Oletko ostanut vahingossa vege-tuotteita
Hieman ärsyttää, edehdyin ostamaan Emmental flavored grated vegan raastetta. (Oli juusto hyllyssä, Emmental luki isolla, kaikki muu pienellä.)
Ei se nyt sinänsä pahalta maistunut, mutta jotenkin oudolta. Juuston kanssa ei mitään tekemistä.
Välillä tulee olo koitetaanko kuluttajia tahallaan harhauttaa ostamaan vegaanista tuotteita vai mistä syystä ovat vastaavien "oikeiden" tuotteiden kanssa vieri vieressä hyvin saman tyylissä pakkauksissa. Eikö esillepano voisi olla jotenkin selkeämpää?
En ole mitenkään kasvissyöntiä vastaan ja tämä nykyinen tapa tuskin palvelee kovin hyvin tuotteiden käyttäjiäkään.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
Ostin vahingossa valmis pakaste vegepizzan . Oli kyllä hyvää . Muita valmispizzoja en enää itselleni ostakkaan .
Itse tykästyin kanssa siihen johonkin mustassa laatikossa mytävään isoon tuliseen vegepizzaaan. Jotain vegesalamia siinä on. Tosi hyvä vahinko-ostos, paljon parempi kun perus-grandiosot ym. Pitääkin ostaa taas joskus.
Vierailija kirjoitti:
Purkkijäätelöä. Söin loppuun, vaikka veetutti. Oli jotenkin jauhoinen. Makuna taisi olla vielä jonkinlainen "cookie dough" ja se maistui sahanpurulta. Olen sekasyöjä, mutta en pidä mistään lihankorvikkeesta, vaan syön paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja ja tykkään erilaisista kasviskeitoista. En ymmärrä korvikkeita: ovat kalliita, huononmakuisia ja aineosaluettelot ovat usein pitkiä. Porkkana porkkanana, graavilohi graavilohena eikä mitään "porkkanagraavilohta", millähän nimellä sitäkin myytiin joulun aikaan. Jauhelihankin voi loistavasti korvata esim. soijarouheella, ei siihen tarvita mitään härkistä ja millä kaikilla nimillä korvikkeita myydäänkään. En muuten tunne yhtäkään vegaania/kasvissyöjää, joka noita korvikkeita käyttäisi.
Itse tykkään härkiksestä, vaikka olen sekasyöjä. Ei se minulla korvaa sen kummemin lihasuikaleita kuin papujakaan, onpahan vaan vaihtelua muiden proteiinilähteiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä ostin kokeeksi vegejäätelöä, ihan syötävän makuista oli minusta. Kauramaitoakin olen kokeillut, vähän turhan makeaa mutta menettelee jos muuta ei satu olemaan, normaalisti juon rasvatonta maitoa kahvinkin kanssa.
Mulla tökkii noi kaurajutut kaikki myös juuri siksi että ovat aina liian makeita. En syö muutenkaan paljon makeaa. Kahvin juon mustana, teehen saatan laittaa ihan vähän hunajaa.
Vahingossa ostettu vegaaninen laskiaspulla ja pinaattikeitto. Huomasin vasta syödessä, kun oli suorastaan pahaa. Erityisesti pinaattikeitto oli niin hirveän makuinen, että kukaan perheenjäsen ei sitä kyennyt syömään. En edes minä joka periaattellisista syistäkään en jätä ruokaa syömättä ja muutenkaan en ole mitenkään nirso. Laskiaispullan vegekerma oli mauton rasvainen klöntti.
HoviRuoka Vihis kasvispiirakoita ostan ihan tarkoituksella kun ovat niin hyviä.
Kyllä olen vahingossa ostanut pannukahvia, mutta sen verran katson että ei mitään vegeen viittaavaa satu.