Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi sydän mutjahtelee ja tekee lisälyontejä kun olen väsynyt?

Vierailija
18.01.2024 |

Verenpainetauti mulla todettiin vuosi sitten, paineet oli 230/130, eli hirvittävät. Lääkityksellä tullut alas, eikä EKGssä näkynyt mitään ihmeellistä. Rytmi on kuitenkin epätasainen ajoittain, sitten on nämä ihmeelliset muljahtelut kun olen väsynyt.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin käytetään sanaa "mutjahtelee"? Tämä on toinen kerta ikinä, kun sen kuulen tai näen. Ja mitä se tarkoittaa?

Vierailija
2/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin verenpainetautinen ja mulla tulee sellaisia kausia, jolloin muljahteluja on paljon päivittäin parin viikon ajan ja sitten ne on taas poissa kokonaan pari kuukautta. En tiedä mistä johtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä päin käytetään sanaa "mutjahtelee"? Tämä on toinen kerta ikinä, kun sen kuulen tai näen. Ja mitä se tarkoittaa?

Ei sanaa voi nähdä ääliö. 

Vierailija
4/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea?

Vierailija
5/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä näen nämä sinun kirjoittamasi sanat. ÄÄliö

Vierailija
6/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No googlaa rytmihäiriöistä ja muljahteluista, löytyy vaikka kuinka paljon tietoa, eivät ole harvinaisia. Jos huolestuttaa niin soita terveyskeskukseen ja kysy neuvoa. Minulla väsyneenä tai kuormittuneena saattaa tulla tykytyskohtauksia, joku hermostollinen syy siihen on, mut ei kuulemma ole vaarallista (tosin kardiologille sain lähetteen varalta). Olen nuori ja terve muuten. 

Vierailija
7/7 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autonominen hermosto aktivoituu unessa ja mahdollisesti sitten myös väsyneenä voi tulla näitä oireita. Itselläni näitä oli yleensä nukkumaan mennessä. Jos on vakiona rytmihäiriöitä, niin pitäisi ehkä keskustella lääkärin kanssa verenohennuslääkkeistä. Rytmihäiriöt kasvattavat merkittävästi veritulpan riskiä, siksi se verenohennus voi olla tarpeen. Jos sydän kuitenkin palaa nopeasti normaaliin rytmiin, niin tilanne ei liene niin vakava. Painonhallinta ja elämäntaparemontti saattaisi olla paras keino saada tilanne normalisoitumaan, jos näissä sattuisi olemaan jotain parantamisen varaa. Pillerit kuitenkin hoitaa vain oireita, eikä niiden syitä.