Harmittaa. Mies lupasi katsoa taaperon perään että pääsisin pari kertaa viikossa jumppaan.
Mutta nyt sitten onkin töitä töitä ja töitä ja maksoin melkein 100e kk maksua ja pääsin käymään kaksi kertaa viime viikolla. Turhauttaa kamalasti, pitkästä aikaa sain itseäni niskasta kiinni ja ajattelin että tästä se lähtis.. no ei nyt sitten lähde.
Pääsettekö te harrastuksiin?
Kommentit (267)
Sano sille miesvauvalle "Minä lähden nyt jumppaan, pidä huoli, että lapsi on hengissä, kun tulen takaisin." Ja sitten lähdet jumppaan.
Jos mies on lapsen isä, hänelle kuuluu 50 prosenttia vastuusta ja velvoitteista. Hänen osuutensa lapsenhoidosta ei kuulu isovanhemmille/muille sukulaisille/ystäville, palkatulle lapsenvahdille, eikä varsinkaan sinulle. Se kuuluu ihan vain hänelle itselleen, koska oletettavasti on itse sen lapsen halunnutkin.
Kenen lapsi se on jos sen hoito ei kuulu itsestäänselvästi myös hänelle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sulla itselläsi töitä vain miehellä? - Jos vastaus on, että miehellä, niin teksi mieleni sanoa, että kai tuo mies sitten vaikka maksaa palkattua lastenhoitoapua. Vai pitäsikö oikeasti uskoa. että on niin huono tuuri, että hänen työnsä osuu jus niihin ajankohtiin kuin sinä haluaisit hengähtää ja käydäksesti jumpassa.
Sinkkumies
Varmaan voisikin. Tuo lapsi ei vain ole tottunut olemaan kenenkään muun kun meidän kanssa koska tosiaan mitään "turvaverkkoa" ei ole. Ja joo joku tulee varmasti sanomaan että oma vika jos en halua laittaa lasta vieraalle hoitoon ja tottahan se on MUTTA siksipä kysyinkin että jos mies pystyisi lapsen kanssa olemaan ja lupasi olla.
Kannattaa totuttaa ellet ajatellu mennä lapsen mukaan eskariin ja kouluun ihan yliopistoon asti.
Vierailija kirjoitti:
No jos olisi niin ei varmaan olisi miestä tarvinnut asialla vaivata.
Ap
Minkälainen käsitys sinulla oikein on perhe-elämästä? Ei mies ole mikään lastenvahti vaan tasaveroinen vanhempi. Ei häntä "vaivata" lapseen liittyvällä asialla vaan hänen kuuluu ottaa vastuu siinä missä sinunkin.
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkään esim. isovanhempia tai muita luotettavia tuttuja lapsenvahdiksi ei ole.
Huoh, ei kaikilla ole. Mun isäni asuu Espanjassa, äitini 500 km:n päässä. Miehen vanhemmille matkaa reilu 300 km. Jos nyt äkkiseltään mietin tutuista, että irtoaisiko useamman kerran viikossa apuja lastenhoitoon, niin vastaus on ei, koska heillä on omatkin menot, tuotantoeläimiä pihassa joten sieltä ei niin vaan lähdetä, kaksi/kolmivuorotyötä jne.
Taitaa nykyään olla harvassa sellaiset perheet, joilla apuverkkoja ihan oikeasti on lähellä ja monta kertaa viikossa käytettävissä.
Pystyykö ap:n mies tekemään töitä etänä niin, että voisi kuitenkin pitää taaperoa yhtään silmällä vai vaatiiko työ paikallaoloa tai esimerkiksi teamsissa esitelmöintiä niin, että lapsen ääni taustalla häiritsee? Mites joku lastenhoitopalvelu, saisiko sieltä luotettavan hoitajan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaivata? - Eikö tuo taapero ole myös miehen lapsi? - Jos vastaius on kyllä, niin luulisi häntä myös kiinnostavan lapsensa hoitaminen/ hoiatmsien järjestyminen fiksusti ja sinun jaksamisesi...i
Sinkkumies
Noniin minäkin luulin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaivata? Kysessä on sen miehenkin lapsi. Älä provoa, jos et tuon parempaan pysty.
En provoa
Olen vain todella turhautunut ja siltähän tuo tuntuu että häntä asialla vaivaan.
Ilmoita miehelle että alkaa vaivautua olemaan lapsensa kanssa, tai kohta saa vaivautua maksamaan elarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Vaivata? Kysessä on sen miehenkin lapsi. Älä provoa, jos et tuon parempaan pysty.
En provoa
Olen vain todella turhautunut ja siltähän tuo tuntuu että häntä asialla vaivaan.
Kyllä provoat. Haisee kilometrien päähän provo tässä jutussa.
Onko se se sama mies, joka edellisessä ketjussa muutti kellariin nukkumaan?
"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja tietenkään esim. isovanhempia tai muita luotettavia tuttuja lapsenvahdiksi ei ole.
Huoh, ei kaikilla ole. Mun isäni asuu Espanjassa, äitini 500 km:n päässä. Miehen vanhemmille matkaa reilu 300 km. Jos nyt äkkiseltään mietin tutuista, että irtoaisiko useamman kerran viikossa apuja lastenhoitoon, niin vastaus on ei, koska heillä on omatkin menot, tuotantoeläimiä pihassa joten sieltä ei niin vaan lähdetä, kaksi/kolmivuorotyötä jne.
Taitaa nykyään olla harvassa sellaiset perheet, joilla apuverkkoja ihan oikeasti on lähellä ja monta kertaa viikossa käytettävissä.
Pystyykö ap:n mies tekemään töitä etänä niin, että voisi kuitenkin pitää taaperoa yhtään silmällä vai vaatiiko työ paikallaoloa tai esimerkiksi teamsissa esitelmöintiä niin, että lapsen ääni taustalla häiritsee? Mites joku lastenhoitopalvelu, saisiko sieltä luotetta
Miehellä on oma yritys. Siksi ajattelinkin että olisi "helppo" päästä vähän omiin menoihin koska voi itse päättää aikataulunsa. Mutta nyt sitten on niitä töitä tietenkin roppakaupalla. Eikä siinä, hyvähän se että on töitä,kaikilla ei ole, mutta kuten otsikossa jo sanoin niin kyllä oikeasti turhauttaa ja itkettää kun tuntuu että yhtään omaa aikaa ei vain ole. Itse teen myös töitä mutta olen itse etänä ja teen lyhennettyä päivää lapsen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis sulla itselläsi töitä vain miehellä? - Jos vastaus on, että miehellä, niin teksi mieleni sanoa, että kai tuo mies sitten vaikka maksaa palkattua lastenhoitoapua. Vai pitäsikö oikeasti uskoa. että on niin huono tuuri, että hänen työnsä osuu jus niihin ajankohtiin kuin sinä haluaisit hengähtää ja käydäksesti jumpassa.
Sinkkumies
Varmaan voisikin. Tuo lapsi ei vain ole tottunut olemaan kenenkään muun kun meidän kanssa koska tosiaan mitään "turvaverkkoa" ei ole. Ja joo joku tulee varmasti sanomaan että oma vika jos en halua laittaa lasta vieraalle hoitoon ja tottahan se on MUTTA siksipä kysyinkin että jos mies pystyisi lapsen kanssa olemaan ja lupasi olla.
No sitten lienee niin,. että se on nyt miehenkin rasti keksiä/ löytää lapsellenne hoitopaikka. - Aika hyvin olette selvinneet tähän mennessä, jos lapsi ei ole vielä kertaakaan ollut kenenkään muun hoidettavana edes muutamaa tuntia; vai miten kauan ajattelit jumppasi kestävän? - Vaikka itse jumppa kestäsi vaikka "vain" tunnin - puolitoista niin saattaa olla arjen luksusta käydä vaikka yksin kaupassa tai jossai muualla, jossa ei ole kenenkään tarvitsemana, siksi aattelin "vähän pidempää aikaa kuin "vain" sen, minkä jumppa kestää.
Sinkkumies
Ainoa hyväksyttävä syy lusmuta lapsensa hoidosta on se, että jonkun henki on kiinni siitä onko mies töissä vai ei. Kaikki muut syyt on tekosyitä ja asian voisi hoitaa myöhemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö ap:n mies tekemään töitä etänä niin, että voisi kuitenkin pitää taaperoa yhtään silmällä vai vaatiiko työ paikallaoloa tai esimerkiksi teamsissa esitelmöintiä niin, että lapsen ääni taustalla häiritsee? Mit
Alkaa kuulostaa, että sinä olet se teidän perheen taapero. Kasvata munat ja pidä puolesi äläkä ulise turhasta.
Joitain yksittäisiä kertoja mies on huolehtinut lapsista tai heidän harrastuskuskauksistaan. En ole erityisemmin halunnut mitään kodin ulkopuolisia harrastuksia, mutta en myöskään olisi pystynyt niitä järkkäämään.
Joskus minulla oli joku hauska meno illalla. Kysyin mieheltä, onko hänelle ok, että menen. Tietenkin on, vastasi mies. Jossain vaiheessa sitten lapset laittoivat viestiä, että missähän iskä on, pitäisi jo lähteä harrastukseen. Soitin miehelle. Ei hänelle ollut tullut mieleenkään, että se, että olen illan poissa ja mainitsen lasten sen illan harrastukset liittyisi jotenkin häneen. Oli ihmetellyt, miksi kysyn lupaa iltamenooni. En sitten tajunnut, että olisi pitänyt kysyä, voiko viedä lapset harrastuksiin, niin olisi osannut sanoa, että ei voi.
Naimisissa ollaan ja asutaan samassa kodissa.
Vierailija kirjoitti:
"Hoidatko lastasi itse, vai etsitkö ja palkkaatko hoitajan? Minä menen sinne jumppaan joka tapauksessa ja tuon lapsen vaikka työpaikalle, jos ei ala kuulua kotiin".
No näin haluaisin sanoa mutta siitä tulisi vain riitaa ja "minä en ymmärrä että hänen pitää tehdä töitä". Mutta mitä enemmän tätä ajatusta mietin niin hitto kun tekisi kyllä mieli tehdä noin.
Mies järjestää sitten lapsenvahdin jos ei kerran itse mitenkään pääse niistä töistään irti. Älä ala joustamaan nyt yhtään tai kohta et pääse ilman lasta mihinkään. Ilmoitat vaan ne jumppapäivät miehelle etukäteen ja mies sitten hoitaa itse tai palkkaa lapsenvahdin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäinen taapero?
17v.
Asumme muuten Porvoossa...
Saat satasella ostettua kotiin jumppavälineitä niin ei tarvitse lähteä erikseen mihinkään jumppaamaan vaan välineet on aina valmiina kun inspiraatio iskee.
Missä se mies on töissä? Jos se ei ole kirurgi tai vastaava, sanot sille että sinun on vaan päästävä sinne jumppaan ja tekee työnsä joskus toiste. Ja piste. Ei voi olla niin että toisen menot on aina tärkeämpiä.