Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista on psyykkinen murentuminen ja millä tavoin se ilmenee?

Vierailija
18.01.2024 |

Jos esimerkiksi traumaympäristö tai piilevä masennus jatkuvat vuosia? Mitä tapahtuu jos psyyke romahtaa, millainen ihmisestä tulee? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Kokeile ja ylläty.

Vierailija
2/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on henkilökohtaista. Psyykkeen pettäessä joku tekee pahaa itselleen joku toinen muille. Tai sitten vaipuu syvään masennukseen eikä tee enää mitään. Tapoja on monia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä romahtaa henkisesti totaalisesti. Tuntuu kuin mieli pirstaloituisi eikä jaksa enää yhtään mitään. Tiedän, koska mulle kävi näin vuosia sitten. Olin osastohoidossa psykiatrisessa sairaalassa kolme kuukautta, ennen kuin koin oloni sellaiseksi, että pärjään kotona taas. Toki tarvittiin siihen tueksi psykoterapia.

Vierailija
4/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa lääkkeistä ja alkoholi voi aiheuttaa sitä. Ehkä kaikilla ei trauma. Tai jokin kohtaus päässä hetkellisesti ja sen jälkeen vähän aikaa. Myös puutokset ja ravintoepätasapaino, stressi. Mutta ei voi suoraan sanoa, elimistössä voi olla fyysisiäkin juttuja. Riippuu henkilöstä.

Vierailija
5/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ensin tulee suuret luulot omasta erinomaisuudesta. Sitten muutaman vuoden päästä seuraa romahdus.

Vierailija
6/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla se jatkuva tuska aiheutti lopulta sen että mä olin pakotettu menemään peilin eteen, sen jälkeen mä sain syvemmän ymmärryksen sille että miksi mä voin niin huonosti kokoajan ja tein oman sisäisen työni. 

Tää toki tapahtui vaihdeittain, mä vietin muutaman vuoden taivasalla ja vaeltelin menemään luonnossa "etsiessäni" itseäni. 

Se pelasti mut. Eli periaatteessa se tuska oli se mikä hajotti mut palasiks ja tuhos mun egon lopulta. Mun ahdistus ja huono olo oli niin paha että mä en kyennyt enää tekemään mitään ennen sitä. 

Siis esimerkkinä vaan mitä itselle tapahtui, välillä se tuska on nimenomaan se avain kaikkeen. Se opettaa ja laittaa ihmisen kasvamaan. 

Vierailija
7/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä ensin tulee suuret luulot omasta erinomaisuudesta. Sitten muutaman vuoden päästä seuraa romahdus.

Tuo kuvaa kaksisuuntaista mielialahäiriötä. Ei juuri muita psyk sairauksia.

Vierailija
8/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on käynyt näin. Pari vuotta sitten luulin olevani henkisesti valaistunut ihminen. Näin kaiken tarkoituksen ja leijuin jossain rakkauden sekä lämmön illuusiossa. Ajattelin, että ajatuksen voimalla minusta tulee vaikka miljonääri jos niin haluan. Olin aivan sekaisin mutta sitä edelsi pitkään kestänyt väkivalta minua kohtaan ja muut jutut.

Sen jälkeen on menty lujaa alamäkeen ihan jokaisella elämän osa-alueella ja sen myötä kaikki mitä olen koskaan saavuttanut on kadonnut kuin tuhka tuuleen ja pohja on saavutettu. 

Vierailija
9/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen voi mennä psykoosiin jos ei kestä enää todellisuutta ja valvoo liian kauan. Toki se psykoosi maailma ei ole yhtään sen parempi vaan kauheampi. 

Vierailija
10/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuuksia on erin laisia. Hallaaaaahon todellisuus saattaa poiketa jonkun perusriitan todellisuudesta. 

Vierailija
11/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää mielenhäiriöön sano Turkka.

Vierailija
12/12 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jonkinlainen paniikkikohtaus tai hallitsematon pelkotila on ensimmäinen merkki romahduksesta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi