Syökö kaikki kaksi lämmintä ateriaa päivässä?
Näissä ruokarahaa per viikko/päivä aina lasketaan, että kaikki syö kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Onko tosiaan näin? Minä en ole sitten kouluaikojen syönyt näin, vaan töissä on se lounas päivän pääateria, ja sitten kotiintultua joku voileipä teen kanssa. En ole missään vaiheessa viikolla edes aatellut tarvitsevani toista lämmintä ateriaa. Meillä ei ole lapsia, ja mies on näiden ruokailujen suhteen samalla sivulla. Nyt vasta olen täältä lukenut, että aikuiset ihmiset, jotka eivät tee ruumiillista työtä, syövät kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Onko tämä todellisuutta vai onko mua vedätetty?
Ja joo, olen (aina ollut) normaalipainoinen enkä edes tykkää makeasta
Kommentit (132)
Syön. Töissä. Ilmaiseksi.
Aamuvuorossa lounas ja lähtiessä päivällinen. Iltavuorossa päivällinen ja vuoron loppuun klo 22 samaa mikron kautta uudelleen. Yövuorossa heti keulaan mikron kautta ja aamulla hotellilaajuuden aamupala itse tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Ettekö urheile tai treenaa töiden jälkeen. Itse ainakin syön treenin jälkeen lämmintä ruokaa.
Pääsen töistä illalla seitsemältä, kotona olen puoli kahdeksan. Koira ulos, suihku, ruokaa. Petiin yhdeksältä, koska aamulla herätys töihin ennen viittä. Juu en treenaa enkä urheile töiden jälkeen ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tasolle jäänet syö ja sitten kiukuttelee jos ei saa ruokaa. Normaali aikuinen pärjää 1-2 aterialla per päivä ilman mitään välipaloja, aamupaloja tai leipiä.
Höpön löpön taas. Kerran kaksi päivässä syöminen ei ole terveellistä, vaikka toki sillä halutessaan pärjääkin.
Jos vaan ei ole ruokahalua syödä enempää. Ei kait sitä nyt väkisin voi mitään kurkusta tunkea alas. Pysyy linjat läpi aikuiselämän normaalipainossa tai vaikka hoikkana, kun ei syö enempää, mitä vatsa vetää. Tietty, jos joka aterialla söisi ähkyksi, varmaan olisi aika äkkiä nälkä uudelleen. Minä en syö koskaan vatsaa ihan täyteen ja valita, kun on niin ähky olo. Hoikka ollut lapsesta asti. Mitä enemmän ikää tulee, sitä vähemmän syö.
Harvoinsyöminen on terveellistä. Kun on yli 12 tuntia putkeen syömättä ja nauttimatta kalorijuomia, käynnistyy kehossa autofagia, joka on solujen puhdistusprosessi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en myöskään ymmärrä näitä aamupala - lounas - välipala - päivällinen -iltapala syömisiä.
Useimmiten syön siinä aamusella lämpimän ruuan, ehkä 10 maissa. Seuraavan kerran syön lämpimän ruuan illalla, 19 aikaan yleensä. Siinäpä se. Jos on nälkä, syön päivällä näiden parin ruuan välissä jotain pientä, leipää vaikka. Tai hedelmän.
En mitenkään jaksaisi syödä parin tunnin välein, Johan ihan kuvottaa sellainen, ei minulla ole sellaista ruokahalua. Ei ole ollut koskaan, edes silloin, kun tein ruumiillista työtä tai liikuin paljon.
Harvassa työpaikassa ruokis on klo 10, eikä tuo kellonaika ole "aamusella". Aamusella on klo 7.
Olet varmaankin jo eläkkeellä ollut jonkin aikaa? Vanhoilla aineenvaihdunta on hidastunut ja ruokahalujakaan ei samaan tapaan kuin aktiivisilla, työssäkäyvillä ihmisillä.
Eli silloin on luonnollista, että ei pysty syömään 5 kertaa päivässä paitsi, jos syö terveellisesti pienempiä annoksia. Jos herää klo 10 ja käy nukkumaan klo 9, niin tosiaan joutuisi syömään 2 tunnin välein. Normaalia päivärytmiä noudattavat syövät 4 tunnin välein.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsen tasolle jäänet syö ja sitten kiukuttelee jos ei saa ruokaa. Normaali aikuinen pärjää 1-2 aterialla per päivä ilman mitään välipaloja, aamupaloja tai leipiä.
Höpön löpön taas. Kerran kaksi päivässä syöminen ei ole terveellistä, vaikka toki sillä halutessaan pärjääkin.
Jos vaan ei ole ruokahalua syödä enempää. Ei kait sitä nyt väkisin voi mitään kurkusta tunkea alas. Pysyy linjat läpi aikuiselämän normaalipainossa tai vaikka hoikkana, kun ei syö enempää, mitä vatsa vetää. Tietty, jos joka aterialla söisi ähkyksi, varmaan olisi aika äkkiä nälkä uudelleen. Minä en syö koskaan vatsaa ihan täyteen ja valita, kun on niin ähky olo. Hoikka ollut lapsesta asti. Mitä enemmän ikää tulee, sitä vä
Tuo autofagia olikin uusi juttu minulle. Luin vähän lisää siitä, lukee tosiaan että ravinnon ja energian puute, oksidatiivinen stressi, polyfenoliset yhdisteet yms. aktivoivat sitä.
Syön viisi kertaa päivässä, josta lounas ja päivällinen on kunnon lämpimiä ruokia. Käyn salilla 5 kertaa ja aerobista treeniä 3 kertaa viikossa. En kehittyisi ollenkaan jos pihistäisin ravinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Syön viisi kertaa päivässä, josta lounas ja päivällinen on kunnon lämpimiä ruokia. Käyn salilla 5 kertaa ja aerobista treeniä 3 kertaa viikossa. En kehittyisi ollenkaan jos pihistäisin ravinnosta.
Tarkoitat siis, jos ruoka on lämmintä, niin silloin ei pihistä ravinnosta. Jos ruoka ei ole lämmintä, niin silloin pihistää? Sisällöstä viis?
Aamulla menee vain kuppi kahvia mustana. Syön ensimmäisen kerran klo 12, yleensä salaatin, pilkottuja vihanneksia, juustoa ja maustamatonta kookospohjaista jogurttia tuoreilla marjoilla tai itsetehty viljaton sämpylä vaikkapa voilla, salamilla, juustolla ja suolakurkulla.
Toisen aterian aika on klo 18 ja se voi olla mitä tahansa, kylmää tai lämmintä. Pari kertaa viikossa se on alkusalaatti ja pieni annos pastaa, muutoin yleensä lihaa/kanaa/kalaa kasviksilla.
Kerran viikossa pidän 24 tunnin paaston boostatakseni autofagiaa. Tämän pidemmän paaston aikana nautin ainoastaan vettä, yrttiteetä tai luulientä.
Normaalipainoinen N44
Vierailija kirjoitti:
Järjetöntä korvata lämmin ateria jollain voileivällä.
Syön 3 lämmintä ateriaa päivässä eli klo 10.30, 16.00 ja 20.00
Mitäs vikaa leivässä on?
Syö sinä mitä haluat, minä syön leipää.
Olen reilu nelikymppinen ja arkisin syön. Viikonloppuna riittää yksi. Olen opettaja ja koulussa tulee syötyä lounas ja kotona perheen kanssa päivällinen. Hyvin maistuu illallakin, urheilen paljon ja kulutan paljon energiaa.
Nynnyä syödä aikuisen orjallisesti 2 kertaa päivässä ateria kun näin on joku keksinyt. Ihan kuin äiti olisi käskenyt ja muuten tapahtuu jotain kauheita jos ei syö. T- 46v
Kyllä riittää,kun koostaa ne oikein. Syön puuron lounaaksi rahkalla ,banaanilla ,pähkinöillä ja siemenillä.