Miksi lapset ja nuoret eivät anna bussissa jne. istuinpaikkojaan niitä tarvitseville?
Miksi lapset ja nuoret eivät anna bussissa ynnä muualla istuinpaikkojaan niitä tarvitseville?
Istutaan surutta jopa vanhusten ja invalidien paikolla ja vanhat ja vaivaiset seisovat.
Lapsille itselleenkin olisi paljon parempi , jos heidät opetettaisiin ottamaan muut huomioon,
eikä aina vain olettamaan olevansa maailman keskipiste.
Kommentit (126)
Kanske för att ni har stulit deras framtid? Ni har alltid tagit för er och nu skall det has igen.
Nopeat syö hitaat, se kuka ensimmäisenä istuu vapaaseen istumapaikkaan saa myös jäädä siihen.
Ai lapsella tai nuorella ei ole pitkiä koulupäivä,ei melu hälinä luokassa ja huonoa sisäilmaa,jotka väsyttä?Monasti se koulu kassi ja reppukin painaa heillä jaa paljon.
Jos on niin vammainen että pitää päästä istumaan eikä kykene seisomaan niin sitten ei kannata liikkua julkisilla.
Kyllä voi aikuinen ihminen ihan rohkeasti mennä sanomaan lapselle, että anteeksi saisinko paikan kun en jaksa seistä. Voin veikata, että 99% lapsista antaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat eivät ole opettaneet käytöstapoja.
Tässäpä vastaus. Nykyään lapsia ei kasvateta.
Busseihin yksi työtön hoitamaan lasten kasvatusta, niin saa sillä kuitattua tulonsa ja lapset oppivat tavoille.
Ahneelle vanhukselle en paikkani anna!
Lapset maksavat lipustaan myös vähemmän kuin aikuiset. Olen myös samaa mieltä, että lapsille tekisi hyvää seistä välillä ja istuin paikat kuuluisivat ensisijaan aikuisille.
Itse asiassa vanhemmilla ihmisillä on parempi kunto kuin teineillä. Minä olen lähes 70v, ja kävelen kyllä jalat alta suurimmalta osalta teinejä, kokeiltu on.
Sinähän et sitä nää ulospäin onko esim nuori itsekin invalidi? Minä itse olen kolmekymppinen ja nuoren näköinen mutta minulla on vasemmassa jalassa vakava hermovaurio jonka takia en pysty seisomaan minuuttia pidempään.
Kotona ei opeteta enää käytöstapoja. Vanhojen ihmisten kunnioittaminen ei tunnu kuuluvan enää nykyaikaan. Näkeehän sen, miten julkisissa kulkuvälineissä toimitaan: tungeksitaan lähijunaan tai metroon ennenkuin ihmiset on ensin tulleet ulos, ei auteta rattaiden kanssa kulkevaa, vaikka tämä tarvitsisi apua, rynnitään istumaan nopeat ensin -periaatteella ja istutaan repun vieressä naama kiinni puhelimessa.
Vanhuksilla ja vammaisilla on todellakin oikeus kulkea julkisilla ja heidän pitäisi voida kulkea niissä turvallisesti. Jos se vaatii sitä, että joku nuori ja toimivajalkainen ihminen joskus nostaa p*rseensä antaakseen tilaa, niin kuuluisi tehdä.
Om någon är Finlands brännpunkt, så är det de stora årskullarna. Kronologist går det enligt följande:
- Varifrån får vi tillräckligt många skolor och lärare?
- Räcker gymnasiekapaciteten till?
- Högskolorna måste utvidga sin kapacitet
- BB kan vara som förr, för trots dubbel mängd i fertil ålder, blir födslarna inte flera
- Hur finns det jobb åt alla
- Yngre borde göra mera fast vi har lagt beslag på allt
- När vi var unga köpte vi bostad
- När vi var unga, var vi på jobb
- Vi har förtjänat våra pensioner, fast vi inte betalade dem
- Ungdomen (som vi inte pippade till) är ohövlig
- Andra behöver inte sina pensioner och bör betala
- Amen
Det sägs att de stora årskullarna i Finland är likt en orm som har svalt en tennisboll. Var än bollen befinner sig i ormen, är alltid all fokus på det stället. Snart pluppar bollen lyckligtvis ut genom ormens ändtarm. Synd för alla yngre som har dragits med detta gissel mellan 1-60 år.
Vierailija kirjoitti:
Ahneelle vanhukselle en paikkani anna!
Mistäpä sen vanhuksen ahneuden tiedät? Onko parempi, että ahne penikka istuu?
Olen usein antanut busseissa paikan vanhuksille (50+) mutta saan vain takaisin vihaisen vastauksen, että en ole invalidi.
Vierailija kirjoitti:
Lapset maksavat lipustaan myös vähemmän kuin aikuiset. Olen myös samaa mieltä, että lapsille tekisi hyvää seistä välillä ja istuin paikat kuuluisivat ensisijaan aikuisille.
Nu var det frågan om åldringar. De betalar inte ett smack mera än barnen.
En ole sen jälkeen tarjonnut istumapaikkaa, kun vanhus suorastaan tulistui ehdotuksestani. Ajattelin, että jatkossa saavat pyytää itse paikkaa.
M28
💯💣🥵 shees fam ma antaa sulle mittamn hahaha seisoa vaa fabu 🔥 get the fukkk off my bissssss
Vanhemmat eivät ole opettaneet käytöstapoja.