Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko ostanut vahingossa vege-tuotteita

Vierailija
18.01.2024 |

Hieman ärsyttää, edehdyin ostamaan Emmental flavored grated vegan raastetta. (Oli juusto hyllyssä, Emmental luki isolla, kaikki muu pienellä.)

Ei se nyt sinänsä pahalta maistunut, mutta jotenkin oudolta. Juuston kanssa ei mitään tekemistä.

Välillä tulee olo koitetaanko kuluttajia tahallaan harhauttaa ostamaan vegaanista tuotteita vai mistä syystä ovat vastaavien "oikeiden" tuotteiden kanssa vieri vieressä hyvin saman tyylissä pakkauksissa. Eikö esillepano voisi olla jotenkin selkeämpää?

En ole mitenkään kasvissyöntiä vastaan ja tämä nykyinen tapa tuskin palvelee kovin hyvin tuotteiden käyttäjiäkään.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilassa ostin kerran vahingossa vegaanisrn kuppikakun. Maistuihan se "kerma" siinä päällä hhvin oudolta, jäi kitalakeen sellainen rasvainen kalvo. Ystäväni on vegaani ja raskautensa aikana "flexaaja" vai miksi sitä kutsutaan, käytti siis normaaleja juustoja ja sanoikin että ei ne vegejuustot kyllä ole mistään kotoisin.

Vierailija
22/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ostin tarkoituksella, mutta pahaa oli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauris oli pettymys. 

Kokeile savustaa joku kerta. Suosittelen.

Vierailija
24/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan samanlaillahan ne vegetkin joutuu syynäämään tuotteensa siellä kaupassa.

Nimenomaan kaikkien kuuluisi saada mielestäni parempaa palvelua, siitähän on myös tässä asiassa kyse.

Omaan vaki kauppaan kantaa kumminkin aika isoja määriä rahaa niin voidaan kait odottaa jotain vastinetta.

Tiedätkö kuinka paljon ihmisillä on erikoisruokavalioita, allergioita ja muita rajoiteita. Kaikkia tuotteita ei voi yksinkertaisesti jaotella joka ryhmälle erikseen tai painattaa pakkaukseen isolla joka ainesosaa tai sen puutetta. Kuluttajalle on pakko jättää jotain vastuuta itse valitsemistaan tuotteista.

Enpä tiedä onko kyse enemmän vaikeudesta vai halusta. Minusta kuluttajasuojalain perusteella olisi syytä vaatia enemm

Millä ihmeen logiikalla saat kuluttajan suojan vedettyä tuohon? Se tulisi kyseeseen jos tuotteessa olisi kerrottu sisältävän esim. oikeaa juustoa ja tuote paljastuukin 100 % vegeksi. Nyt on kuitenkin kyse siitä, että pakkausmerkinnöissä ei ole ollut puutteita, pelkästään ostajan tarkkaavaisuudessa.

Vierailija
25/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauris oli pettymys. 

Kokeile joku kerta savustaa. Suosittelen.

Vierailija
26/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegaanijäätelön kierrän nykyään kaukaa. Kerran erehdyin ostamaan. 

Vierailija
27/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa ostin Kotipizzan Nduja-pizzan vegaanisena. Ei ollut kovin kummoinen.

Vierailija
28/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vahingossa valmis pakaste vegepizzan .  Oli kyllä hyvää . Muita valmispizzoja en enää itselleni ostakkaan .

Vierailija
29/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan pääasiassa mahdollisimman vähän prosessoituja tuotteita (vihannekset, juurekset, hedelmät, viljat) ja lähituottajien tuotteita, niin ei pääse vahingossakaan eksymään nämä prosessoidut tuotteet ostoskoriin.

Vierailija
30/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Joskus kokeillut tarkoituksella kauratuotteita, mutta ne ovat turhan makeita omaan makuun.

Vierailija
31/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä ostin kokeeksi vegejäätelöä, ihan syötävän makuista oli minusta. Kauramaitoakin olen kokeillut, vähän turhan makeaa mutta menettelee jos muuta ei satu olemaan, normaalisti juon rasvatonta maitoa kahvinkin kanssa.

Vierailija
32/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegejuusto tuli vahingossa mukaan ja vasta kotona huomasin.  Ajattelin että kokeillaan nyt kerran tuli ostettua.  Syömättä jäi, maku hyvin keinotekoinen jopa muovinen. Roskiin meni ja samalla ihmettelin niitä henkilöitä jotka vaatii noita kauppaan. Tarkoituksella olen kokeillut härkistä ja jotain makkarankorvikkeita. Nekin jääneet syömättä. 

Ei mulla mitään ole vastaan kasvissyöjiä. Mutta ärsyttää suunnattomasti miksi kasvisvaihtoehdon pitää sitten muistuttaa eläinperäistä alkuperäistä tuotetta. Oli se sitten juusto, kerma, jäätelö jne. Eikö tuotteiden kehittäjillä ole yhtään enempää mielikuvitusta keksiä tuotteille erottuvia nimikkeitä. Jos ei muuten niin kokonaan uusi sana. Justonkorvike vaikka vegebeba.. 

Toinen täHän liittyvä asia, miksi kasvissyöjät haluaa kuitenkin syödä näitä jäljitelmiä? Herää kysymys, että onko näiden korvikkeiden syöjät nin idiotteja etteivät ole parempaa vailla. Vai onko heidän makuaistinsa tottunut pahviin. 

Siis en tuomitse kasvissyöjiä, syökööt kukin mitä haluaa. Omalla lautasella kasvista, juuresta jne. Lihaa tai kalaa maltillisesti.  

Vierailija
33/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan samanlaillahan ne vegetkin joutuu syynäämään tuotteensa siellä kaupassa.

Nimenomaan kaikkien kuuluisi saada mielestäni parempaa palvelua, siitähän on myös tässä asiassa kyse.

Omaan vaki kauppaan kantaa kumminkin aika isoja määriä rahaa niin voidaan kait odottaa jotain vastinetta.

Tiedätkö kuinka paljon ihmisillä on erikoisruokavalioita, allergioita ja muita rajoiteita. Kaikkia tuotteita ei voi yksinkertaisesti jaotella joka ryhmälle erikseen tai painattaa pakkaukseen isolla joka ainesosaa tai sen puutetta. Kuluttajalle on pakko jättää jotain vastuuta itse valitsemistaan tuotteista.

Enpä tiedä onko kyse enemmän vaikeudesta vai halusta. Minusta kulu

Onneksi ei asiat aivan noinkaan mene. Toki ostajallakin on vastuunsa. Markkinointi on kylmää touhua ja nuo on pakkaukset pitkälle miettyjä. Tuo on sellaista mielikuvilla pelaamista. On ihan hyvä, kun on olemassa valvova taho.

Vierailija
34/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegejuusto tuli vahingossa mukaan ja vasta kotona huomasin.  Ajattelin että kokeillaan nyt kerran tuli ostettua.  Syömättä jäi, maku hyvin keinotekoinen jopa muovinen. Roskiin meni ja samalla ihmettelin niitä henkilöitä jotka vaatii noita kauppaan. Tarkoituksella olen kokeillut härkistä ja jotain makkarankorvikkeita. Nekin jääneet syömättä. 

Ei mulla mitään ole vastaan kasvissyöjiä. Mutta ärsyttää suunnattomasti miksi kasvisvaihtoehdon pitää sitten muistuttaa eläinperäistä alkuperäistä tuotetta. Oli se sitten juusto, kerma, jäätelö jne. Eikö tuotteiden kehittäjillä ole yhtään enempää mielikuvitusta keksiä tuotteille erottuvia nimikkeitä. Jos ei muuten niin kokonaan uusi sana. Justonkorvike vaikka vegebeba.. 

Toinen täHän liittyvä asia, miksi kasvissyöjät haluaa kuitenkin syödä näitä jäljitelmiä? Herää kysymys, että onko näiden korvikkeiden syöjät nin idiotteja etteivät ole parempaa vai

Olen pidempään ihmetellyt samaa. En tiedä, mut helpottaisko jotenkin ruokavalion muutosta tai ehkä houkutellaan "lihansyöjiä" kokeilemaan. 

Ajattelisi kyllä, että kasvispohjalta saisi kehitettyä maistuvampiakin tuotteita kuin näitä korvikkeita, jotka kieltämättä maistuvat omassa suussa yleensä jotenkin oudoilta. Parhaat olleet ihan ok makuisia.

Vierailija
35/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtihan on siinä että se vege lukee pakkauksissa liian pienellä ja tuottajat luulevat overiksi menneen hypetyksen vuoksi, että kaikki haluavat nyt vege tuotteita. Ei halua.

Vierailija
36/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Purkkijäätelöä. Söin loppuun, vaikka veetutti. Oli jotenkin jauhoinen. Makuna taisi olla vielä jonkinlainen "cookie dough" ja se maistui sahanpurulta. Olen sekasyöjä, mutta en pidä mistään lihankorvikkeesta, vaan syön paljon kasviksia, hedelmiä ja marjoja ja tykkään erilaisista kasviskeitoista. En ymmärrä korvikkeita: ovat kalliita, huononmakuisia ja aineosaluettelot ovat usein pitkiä. Porkkana porkkanana, graavilohi graavilohena eikä mitään "porkkanagraavilohta", millähän nimellä sitäkin myytiin joulun aikaan. Jauhelihankin voi loistavasti korvata esim. soijarouheella, ei siihen tarvita mitään härkistä ja millä kaikilla nimillä korvikkeita myydäänkään. En muuten tunne yhtäkään vegaania/kasvissyöjää, joka noita korvikkeita käyttäisi.

Vierailija
37/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä kai siinä suurta vahinkoa tule jos huolimattomuuttaan ostaakin vege -tuotteen, tavallinen ihminen ilman allergioita tms. pystyy niitäkin syömään, mutta jos ovat kalliimpia kuin ei-vege tuotteet, niin rahan menetys tietysti harmittaa.

Paljonko teillä vahinko-ostajilla oli koulussa huolellisuus / tarkkaavaisuus numero todistuksissa?

Tuli siinä se vahinko että piti heittää vege "juusto" roskiin kun ei pystynyt syömään. Hukkaan meni se raha.

Vierailija
38/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ostanut vahingossa, vaan olen ihan testata halunnut vegetuotteita. Mutta onhan ne ihan sontaa. Roskiin heitin. Parempi ostaa ihan vain kasviksia, niistä saa maukasta ruokaa ihan itse tekemällä.

Vierailija
39/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viime kesänä ostin kokeeksi vegejäätelöä, ihan syötävän makuista oli minusta. Kauramaitoakin olen kokeillut, vähän turhan makeaa mutta menettelee jos muuta ei satu olemaan, normaalisti juon rasvatonta maitoa kahvinkin kanssa.

Minun mielestä taas esim Ainon kaurajäätelö oli ällömakea. Normaalit jäätelöt heillä ovat todella makeita, mutta tämä oli vielä makeamman makuinen.

Vierailija
40/46 |
18.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorbetit ovat hyviä, mutta ns. kermajäätelöä jäljittelevät vegejäätelöt ovat hirveän makuisia. Jos sellaisen vahingossa ostaa, voi maitokahvin ystävä käyttää sitä kahvin seassa makeampana maidon / kerman korvikkeena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan