Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

SUURLAKKO! / ! \ Suomi pysähtyy helmikuun alussa. / ! \ Aiotteko tekin jäädä lakkoon vai menettekö töihin?

Vierailija
19.01.2024 |

Minä jään tietysti lakkoon.

Rikkurit kyllä pysäytetään.

Kommentit (493)

Vierailija
441/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juha Sipilän hallitus leikkasi jo työttömiltä.

Ansiosidonnainen lyhennettiin 100 päivällä, pitkään työssä olleet ei saa enää korotettua ansiosidonnaista, kulukorvaus poistettiin omaehtoisesta opiskelusta. 

Nykyään ei myöskään saa enää jatkettua ansiosidonnaista opiskelulla niinkuin 1990-luvulla ja 2000 - luvulla.

Ja taas leikataan lisää. 

Eläkeläisillä on ollut kaikki edut. 

Ja nyt heidän eläkkeitä korotettiin taas ja saavat edelleen omistusasuntoon asumistukea. 

Vierailija
442/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän myös hyvätuloisia jotka kuppaa. Vakituinen hyväpalkkainen duuni valtiolla, tehdään etätöitä, lapsella ei tarhapaikkaa eli haetaan vielä kodinhoidontuki, mummu auttaa parina päivänä viikossa. 

Eli iso palkka valtiolta + kotihoidontuki ja sitten vielä verovähennystä kodin siivouksen ostosta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ja hevosen pää sängyssä on mafian toimintatapa. On sulla taas argumentit."

Mafia on rikollisjärjestö. AY liike on laillinen.

AY-liike on laillinen rikollisjärjestö, jota johtavat lihavat ja laiskat, muuta erittäin vallanhaluiset pamput, joilla on täysin järjetön palkka suhteessa työn vaativuuteen. Suurin osa näistä pampuista ei ole koskaan elämässään tehnyt mitään hyödyllistä työtä, pelkkiä poliittisia broilereita ja välistävetäjiä, joiden ainoa tarkoitus on säilyttää oma asema.

Vierailija
444/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ja hevosen pää sängyssä on mafian toimintatapa. On sulla taas argumentit."

Mafia on rikollisjärjestö. AY liike on laillinen.

AY-liike on laillinen rikollisjärjestö, jota johtavat lihavat ja laiskat, muuta erittäin vallanhaluiset pamput, joilla on täysin järjetön palkka suhteessa työn vaativuuteen. Suurin osa näistä pampuista ei ole koskaan elämässään tehnyt mitään hyödyllistä työtä, pelkkiä poliittisia broilereita ja välistävetäjiä, joiden ainoa tarkoitus on säilyttää oma asema.

No kylläpä se taas lapsettaa. Onko sun isillä joku yritys?

Vierailija
445/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 1990-luvulla lapsilisän omalle tilille ja, se oli saman suuruinen kuin mun lapsen lapsilisä nyt. Hinnat ja vuokrat on kyllä nousseet. 

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla ja se oli osalla aika hyvä, kun oli hyväpalkkaisia tehdastöitä, 3 - vuorotöitä. 

Mulla on työeläkeotteessa käännetty tehdaspalkka euroiksi 1990-luvulta ja se on 3800 euroa kuukaudessa. 

Niitä työttömiä jotka on jo 1990-luvulla ollut työelämässä kiukuttaa kyllä pikkuisen tämä nykytouhu.

Joskus aikanaan työkaverit oli kännissä töissä. Yksi kävi leimaamassa itsensä töihin tehtaassa ja lähti rakentamaan uutta taloaan päiväksi. 

Ja pitäisi vielä kehua näitä nyt eläkkeellä olevia ja itse tehdä palkattomia työkokeiluita ja kuunnella haukkumista. Työkokeilun työt on vaativampia kuin nuo tehdastyöt. 

Vierailija
446/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sähkölämmitteistä asuntoa ostaisi. 

Nyt suunnitellaan, että kiinteitä sähkösopimuksia ei enää kohta saisi ja kaikille tulisi pörssisähkö. 

Onneksi lapset täyttää kohta 18 niin vähenee toi pyykinpesu, kun ne muuttavat kotoa pois.

Tänä talvena ei saa sähkötukea eikä verovähennystä sähkölaskuun. 

Kuulemma sähköä pitäisi säästää nykyistä enemmän.

Lisäksi Suomeen on luvattu kylmempää ajanjaksoa. 

Eihän ole. Lämpenee vaan ja hyvä niin.

Vierailija
447/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain 1990-luvulla lapsilisän omalle tilille ja, se oli saman suuruinen kuin mun lapsen lapsilisä nyt. Hinnat ja vuokrat on kyllä nousseet. 

Ansiosidonnaista sai 2 vuotta jo 1990-luvulla ja se oli osalla aika hyvä, kun oli hyväpalkkaisia tehdastöitä, 3 - vuorotöitä. 

Mulla on työeläkeotteessa käännetty tehdaspalkka euroiksi 1990-luvulta ja se on 3800 euroa kuukaudessa. 

Niitä työttömiä jotka on jo 1990-luvulla ollut työelämässä kiukuttaa kyllä pikkuisen tämä nykytouhu.

Joskus aikanaan työkaverit oli kännissä töissä. Yksi kävi leimaamassa itsensä töihin tehtaassa ja lähti rakentamaan uutta taloaan päiväksi. 

Ja pitäisi vielä kehua näitä nyt eläk

Ja 4 kuukauden sairasloma kädestä kesällä  ei ollut ihme tuohon aikaan. Nyt jos hakisi tollasta sairaslomaa niin pidettäisiin mielenterveys vikaisena. 

Vierailija
448/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiton jäsen ei mene töihin, joka on lakonalaista työtä.  Ei sitä tarvitse erikseen kysellä.

Liitosta voi aina erota. Työttömyysturvan saa YKT:sta. Olen kuulunut liittoon kohta 30 v mutta nyt on ero lähellä. En hyväksy kansantaloutta vahingoittavaa lakkoa poliittisena painostuskeinona, kun maassa on enemmistöhallitus.

Vierailija
449/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liiton jäsen ei mene töihin, joka on lakonalaista työtä.  Ei sitä tarvitse erikseen kysellä.

Liitosta voi aina erota. Työttömyysturvan saa YKT:sta. Olen kuulunut liittoon kohta 30 v mutta nyt on ero lähellä. En hyväksy kansantaloutta vahingoittavaa lakkoa poliittisena painostuskeinona, kun maassa on enemmistöhallitus.

Ykt on työnantajien perustama kassa. 

Se ei aja palkankorotuksia. 

Vierailija
450/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt suunnitellaan, että kiinteitä sähkösopimuksia ei enää kohta saisi ja kaikille tulisi pörssisähkö. 

Onneksi lapset täyttää kohta 18 niin vähenee toi pyykinpesu, kun ne muuttavat kotoa pois.

"Suomea uhkaa vuosien kylmä kupla"

https://www.iltalehti.fi/a/62ac73f5-ea20-48f2-ba0d-28f8940fc63e

Vierailija
451/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on YTK ja miksi pitää koko ajan ajaa palkankorotuksia? Haluatte siis tappaa "lypsävän lehmän"?   Harva yritys pystyy joka vuosi nostamaan palkkoja, nurin menee ennemmin, tai myöhemmin, varsinkin pienemmät yritykset.

Vierailija
452/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti.fi/a/62ac73f5-ea20-48f2-ba0d-28f8940fc63e

Linkki uudelleen 

https://www.iltalehti.fi/saauutiset/a/62ac73f5-ea20-48f2-ba0d-28f8940fc…

Vierailija
453/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä taikaseinästä ajattelit palkankorotukset maksettavan? Joulukuisen lakkopäivän hintalappu oli sata miljoonaa ja seuraava kurjistaa taloutta entisestään. Kannattaisi miettiä, että mistä se palkka maksetaan, kun tuotanto siirretään toimivampiin maihin.

Vierailija
454/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Olen harkinnut liitosta eroamista jo vuosikausia, ja tämä lakkoperseily taitaa nyt olla se kamelin selän katkaiseva viimeinen niitti.

Vierailija
455/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.iltalehti

3-7 vuotta kiitos tulivuorenpurkauksen. 

Vierailija
456/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olisi reilua, että kaikki paikat jotka menee lakkoon, sulkeekin koko puljun kuukaudeksi. Kun aletaan lakkoilemaan, lakkoillaan sitten kunnolla.

Vierailija
457/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä taikaseinästä ajattelit palkankorotukset maksettavan? Joulukuisen lakkopäivän hintalappu oli sata miljoonaa ja seuraava kurjistaa taloutta entisestään. Kannattaisi miettiä, että mistä se palkka maksetaan, kun tuotanto siirretään toimivampiin maihin.

Mistä ajattelit Suomessa ottaa rahat yritysten asiakkaille, kun hallitus leikkaa ostovoiman.

Emme ole Espanja, jossa riittää turisteja, paska sää. 

Vierailija
458/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole 20 vuoteen kuulunut liittoon koska hieman liian isotuloisena jäsenmaksu on tuntunut suurelta, mutta nyt olen liittymässä takaisin. Pakko olla solidaarinen kun tätä maata ajetaan tuhoon valehtelemalla saadun "enemmistöhallituksen" ja sen taustarahoittajien toimesta. 

Vierailija
459/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
460/493 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole 20 vuoteen kuulunut liittoon koska hieman liian isotuloisena jäsenmaksu on tuntunut suurelta, mutta nyt olen liittymässä takaisin. Pakko olla solidaarinen kun tätä maata ajetaan tuhoon valehtelemalla saadun "enemmistöhallituksen" ja sen taustarahoittajien toimesta. 

Liitot voi toimia vain tietyllä jäsenmäärällä ja jos ei saa ansiosidonnaista ja soviteltua päivärahaa niin liitoista eroaa isot määrät porukkaa. 

Valtio säästää toki, kun julkiselta lähtee vuorolisät. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kahdeksan