Syökö kaikki kaksi lämmintä ateriaa päivässä?
Näissä ruokarahaa per viikko/päivä aina lasketaan, että kaikki syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Onko tosiaan näin? Minä en ole sitten kouluaikojen syönyt näin, vaan töissä on se lounas päivän pääateria, ja sitten kotiintultua joku voileipä teen kanssa. En ole missään vaiheessa viikolla edes aatellut tarvitsevani toista lämmintä ateriaa. Meillä ei ole lapsia, ja mies on näiden ruokailujen suhteen samalla sivulla. Nyt vasta olen täältä lukenut, että aikuiset ihmiset, jotka eivät tee ruumiillista työtä, syövät kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Onko tämä todellisuutta vai onko mua vedätetty?
Ja joo, olen (aina ollut) normaalipainoinen enkä edes tykkää makeasta
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tasolle jäänet syö ja sitten kiukuttelee jos ei saa ruokaa. Normaali aikuinen pärjää 1-2 aterialla per päivä ilman mitään välipaloja, aamupaloja tai leipiä.
Höpön löpön taas. Kerran kaksi päivässä syöminen ei ole terveellistä, vaikka toki sillä halutessaan pärjääkin.
Millä perusteella?
Siten että ihmisen suolisto ja elimistö on kehittynyt sulattamaan useamman aterian päivässä.
Luulen että toinen on pienempi tai kevyempi. Kaksi raskasta pääateriaa ja ihminen on kanveesissa. Ellei ole mies joka jaksaa ne.
Vierailija kirjoitti:
Luulen että toinen on pienempi tai kevyempi. Kaksi raskasta pääateriaa ja ihminen on kanveesissa. Ellei ole mies joka jaksaa ne.
Ei kai aterioiden ole pakko olla raskaita.
Kerran päivässä ihan lämmin kotona itse tehty kunnonruoka joka sis. kunnolla lihaa sekä minimaalisesti hiilihydraatteja, ja sen lisäksi kahvi aamulla ja ehkä iltapäivällä. Jos on tarve niin joku ns. välipala lisäksi, yleensä ei. En harrasta kovaa liikuntaa enkä välipaloja. Muistan kuinka lapsena oksetti kun pakkosyötettiin aamupala ja lounas ja voin todella pahoin.
No 6 jatkaa. MIes ei ymmärtänyt sushiakaan, koska oli kylmää ja "raakaa". Kerran pakotti ne laittamaan grilliin, koska kuulemma saisin jonkin vatsataudin moisesta moskasta. No pilallehan ne meni grillatessa. Mies vaan hoki, että eikö noin olekkin parempi ja olen käsittänyt väärin sen kuinka niitä syödään. Jstkoi pitkin iltaa pään pyörittelyä ja hokemista siitä, että kylmää riisiä ja raakaa kalaa, että kaikkea sitä kanssa. Yritin shödä muutamaa, mutta kyllä ne meni kuumetessaan pilalle ja meni roskiin.
No en todellakaan syö... enää. Päivittäinen ruoka on viime vuosisadan keksintöä, josta johtuen diabetes, syövät, ynnä muut on kasvaneet räjähdysmäisesti.
Ihmiselle kaikkein terveellisintä on syödä noin viitenä päivänä viikossa, ja antaa suoliston levätä osan ajasta. Tällä tavoin myös energiaa riittää paljon enemmän, kun ruoan jatkuva sulattaminen on suuri syy siihen miksi sitä kuluu.
En syö kuin yhden lämpimän aterian (joskus myös aamupuuron, jos se lasketaan lämpimäksi ateriaksi), mutta sen reilun lounaan lisäksi en tarvitse kuin aampalan ja illalla voileivän. Joskus hedelmä iltapäivällä menee.
En ole laiha enkä lihavakaan. Lihoisin kyllä vauhdilla, jos alkaisin syödä tuplasti aterioita.
Olen kuusikymppinen ja olen syönyt kaksi lämmintä ateriaa päivässä vain silloin, kun söin myös koulussa. Syön 4 kertaa päivässä, 3 kylmää (aamupala, lounas ja iltapala) ja yhden lämpimän aterian. Lapsuudenkodissani syötiin vain yksi lämmin ateria päivässä.
Meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Nelihenkinen perhe ollaan. Sitten tietenkin aamu- ja iltapala ja välillä joku välipala. Meillä asuu urheilevia lapsia ja eivät kyllä jaksa, jos ei ole toista lämmintä ateriaa. Samalla syö myös sitten itse kunnon ruuan.
Vierailija kirjoitti:
Ap puhui lämpimistä aterioista, ei raskaista.
Saatan syödä lämmintä ruokaa vaikka 3 krt/päivä, esim puuroa aamuisin, lounaan ja illallisen ja muita välipaloja tai esim iltapalaa en syö. Ihan normaalipainoinen olen siitä huolimatta koska ei se ruuan lämpö ole se lihottava asia. Luulis nyt normaalijärjellä varustetun ihmisen ymmärtävän.
Vierailija kirjoitti:
Älä sitten syö niin raskaasti kun kevyempiä vaihtoehtoja on olemassa, siihen ei ruuan lämpö taas vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Nelihenkinen perhe ollaan. Sitten tietenkin aamu- ja iltapala ja välillä joku välipala. Meillä asuu urheilevia lapsia ja eivät kyllä jaksa, jos ei ole toista lämmintä ateriaa. Samalla syö myös sitten itse kunnon ruuan.
Miten se lämpötila vaikuttaa jaksamiseen? Eikö se sisältö kuitenkin vaikuta eniten?
Vierailija kirjoitti:
En syö kuin yhden lämpimän aterian (joskus myös aamupuuron, jos se lasketaan lämpimäksi ateriaksi), mutta sen reilun lounaan lisäksi en tarvitse kuin aampalan ja illalla voileivän. Joskus hedelmä iltapäivällä menee.
En ole laiha enkä lihavakaan. Lihoisin kyllä vauhdilla, jos alkaisin syödä tuplasti aterioita.
Miten ihmeessä?
Mä söin yänään aamupalan, lämpimän lounaan ja päivällisen sekä iltapalan kuten joka päivä ja yhteensä 1100kcal. Ei sillä kukaan liho enkä minä laihdu. Joku toinen päivä syön jopa 1500kcal 4:llä aterialla. En pysty syömään isoja aterioita mitkä pitäisi nälkää 7-10hh
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se lämpötila vaikuttaa jaksamiseen? Eikö se sisältö kuitenkin vaikuta eniten?
Leipä, puuro, salaatti jne ei korvaa lämmintä ruokaa. Meille on ihan itsestään selvyys, että meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Sisältää aina perunaa, riisiä, pastaa tai muuta vastaavaa lisuketta ja todellakin syödään lämpöisenä.
Yleensä syön joko yhden aterian, tai yhden aterian ja toisen pienemmän ruoan myöhemmin lisäksi. Hyvin pärjää, ja painoni pysyy vakaasti samana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että lämmin ruoka tarkoittaa puhekielessä useimmiten jotain kotiruokaa jota syödään reiluhko annos. Eli ei siis voileipää, salaattia, jugurttia, nuudelikuppia, smoothieta tms. Tai näin itse asian käsitän.
Syön yhden kerran päivässä. Ruuan lämpötilalla ei ole merkitystä, vaan sisällöllä. Muuten vain juon. Vettä tai mustaa kahvia tai teetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leipä, puuro, salaatti jne ei korvaa lämmintä ruokaa. Meille on ihan itsestään selvyys, että meillä syödään kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Sisältää aina perunaa, riisiä, pastaa tai muuta vastaavaa lisuketta ja todellakin syödään lämpöisenä.
Älä nyt omiasi keksi. En maininnut leivistä ja puuroista mitään, vaan lämpötilasta.
Itse syön 5 krt päivässä ja kyllä se on minulle ainoa järkevä vaihtoehto painonhallinnan suhteen. Aikaisemmin söin harvemmin ja paino seilasi edes takaisin. Lisäksi teen viikon ruokalistan etukäteen, jotta voin suunnitella perheen ja omat syömiseni, koska usein syön treeniruokaa ja muille on ns. kotiruokaa.