Antipsykooteista eroon
Onko joku AV:lla päässyt eroon antipsykooteista? Millainen prosessi oli ja kauan kesti (kuinka kauan vieroitusoireet kestivät, mitkä olivat pahimmat oireet)? Mikä/(mitkä) lääke ja annos? Miten uni?
Kommentit (384)
Vierailija kirjoitti:
En ole nukkunut useaan vuorokauteen edes hetkeksi, edes vartiksi. 🥹. Ei vaan nukuta. Kerään nyt varoja unilääketieteeseen erikoistuneeseen lääkäriin/neurologiin, jotta saisin vastauksia kysymyksiini. Pysyttelen parhaani mukaan elossa niin kauan.
Tokihan sä tuossa kunnossa olet jonkinlaisen hoidon piirissä, varmasti saat sieltä lähetteen erikoisssairaanhoitoon, maksaa siten huomattavasti vähemmän. Siis mikäli kaikki kertomasi on totta. Eikö tosiaan hoitava lääkärisi ole jo aikoja sitten ollut huolestunut, kun olet hänelle kertonut samaa kuin täällä ja muilla palstoilla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillereitä määrätään aivan holtittomasti. Joka vaivaan pilleri. Pillerillä kaikki lakaistaan maton alle ja lääkäri saa palkkaa, lääketehdas jakaa osinkoja. Olisi varmaan muutakin keinoa, mutta se on vaivalloista. Kylläkai ihmisen saa vaikka mihin kuntoon pillerillä, mutta parantuuko. Tuskin. Ovat keksineet adhd, nkin ja taas saa pilleriä kaupaksi. Tolkkua pliis pillerikauppaan.
En todennäköisesti enää parane. 😭. Mitä voin tehdä?
Mitä hoitotahosi on vastannut tuohon??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole nukkunut useaan vuorokauteen edes hetkeksi, edes vartiksi. 🥹. Ei vaan nukuta. Kerään nyt varoja unilääketieteeseen erikoistuneeseen lääkäriin/neurologiin, jotta saisin vastauksia kysymyksiini. Pysyttelen parhaani mukaan elossa niin kauan.
Tokihan sä tuossa kunnossa olet jonkinlaisen hoidon piirissä, varmasti saat sieltä lähetteen erikoisssairaanhoitoon, maksaa siten huomattavasti vähemmän. Siis mikäli kaikki kertomasi on totta. Eikö tosiaan hoitava lääkärisi ole jo aikoja sitten ollut huolestunut, kun olet hänelle kertonut samaa kuin täällä ja muilla palstoilla?
Ei ole ollut huolestunut. Syyttää vaan vainoharhaiseksi mt-potilaaksi. Samaiselta lääkäriltä en saa edes lähetettä terapiaan. 🥹. Että ainut keino on ottaa itse yhteyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pillereitä määrätään aivan holtittomasti. Joka vaivaan pilleri. Pillerillä kaikki lakaistaan maton alle ja lääkäri saa palkkaa, lääketehdas jakaa osinkoja. Olisi varmaan muutakin keinoa, mutta se on vaivalloista. Kylläkai ihmisen saa vaikka mihin kuntoon pillerillä, mutta parantuuko. Tuskin. Ovat keksineet adhd, nkin ja taas saa pilleriä kaupaksi. Tolkkua pliis pillerikauppaan.
Syyttävät vainoharhaiseksi, sillä ainoastaan bentsoihin muodostuu toleranssi ja riippuvuus. Jankuttavat sitä, etten ole psyykkisesti terve, kun en nuku, vaikka olen menttaalisesti ihan hyvässä kunnossa, ja toivoisin, että voisin nukkua siedettävän määrän luontaista unta vielä joskus. Tarkkailevat kuulemma vainoharhaisuuttani. Eli tuolta en mitään apua saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ollut huolestunut. Syyttää vaan vainoharhaiseksi mt-potilaaksi. Samaiselta lääkäriltä en saa edes lähetettä terapiaan. 🥹. Että ainut keino on ottaa itse yhteyttä.
Ei sellaista lääkäriä olekaan, joka antaa potilaan valvoa loputtomiin. Vaihda lääkäriä tai hyväksy nykyisen antama diagnoosi. Ymmärrät kenties itsekin, että jos olisit valvonut koko tämän ajan, et olisi enää kykenevä heti aamusta kirjoittamaan, saati syömään tms. Mihin sairauteen sulle on aikanaan psyykelääkkeet määrätty?
Ei sellaista lääkäriä olekaan, joka antaa potilaan valvoa loputtomiin. Vaihda lääkäriä tai hyväksy nykyisen antama diagnoosi. Ymmärrät kenties itsekin, että jos olisit valvonut koko tämän ajan, et olisi enää kykenevä heti aamusta kirjoittamaan, saati syömään tms. Mihin sairauteen sulle on aikanaan psyykelääkkeet määrätty?
En ole väittänytkään valvoneeni koko aikaa, mutta alle 10h viikossa nukun tai torkahtelen. Psyykenlääkkeet määrättiin unettomuuteen. 🥹. Ei ole kaksisuuntaista eikä skitsofreniaa.
Vierailija kirjoitti:
En ole väittänytkään valvoneeni koko aikaa, mutta alle 10h viikossa nukun tai torkahtelen. Psyykenlääkkeet määrättiin unettomuuteen. 🥹. Ei ole kaksisuuntaista eikä skitsofreniaa.
Unettomuuteen on liittynyt ahdistuneisuutta ja lievää masentuneisuutta, mutta nyt ei ole enää niitäkään, olen vain suunnattoman hämilläni, minä vaan valvon (järjellä olisin pelastunut).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivovauriotapaus on näköjään taas aloittanut häiriköinnin. Johan tässä meni muutama kuukausi ilman.
Oletko joku terveydenhuollon henkilö, vai miksi olet noin ivallinen? Jos olet, en minä ainakaan enää kehtaisi peiliin katsoa. Tai onhan se helpompaa kuitata hoitovirheet niin, että leimaa potilaan mt-tapaukseksi.
Ap itse on monessa ketjussaan väittänyt, että hänellä on aivovaurio. Totean vain sen saman. Lisäksi hän pelkästään häiriköi täällä, ei mitään muuta. Hoitovirhe ei ole se, että määrätään lääkettä, joka on ihan laillinen ja yleisesti käytetty. Hoitovirhe on se, että hoidetaan väärin ja miten ap:tä olisi hoidettu väärin? Ei tuollaiselle tapaukselle ole mitään toivoa, koska hänen vaivansa on psyykkistä, mutta hän ei sitä itse myönnä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Unettomuuteen on liittynyt ahdistuneisuutta ja lievää masentuneisuutta, mutta nyt ei ole enää niitäkään, olen vain suunnattoman hämilläni, minä vaan valvon (järjellä olisin pelastunut).
En oikeastaan ollut edes masentunut vaan alakuloinen ja melankolinen. Nyt olen ymmärrettävästi vihainen ja surullinen. Kuppi menee välillä nurin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeesti, en kestä sua. Taas sä aloitat tuon saman u linan! Tässä on sun aiempi ketju jossa on 200 sivua pelkkää sun uliulinaa ja märkymistä. https://www.vauva.fi/keskustelu/5233911/unettomuus
Olet ihan uskomattoman rasittava.
Et parane koskaan, et ikinä. Et voi tehdä mitään. Kuolet pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivovauriotapaus on näköjään taas aloittanut häiriköinnin. Johan tässä meni muutama kuukausi ilman.
Oletko joku terveydenhuollon henkilö, vai miksi olet noin ivallinen? Jos olet, en minä ainakaan enää kehtaisi peiliin katsoa. Tai onhan se helpompaa kuitata hoitovirheet niin, että leimaa potilaan mt-tapaukseksi.
Ap itse on monessa ketjussaan väittänyt, että hänellä on aivovaurio. Totean vain sen saman. Lisäksi hän pelkästään häiriköi täällä, ei mitään muuta. Hoitovirhe ei ole se, että määrätään lääkettä, joka on ihan laillinen ja yleisesti käytetty. Hoitovirhe on se, että hoidetaan väärin ja miten ap:tä olisi hoidettu väärin? Ei tuollaiselle tapaukselle ole mitään toivoa, koska hänen vaivansa on psyykkistä, mutta hän ei sitä itse myönnä.
Unettomuuteen ei olisi saanut käyttää Käypä Hoidon mukaisesti antipsykootteja, ainoastaan hyvin perustelluissa syissä kuten kaksisuuntaisessa ja skitsofreniassa. Lääkkeitä ei ole tutkittu unettomuuden hoidossa ja niiden vaikutuksia sen hoidossa ei ole tutkittu. Unilääketieteen erikoislääkärit ovat kirjoittaneet tästä paljon. Lisäksi olen lukenut vertaistukisivustoilta kohtalontovereiden kirjoituksia. On myös vaarallisen yleistä, että Ketipinoria käytetään myös masennukseen, vaikka se ei ole Käypä Hoidon mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katso sinäkin tämä ketju. https://www.vauva.fi/keskustelu/5233911/unettomuus
Ap kerjää siinä samoja kommentteja ihmisiltä mitä sinäkin nyt annat. Hän on sairas ja haluaa ihmisten huomiota. Mutta mikään ei riitä. Kun hänelle kommentoi, niin hän tulee niistä riippuvaiseksi ja lopulta hän vaan nostelee yksinään omaa ketjuaan täällä.
Tai ahdistukseen, vaikka ei ole Käypä Hoidon mukaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ehkä sun pitäisi myöntää olevasi vainoharhainen mt-potilas, jotta pääset sinne terapiaan. Miksi edes kiellät tosiasian, kun hulluhan sinä olet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syyttävät vainoharhaiseksi, sillä ainoastaan bentsoihin muodostuu toleranssi ja riippuvuus. Jankuttavat sitä, etten ole psyykkisesti terve, kun en nuku, vaikka olen menttaalisesti ihan hyvässä kunnossa, ja toivoisin, että voisin nukkua siedettävän määr
Et todellakaan ole mentaalisesti kunnossa. Kaikki sen täällä näkee. Ja hoitotahosi siis myös. Miksi hannaroit vastaan?
nosto