Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapset ja nuoret eivät anna bussissa jne. istuinpaikkojaan niitä tarvitseville?

Vierailija
18.01.2024 |

Miksi lapset ja nuoret eivät anna bussissa ynnä muualla istuinpaikkojaan niitä tarvitseville?

Istutaan surutta jopa vanhusten ja invalidien paikolla ja vanhat ja vaivaiset seisovat.

Lapsille itselleenkin olisi paljon parempi , jos heidät opetettaisiin ottamaan muut huomioon,

eikä aina vain olettamaan olevansa maailman keskipiste.

Kommentit (126)

Vierailija
121/126 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen monesti törmännyt siihen että ikäihmiset itse vievät täydessä bussissa kaksi paikkaa ihan turhaan. Esim istuvat käytävällä eivätkä väisty vaikka bussi täynnä. Toki jotkut nuoretkin tekevät näin mutta useammin näin näkee vanhempien ihmisten tekevän. 

Vierailija
122/126 |
19.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on oikeus istua jos ehtivät ensin. Kenelläkään ei ole mitään pakkoa luovuttaa istumapaikkaansa ellei halua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/126 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin Kampin vessaan 5vuotiaan kanssa ja jonoa oli melkoisesti. Mietin jo ennätämmekö kohta lähtevään bussiin. Heti kuului jonosta, että onko siellä lapsi, menkää tuohon invavessaan. Voi kiitos kaikille, kyllä kohteliaita ihmisiä löytyy. Hyvin ehdimme sekä pissiä että bussiin.

Vierailija
124/126 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki jotka nyt täällä valittavat nuorista ja lapsista voisivat nyt jatkossa itse alkaa näyttämään esimerkkiä ja tarjota paikkojansa. Helppo homma.

(Itse siis en ole varmaan koskaan nähnyt kenenkään antavan paikkaansa kuin pyydettäessä eli en ymmärrä mistä nuoret voisivat moisen tavan oppia.)

Vierailija
125/126 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole opetettu käytöstapoja.

Vierailija
126/126 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on oikeus istua jos ehtivät ensin. Kenelläkään ei ole mitään pakkoa luovuttaa istumapaikkaansa ellei halua.

Nuorikin voi matkustaa bussilla siksi, että on sillä kertaa liian väsynyt kulkemaan matkaansa omilla lihasvoimilla. Jätän nyt kommentoimatta nykynuorison kuntotason ja sanon vain, että psyykkinen stressikin uuvuttaa. 

Näin aikuisena olen istunut bussin portaalle, kun koko matkan pointti on ollut säästää jalkoja, jotta jaksan tehdä fyysistä työtä. Ja liikkua muualla, missä on pakko. Kuljin kuntarajojen yli eli matkan, jonka osa kulkee lähtökohtaisesti jotenkin muuten kuin omilla lihasvoimilla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi