Mitä mieltä naispapeista?
Kommentit (136)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Televisiossa esiintyneet pukeutuvat mielestäni usein liian räväkästi, kukkamekot ja korkokengät, hiukan papin valkoinen panta pilkottaa mekon alta. Sopivampaa olisi asiallinen musta papin asu naispapillakin.
Esittelevät itseään.
Kyllähän siinä Jumala, Jeesus ja evankeliumi saavat useimmiten väistyä itseään korostavan naispapin edessä. Tosin eivät nämä miespuoliset julkkispapit sen parempia ole.
Itseään ja omaa erinomaisuuttaan täynnä olevia pappien irvikuvia. Minä, minä, minä, minä..........
Vierailija kirjoitti:
Tämä sana on varma: joka pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, tahtoo jaloon työhön. Seurakunnan kaitsijan tulee olla moitteeton, yhden vaimon mies, raitis, harkitseva, rauhallinen, vieraanvarainen ja taitava opettamaan, ei juomiseen taipuvainen, ei väkivaltainen eikä rahanahne, vaan lempeä ja sopuisa.
Hänen on pidettävä hyvää huolta perheestään, kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi ja saavutettava kaikkien kunnioitus. Jos joku ei osaa pitää huolta omasta perheestään, kuinka hän voisi huolehtia Jumalan seurakunnasta?
Hän ei saa olla vastakääntynyt, jotta hän ei ylpistyisi eikä joutuisi tuomittavaksi Paholaisen kanssa. Hänen on nautittava myös ulkopuolisten arvonantoa, jottei hänestä puhuttaisi pahaa ja jottei hän lankeaisi Paholaisen virittämään ansaan.
1. Tim. 3:113
'Näihin sanoihin voit luottaa.
Se, joka pyrkii seurakunnan johtajaksi, tavoittelee hienoa tehtävää. Siksi johtajan täytyy olla moitteeton: avioliitossaan uskollinen, raitis, maltillinen, hillitty, vieraanvarainen ja opetustaitoinen. Hänen ei pidä olla juoppo, väkivaltainen eikä rahanahne vaan lempeä ja rauhaa rakastava. Hänen on johdettava omaa taloaan taitavasti ja kunnioitettavasti ja kasvatettava lapsensa tottelevaisiksi. Jos joku ei osaa johtaa edes omaa taloaan, miten hän osaisi pitää huolta Jumalan seurakunnasta? Hän ei saa olla äskettäin kääntynyt, jottei hän tulisi täyteen itseään ja päätyisi tuomiolle Paholaisen kanssa. Ulkopuolistenkin on arvostettava häntä, jottei hänestä puhuttaisi pahaa ja jottei Paholainen saisi häntä ansaan.'
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Televisiossa esiintyneet pukeutuvat mielestäni usein liian räväkästi, kukkamekot ja korkokengät, hiukan papin valkoinen panta pilkottaa mekon alta. Sopivampaa olisi asiallinen musta papin asu naispapillakin.
Esittelevät itseään.
Kyllähän siinä Jumala, Jeesus ja evankeliumi saavat useimmiten väistyä itseään korostavan naispapin edessä. Tosin eivät nämä miespuoliset julkkispapit sen parempia ole.
Itseään ja omaa erinomaisuuttaan täynnä olevia pappien irvikuvia. Minä, minä, minä, minä..........
Somessa kuvaavat omaa pärstäänsä. Ja selfieitä muiden kanssa. Sellaista itserakkautta että haisee ruudun läpikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tarkoittavia kirkon mädättäjiä.
Tuskin tarkoittavat edes hyvää.
Todennäköisemmin petos ja vilppi kavalassa sielussaan.
Perustele.
Perustan näkemykseni henkilökohtaisiin kokemuksiini sekä havaintoihini.
Ilkeitä, kylmiä, kovia, petollisia, ahneita, manipuloiva, itsekkäitä, ahneita, julmia, ylimielisiä, pahoja........
Onnesi ei tarvitse enää olla koskaan missään tekemisissä heidän kanssaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiitos, alttarilla piipittävä hameliisa ei ole uskottava.
No uskottavuutta tommosesta satuilusta tarvitaankin 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvää tarkoittavia kirkon mädättäjiä.
Tuskin tarkoittavat edes hyvää.
Todennäköisemmin petos ja vilppi kavalassa sielussaan.
Perustele.
Perustan näkemykseni henkilökohtaisiin kokemuksiini sekä havaintoihini.
Ilkeitä, kylmiä, kovia, petollisia, ahneita, manipuloiva, itsekkäitä, ahneita, julmia, ylimielisiä, pahoja........
Onnesi ei tarvitse enää olla koskaan missään tekemisissä heidän kanssaan.
Happamia, sanoi Mar 🤣😝🤣
En kannata, koska Raamatussa asia kielletään. Yksilöinä toki varmasti ovat ihan vilpittömästi asialla.
Tunnen muutaman. Oikein ihania ihmisiä ja hyviä pappeja.
Miespappeja en juuri tunnekaan.
Seksikkäitä ovat ja tuhmia, syntisiä sängyssä.
Ei sukupuolella ole tässäkään asiassa väliä, pappi on pappi.
Ihminenkin on ihminen, ei mies- tai naisihminen. Ja ihminenhän se pappi on enemmän kuin mitään, ihminen ihmisten joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi olla hyviä, mutta myös huonoja. Sellaiset vihervassarifeministit, jotka eivät ole päässeet muualle kuin teologiseen, ovat yleensä niitä huonoja.
Onko edes olemassa muita kuin vihervassarifeministi naispappeja?
On. Onneksi.
Harvinaisempia kuin yksisarviset kuitenkin. Kumpaakan en ole koskaan kohdannut.Liekö niitä edes olemassa.
V.2023 seurakuntapapeista oli 51% naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ihminenkin on ihminen, ei mies- tai naisihminen. Ja ihminenhän se pappi on enemmän kuin mitään, ihminen ihmisten joukossa.
Oletko todella niin sinisilmäinen, että uskot pappien pitävän itseään tasavertaisina, ihmisenä ihmisten joukossa, muiden ihmisten kanssa?
Etpä ole paljon tainnut olla pappien kanssa tekemisissä?
Papithan huokuvat ylivertaisuusvinoumaa ja itserakkautta, sekä muiden ihmisten halveksuntaa kilometrien päähän.
Kulkevat ylpeinä ja korskeina rahvaan joukossa , syvää halveksuntaa viestittäen.
Katotaan kun saadaan naisimaajeja.
Lähinnä himoa, mutta myös epäuskoa ja huvittuneisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko todella niin sinisilmäinen, että uskot pappien pitävän itseään tasavertaisina, ihmisenä ihmisten joukossa, muiden ihmisten kanssa?
Etpä ole paljon tainnut olla pappien kanssa tekemisissä?
Papithan huokuvat ylivertaisuusvinoumaa ja itserakkautta, sekä muiden ihmisten halveksuntaa kilometrien päähän.
Kulkevat ylpeinä ja korskeina rahvaan joukossa , syvää halveksuntaa viestittäen.
Ehkä teillä siellä on tuollaisia, täällä en ole kohdannut yhtäkään kuvailemasi kaltaista.
Ehkä vanhemman väen mielestä vähän koominen näky raskaana oleva ja reippaasti meikattu kirkkoherra. Yksi Suomen ensimmäisistä naispapeista on ollut tässä seurakunnassa ja kastanut minunkin lapseni, joten on hyvin totuttu. Minulle on ihan sama, mitä sukupuolta itse kukin on, olipa sitten pappi, lukkari tai mikä tahansa.
No tällaisia pappis-säädyn edustajia ei varmasti ole olemassakaan kummassakaan sukupuolessa.