Kysymys työkkäkäyville: Pelkäätkö irtisanomisen helpottamista? Uskotko saavasi monoa kun irtisanomista helpotetaan?
Kommentit (150)
Eli nythän voisin myydä työpanokseni halvemmalla kuin joku toinen. Eli kenkää voidaan antaa helposti jos sama työ tehtäisiin halvemmalla. Eli vapiskaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten pitäisi ennemminkin "pelätä" tekoälyä, joka näillä näkyminen tulee jo lähivuosina viemään jopa tuhansia työpaikkoja. Suurimmassa vaarassa ovat muun muassa koodarit, kääntäjät, asiantuntijat ja yleisesti ottaen kaikenlaista "toimistotyötä" tekevät. Fyysisen työn tekijöitä, kuten metsureita, tekoäly/robotit eivät tule korvaamaan vielä pitkään aikaan.
Kaikki ne hommat joihin tarvitsee opiskella vuositolkulla hoituu vastaisuudessa ohjelmalla. Insinöörit, juristit, talousala. Metsähommatkin hoituu jo koneella.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Firma maksoi mulle koulutuksen, että saan yhden lisäpätevyyden ja olen ainoa koko talossa joka sen osan töistä voi tehdä. Hoidan työni hyvin, kukaan muu ei voi tätä tehdä eli pitää aloittaa jonkun kanssa ja ne on satsanneet muhun sen verran rahaa, että ihan äkkiä ne ei mua pihalle pistä.
Ehkä eivät äkkiä, vaan vähän hitaammin.
Työelämässä pyörii eläkeläisiä ja huonoja työntekijöitä työttömien tukkeena. Hyvä jos saadaan väki vaihtumaan.
Vierailija kirjoitti:
En pelkää. Työnantajille tulee ongelmia, jos alkavat irtisanoa ihmisiä henkilöön liittyvien syiden perusteella. Menee helposti syrjinnän puolelle. Irtisanomisen syy pitää joka tapauksessa ilmoittaa. Vaikka työnantaja ei joutuisi korvaamaan työlainsäädännön perusteella, joutuu hän vahingonkorvausvelvolliseksi irtisanomisesta henkilöstä johtuvista syistä todennäköisesti syrjinnän perusteella. Yhdenvertaisuus huomioiden, tulisi työnantajan irtisanoa silloin kaikki työntekijät, joihin ko. peruste soveltuu. Mikäli hän ei näin tee, on kysymys syrjinnästä.
Käsittääkseni ydenvertaisuuslaki estää jo esitetyn lakimuutoksen esittämisen tai ainakin sen toimeenpanon, koska sille ei ole olemassa perus- ja ihmisoikeuksien kannalta hyväksyttävää tavoitetta.
En tiedä, olen kaupungilla töissä. Täällä saa mokailla aikalailla, että saa kenkää, ehkä jos ajat trukilla kännissä virastotalon seinästä sisään.
En pelkää, saikuttajien ja ay-luusereiden onkin sitten syytä pelätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne saa ketään siihen kakkahommaan 😆😆
Enkä ole koskaan "sairaslomalla" jos nenä vähän vuotaa.
Mieluummin sairastutat kaikki muutkin.
ja sinä vältät sen varmuudes vuoksi lokkeilemalla ja saikuttamalla, häpeäisit
En. Iso työnantaja, jolle hyvä maine on tärkeää. Mutta ei sitä koskaan tiedä mitä tulevaisuudessa tapahtuu muista syistä.
Petterin mukaan mitään uusia työpaikkoja ei tarvita. Meillähän on jo nyt niin paljon paikkoja, joihin kukaan ei hae, koska olvat lusmuja työttömiä. MEILLÄ ON TYÖVOIMAPULA! Olisi vastuutonta tehdä tähän maahan lisää työpaikkoja.