Parisuhde ja riman alentaminen ja tason laskeminen - ja mikä on lopputulos?
Jotenkin vaan epäilen, että jos parisuhteessa vain tyytyy johonkin ihmiseen, jonka kanssa ei edes oikeasti haluaisi olla, (mutta kun ei parempaakaan/ketä olisi oikeasti halunnut saanut), niin eipä taida kovin onnellista ja onnistunutta suhdetta olla tiedossa.
Ja mitä itse ajattelisit, jos kumppanisi ilmottaisi laskeneensa rimaa ja tyytyneensä sinuun, kun ei parempaakaan saanut.
Varmaan ilahtuisit ja hyppisit riemusta.
Kommentit (117)
Aika inhottavalta kyllä kuulostaa. Ethän AP oo syyllistynyt noin huonosti toimimaan parisuhteessasi? :(
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä aikaa. Ulkonäönkö perusteella se kumppani valitaan eikä persoonan? Moni komea/kaunis rumistuu puheidensa takia ja moni "ei tasokas" kaunistuu/komistuu puheidensa takia. Älkää tuijottako sitä ulkonäköä niin paljon!
Tuota noin, ihan kokemuksesta sanon että se vähemmän tasokas ulkonäkö ei todellakaan tarkoita että henkilö olisi automaattisesti ihana persoona. Parisuhteessa useammastakin tälläisestä tullut erittäin ikäviä puolia esiin.
Älkää suostuko kenenkään ilmaiseksi terapeutiksi oli tämä mies taikka nainen. Lähtekää ensimmäisestä varoistusmerkistä. Jotkut naiset suostuu miehen puutteessa siivoamaan ukon kämpän. (Kertaluontoisesti ymmärrän.Jatkuvasti en) . Sanon tästä siksi että aivan liian moni suostuu laastariksi. Ai niin, jos toinen välttämättä haluaa kaataa suhun vuosisadan tunnekuorman, lähetä tälle linkki BetterHelp sivustolle ja poistut.
Mä alensin rimaa ja sain maailman parhaan aviopuolison. Yhdessä on kasvatettu iso lapsikatras ja nyt ollaan taas kahdestaan.
"Mielummin miehelle hyvälle kuin miehelle mieluisalle."
Se johtaa ensin siihen, että toisesta ihmisestä ehkä oppii välittämään ja jopa rakastamaan häntä. Mutta. Ne ärsyttävät piirteet siinä ihmisessä alkavat jossain vaiheessa korostua omassa mielessä ja toisen pelkkä läsnäolokin alkaa ketuttamaan. Tai jos toinen on jotenkin vastenmielinen, tulee parisuhteesta seksitön ja sekin johtaa ketutukseen. Lopputulemana ero.
Ihmisten pitäisi nostaa rimaa, ei laskea. Aivan järkyttäviin kuvioihin ihmiset tyytyvätkin!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Mä alensin rimaa ja sain maailman parhaan aviopuolison. Yhdessä on kasvatettu iso lapsikatras ja nyt ollaan taas kahdestaan.
"Mielummin miehelle hyvälle kuin miehelle mieluisalle."
Nimenomaan hyvälle. Tyytymisen ei pitäisi tarkoittaa henkistä tai fyysistä väkivaltaa. Liikaa kuulee päihteillä käyvistä perheellisistä naisista. Niin ja toinen ehdoton juttu. Ehdoton kielto kiukun nielennälle. Suhteessa täytyy voida uskaltaa ilmaista itseään. Kummankin tulee sitoutua parisuhde iltamiin,joissa tarpeen vaatiessa käydään läpi pinnalla olevia ongelmia.
Rimaa ei kannata yhtään laskea oikeasti tärkeissä asioissa, kuten luotettavuus, yhteiset arvot, samanlaiset toiveet elämältä. Myös se, että toinen on ulkoisesti itseä miellyttävä on tärkeää.
Mutta jos "rima" on sitä, että toinen on joku ylimaallinen miss/mister maailma tai sitä, ettei optimikumppanisssa ole yhtään vikaa tai huonoa ominaisuutta, voisi olla hyvä palata maan tasalle ja tajuta, että kaikissa on heikkouttensa ja vain ulkoisen varaan ei voi hyvää yhteistä elämää rakentaa.
Mun puoliso on mun silmissä komein, hauskin ja älykkäin ja ihminen, jonka kanssa vietän aikaa kaikkein mieluiten. Jonkun muun silmissä hän on varmaan ihan tavallisen komea, vähän hiljaisen oloinen ja "vain" perusfiksu. Niin se rakkaus vaikuttaa siihen miten toisen näkee.
Riippuu siitä, mitä riman alentamisella tarkoittaa. Itse halusin älykkään, ystävällisen ja rehellisen miehen, ja jos olisin alentanut rimaa vaatimuksistani niin tuskin olisin päässyt kovin onnelliseen suhteeseen.
Meillä mies tunnusti kerran, että on ihan häkeltynyt kun onnistui nappaamaan niin paljon "omaa tasoaan" korkeammalla olevan naisen, ja välillä hermoilee että entä jos joskus hoksaan voivani saada paljon paremman ja vaihdan tasokkaampaan.
Minä häkellyin koska olen itse salaa murehtinut samaa hänestä. Minusta hän on meistä selkeästi se "tasokkaampi" ja saisi halutessaan kenet tahansa.
Kumpi meistä sitten lieneekään tasokkaampi..
Miksi ajattelette että tällä tarkoitetaan fyysisiä ominaisuuksia? Itse en ole ikinä niiden perässä juossut sillä kiinnostukseni herää pikkuhiljaa sitä ihmisen persoonaa kohtaan. Silti samnahenkistä "normaalia " semiaktiivista luonnossa viihtyvää, elämän pienistä iloista nauttivaa miestä ei ole löytynyt, joten kaipa se riman alentaminen olisi edessä. Mielummin kyllä olen yksin.
Kyllä ulkomuoto voi kertoa paljonkin ihmisestä. Yritin vajaa puoli vuotta seurustella miehen kanssa, joka ei miellyttänyt ulkonäöllisesti, mutta oli yställinen, välittävä ja seksi oli oikeasti hyvää. Kävi sitten pidemmän päälle ilmi, että söi todella yksipuolisesti, joi jatkuvasti janoonsa olutta ja limsaa, oli raskasmielinen ja helposti ärsyyntyvä jos ei ymmärtänyt minun tapaani toimia. Luultavasti ulkonäkö, ruokavalio ja ärsyyntyneisyys ja passiivisuus olivat jollakin lailla kytköksissä toisiinsa. Ei sopinut näiden ominaisuuksien kanssa minun kumppanikseni.
Ei siitä hyvää tule jos tietoisesti ottaa sellaisen, joka ei tunnu oikealta. No, joskus voi tuurilla onnistua jos ajan kanssa siitä kuviosta kuoriutuukin jotain hienoa mitä ei osannut odottaa.
Tämä on ihmiselle vähän hankala asia. Ne jotka vetävät puoleensa eivät useinkaan ole meille hyväksi ja sitten taas ne jotka eivät kiinnosta, olisivat muuten hyviä. Luontoäiti vain nauraa, häntä ei kiinnosta muu kuin se että lisäännymme tavalla tai toisella.
Vanha viisaus kuuluu: Älä ota sitä jonka olemus viehättää, ota se joka panostaa sinuun eniten. Tähän kun pystyisi, mutta harva pystyy.
Riman laskeminen ei tarkoita että otettaisiin kuka vain tai sellainen josta ei ollenkaan tykättäisi. Se tarkoittaa vain sitä että luovutaan turhista rajoittavista ennekko-odotuksista niin että sitä itselle sopivaa ja mieluista voidaan etsiä laajemmalta alueelta kuin ennen. Esimerkkinä että jos ennen on ihastunut aina vaan nahkatakkisiin rokkareihin niin voi tajuta että se ei ehkä olekaan se tärkein asia parisuhteessa vaan joku ihan normaali ihminen voi olla ihan yhtä hyvä.
Ei se riman laskeminen yleensä autakaan vaan päinvastoin sitä rimaa pitää nostaa. Lisäksi kannattaa miettiä mitkä asiat on sellaisia joista ei voi joustaa ja mitkä taas sellaisia joita voi katsoa sormien läpi. Sitä rimaa voi sekä laskea että nostaa eri asioissa.
Yleensä kannattaa priorisoida enemmän sitä ihmisen sisintä ja pistää ulkoisille asioille vähemmän painoarvoa eli katsella kumppania joka jakaa suht samanlaisen arvo- ja ajatusmaailman sekä elämäntavat, elintason ja tulevaisuuden suunnitelmat. Edes osin yhteiset mielenkiinnonkohteet ja harrastukset on myös tärkeä asia. Sen yhteiselon kun olisi tarkoitus olla mukavan mutkatonta jossa kumpainenkin voi olla oma itsensä.
Vierailija kirjoitti:
Voi tätä aikaa. Ulkonäönkö perusteella se kumppani valitaan eikä persoonan? Moni komea/kaunis rumistuu puheidensa takia ja moni "ei tasokas" kaunistuu/komistuu puheidensa takia. Älkää tuijottako sitä ulkonäköä niin paljon!
Vaikka kuinka olisi hauskat jutut, mutta ulkomuoto ei miellytä, niin mitään ei tapahdu missään kohtaa kroppaa. Voin flirttailla ja jutella pikkutuhmia moniakin vuosia jonkun samansorttisesti juttelevan, esim työkaverin kanssa. Mutta mitään silti ei välttämättä kropassani liikahda, jos toisen ulkomuoto tökkii. Sitten kun kaikki osaset osuvat kohdilleen, niin sen huomaa.
Erikoista kun toisissa ketjuissa mamma vannoo että se sisäinen kauneus ratkaisee.
https://www.vauva.fi/keskustelu/5406942/etsit-kumppania-mika-tuolloin-u…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5416960/olen-43v-mies-ja-haluaisin-loyt…
https://www.vauva.fi/keskustelu/5409503/deittailusta-mihin-ovat-kadonne…
Vierailija kirjoitti:
Älkää suostuko kenenkään ilmaiseksi terapeutiksi oli tämä mies taikka nainen. Lähtekää ensimmäisestä varoistusmerkistä. Jotkut naiset suostuu miehen puutteessa siivoamaan ukon kämpän. (Kertaluontoisesti ymmärrän.Jatkuvasti en) . Sanon tästä siksi että aivan liian moni suostuu laastariksi. Ai niin, jos toinen välttämättä haluaa kaataa suhun vuosisadan tunnekuorman, lähetä tälle linkki BetterHelp sivustolle ja poistut.
Länsimaalaisesta naisesta ei vaan ole parisuhteeseen. Kokevat sen taakkana.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen yhden ystävämiehen terapeutti ja olen siivonnutkin siellä. Toki emme seurustele vaan olemme ystäviä.
Mä sanoinkin, että moni. Ei kaikki.