Miksi tuollaiset 50-60+ henkilöt herkästi poistavat kavereista Facessa jos et tarjoa heille sisältöä?
Olet itse siis laiska käyttäjä etkä tee päivityksiä tai tykkäile muittenkaan jutuista ja sitten huomaat että joku tällainen yleensä vanhempi ihminen onkin poistanut tai estänyt sinut kokonaan.
Näin teki esim. vanhempani uusi puoliso, vähän outoa. Olisi kai sitä voinut kaverina pysyä vaikkei ole tekemisissä Facebookissa kun livenä kuitenkin on...
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Minä en jaa sisältöä muutamalle face- kaverille, jotka eivät ikinä jaa itse mitään, eivät kommentoi mun juttuja mitenkään mutta sitten näyttävät olevan joka ikisessä arvonnassa mukana. Ajattelen, että näköjään mun jutut eivät sitten kiinnosta niin ei truutata niitä heille.
Voisiko olla että asetukset on niin ettei Face jaa sinun kuvia heidän uutisvirrassa? Facebookhan muutti joku aika sitten että ainoastaan monia tykkäyksiä saavia postauksia jaetaan kaikille, ja ne joilla on vain vähän suraajia, heidän postauksia ei näy edes kaikkien uutisissa. Itsekin olen ihmetellyt miten Fb selvästi hallitsee kierosti sen mitä näen. Esim. kaverin kuvat näen 3 pivän päästä, en silloin kun hän sen postaa. Jotain outoa.
Facebookin luoja Mark Zuckerberg ei jaa kaverilistaansa julkisesti.
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kaveriluku nousta yhdellä mutta kaverilistassa (ne kuvat) ei kuitenkaan näy uusia? Tämä siis yhdellä kaverillani. Onko sille tullut uusi kaveri jonka piilottanut mutta luku nousi silti yhdellä?
Olet lähinnä pelottava stalkkeri 🤣
Kerrkstalokyttääjät ovat digitalisoituneet tyyliin Martta2.0 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan sellaiset joiden kanssa en enää muutenkaan ole ollut aikoihin tekemisissä, miksi turhaa roikottaa sellaisia kavereissa?
Kirjoitin kyllä että olen noiden kummankin tapauksen kanssa tekemisissä, työkaverin kanssa jopa päivittäin työpaikalla. Vähän mutkisti välejä siellä kun huomasin poiston.
Pitääkö työkavereita pitää Fb:ssa "ystävinä", jos ja kun ei ole vapaa-ajalla missään tekemisissä?
-ohis
No kyllä se on tapana. Huom. Voit valita asetuksista , lisäätkö hänet "läheisiin ystäviin" jotka näkevät kaiken mitä jaat, vai "tuttuihin kaverihin" joille ei näytetä kaikkea postauksiasi. Voi jakaa ihmiset näihin eri ryhmiin. Ne etäiset tuttavat ei näe jokaista uutistasi.
Ei se ole tapana, vaan jokaisen oma asia. En lisää kavereikseni sellaisia työkavereita joiden kanssa en töissäkään vaihda kuulumisia
Ehkä turhan roskan siivoilu pois elämästään on aikuisuuden yksi vaihe. Myös turvallisuusajattelua poistella "kaverit", joiden kanssa ei ole tekemisissä tai jotka pääasiassa vänisevät merkityksettömyyttään.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä turhan roskan siivoilu pois elämästään on aikuisuuden yksi vaihe. Myös turvallisuusajattelua poistella "kaverit", joiden kanssa ei ole tekemisissä tai jotka pääasiassa vänisevät merkityksettömyyttään.
Ai että uuden puolisosi lapsi on turha roska?
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein huvittavinta on kun aviopuolisot onnittelee toisiaan Facebookin seinällä, vaikka asuuvat samassa kodissa ja ovat siis yhdessä. Sehän tehdään vain että muut näkisi sen, muiden takia. Ymmärrän tietysti että halutaan mahdollisimman paljon onnitteluja seinälle merkkipäivinä, mutta onhan tuo vähän outoa.
Mä ihmettelen pariskuntaa joka on vaikka mökillä. Mies laittaa kuvan saunalta ja tekstin josta nainen tykkää heti. Samaan aikaan nainen laittaa vähän eri kulmasta otetun kuvan samalla tekstillä ja mies tykkää siitä heti. Miksi 😂
Niille on ero tulossa eikä halua, että näet enää päivityksiä.
Nimim. Poistin eilen anopin samasta syystä.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaas te jotkut, miksi te salaatte fb kavereiltanne kaverilistanne? Mikä idea siinä on, jos kuitenkin olette hyväksyneet ne kaverinne itse sinne kaveriksi, selvästikin pidätte heitä kaverinanne. Minun kaverilistan kyllä näette, ei ole salattavaa.
Ja sitten ette postaa ainuttakaan kuvaa esim. vapaa-ajaltanne, missä vaikka olette perheenne kanssa jossain. Kaikki postaukset on jotain asia-asioita, järjestön tai mainostatte tapahtumaa. Ei tällaiset kiinnosta muita. Olen kaverinasi sinun takia, en asioiden.
Miksi kenenkään pitäisi nähdä kaverilistani, en keksi yhtäkään syytä? Ei kyllä miksikään. En myöskään irl luetteloi ihmisille että keitä kaikkia ihmisiä tunnen.
Laitan kyllä kuvia vapaa -ajaltani joskus mutta kuvissa ei ole ihmisiä. Miksi haluaisit nähdä kuvia mun lapsista tai puolisosta? Outoa konsanaan.
Mulla ei profiilikuvassa näy itseänikään kunnolla, olen pieni piste vaan siinä maisemassa. Syntymäpäiväkään ei ole siellä julkisena ja sitä paitsi se pvm joka siellä on, on väärä 😄
Ei fb mikään tiedonkeruupaikka uteliaille ole, ainakaan mun profiilini. Ihmeesti siellä on oikeat ystävät kuitenkin kavereina olleet. Puolituttuja en hyväksykään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi kaveriluku nousta yhdellä mutta kaverilistassa (ne kuvat) ei kuitenkaan näy uusia? Tämä siis yhdellä kaverillani. Onko sille tullut uusi kaveri jonka piilottanut mutta luku nousi silti yhdellä?
Niinpä olenkin mutta en kerrostalokyttääjä, vaan tuon joka luonani silloin tällöin loisii fb-tiliä seurailen ja sen outoja juttuja. Odotan että löytäisin helpon syyn nakata se kartanolle :D Uusi piilotettu kottarainen olisi hyvä syy.
Mä käyn läpi kaverilistaani aika ajoin. Jos mulla olisi kavereina kaikki jotka olen hyväksynyt vuodesta 2008 alkaen, niitä olisi 300-400. Nyt niitä on alle 80. Siellä on siis oikeasti tärkeät kaverit ja sukulaiset, joiden kuulumisia haluan kuulla, ja joille mielelläni kerron omista kuulumisistani.
En näe mitään järkeä pitää siellä kavereita joille ei halua mitään tai kaikkea jakaa, ja sitten klikkailla että no tämä saa nähdä tuo ja tuo, mutta tämä kuva saa näkyä kaikille paitsi tälle 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkein huvittavinta on kun aviopuolisot onnittelee toisiaan Facebookin seinällä, vaikka asuuvat samassa kodissa ja ovat siis yhdessä. Sehän tehdään vain että muut näkisi sen, muiden takia. Ymmärrän tietysti että halutaan mahdollisimman paljon onnitteluja seinälle merkkipäivinä, mutta onhan tuo vähän outoa.
Mä ihmettelen pariskuntaa joka on vaikka mökillä. Mies laittaa kuvan saunalta ja tekstin josta nainen tykkää heti. Samaan aikaan nainen laittaa vähän eri kulmasta otetun kuvan samalla tekstillä ja mies tykkää siitä heti. Miksi 😂
Koska he tietenkin ovat sinun erittäin.läheisiä ystäviäsi, niin toki kysyt eivätkö he enää ollenkaan puhu toisilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä olenkin mutta en kerrostalokyttääjä, vaan tuon joka luonani silloin tällöin loisii fb-tiliä seurailen ja sen outoja juttuja. Odotan että löytäisin helpon syyn nakata se kartanolle :D Uusi piilotettu kottarainen olisi hyvä syy.
Miksi päästät kotiisi ihmisen, johon et luota yhtään? Luottamuspula on ihan hyvää syy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska he tietenkin ovat sinun erittäin.läheisiä ystäviäsi, niin toki kysyt eivätkö he enää ollenkaan puhu toisilleen.
Koska ollaan ihan hyviä kavereita niin TIEDÄN että puhuvat toisilleen siinä päivityksiä laittaessakin. Yhteisillä reissuillakin ihan omin silmin nähty. Mutta en ymmärrä 😄
Vierailija kirjoitti:
Käyttääkö joku vielä facebookia? En ole ollut enää kohta 10 vuoteen. M38
Mun kaikki tutut ovat siellä kahta kaveria lukuun ottamatta.
N54
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mäkin mietin. Kuulin kerran vanhempien työkaverien puhuvan siitä et poistavat sellaiset, jotka ei koskaan laita mitään. On ilmeisesti yleistä, et keski-ikäiset poistavat kavereistaan.
Joo mullakaan tämä ei ollut eka poisto vaan tuota samaa ikäluokkaa edustava työkaveri heitti myös pois kavereistaan vaikka ensin pyysi itse ja sitten iloisesti laitteli mulle jotain yksityisviestejäkin joihin vastasin jotain ympäripyöreää ja nähdään joka päivä työpaikalla. Siis en ymmärrä miksi koko tapahtuma, että edes kutsutaan kaveriksi ja ollaan sitten niin ylimpiä ystäviä kun kaikkein helpoimmalla olisi päästy kun oltu möllötetty vaan. Ei mitään kontaktia kumpaankaan suuntaan.
Joskus tapahtuu sellaistakin, että joku ei saa tarpeeksi tietoa toisesta ihmisestä kasvokkaisissa tapaamisissa. Sitten pyy
siis MITEN olet päätynyt tällaiseen aivoitteluun?
Vierailija kirjoitti:
Lainaukset taas rikki, yritän tähän viestiin kommentoida:
Niin, kaikki ei tosiaan ymmärrä miten TÖRKEÄÄ on poistaa joku kavereistasi, jos kuitenkin itse jää sinne Facebookkiin muiden kavereiden kanssa. Näin on joku tullut todella törkeästi loukanneeksi toista. Ehkä se ihminen ei itse ajattele tippaakaan miltä se näyttää siltä toiselta, joka jää ihmettelemään viikokaupalla mitähän minä olen tehdnyt tuolle että on suuttunut noin pahasti. tällainen voi aiheuttaa syvää masennusta ja ahdistusta, sekö se onkin tarkoitus? Kavereista poistaminen voidaan tulkita koko elämästä heivaamiseksi, suuttumiseksi, tai tahalliseksi loukkaukseki, etenkin jos jättää kaveriksi muita yhteisiä ystäviä yms.
Pitäisi vähintään ymmärtää itse selittää se sille toiselle miksi toimii noin, jos haluaa säilyttää myös oman maineen.
-> Kieltämättä tuo poisto on vaikuttanut myös livekäytökseeni. Mitä mi
Ihmiselle jolle fase on se ja sama, vaikutat aika ahdistuneelta asiasta. Mitä sitten jos poistaa? Ihmiset käyttävät omalla tavallaan facea. Itse en siellä enää ole mutta instassa en todellakaan seuraa ketään kavereita takaisin vaikka seuraisivat minua. Seuraan vain niitä joiden päivityksiä haluan, vaikka kaveria kuinka tämänitkettäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei vuosiin ole postaillut mitään niin sinä vain olet naamana siellä naamakirjassa ja stalkkaat muita. Itsekin poistaisin tuollaoset, siis jos vielä olisin facebookissa jonka poistin pysyvästi jo useita vuosia sitten.
Vähensin postaamasa mitään KOSKA: kukaan ei tykännyt niistä, (ei ainuttakaan tykkäystä) tai aiheet joista itse olen kiinnostunut ei kiinnosta muita.
En ole töissä siellä, joten miksi postaisin jotain vain postauksen takia? Face käyttääkuitekin niitä tietoja väärin, myy mainostajille kaiken sisällön.
Eli käytät alustaa niin kuin itse haluat? Niin me muutkin teemme. Miksi roikottaisi sinua kun et jaa mitään, jos hän haluaa faceen sellaiset kaverit jotka jakavat? Jos sinulle tulee poistostabpaha mieli niin ehkä poistajalle on tullut paha mieli sinun facekäytöstäsi ja poisti siksi?
Lähtee samantien jos alkaa tulemaan poliittista pas..kaa tai lässytystä koronarokotteista ym.
Puolisolle tuli luokkakokouksen myötä paljon uusia fb ystäviä. Vaikutti lähinnä työlästyneeltä ko. ystävyyksiin.
Eikä se helppoa ollut näillä satoja ystäviä omaavillakaan... yhdeltä tuli pyyntö tyyliin kertokaa mistä teidät tunnen, viestin sisältö vaikutti siltä, että oli saanut päänauontaa tuntemattomien "ystävyyksistä".