Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä naispapeista?

Vierailija
18.01.2024 |

Millaisia ajatuksia naispapeista herää?

Kommentit (136)

Vierailija
61/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Raamattua tulkittaisiin sananmukaisesti, tulisi pappien olla lapsia, ei aikuisia.

Mielenkiintoinen tulkinta. Kannatat siis lapsiavioliittoja ja sitä, että lapset hankkiutuu raskaaksi ja saa lapsia? Raamatussa kun sanotaan selvästi, että papin tulee olla yhden vaimon mies, joka pitää lapsensa kuuliaisina:

"Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?"

Miksi katollinen kirkko ei noudata Raamattua? Siellä pappi ei saa olla naimisissa.&nbs

Katolinen kirkko ei pidä naimattomuutta ehdottomana vaatimuksena papeilleen. Itäisessä riituksessa papiksi voidaan vihkiä myös naimisissa oleva mies. Läntisessä riituksessa kaikilta papiksi vihittäviltä miehiltä edellytetään selibaattia, mutta silti sielläkin on myös naimisissa olevia pappeja: Jos anglanikaanisen kirkon pappi kääntyy katoliseksi, hän saa pitää pappeutensa vaikka olisi naimisissa.

Vierailija
62/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeiseen viestiin pääsi livahtamaan kirjoitusvirhe: Tarkoitin anglanikaanisella kirkolla tietysti anglikaanista kirkkoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti empaattisempia ja huolellisesti valmistautuneita esim. puheisiin. 

sitä olen ihmetellyt, miksi se naispappien virkapuku on niin karmea. Lähinnä muistuttaa pingviiniä. Naiset ovat kauniita ja useilla on kaunis vartalo. Miksi se pitää peittää johonkin kummalliseen pötkylään? Miehillä sentään on puku, joka korostaa miehen vartalon hyviä puolia. 

Vierailija
64/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä pidän outona, että älykkäätkin naiset lähtevät pappisuralle. Miesten loogisessa päättelyssä on useammin puutteita ja on loogista, että moni mies jopa uskoo jumalaan. Naisia ehkä houkuttaa helpohko koulutus ja naisille sopivaksi mielletty hoivaajarooli.

Vierailija
65/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. En kuulu kirkkoon. 

Vierailija
66/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein empaattisempia ja helpommin lähestyttäviä kuin miespapit. Lisäksi suhtautuminen erilaisiin elämänkokemuksen ja ihmisten jumalasuhteeseen tuntuu olevan yleisesti ymmärtäväisempi. Varmaan osittain siksi, että naispappina on joutunut mahdollisesti miettimään asiaa enemmän ja tiedostamaan, että joidenkin mielestä ei ollenkaan sovi papiksi ja saattaa kohdata vastustusta. Lisäksi konservatiiveilla että haluaako niin vahvasti papiksi vai noudattaa konservatiivista tulkintaa että vaan miehet käy. Näistä syistä hyvin usein naispapit ovat liberaalimpia ja suvaitsevaisempia kuin miespapit, joiden joukossa on reippaasti konservatiiviänkyröitä, joiden ei edes tarvitse miettiä asiaa ja he korostavat itsensä helposti muiden yläpuolelle. 

Vierailija
67/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikäli Raamattua tulkittaisiin sananmukaisesti, tulisi pappien olla lapsia, ei aikuisia.

Mielenkiintoinen tulkinta. Kannatat siis lapsiavioliittoja ja sitä, että lapset hankkiutuu raskaaksi ja saa lapsia? Raamatussa kun sanotaan selvästi, että papin tulee olla yhden vaimon mies, joka pitää lapsensa kuuliaisina:

"Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?"

Miksi katollinen kirkko ei noudata Raamattua? Siellä pappi ei saa olla naimisissa.&nbs

Kuten täällä on jo todettukin, katolinen kirkko sallii papeilleen avioliiton tiettyjen ehtojen täyttyessä. Sitä oleellisempaa on kuitenkin ymmärtää, ettei katolinen kirkko pidä Raamattua ylimpänä auktoriteettina. Sen sijaan katolinen kirkko mieltää itse olevansa Kristuksen perustama kirkko, jota tarvitaan Raamatun ja muun tradition oikeaan tulkintaan. Lisäksi tulee ymmärtää, ettei traditio ole mikään kiveen hakattu museo vaan traditio elää kirkon mukana, joten jotkut asiat voi muuttua. Siksi on täysin mahdollista, että jonain tiettynä aikana ja tietyssä paikassa papit saa olla naimisissa, mutta jonain toisena aikana tai toisessa paikassa papeilta vaaditaan selibaattia.

Vierailija
68/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti olet niitä, jotka eivät ymmärrä. Ei papilla ole lapsia, vaan Jumalalla.

"Kuinka te voisitte uskoa, te, jotka otatte vastaan kunniaa toinen toiseltanne, ettekä etsi sitä kunniaa, mikä tulee häneltä, joka yksin on Jumala?"

Kuka on tehnyt Paavalista on opettajan?

"Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?"

"Mutta te älkää antako kutsua itseänne rabbiksi, sillä yksi on teidän opettajanne, ja te olette kaikki veljiä. Ja isäksenne älkää kutsuko ketään maan päällä, sillä yksi on teidän Isänne, hän, joka on taivaissa. Älkääkä antako kutsua itseänne mestareiksi, sillä yksi on teidän mestarinne, Kristus. Vaan joka teistä on suurin, se olkoon teidän palvelijanne. Mutta joka itsensä ylentää, se alennetaan; ja joka itsensä alentaa, se ylennetään. Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä."

Joka sanoo: "Minä tunnen hänet", eikä pidä hänen käskyjänsä, se on valhettelija, ja totuus ei ole hänessä. Mutta joka pitää hänen sanansa, hänessä on Jumalan rakkaus totisesti täydelliseksi tullut. Siitä me tiedämme, että me hänessä olemme. Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi."

Vierailija
69/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ilmeisesti olet niitä, jotka eivät ymmärrä. Ei papilla ole lapsia, vaan Jumalalla."

Väität siis, että seurakunnan kaitsijalla tarkoitetaan papin sijasta Jumalaa? Kun kerran seurakunnan kaitsijan on oltava yhden vaimon mies, kuka siis on Jumalan vaimo? Varmaan Neitsyt Maria, joka on Jumalan Pojan äiti, koska muutenhan Jumala olisi pettänyt vaimoaan toisen naisen kanssa?

Vierailija
70/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naispapista tulee mieleen joogaava cityhippi, joka puuhastelee milloin minkäkin maailmanparanteluprojektin parissa ja rummuttaa kaikkien mahdollisten ja mahdottomien vähemmistöjen puolesta.

Vierailija
71/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ilmeisesti olet niitä, jotka eivät ymmärrä. Ei papilla ole lapsia, vaan Jumalalla."

Väität siis, että seurakunnan kaitsijalla tarkoitetaan papin sijasta Jumalaa? Kun kerran seurakunnan kaitsijan on oltava yhden vaimon mies, kuka siis on Jumalan vaimo? Varmaan Neitsyt Maria, joka on Jumalan Pojan äiti, koska muutenhan Jumala olisi pettänyt vaimoaan toisen naisen kanssa?

Jumalan vaimo on Pyhä Henki.

Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt." Nikodeemus vastasi ja sanoi hänelle: "Kuinka tämä voi tapahtua?" Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Sinä olet Israelin opettaja etkä tätä tiedä!

Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

Ei siis ole ihmisen asia opettaa. Se tehtävä kuuluu yksin Pyhälle Hengelle.

Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.

Vierailija
72/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuli kuin hihhuli, ei väliä sukupuolella

Vierailija
73/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se on totinen, eikä hänessä ole vääryyttä.

Pyhä Henki ja Neitsyt Maria oli siis lesboja (tai lesbosuhteessa olevia biseksuaaleja) ja Jeesuksella oli isän sijasta 2 äitiä? Tämäpä mielenkiintoista. Kertoisitko lisää?

Vierailija
74/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä turhia kuin miespapitkin. Turha ammatti, hukkaanheitetty elämäntyö jonkun epäluonnollisen henkiolennon muka-tahtoa tulkitessa. Huh huh! Niiiiiin turhaa!!! 

Vierailija
75/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen on vanhemmistossa tai paimenena seurakunnassa, niin se on Raamatun vastaista. Johtajuus seurakunnassa kuuluu miehille. Pastori ja paimen ovat samaa asiaa tarkoittavia.

Vierailija
76/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyhä Henki on Isä Jumalan ja Kristuksen Henki. Ei siis mikään kolmiyhteisestä Jumalasta erillään oleva olento tai nainen.

Vierailija
77/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin mieskampaajista ja taitoluistelijoista 

Vierailija
78/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin juutalaiset ihmettelivät ja sanoivat: "Kuinka tämä osaa kirjoituksia, vaikkei ole oppia saanut?" Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Minun oppini ei ole minun, vaan hänen, joka on minut lähettänyt. Jos joku tahtoo tehdä hänen tahtonsa, tulee hän tuntemaan, onko tämä oppi Jumalasta, vai puhunko minä omiani. Joka omiaan puhuu, se pyytää omaa kunniaansa, mutta joka pyytää lähettäjänsä kunniaa, se

Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella". Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini."

Vierailija
79/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella". Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.""

Tämähän on pahimman luokan insestiä ja sukupuolen käsitteen vallankumous, kun yksi ihminen on samanaikaisesti sekä Jeesuksen veli, sisko ja äiti.

Vierailija
80/136 |
20.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella". Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.""

Tämähän on pahimman luokan insestiä ja sukupuolen käsitteen vallankumous, kun yksi ihminen on samanaikaisesti sekä Jeesuksen veli, sisko ja äiti.

Erillisyys on vain harha.

"Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän