Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työssäkäyvänäkään ei ole enää varaa kuin välttämättömään.

Vierailija
17.01.2024 |

Surullista että on menty tähän. Kulut nousseet kuukaudessa satoja euroja, palkka ei nouse juuri mihinkään.

Kommentit (176)

Vierailija
1/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Mä en ole koskaan saanut kuin pakolliset näin vajaakuntoisena.  En edes kaipaa enää mitään elämyksiä.

Vierailija
2/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailman parhaan,minun hallitukseni sen aikaan sai.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Yhtä niukkuutta vaan.

Vierailija
4/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just juttelein erään ystävän kanssa kuinka jopa köyhyys on suhteellista.

Toinen elää jollain 1000e kk tyytyväisenä, toinen ei pärjää (omaisuuksien yms vuoksi) 5000 e kk vaan valittaa köyhyyttä.  Silti rauha sydämessä on pää-asia.

Vierailija
5/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei rahat riitä niin on liikaa menoja! Itselläni riittää hyvin enkä todellakaan ole mikään suurituloinen.

Vierailija
6/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mä en ole koskaan saanut kuin pakolliset näin vajaakuntoisena.  En edes kaipaa enää mitään elämyksiä.

Työ on raskasta ja vie voimat ja lähes kaiken ajankin. Sitä tehdään sen takia että saataisiin jotain muutakin kuin vain pakolliset.

Vierailija
7/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ on raskasta ja vie voimat ja lähes kaiken ajankin. Sitä tehdään sen takia että saataisiin jotain muutakin kuin vain pakolliset.

On sekin raskasta, että on monisairas ja vajaakuntoinen.  Ei siitäkään mitään ylimääräisiä rahaa saa.

Vierailija
8/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät vain  voi olla niitä huippupalkkaisia!

Vierailija
9/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa aika paljon riippua siitä, että millaiseksi elämänsä on rakentanut. Jos oma kulutustaso on viritetty juurikin tulojen mukaiseksi ilman kummempaa joustovaraa, niin sitten on varmasti pulassa.

Vierailija
10/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just tämä. Olen ollut töissä jo 30 vuotta ja tuntuu jotenkin epäreilulta, että palkasta ei riitä mihinkään kivaa koskaan, vain ruokaan, asumiskuluihin ja pakollisiin laskuihin. Kyllä pitäisi olla näillä työtekovuosilla jo mahdollisuus remontoida kotia, ostaa uusia vaatteita, käydä kampaajalla tai matkustaa vaikka joskus edes jonnekin. Kohta joku sanoo, että ne eivät ole välttämättömiä, niin eivät olekaan. Mutta onko koko iän työteon tarkoitus vain raataa, eikä siitä rahasta saa tosiaan koskaan nauttia mitenkään.

Vierailija
11/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa aika paljon riippua siitä, että millaiseksi elämänsä on rakentanut. Jos oma kulutustaso on viritetty juurikin tulojen mukaiseksi ilman kummempaa joustovaraa, niin sitten on varmasti pulassa.

Voihan sitä voikukanjuuriakin syödä ja herätä kolmelta yöllä dyykkaamaan ennen töihin lähtöä.

Vierailija
12/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruoka ei ole ollut koskaan näin halpaa ja te valitatte vaan !

Vierailija
13/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epäreilua kun palkka ei riitä eikä ole oikeutta " tukiin". Kyllä suututti suorastaan lukea " kehuskelua" perheestä jossa tukia n 3200e kk ja perheenisällä nettopalkka 2500e. Sitten kehuvat että eihän noi riitä kun lapsillekin pitää ostaa 130e lenkkarit!!!  Jossakin on vikaa. 

Vierailija
14/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin pitää muistaa, että ihmisillä on erilaisia elämäntilanteita. Joillakin voi ihan tahattomastikin nousta kulut kohtuuttomasti. 

Vierailija
15/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta kokoomus ja persut haluaa, että te olette köyhiä ja pysytte köyhinä. Teette mitä hanttihommia käsketään sillä pikkupalkalla, jolla ei elä, että teette kolmea työtä. Ja nauravat matkalla veroparatiisiin, jonne saadaan yksityistämällä pumpattua valtonvaroja ja veroja. Ja te hölmöt äänestätte kiilto silmissä juuri heitä. 

Mee töihin. Ota kaksi. ÄrrPurra. 

Vierailija
16/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se epäreilua kun palkka ei riitä eikä ole oikeutta " tukiin". Kyllä suututti suorastaan lukea " kehuskelua" perheestä jossa tukia n 3200e kk ja perheenisällä nettopalkka 2500e. Sitten kehuvat että eihän noi riitä kun lapsillekin pitää ostaa 130e lenkkarit!!!  Jossakin on vikaa. 

Kyllä sinäkin saat hankkia 8 lasta ja nostaa siitä tukia. Saa suorittaa. 

Vierailija
17/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai työtä tehdään siksi että palkalla voidaan tyydyttää perustarpeet ja saada sen päälle vielä jotain extraa joka nostaa elämänlaatua. Olen itse elänyt pienituloisen elämää ja tiedän mitä köyhyys on. Se kapeuttaa elämää ja luo näköalattomuutta.

Joku täällä sanoi että ei edes kaipaa enää mitään elämyksiä koska on tottunut saamaan vain pakolliset. Juuri tuota köyhyys aiheuttaa. Alkaa kokea että itselle ei kuulu enää kulttuurielämykset, ravintoloissa ja kahviloissa käymiset, matkustelu, kampaamokäynnit, vaatteiden ostaminen uutena, elokuvissakäynti yms. koska niihin ei ole varaa. Nyt kun elinkustannukset ovat nousseet moni työssäkäyväkin on herännyt siihen etteivät rahat riitäkään kuin välttämättömiin kuluihin.

Vierailija
18/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruoka ei ole ollut koskaan näin halpaa ja te valitatte vaan !

Älä puhu paskaa!

Vierailija
19/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi lopetin työt. Käteen jäi alle kaksi tonnia, vaikka työ oli vaativaa ja aikaavievää. Lisäksi 1,5 tuntia päivässä työmatkoihin ja nyt vielä työmatkojen omavastuu nousi 750->900. Myin viime viikolla auton pois ja katsellaan niitä töitä seuraavan kerran vaikka uuden hallituksen aikana. Minulla on muutakin elämää kuin elää kädestä suuhun puolet vuorokaudesta työnantajan orjana. Työssäkäynnin kulut nousi myös liian korkeiksi.

Vierailija
20/176 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena tyhmä ja opiskelin ammatin, jossa töitä riittää. Minulla on varaa ihan kaikkeen haluamaani, on sijoituskämppä (muutan sinne vanhuksena, nyt asun omakotitalossa), melko uusi auto, varaa matkustella jne. Ongelmani on se, että aikoinaan valitsin Helsingin sijaan maaseutumaisemman alueen, joten ooppera tai Ateneum eivät ole naapurissa, mutta vastaavasti eläminen on paljon, paljon halvempaa kuin pääkaupungissa, joskin monesta olen joutunut luopumaan. Ei ole Woltia tuomassa ruokaa eikä narkkareita alaovella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi