkaan ole ollut aikoihin tekemisissä, miksi turhaa roikottaa sellaisia kavereissa?
Kirjoitin kyllä että olen noiden kummankin tapauksen kanssa tekemisissä, työkaverin kanssa jopa päivittäin työpaikalla. Vähän mutkisti välejä siellä kun huomasin poiston.
Pitääkö työkavereita pitää Fb:ssa "ystävinä", jos ja kun ei ole vapaa-ajalla missään tekemisissä?
-ohis
No kyllä se on tapana. Huom. Voit valita asetuksista , lisäätkö hänet "läheisiin ystäviin" jotka näkevät kaiken mitä jaat, vai "tuttuihin kaverihin" joille ei näytetä kaikkea postauksiasi. Voi jakaa ihmiset näihin eri ryhmiin. Ne etäiset tuttavat ei näe jokaista uutistasi.
Vierailija kirjoitti:
Zuckerbrg haluisi nähdä opiskelijanaisten naaman ja nimen että voivat poikien kanssa rankata tyttöopiskelijat. Tästähän Fb syntyi. Idean tosin kaappasi toiselta opsikelijalta, eli lähtökohta oli petos ja kavallus.Eikös ne menny oikeuteenkin.
Kannattaa katsoa tuo Areenan dokumentti. Siellä on yhtenä myös Zuckerberg.
Tekniikan titaanit - pimeä puoli
"Dokumenttisarjassa tarkastellaan kriittisesti neljää vaikutusvaltaista tekniikan titaania. Bill Gates, Jeff Bezos, Mark Zuckerberg ja Elon Musk ovat vaikuttaneet merkittävästi siihen miten tänä päivänä jaamme tietoa, kommunikoimme ja teemme ostoksia. Jokaisessa jaksossa keskitytään yhden miljardöörin saavutuksiin - niin hyvässä kuin pahassa. (Billionaires who made our world, Britannia, 2023)."
https://areena.yle.fi/1-65462929
Ei jaksa enää somea. Seuraan vain eläinten löytökoteja, Rodos rescue tai vastaavia.
Instagram on pelkkä mainossivusto. En seuraa julkkiksia jotka tekee mitä vain rahankiilto silmissä.
Facessa vielä henki pihisee näillä itsensä kehujilla, minäminäminä.
Toivottavasti ihmiset viisastuisi, käyttäsivät vähemmän nettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan sellaiset joiden kanssa en enää muutenkaan ole ollut aikoihin tekemisissä, miksi turhaa roikottaa sellaisia kavereissa?
Kirjoitin kyllä että olen noiden kummankin tapauksen kanssa tekemisissä, työkaverin kanssa jopa päivittäin työpaikalla. Vähän mutkisti välejä siellä kun huomasin poiston.
Pitääkö työkavereita pitää Fb:ssa "ystävinä", jos ja kun ei ole vapaa-ajalla missään tekemisissä?
-ohis
Vaihdoin työpaikkaa ja alkoi tulla fb-kaveripyyntöjä. Ne pitää hyväksyä, ettei joudu heti sosiaaliseksi hylkiöksi työpaikassa. Kunhan tämä työ on ohi, poistan tyypit heti, sillä tiedän, etten tule heitä enää koskaan näkemään. Ihan asiallisia työkavereita, mutta ei minulla ole heidän kanssaan mitään yhteistä työpaikan ulkopuolella, kun ei meinaa keksiä mitään juteltavaa edes kasvokkain kahvitunnillakaan.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein huvittavinta on kun aviopuolisot onnittelee toisiaan Facebookin seinällä, vaikka asuuvat samassa kodissa ja ovat siis yhdessä. Sehän tehdään vain että muut näkisi sen, muiden takia. Ymmärrän tietysti että halutaan mahdollisimman paljon onnitteluja seinälle merkkipäivinä, mutta onhan tuo vähän outoa.
Olen kyllästynyt somen feikkimaailmaan. Ihmiset tekevät itsestään pellejä. Eniten ihmetyttää jatkuva filtteröityjen selfiekuvien tallentaminen. Kun saman ihmisen näkee todellisuudessa, naama on ryppyjä täynnä, mutta somessa näkyy siloiteltu keski-ikäinen nainen.
Oletpa "tiukka täti" tosiaan!
Hyi hyi. Että aivan KEHTASIVAT pyytää sinua kaverikseen. No nyt on PAHA merrassa selvästikin!!
Kannattaa tosiaan oll varuillaan!! LOL
Käyttääkö joku vielä facebookia? En ole ollut enää kohta 10 vuoteen. M38
Kertokaas te jotkut, miksi te salaatte fb kavereiltanne kaverilistanne? Mikä idea siinä on, jos kuitenkin olette hyväksyneet ne kaverinne itse sinne kaveriksi, selvästikin pidätte heitä kaverinanne. Minun kaverilistan kyllä näette, ei ole salattavaa.
Ja sitten ette postaa ainuttakaan kuvaa esim. vapaa-ajaltanne, missä vaikka olette perheenne kanssa jossain. Kaikki postaukset on jotain asia-asioita, järjestön tai mainostatte tapahtumaa. Ei tällaiset kiinnosta muita. Olen kaverinasi sinun takia, en asioiden.
Onnekseni olen työskennellyt miesvaltaisella työpaikalla, kukaan ei ole tivannut miksi minulla ei ole sometilejä 🤣
Teinkin on tyytyväinen, kun aikuiset ei oikeasti ymmärrä yhtään mitään somen käytöstavoista ja niinpä sitten postaavat ja kommentoivat ihan outoja lastensa somesivustoihin.
No kysy siltä, ei se auta tänne avautua.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas te jotkut, miksi te salaatte fb kavereiltanne kaverilistanne? Mikä idea siinä on, jos kuitenkin olette hyväksyneet ne kaverinne itse sinne kaveriksi, selvästikin pidätte heitä kaverinanne. Minun kaverilistan kyllä näette, ei ole salattavaa.
Ja sitten ette postaa ainuttakaan kuvaa esim. vapaa-ajaltanne, missä vaikka olette perheenne kanssa jossain. Kaikki postaukset on jotain asia-asioita, järjestön tai mainostatte tapahtumaa. Ei tällaiset kiinnosta muita. Olen kaverinasi sinun takia, en asioiden.
Kommenttisi perusteella vaikutat stalkkerilta. Kuulut niihin, jotka jakavat aamupalansakin 800 "kaverille" ja postaus näkyy julkisesti koko maailmalle?
Minä en jaa sisältöä muutamalle face- kaverille, jotka eivät ikinä jaa itse mitään, eivät kommentoi mun juttuja mitenkään mutta sitten näyttävät olevan joka ikisessä arvonnassa mukana. Ajattelen, että näköjään mun jutut eivät sitten kiinnosta niin ei truutata niitä heille.
Vierailija kirjoitti:
En ole somessa mutta jos olisin niin kaverilista olisi suljettu. Ei mitään tarvetta jakaa läheisteni kontaktitietoja eteenpäin. Tolloimmat lähettävät kaveripyyntöjä, kun olet Sannan veli, jota et toki ole nähnyt koskaan etkä tule näkemäänkään.
60-vuotias setäni on Facebookissa ja aika ajoin ärjyy siellä kavereilleen, että jos mitään vuorovaikutusta tai mielenkiintoisia keskusteluja ei ole tulossa, niin alkaa kaverilistan armoton harvennus. 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kommenttisi perusteella vaikutat stalkkerilta. Kuulut niihin, jotka jakavat aamupalansakin 800 "kaverille" ja postaus näkyy julkisesti koko maailmalle?
Vai että stalkkeri?, olen kuules ihan AITO ystävä. Minun kaverilistat on heille näkyvillä. En salaa mitään. Muta en myöskään ymmärrä mitä salattavaa toisella on.
Miten voi kaveriluku nousta yhdellä mutta kaverilistassa (ne kuvat) ei kuitenkaan näy uusia? Tämä siis yhdellä kaverillani. Onko sille tullut uusi kaveri jonka piilottanut mutta luku nousi silti yhdellä?
Tuli kyseisistä profiileista roskaposti viestejä. Jos henkilön profiili on kaapattu, kannattaa poistaa.