Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä haluaa oman autonsa minun nimiin. Onko siitä jotain haittaa?

Vierailija
16.01.2024 |

Ei voi ottaa omiin nimiinsä sitä, ja pyysi auttamaan että saisi laittaa minun nimiin. En käytä autoa itse eikä minulla ole ajokorttiakaan. Ottaisitko auton tässä tilanteessa omiin nimiisi auttaen kaveria vai voiko siitä olla haittaa, vaikutusta esim työmarkkinatuen maksuun yms? 

Kommentit (94)

Vierailija
21/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulta voidaan periä maksamattomat vakuutukset ja kolarointien omavastuut ja romutus jne 

parkkisakot tulee sulle jne 

Vierailija
22/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos koskaan joudut toimeentulotuelle niin vaativat sua myymään auton ensin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä suostu. Ei missään nimessä. 

Vierailija
24/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisiko autolaina sun nimiin 

Vierailija
25/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia outoja pyyntöjä.

Vierailija
26/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä missään nimessä ota nimiisi sellaista jota et itse omista ja käytä, lypsylehmähän sinusta vain tehdään. Kalliit vakuutukset, katsastukset, autoverot saat maksettavaksi ja ne on pakollisia ne ja vouti ottaa jos jätät maksamatta Jos auto ei mene katsastuksesta läpi mutta jää siitä tien päällä kiinni, olet kusessa. Oletko ihan viisas, anteeksi kun kysyn? 

Vierailija
27/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi on ulosotossa eikö niin?

Sanoiko miksi ei voi ottaa nimiinsä?

Pitäiskö sun lainata rahat sille?

Ei sillä oo varaa maksaa auton kuluja. 

Vierailija
28/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autolaina?  Miksi siihen olisi otettava laina?

Vierailija
29/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväsi ajaa kännissä niin pahimmassa tapauksessa sinä lähdet myös linnaan kun olet luovuttanut auton päihtyneelle.

Vierailija
30/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee sitä Ellet halua tietoisesti vaikeuksiiin ja maksumieheksi. Ja anna kun arvaa, ystäväsi on mies, joka sössinyt raha-asiansa ja auto ostetaan velaksi ja ehdottaa sitä sinun nimeesi. 

Juridisesti olet vastuussa velasta, jos olet auton omista.

Samoin sinulta peritään vakuutusmaksut, sakot, autoverot jne. jos kaverisi ei halua niitä maksaa tai ystävyytesi päättyy. Samoin jos kaverisi tekee vakuutuspetoksen tai aiheuttaa onnettomuuden tai vahingon. 

Vastavia tarinoita kuullaan päivittää asianajotoimistot ja niitä käsitellään raastuvassa, kun maksut ovat menneet ulosottoon ja auton omistaja on niistä vastuussa ja usein vuosien ulosottokierteessä. 

Sinulla pitäisi soida nyt hälytyskellot ja lujaa. Älä kirjoita mihinkään paperiin nimeä ja kieltäydy pyynnöstä ja vältyt monelta harmilta ja mahdollisesti myös velkahelvetiltä. 

Vierailija
31/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan ottaisi omiin nimiini. Ongelmia tulee.

Vierailija
32/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota.

Tuollaisen ystävän kanssa joudut itsekin vielä vaikeuksiin. Kierrä kaukaa, ihan outo ja röyhkeä pyyntö. 

Vierailija
33/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Autolaina?  Miksi siihen olisi otettava laina?

Esim. siksi kun persaukisella ei ole rahaa, eikä saa autoa osamaksulla. 

Vierailija
34/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On haittaa, paljonkin. Älä ikinä suostu tuollaiseen pyyntöön vaikka mikä olisi. 

Vierailija
35/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä murehdi. Vakuutusyhtiölain mukaan ajokortittomalle ei saa myöntää liikennevakuutusta.

Vierailija
36/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei. En ottais. Tekisikö hän sinusta omistajan vai haltijan vai molemmat. Älä ryhdy kummaksikaan. Autolla on siis aina omistaja ja haltija eli se, jonks hallussa auto on. 

Jo pakollinen liikennevakuutus on kallis, sitä maksetaan koko ajan. Yrittääkö nakittaa sinulle näitä maksuja. Ja jos saa vaikka pysäköintisakon, niin sakko tulee sinulle ja olet vastuussa sen maksamisesta. Hänellä lienee joku hänelle edullinen syy tuohon auton laittamiseen  sinulle. Ei ole hyvä asia.

Omistaja on pääsääntöisesti myös aina haltija. Tässä sun tapauksessa lienee kyse siitä, että olet ostanut autosi lainalla, jolloin omistaja on Santander tmv ja sinä haltija.

Kun auton ostaa itselleen, on omistaja. Ei ole erikseen mitään haltijaa.

En tiedä näistä Santandereista mitään, koska olen aina ostanut autoni ilman lainaa tai jotain osamaksujuttuja, mutta olen rekisteröinyt kaksi autoa siten, että haltijana on joku muu kuin minä, koska en ole ollut näiden autojen pääasiallinen käyttäjä.

Vierailija
37/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se röyhkimys sun miesystävä? Ootteko kauan tunteneet?

Oletko kynnysmatto? Näkeekö susta päällepäin, että oot hyväksikäytettävissä? 

Vierailija
38/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä murehdi. Vakuutusyhtiölain mukaan ajokortittomalle ei saa myöntää liikennevakuutusta.

Oikeastiko? En löytänyt tuollaista laista.

Vierailija
39/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ota. Olet vastuussa vakuutuksista, ylinopueussakoista sekä ajoneuvo- ja käyttövoimaverosta. Jos kaverisi ei hoida niitä, olet kusessa.

Tod näk ei ole hoitanut koska ei saa vakuutuksia omiin nimiin.

Vierailija
40/94 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Olet saanut hyviä neuvoja.

Ei pidä ryhtyä omistajaksi mihinkään, mitä ei ole itse omilla rahoillaan ostanut.

Ei pidä osallistua mihinkään, mistä ei ymmärrä yhtään mitään ja mihin liittyy rahallinen vastuu.

Pitää hankkia parempia ystäviä. Tämä nykyinen "ystävä" haiskahtaa rikolliselle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kahdeksan