Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.

Vierailija
17.01.2024 |

Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.

Pääsettekö te harrastuksiin?

Kommentit (267)

Vierailija
41/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kuskaat lapsukaisen sinne miehen työmaalle ja ilmoitat että tässä tää kun kerran lupasit hoitaa, moikka. 

Vierailija
42/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joitain yksittäisiä kertoja mies on huolehtinut lapsista tai heidän harrastuskuskauksistaan. En ole erityisemmin halunnut mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia, mutta en myöskään olisi pystynyt niitä järkkäämään.

Joskus minulla oli joku hauska meno illalla. Kysyin mieheltä, onko hänelle ok, että menen. Tietenkin on, vastasi mies. Jossain vaiheessa sitten lapset laittoivat viestiä, että missähän iskä on, pitäisi jo lähteä harrastukseen. Soitin miehelle. Ei hänelle ollut tullut mieleenkään, että se, että olen illan poissa ja mainitsen lasten sen illan harrastukset liittyisi jotenkin häneen. Oli ihmetellyt, miksi kysyn lupaa iltamenooni.  En sitten tajunnut, että olisi pitänyt kysyä, voiko viedä lapset harrastuksiin, niin olisi osannut sanoa, että ei voi.

Naimisissa ollaan ja asutaan samassa kodissa. 

Enää jäikin epäselväksi, miksi ihmeessä olette naimisissa ja vieläpä porsineetkin. Ei lasten kanssa pidä seksiä harrastaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".

No näin haluaisin sanoa mutta siitä tulisi vain riitaa ja "minä en ymmärrä että hänen pitää tehdä töitä". Mutta mitä enemmän tätä ajatusta mietin niin hitto kun tekisi kyllä mieli tehdä noin.

No mitä sitten. Sinä lähdet jumppaan ja jätät miehen kiukuttelemaan keskenään. Et sinä hänen äitinsä ole. 

Vierailija
44/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla itselläsi töitä vain miehellä? - Jos vastaus on, että miehellä, niin teksi mieleni sanoa, että kai tuo mies sitten vaikka maksaa palkattua lastenhoitoapua. Vai pitäsikö oikeasti uskoa. että on niin huono tuuri, että hänen työnsä osuu jus niihin ajankohtiin kuin sinä haluaisit hengähtää ja käydäksesti jumpassa.

Sinkkumies

Varmaan voisikin. Tuo lapsi ei vain ole tottunut olemaan kenenkään muun kun meidän kanssa koska tosiaan mitään "turvaverkkoa" ei ole. Ja joo joku tulee varmasti sanomaan että oma vika jos en halua laittaa lasta vieraalle hoitoon ja tottahan se on MUTTA siksipä kysyinkin että jos mies pystyisi lapsen kanssa olemaan ja lupasi olla. 

No sitten lienee niin,. että se on nyt miehenkin rasti keksiä/ löytää lapsellenne hoitopaikka. - Aika hyvin ole

Tunnin se kestäisi. Toki kävely sinne ja takas ehkä puol tuntia yhteensä päälle. Ollaan me päästy omille menoille vaikka shoppailemaan jos haluaa viikonloppuisin. Mutta mä oisin oikeasti halunnut käydä sen pari kolme kertaa viikossa sillai että saisin vähän itseäni kuntoon niinku fyysisestikin. Kotona olen kokeillut joogaa ja kaikenmaailman jumppia mutta koska toi 2vee on aina jaloissa ni siinä saa varoa että mottaa sitä vahingossa nenään tai sit saa huudella "älä mene sinne ja älä koske tonne" koko ajan. Toki saahan siinä vähän enemmän sydämensykkeen ylös jos jotain positiivista etsii..

Vierailija
45/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".

No näin haluaisin sanoa mutta siitä tulisi vain riitaa ja "minä en ymmärrä että hänen pitää tehdä töitä". Mutta mitä enemmän tätä ajatusta mietin niin hitto kun tekisi kyllä mieli tehdä noin.

No jos ne hänen työt on niin tärkeitä, niin hän sitten varmaan palkkaa sen lapsenvahdin. Sanot että sinulta leviää pää ja olet kohta lataamossa jos et pääse minnekään, mitenkäs sitten meinasi sen lapsen hoitaa? 

Vierailija
46/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAinaus oletettavasti ap:n omasta viestistä:

"Miehellä on oma yritys. Siksi ajattelinkin että olisi "helppo" päästä vähän omiin menoihin koska voi itse päättää aikataulunsa. Mutta nyt sitten on niitä töitä tietenkin roppakaupalla. Eikä siinä, hyvähän se että on töitä,kaikilla ei ole, mutta kuten otsikossa jo sanoin niin kyllä oikeasti turhauttaa ja itkettää kun tuntuu että yhtään omaa aikaa ei vain ole. Itse teen myös töitä mutta olen itse etänä ja teen lyhennettyä päivää lapsen kanssa."

Tänä päivänä yrittäjän on syytä tehdä ihan tosissaan niitä töitä jos niitä vaan suinkin on ja riittää. Alasta riippumatta moni yrittäjä on melkoisessa ahdingossa firmansa kanssa kun tilauskirjat ja ajanvaraukset eivät enää täytykään entiseen malliin.

Vierailija
47/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat satasella ostettua kotiin jumppavälineitä niin ei tarvitse lähteä erikseen mihinkään jumppaamaan vaan välineet on aina valmiina kun inspiraatio iskee.

Pointti ei tainnut olla se jumppaaminen, vaan kotoa pois pääseminen. 

Vierailija
48/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saat satasella ostettua kotiin jumppavälineitä niin ei tarvitse lähteä erikseen mihinkään jumppaamaan vaan välineet on aina valmiina kun inspiraatio iskee.

Oletko koskaan kokeillut jumpata samalla kun vahdit 2,5-vuotiasta? Tuskin. 

Vierailija
49/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu tossa ehdinkin jo jollekin toiselle kirjoittaa että kotijumppia olen kokeillut mutta koska toi taapero on jaloissa kirjaimellisesti niin siinä on omat haasteensa. 

Vierailija
50/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mitä Ap tekee muuta kuin on lapsensa kanssa/ lapsensa lähellä, lähes kaiken aikansa, jonka mielikuva sain kun hän kertoi ettei lapsi ole ollut kenenkään muun hoidettavana.

- Ymmärätkö ollenkaan, että tällöin sattaa olla fiksua välillä yrittää irrottautua sekä lapsesta että "kodin taikapiiristä" jo ihan oman jaksamisensa vuoksi.

Muutama tunti viikossa ei ole kohtuuton vaatimus.

Uskovainen mies

Vierailija
51/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LAinaus oletettavasti ap:n omasta viestistä:

"Miehellä on oma yritys. Siksi ajattelinkin että olisi "helppo" päästä vähän omiin menoihin koska voi itse päättää aikataulunsa. Mutta nyt sitten on niitä töitä tietenkin roppakaupalla. Eikä siinä, hyvähän se että on töitä,kaikilla ei ole, mutta kuten otsikossa jo sanoin niin kyllä oikeasti turhauttaa ja itkettää kun tuntuu että yhtään omaa aikaa ei vain ole. Itse teen myös töitä mutta olen itse etänä ja teen lyhennettyä päivää lapsen kanssa."

Tänä päivänä yrittäjän on syytä tehdä ihan tosissaan niitä töitä jos niitä vaan suinkin on ja riittää. Alasta riippumatta moni yrittäjä on melkoisessa ahdingossa firmansa kanssa kun tilauskirjat ja ajanvaraukset eivät enää täytykään entiseen malliin.

Siltikään yritys ei ikinä saa olla  tärkeämpi kuin oma lapsi. Kyllä sieltä irtoaa lapselle aikaa, jos vain löytyy tahtoa. 

Vierailija
52/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pointti ei tainnut olla se jumppaaminen, vaan kotoa pois pääseminen. 

Tämä. Alkaa polla hajoo kun oma aika on tyyliin suihkussa käynti.

Vierailija
53/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tossa ehdinkin jo jollekin toiselle kirjoittaa että kotijumppia olen kokeillut mutta koska toi taapero on jaloissa kirjaimellisesti niin siinä on omat haasteensa. 

Miten pystyt tekemään etätyösi taaperon ollessa paikalla koko ajan?

Vierailija
54/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita lasuun ja kerro, ettet enää jaksa lapsen kanssa. Siinäpä mies sitten selittelee, miksi hän ei osallistu. 

Vierailija
55/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnin jumppa kahtena päivänä viikossa. Ei voi yhdenkään yrityksen työt olla kiinni kahdesta tunnista viikossa, tehkööt enemmän niinä muina päivinä. 

Vierailija
56/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sulla itselläsi töitä vain miehellä? - Jos vastaus on, että miehellä, niin teksi mieleni sanoa, että kai tuo mies sitten vaikka maksaa palkattua lastenhoitoapua. Vai pitäsikö oikeasti uskoa. että on niin huono tuuri, että hänen työnsä osuu jus niihin ajankohtiin kuin sinä haluaisit hengähtää ja käydäksesti jumpassa.

Sinkkumies

Varmaan voisikin. Tuo lapsi ei vain ole tottunut olemaan kenenkään muun kun meidän kanssa koska tosiaan mitään "turvaverkkoa" ei ole. Ja joo joku tulee varmasti sanomaan että oma vika jos en halua laittaa lasta vieraalle hoitoon ja tottahan se on MUTTA siksipä kysyinkin että jos mies pystyisi lapsen kanssa olemaan ja lupasi olla. 

Nythän olisi oivallinen tilaisuus totuttaa lasta olemaan jonkun muunkin kanssa tunnin tai pari.

Vierailija
57/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi taapero olisi kotona äidin ollessa töissä? Etkö ole päiväkodista koskaan kuullut? 

Vierailija
58/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"En ymmärräkään, ja sinä et ymmärrä että minäkin tarvitsen vapaahetkeni. Lupasit kuitenkin hoitaa joten hoidat kans, moro."

Vierailija
59/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaihtelevalla menestyksellä. Ihan ok mielestäni. Ollaan melko lailla totuttu jo tähän. Ja koska teen 6h päivässä niin ei tarvi ku aamusta nelisen tuntia "säätää" ja sit taapero menee päikkäreille ja herää sopivasti kun pääsen töistä. 

Vierailija
60/267 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäisin törkeästi lasta "pelinappulana". Kun mies on kotona:

"Arvaapa mitä Isla-Eemeli? Tänään saatkin leikkiä isän kanssa koko illan, kun äiti lähtee jumpalle. Eikö olekin kivaa? Äiti lähteekin tästä häiritsemästä niin pääsette aloittamaan leikit. Hauskaa iltaa!" 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän