Antipsykooteista eroon
Onko joku AV:lla päässyt eroon antipsykooteista? Millainen prosessi oli ja kauan kesti (kuinka kauan vieroitusoireet kestivät, mitkä olivat pahimmat oireet)? Mikä/(mitkä) lääke ja annos? Miten uni?
Kommentit (384)
Minulle Ketipinorin käyttö aiheutti ilmeisesti jonkinasteisen aivovamman, tämä on muuten todettu virallisissa, lääkkeestä tehdyissä tutkimuksissa. Minulla on vaikeuksia tuottaa puhetta, se sammaloituu ajoittain. Ikäänkuin en kykenisi liikuttamaan niitä kasvojen lihaksia ollenkaan, jotka kontrolloivat puhetta. Tämä korostuu erityisen paljon jos olen väsynyt, ja sitähän olenkin ihan koko ajan vaikka nukkuisin hyvin. Päällä on sellainen aivosumu, olen kuin jossakin toisessa ulottuvuudessa pääni sisällä, olo on usvainen ja epätodellinen. Pää ja ajatukset kirkastuvat hieman iltaa kohti mentäessä. Persoonani on myös muuttunut latteammaksi, ja tunne-elämäni on selvästi kaventunut. En myöskään ole enää saanut luonnollisesti unta Ketipinorin käytön jälkeen, joudun käyttämään nukahtamiseen muita lääkkeitä. Ketiapiinin onkin todettu tuhoavan aivojen unireseptoreita. Se painonnousu tuota lääkettä käyttäessä on kammottava, lihoin ainakin 45kg ja olenkin tämän neuroleptisen lääkkeen käytön takia kamppaillut painoni kanssa siitä lähtien. Minulla ei ollut mitään ongelmia painoni suhteen ennen Ketipinorin käyttöä, olin hoikka vaikka en liikkunut laisinkaan ja söin vähän mitä sattuu. Nyt kun liikun ja syön terveellisesti, paino on alkanut laskemaan mutta ihan äärimmäisen hitaasti. Aineenvaihduntani on selvästi hitaampi kuin aiemmin. Tämä harmittaa ihan vietävästi. Libido on tiessään, minusta tuli käytännössä ottaen aseksuaali enkä kykene tuntemaan ihastumisen tai rakastumisen tunteita. Olo on suurimman osan ajasta hidas, jähmeä ja suoranaisen tyhmä. Muisti on kuin Alzheimeria sairastavalla potilaalla. Tällaisia troppeja ne lekurit määräävät mm. unettomuuteen ja ahdistuneisuuteen; skitsofrenia -ja psykoosilääkkeitä.
Kun luin yllä olevat kommentit, olen varma siitä, että en enää kuntoudu. 🥹.
Vierailija kirjoitti:
Olen surun murtama. 🥹.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen surun murtama. 🥹.
En voi käsittää. 😭. Mutta kuinka nukkua, kun ei edes nukuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen surun murtama. 🥹.
En voi käsittää. 😭. Mutta kuinka nukkua, kun ei edes nukuta.
👻
Vierailija kirjoitti:
Minulle Ketipinorin käyttö aiheutti ilmeisesti jonkinasteisen aivovamman, tämä on muuten todettu virallisissa, lääkkeestä tehdyissä tutkimuksissa. Minulla on vaikeuksia tuottaa puhetta, se sammaloituu ajoittain. Ikäänkuin en kykenisi liikuttamaan niitä kasvojen lihaksia ollenkaan, jotka kontrolloivat puhetta. Tämä korostuu erityisen paljon jos olen väsynyt, ja sitähän olenkin ihan koko ajan vaikka nukkuisin hyvin. Päällä on sellainen aivosumu, olen kuin jossakin toisessa ulottuvuudessa pääni sisällä, olo on usvainen ja epätodellinen. Pää ja ajatukset kirkastuvat hieman iltaa kohti mentäessä. Persoonani on myös muuttunut latteammaksi, ja tunne-elämäni on selvästi kaventunut. En myöskään ole enää saanut luonnollisesti unta Ketipinorin käytön jälkeen, joudun käyttämään nukahtamiseen muita lääkkeitä. Ketiapiinin onkin todettu tuhoavan aivojen unireseptoreita. Se painonnousu tuota lääkettä käyttäessä on kammottava, lihoin ainakin 45kg
Tämä on kopioitu toisesta ketjusta. Ettäs kehtaat!
Aivovauriotapaus on näköjään taas aloittanut häiriköinnin. Johan tässä meni muutama kuukausi ilman.
Vierailija kirjoitti:
Aivovauriotapaus on näköjään taas aloittanut häiriköinnin. Johan tässä meni muutama kuukausi ilman.
Oletko joku terveydenhuollon henkilö, vai miksi olet noin ivallinen? Jos olet, en minä ainakaan enää kehtaisi peiliin katsoa. Tai onhan se helpompaa kuitata hoitovirheet niin, että leimaa potilaan mt-tapaukseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko joku terveydenhuollon henkilö, vai miksi olet noin ivallinen? Jos olet, en minä ainakaan enää kehtaisi peiliin katsoa. Tai onhan se helpompaa kuitata hoitovirheet niin, että leimaa potilaan mt-tapaukseksi.
Ja alapeukkua tottahan toki.
Menkää vaan jos suinkin on mahdollisuus laajoihin neurologisiin tutkimuksiin, niin saatte mustaa valkoisella.
Pillereitä määrätään aivan holtittomasti. Joka vaivaan pilleri. Pillerillä kaikki lakaistaan maton alle ja lääkäri saa palkkaa, lääketehdas jakaa osinkoja. Olisi varmaan muutakin keinoa, mutta se on vaivalloista. Kylläkai ihmisen saa vaikka mihin kuntoon pillerillä, mutta parantuuko. Tuskin. Ovat keksineet adhd, nkin ja taas saa pilleriä kaupaksi. Tolkkua pliis pillerikauppaan.
En ole nukkunut useaan vuorokauteen edes hetkeksi, edes vartiksi. 🥹. Ei vaan nukuta. Kerään nyt varoja unilääketieteeseen erikoistuneeseen lääkäriin/neurologiin, jotta saisin vastauksia kysymyksiini. Pysyttelen parhaani mukaan elossa niin kauan.
Vierailija kirjoitti:
Pillereitä määrätään aivan holtittomasti. Joka vaivaan pilleri. Pillerillä kaikki lakaistaan maton alle ja lääkäri saa palkkaa, lääketehdas jakaa osinkoja. Olisi varmaan muutakin keinoa, mutta se on vaivalloista. Kylläkai ihmisen saa vaikka mihin kuntoon pillerillä, mutta parantuuko. Tuskin. Ovat keksineet adhd, nkin ja taas saa pilleriä kaupaksi. Tolkkua pliis pillerikauppaan.
En todennäköisesti enää parane. 😭. Mitä voin tehdä?
Söin 6v unettomuuteen 25mg-300mg. Tehot meni vuosien varrella ja lopetuksesta tuli kauheat viekkarit. Loput 3v söin lääkettä vain koska en onnistunut lopettamaan
Lääke aiheuttaa unikeskuksen vaurioitumisen ja nukkuminen ei enään onnistu kun lopetat lääkeen. Minulle se aiheutti myös puheen tuottamisen vaikeutta, keskittymiskyvyn puutetta ja muita neurologisia oireita.
Sain tuo lopetettua tammikuussa kovan työn jälkeen. Ja kärsin lopun elämääni noista yllä olevista. Kiitos vaan lääkärille joka määräsi.