Voiko tämä olla palleatyrä
Olen jos useana yönä herännyt epämiellyttävän tunteeseen kuin joku nousisi rinnasta ylös ja tämä johtaa usein myös hengenahdistukseen tai täydelliseen hengityslullopn keuhkoissa..vatsaoireita on myös jonkin verran ylävatsassa kuten kylläisyyden ja täyden tunnetta vaikka olen käyttänyt vain vähäistä ruokailua..
Oli on muuten melko normaali ja toimintakykyinen mutta oireet tuntuu tulevan vaakatasossa ja erityisesti yöaikaan nukkuessa.
Päovisin
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Miten palleatyrä oirehtii..mietin itse pitäisikö mennä lääkärille..
Jos pelkkiä oireita yritän selittää terveyskeskuslääkärille niin ne laittaa kaikki vain jonku närästyksen piikkiin.
Ei palleatyrälle yleensä tehdä mitään ainakaan julkisella. Närästysoireita hoidetaan närästyslääkkeilllä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos pelkkiä oireita yritän selittää terveyskeskuslääkärille niin ne laittaa kaikki vain jonku närästyksen piikkiin.
Ei palleatyrälle yleensä tehdä mitään ainakaan julkisella. Närästysoireita hoidetaan närästyslääkkeilllä.
Eikö tehdä mitään vaikka on pahoja oireita..minulla on tukehtumisoireita öisin ja näistä kohtauksista pääsee helpotuksen vain istumaan tai seisomaan nousemalla öisin ..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä täytyy hoitaa jos vaivoistasi haluat päästä eroon ... Tuollainen tyrä leikkaus yksityisellä maksaa noin 15000 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No milläköhän se palleatyrä todennetaan?! Gastroskopia! Tk lääkäri teki lähetteen tutkimuksiin.
Minulla palleatyrä aiheuttaa kipua, lähtee esomepratsolilla ja buranalla pois. Kipu on todella sietämätön ja sen laukaisee tietyt ruoka-aineet mm. sipuli, käristetyt rasvaiset ruuat, joten vältän näitä. Punainen liha ei tahdo sulaa, joten en juurikaan syö.
Refluksia minulla ei ole. Ruokailen 5xpv, pieniä annoksia kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksityisellä täytyy hoitaa jos vaivoistasi haluat päästä eroon ... Tuollainen tyrä leikkaus yksityisellä maksaa noin 15000 euroa.
Ei pidä tuo hoitolinjaus paikkaansa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tehdä mitään vaikka on pahoja oireita..minulla on tukehtumisoireita öisin ja näistä kohtauksista pääsee helpotuksen vain istumaan tai seisomaan nousemalla öisin ..
Ei tehdä. Itsellä todettu palleatyrä tähystyksessä 15 vuotta sitten. Yksityisellä lääkäri ehdotti kyllä leikkausta mutta siihen ei ole varaa.
Ei napatyrääkään leikattu ennenkuin se ei enää painunut takaisin painamalla. Sitten yöllä leikkaus.
Mun palleatyrä näkyy makuulla lihaksia jännittämällä kumpuna vatsan keskiviivalla tai liikkuessa makuulla. Mutta ei siitä mitään vaivaa ole ollut, joskus ehkä jos istuu kauan alkaa joku paine palleassa.
Ettei sulla ole jotain muuta ruokatorvessa? Tai vatsalaukussa?
Palleatyrä voi oireilla erilailla riippuen ihan siitä mihin se tyrä paine kohdistuu ja yleensä pahimmat oireet on juuri yöllä kun lihakset rentoutuu ja ollaan makuu asennossa
Hengitys oireet ja tukehtumisoireita on kai yksi aika yleinen tyrän oire kun pallea säätelee hengitystä ja jos mahalaukku on tyrässä rinta ontelon puolella niin se voi painaa sisäelimiä jotka sitten aiheuttaa tuntemuksia
Vierailija kirjoitti:
Palleatyrä voi oireilla erilailla riippuen ihan siitä mihin se tyrä paine kohdistuu ja yleensä pahimmat oireet on juuri yöllä kun lihakset rentoutuu ja ollaan makuu asennossa
Hengitys oireet ja tukehtumisoireita on kai yksi aika yleinen tyrän oire kun pallea säätelee hengitystä ja jos mahalaukku on tyrässä rinta ontelon puolella niin se voi painaa sisäelimiä jotka sitten aiheuttaa tuntemuksia
Minulla ei ole tuollaisia oireita. Minulla painuu aortan suuntaan. Kun kipu tulee, säteilee ylävatsaan, on kosketusarka tuolloin. Lääkkeet auttaa, esomepratsoli ja burana. Niillä joilla lisäksi refluksi, voivat saada helpotusta jostain muusta lääkkeestä.
Minulle aikoinaan lääkäri sanoi, että palleatyrä oireisiin auttaa vain esomepratsoli. On minun kohdalla pitänyt paikkansa. Kallis lääke on. Minulla vahvuutena 40mg ja ostan alkuperäisenä eli Nexium, 100kpl 150€, enkä saa Kela-korvausta. Siinä tapauksessa, että löytyy eri pakkaajalta tuo Nexium, saan korvauksen. Nyt ollut ongelmia saannissa.
Olisiko uniapnea mahdollinen? Kokeilepa nukkua kyljelläsi, ei selälläsi.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko uniapnea mahdollinen? Kokeilepa nukkua kyljelläsi, ei selälläsi.
Joo, palkeatyrän kanssa ei nukuta selälleen tai mahalleen.
Oikealla kyljellä nukkuminen itselle paras vaihtoehto.