Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ollut työmatkalla ja toivon että jäisi sinne

Vierailija
18.01.2024 |

Avioliitto, kaksi lasta. On ollut yön yli reissulla koulutusmatkalla ja minusta on tuntunut kotona lasten kanssa, että voidaan hetki hengittää. Puuhailla rauhassa, ajatus kulkee, joku rautakanki on pois selkärangasta ja elämässä tuntuu olevan helpompi taajuus. 

Tänään se illalla taas kotiin tulee, pitäisi esittää ilahtunutta vaimoa vaikka vituttaa jo valmiiksi. Mikäköhän on asia, josta ekana alkaa kovaan ääneen valittamaan. Taas saa kaikki kulkea munankuorilla kuinka pitkään pidetään jääkaapin ovea auki ja jääkö maito pöydälle vartiksi. Kaikesta omasta tarkkuudestaan huolimatta asunto on paljon enemmän sekaisin hänen kotona ollessaan. Olen luullut, että meillä lapset sotkee mutta ketunmarjat se on suuressa osassa myös tuo mies kenen jälkiä täällä saa korjailla.

Olen iltapäivän itsekseni puhunut ja tsempannut itseäni jaksamaan, sekä todennut että ei tämä voi oikein olla. Miehen kuuluisi olla minulle maailman suurin tuki ja turva eikä ihminen joka vetää minusta energiat pihalle.  

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on jäänne muinaisajoilta, että jääkaapin ovea sai pitää tyyliin sekunnin auki, koska niissä ei ollut automaattisesti sulattavaa toimintoa. Eli jääkaappikin piti "sulattaa". 

Vierailija
22/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no mutta sittenhän sinä joutuisit menemään itse töihin tienaamaan rahaa  elämiseen.

Nauretaanko hetki yhdessä, ennen kun vakavoidutaan :D Minulla on kaksi työpaikkaa. Työasioilla ei nyt toistaiseksi ole tämän keskustelun osalta muuta sijaa, kuin tietysti se että mies on kyllä yrittämällä yrittänyt estää minua saamasta omaa uraa ja minun lähteminen työmatkoille on aina hankalaa. Itsehän hän pääsee vartin varoitusajalla minne vaan, koska itsellä arki lasten ja töiden kanssa toimii ja on hallussa. 

Ärsyttävä perusasetelma, äiti joustaa aina. Valitsin huonosti mieheni, kyllä, mutta eipä tuota otsassa lukenut varoituksia silloin vuosikymmen sitten. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tuon. Sitä saa aina pelätä, että idioottivaimo löytää jostain lehdestä jonkun toisen idiootin kirjoittaman syyn kokea taas kerran jotain voimakkaasti ja vetää siitä jotkut ihmeen neuroosit. Avioliitto oli ja on elämäni tyhmin päätös. M49

Vierailija
24/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei

Minulla on sama tilanne. Mies lähettelee töihin myös kiukutteluviestejä ja purkaa kiukkuaan joka päivä. Olen pohtinut jos ottaisin välillä itselleni asunnon viikonlopuksi jossa saisin olla rauhassa...

Vierailija
25/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo miehellesi, mielellään niin ettet ihan hirveästi syytä tai syyllistä, vaan että kerrot siitä näkökulmasta miltä sinusta tuntuu, ja sitten keskustelette avoimesti, mitä tilanteelle kannattaisi tehdä.

Muuten kiva idea, mutta hänelle ei voi enää nykyisin mitään kertoa ilman suuttumista ja raivostumista. Oliskin ihana jutella näistä rauhassa ja saada ymmärrystä, mutta tällaisella rehellisellä avautumisella aiheuttaisin vaan kauhean kohtauksen, josta kärsisi koko perhe useita päiviä. 

Mitäpä ,jos alkaisit psyykata itseäsi eroon ja valmistella sitä tomerasti. Älä kuitenkaan kerro toimiasi miehelle. Mikä olisi este erolle?

Vierailija
26/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro asiasta miehellesi niin ehkäpä toiveesi toteutuu

Vierailija
27/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei

Minulla on sama tilanne. Mies lähettelee töihin myös kiukutteluviestejä ja purkaa kiukkuaan joka päivä. Olen pohtinut jos ottaisin välillä itselleni asunnon viikonlopuksi jossa saisin olla rauhassa...

Voi ei, ymmärrän niin hyvin. Mulle tulee kanssa välillä töihin häneltä vastaavia viestejä, kotona jatkaa sitten puhuen. Mustia pilviä leijuu monesti pään yläpuolella heti kun herää. Yritän pitää tunnelmaa kevyenä ja positiivisena, vaikka energiat hiipuu itselläkin siihen kiukutteluun. 

Poissaolo itselläkin helpottuu, kun lapset kasvaa. Tavallaan lasken jo vuosia siihen, että olen vapaa. Toinen asunto olisi hyvä ratkaisu, mutta kaatuu kustannuksiin. 

Ap 

Vierailija
28/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä huoh. Jatkuvasti te naiset valitatte niistä kelvottomista äijistänne tänne siis erotkaa jos noin vaikeeta on! Mä en jaksa uskoa et ne teidän kelvottomat äijänne pakottaa teitä asumaan saman katon alla.

Vierailija
29/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro tuo miehellesi, mielellään niin ettet ihan hirveästi syytä tai syyllistä, vaan että kerrot siitä näkökulmasta miltä sinusta tuntuu, ja sitten keskustelette avoimesti, mitä tilanteelle kannattaisi tehdä.

Muuten kiva idea, mutta hänelle ei voi enää nykyisin mitään kertoa ilman suuttumista ja raivostumista. Oliskin ihana jutella näistä rauhassa ja saada ymmärrystä, mutta tällaisella rehellisellä avautumisella aiheuttaisin vaan kauhean kohtauksen, josta kärsisi koko perhe useita päiviä. 

Mitäpä ,jos alkaisit psyykata itseäsi eroon ja valmistella sitä tomerasti. Älä kuitenkaan kerro toimiasi miehelle. Mikä olisi este erolle?

Tavallaan tätä valmistelua mielessäni teen kokoajan. Yritän katsoa kokonaiskuvaa, mikä olisi parasta lapsille. Mies voi heittäytyä eron myötä aivan kamalaksi, enkä haluaisi sitä kahdelle ihanalle lapselleni aiheuttaa. Tämä on työn alla. Nämä hetket toimii todellisina herättelijöinä, kun hän on poissa. Ihan hurjaa, miten koko kroppa ja mieli rentoutuu. 

Ap 

Vierailija
30/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Voi ei, ymmärrän niin hyvin. Mulle tulee kanssa välillä töihin häneltä vastaavia viestejä, kotona jatkaa sitten puhuen. Mustia pilviä leijuu monesti pään yläpuolella heti kun herää. Yritän pitää tunnelmaa kevyenä ja positiivisena, vaikka energiat hiipuu itselläkin siihen kiukutteluun. 

Poissaolo itselläkin helpottuu, kun lapset kasvaa. Tavallaan lasken jo vuosia siihen, että olen vapaa. Toinen asunto olisi hyvä ratkaisu, mutta kaatuu kustannuksiin. 

Ap 

Vttuako yrität, tympeää tuollainen teennäinen positiivisuus. 

Vierailija
31/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille ukolle voi ihan suomen kielellä sanoa, että haluat kotiin leppoisan ilmapiirin, ja pyytää lopettamaan äksyilyn. Niin mun mies teki, ja tajusin pointin. 

Vierailija
32/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perussettiä naisille.

Hymyillen kertoo että kaikki on hyvin ja kuinka rakastaa miestään. Todellisuudessa suunnittelee vuosien ajan eroa.

Sitten kun se ero tulee, selitellään ettei ole mitään syytä miksi mies olisi hämmentynyt, kyllähän se on ollut selvää jo pitkään että noin tulee käymään.

Vierailija
33/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en oikeasti ymmärrä AP:n kaltaisia naisia enkä oikein miehiäkään. Miten te tajuatte vihaavanne sitä kumppania vasta, kun ollaan naimisissa ja on lapsiakin? Ero olisi pitänyt hankkia jo vuosikausia sitten.

Vierailija
34/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tavallista naisille. Kun lapset on tehty, alkaa mies vaan ärsyttämään.

Vierailija
35/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä miksi te jäätte tällaisten luuseri miesten kanssa ja sit vaan valitatte, et voi voi voi.... lasken vuosia siihen, että olen vapaa. Surullista, että pelkäätte muutosta niin kovaa, että mieluummin olette yksin suhteessa kuin yksin rauhassa.

Te itse päätätte tulevaisuudestanne ja jos päätät jäädä niin sitten on turha valittaa. Uhriutuminen ei nyt auta. 

Vierailija
36/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei

Ap 

Olisin valmis maksamaan airbnb asunnon itselleni vaikka kerrab kuussa. Olen tämän jo sanonut myös miehelle. En vain jaksa tätä negatiivista tunneilmapiiriä jatkuvasti. Ihan kuin olisin joku roskakori hänen negatiivisille tunteilleen. Jos yritän vain ohittaa asian (kiukuttelun) se vaan voimistuu. Hän alkaa paiskomaan ovia ja kiroilee.töissä ja kodin ulkopuolella hän on aurinkoinen ja kohtelias.

Vierailija
37/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no mutta sittenhän sinä joutuisit menemään itse töihin tienaamaan rahaa  elämiseen.

Nauretaanko hetki yhdessä, ennen kun vakavoidutaan :D Minulla on kaksi työpaikkaa. Työasioilla ei nyt toistaiseksi ole tämän keskustelun osalta muuta sijaa, kuin tietysti se että mies on kyllä yrittämällä yrittänyt estää minua saamasta omaa uraa ja minun lähteminen työmatkoille on aina hankalaa. Itsehän hän pääsee vartin varoitusajalla minne vaan, koska itsellä arki lasten ja töiden kanssa toimii ja on hallussa. 

Ärsyttävä perusasetelma, äiti joustaa aina. Valitsin huonosti mieheni, kyllä, mutta eipä tuota otsassa lukenut varoituksia silloin vuosikymmen sitten. 

Ap

Sulka on henkisesti väkivaltainen mies. Nyt lukuun kirja Why Does He Do That? Inside the minds of angry and controlling men.

Olen kasvanut tuollaisen heikkohermoisän lapsena ja olen keski-ikäisenä työkyvytön ikisinkku joka kärsii ahdistuksesta ja immuuni sairauksista. En suosittele.

Vierailija
38/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aika sama tilanne, paitsi sillä erotuksella että mun mies tuon valittamisen lisäksi on todella hermoheikko muutenkin ja sitten suuttumisensa jälkeen hän mököttää sitten 1-14  päivää. Sitten taas viikko "normaalia" aikaa ja taas mökötys.

Mutta ei olisi reilua että mä joudun järjestellä elämäni uudestaan ja muuttamaan vuokralle ton takia. Käyttäytykööt paskasti- en enää välitä. Muutan sitten kun se itselleni sopii.

Vierailija
39/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa henkinen väkivalta.

Vierailija
40/103 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä joku Pitsipirkko kylään. Ehkä lähtee sen mukana pikkuhiljaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kolme