Nyt ITKEN! đ«Miten ihmeessĂ€ eroon SOKERIKOUKUSTA?!?! LisÀÀn nykyÀÀn desilitrakaupalla sokeria Coca Colaan, koska...
...USAssa totuin paljon makeampiin juomiin kuin on suomalainen sokeri-Cola. SiellÀ jÀin kyllÀ tosi pahaan sokerikoukkuun ja lihoin kolmessa vuodessa melkein 70 kiloa, kun siellÀ kaikki mahdollinen oli kuorrutettu ja tÀytetty makealla! :O
Jos juon sokeri-Colaa ilman lisÀsokeria, se ei maistu oikein miltÀÀn ja minulle tulee huono/kipeÀ olo. Elimistöni HUUTAA sokeria ja paljon!
LisÀÀn 1,5 litran pullolliseen mun laskujen mukaan jotain 6 tai 7 desiÀ sokeria. Huonona puolena on se, ettÀ hiilihappoa lÀhtee pois, mutta toisaalta sitten se muistuttaa enemmÀn jenkkikokista. Tuollainen 1,5 litran pullo on mulle sama kuin muille 0,5 litran pullo eli kulautan sen ohi mennen eikÀ se oikein siis maistu miltÀÀn. SokerimÀÀrÀ onkin ollut nousussa viime aikoina.
NykyÀÀn menee tosi paljon suklaatakin kuin ruokaa, mutta tÀÀllÀ Suomessa ei saa tarpeeksi makeaa suklaata ja siksi ne eivÀt ole minun makuun, vaikka useampi levyllinenkin voi mennÀ pÀivÀssÀ.
Ongelmani on se, ettÀ haluan irti tÀstÀ lihomisen syöksykierteestÀ, mutta meinaan kuolla jos olen tunninkin verran ilman sokeria. :(
Kommentit (165)
Vierailija kirjoitti:
Happamat marjat kuten puolukat ja karpalot, voivat hillitÀ makeanhimoa. Kokeile tuoreita tai pakastettuja marjoja seuraavan kerran, kun haluat syödÀ jotakin makeaa.
Katoin eilen kaupassa, ettÀ oli tullut jotain karpalopurkkaa Jenkki-merkkistÀ (not pun inteded). Auttaisikohan se?
Ei Ap
Cokis on niin pahaa, pahvilta maistuvaa litkua, ettÀ siinÀ ei edes kilo sokeria litrassa tee siitÀ parempaa.
Vierailija kirjoitti:
Cokis on niin pahaa, pahvilta maistuvaa litkua, ettÀ siinÀ ei edes kilo sokeria litrassa tee siitÀ parempaa.
Liika sokeri maistuukin pahalta. Ihan yrjö melkein tulee kun miettii jotain hedelmÀmehuja, joissa sokerin mÀÀrÀ on pÀÀtÀ huimaava.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tÀmÀ ole totta.
Kuulostaa lÀhinnÀ huonolta vitsiltÀ. Coca Cola Zeroon ei tarvetta lisÀtÀ mitÀÀn sokeria eikÀ maitoa tarvitse juoda rasvan kera kun kurri on keksitty.
Vierailija kirjoitti:
Cola maistuu hyvÀltÀ, mutta enemmÀn minua ihmetyttÀÀ ns. nuorison mieltymys erilaisiin energiajuomiin. Ne maistuvat lÀhinnÀ kummallisilta merkistÀ riippumatta.
Matemaatikko minussa herÀsi tÀmÀn avauksen Àlyttömyyden seurauksena.
Coca Colassa on tÀÀllÀ Suomessa valmiiksi 9 g sokeria/ 100 grammaa.
Ap sanoo lisÀÀvÀnsÀ 1,5 litraan Cokista maksimissaan 7 dl sokeria.
Litra Colaa painaa hyvin lÀhelle 1 kg eli 1,5 litraa painaa noin 1,5 kiloa.
1 dl sokeria painaa noin 85 grammaa ja 7 dl sokeria painaa 7 x 85 grammaa eli 595 grammaa. Tuon puolesta siis onnistuu eikÀ tulecielÀ kyllÀistÀ liuosta (200 grammaa sokeroa/ 100 ml).
Saamme tulokseksi juoman, jossa on 48,7 grammaa sokeria /100 grammaa...
Ap, Olisi mukava kuulla mitÀ mieltÀ olet saamistasi vinkeistÀ? Luuletko pystyvÀsi omin avuin irtaantumaan sokerista, edes kuukaudeksi? Jos et, niin hae apua pian! Ota yhteyttÀ oman paikkakunnan ravintoterapeutille ja johonkin tahoon missÀ on erikoistuttu hoitamaan syömishÀiriöitÀ.
AP, jos olet aikuinen ja tÀysjÀrkinen, kykenet kyllÀ ihan omin avuin pÀÀsemÀÀn irti sokeri-koukustasi. Itsekuria se toki vaatii, mutta makuaisti tottuu nopeasti muutoksiin. Itse vÀhensin suolankÀyttöÀni terveydellisistÀ syistÀ; nyt kuukauden jÀlkeen jopa monet valmisruoat maistuvat tosi suolaisilta. TsemppiÀ!
Aloittajalla on varmaan joku ihminen, jolle hÀn tuon kirjoituksen osoitti, sillÀ mitenkÀÀn muuten tuo ei ole totta.
HyvÀ uutinen on se, ettÀ ap laihtuu ihan helposti kunhan rupeaa syömÀÀn normaalisti.
Et oo semmosesta kuullut kuin itsekuri?
Vierailija kirjoitti:
Siis todellako lihoit 70 kiloa tuossa ajassa vai liioitteletko? En kysy pahalla.
Tuossa ei ole mitÀÀn ihmeellistÀ henkilölle, jolla kaikki syöty tarttuu elimistöön. Jotkut taas ei edes saa kunnolla painoaan nousemaan vaikka kuinka yrittÀisivÀt mÀttÀÀ. Minulla nousi paino noin 30kg kolmessa vuodessa, vaikka en edes huomannut elintavoissani mitÀÀn radikaalia muutosta. En yhtÀÀn yllÀty, jos jollain nousee tuplat tuosta kun hieman holtittomasti vetÀÀ, kun itsellÀkin nousi 30kg varsin salakavalasti.
Eikö Coca Colan resepti ole joka maassa samanlainen?
Vierailija kirjoitti:
Eikö Coca Colan resepti ole joka maassa samanlainen?
Tiiviste on sama, mutta USA:ssa makeutetaan eri tavalla ja hiilihappoa laitetaan vÀhemmÀn. Jenkki-cokis onkin siirappimaisempaa lientÀ. Ei perusjenkki pysty juomaan kitkerÀn laimeaa suomicolaa.
Kokeilin mitÀ tapahtuu ja lisÀsin cokikseen sokeria ja hyvinhÀn se sinne liukenee kivan kuohunnan kera. Tulipas makeaa!
Oletteko tekin aloittaneet cokiksen sokeroinnin?
Joskus makeanhimon torjumiseen tarjottiin sinkkiÀ.
Aloitus vaikuttaa siltÀ, ettÀ on pietarissa nÀpytelty. Taitaa olla tylsÀÀ ja samat provot kirjoiteltu jo monta kertaa. Mutta mikÀs siinÀ, jenkeistÀ kyllÀ löytyy kirjoiteltavaa.
Ei voi olla totta ettÀ ihmiset ottavat tÀmÀn idioottialoituksen tosissaan
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta ettÀ ihmiset ottavat tÀmÀn idioottialoituksen tosissaan
en tiedÀ miten totta aloitus on mutta sen tiedÀn ettÀ eurooppalaista "kuivaa" kokista makeutetaan sokerilla ja siirapeilla. lusikan pitÀÀ pysyÀ pystyssÀ ettÀ kelpaa jenkille.
Minua ihmetyttÀÀ, miten tuolla sokerimÀÀrÀllÀ ei kÀrsi jatkuvasta ripulista.