Minkä hem......metin takia julkinen palvelu on niin sairaan vihamielistä?
Kaikilla on hyviä ja huonoja kokemuksia, mutta fakta on se, että suurin osa kokemuksista on jollain tavalla huonoja, kun ajatellaan koko kansan kokemuksia, ei vain yksittäisiä.
mieti vaikka: HSL, julkinen hammashoito, julkinen terveydenhuolto, oikeusaputoimisto, TE-toimisto, Kela, VR, Poliisi, Ulosottolaitos... aivan varmasti voit yhtyä siihen, että kaikkia näitä yhdistää suuri määrä huonoja kokemuksia. Tylyä "palvelua", kiusantekoa viran varjolla (Kela hyvänä esimerkkinä.) Itse en käytä julkista hammashoitoa melkein ikinä, mutta olen lukenut paljon kokemuksia, että siellä on oltu kovakouraisia, ei ole annettu puudutuksen vaikuttaa, ei ole annettu lisää puudutusta yms. Poliisi vetoaa aina resurssipulaan ja jättää tutkimatta valtavan määrän rikoksia, joissa ihan todella olisi tutkittavaa. VR kiskoo rahaa matkustajilta, mutta on aina myöhässä, aina epäkunnossa ja milloin mitäkin. Sille VR ei mahda mitään, että jotkut IM-ihmiset hyppäävät alle. En siitä syytä tietenkään. HSL:ssä sama juttu.
Ovatko nämä työntekijät oikeasti niin kyllästyneitä työhönsä, että purkavat sitä asiakkaisiin? Tai siis tietysti tuo on iso syy tähän, mutta tuntuu jotenkin oudolta ajatuksena. Mikä siinä julkisen puolen työssä on se pääpointti, joka saa työntekijät v...tumaan?
Kommentit (62)
On ne. Ja onhan se byrokratian pyörittäminen tylsää.
Esimerkiksi se, että Poliisi jättää tutkimatta valtavan määrän rikoksia on passiivis-aggressiivista käytöstä. Tavallaan rankaistaan ihmistä siitä, että hän kehtaa vaivata poliiseja ongelmillaan.
Huono palkka, surkea duuni, paskat esimiehet ja kaltaisesti koko päivän omista sotkuistaan spämmäävät ulosottoasiakkaat. Ole nyt jo hetki hiljaa, keskity ja hoida asiasi kuntoon. Täällä se ei hoidu, eikä se hoidu missään kun möyhäät ja sotket ja tunteilet.
Muista en tiedä mutta kunnallinen hammashoito ainakin Helsingissä on ihan huippuluokkaa!
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi se, että Poliisi jättää tutkimatta valtavan määrän rikoksia on passiivis-aggressiivista käytöstä. Tavallaan rankaistaan ihmistä siitä, että hän kehtaa vaivata poliiseja ongelmillaan.
Paskanmarjat, se on tulos vuosikymmeniä jatkuneesta oikeistolaisesta politiikasta, siitä "julkisen sektorin" kurjistamisesta. Ei riitä enää tekijät, työt seisoo. On menty liian pitkälle.
Itse olen ajatellut erakoitua ja alkaa vältellä ihmisiä.
Mä tein viime keväänä rikosilmoituksen siitä kun irrallaan ollut koira karkasi koirani päälle. Oli tiedossa kenen koira, rekkari, todistajakin oli paikalla. Ei ole poliisista otettu yhteyttä kertaakaan. Olen todella pettynyt. Mitä varten poliisit sitten ovat jos eivät tällaisia selvittele.
Ennen otettiin kesälomaksi sijainen tekemään työt. Jossain vaiheessa näistä luovuttiin ja työt ei etene loma-aikaan.
Vähän huono juttu kun koko Suomi pysähtyy heinäkuuksi.
Kelle on ja kelle ei. Jotkut saavat KELAsta tonnin untuvatakin ja auton jo pyytämättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paskanmarjat, se on tulos vuosikymmeniä jatkuneesta oikeistolaisesta politiikasta, siitä "julkisen sektorin" kurjistamisesta. Ei riitä enää tekijät, työt seisoo. On menty liian pitkälle.
Kyllä minä tiedän, että resurssipula on aito ongelma. Sitä ei kuitenkaan saa kostaa kansalaisille. Ei se ole minun eikä sinun syytäsi, vai otatko syyt niskoillesi siitä että poliiseja on liian vähän?
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt niin jo kauan. Suorastaan huumaannun siitä rauhasta, kun ei tarvitse olla minkään hel----vetin virastojen sun muiden kanssa tekemisissä. Ihanaa, kun ei tarvitse jatkuvasti v....ntua johonkin.
Vierailija kirjoitti:
Muista en tiedä mutta kunnallinen hammashoito ainakin Helsingissä on ihan huippuluokkaa!
No ei todellakaan ole. V ittumaista porukkaa, jota ei yksityiselle ikinä palkattaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt niin jo kauan. Suorastaan huumaannun siitä rauhasta, kun ei tarvitse olla minkään hel----vetin virastojen sun muiden kanssa tekemisissä. Ihanaa, kun ei tarvitse jatkuvasti v....ntua johonkin.
Sama. Kauhulla odotan kun alan opiskelemaan syksyllä ja joudun taas olla tekemisissä Kelan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan ole. V ittumaista porukkaa, jota ei yksityiselle ikinä palkattaisi.
Samat kokemukset.
Muistatteko uutisen lehdestä olikos se kesällä. Kelan duunari sano, että ottaa päähän suunnattomasti olla töissä tekemässä päätöksiä surkealla palkalla ja painaa enter nappia ja antaa saman verran tukia hakevalle, kun oma palkka on. En ihmettele yhtään miksi joku saa karenssia, jos joku lappu on sekunnin myöhässä tai muuten vaan tekee hupilaskelmia jne eikä myöntävää päätöstä synny. Tää oli se kelan toimtulo puolen duunari, joka avautu.
Tää on sillei vähä hauska juttu, että ovathan hekin asiakaspalvelijoita.
Jos menen sairaanhoitajalle en maksa palvelua lähtiessäni kassalle, mutta maksan palvelun veroissa. Myöskin esim. lääkärin vastaanotosta tulee lasku. Pointtini on se, että harvoissa muissa töissä voi vittuilla asiakkaalle/palvelun maksajalle estoitta ilman seuraamuksia. Se kannattaisi julkisellakin muistaa, palveluthan ovat käyttäjälle kaukana ilmaisista.
Jaa, aina olen saanut vähintään asiallista palvelua, kirjastoissa varsinkin.
Juuri kävin terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, hän oli oikein mukava, ei ollut kiireinen, tutki huolellisesti, määräsi lisätutkimuksiin, olipa vielä sieltä päin maailmaa taustaltaan, josta persut eivät ainakaan tänne ihmisiä tahtoisi. Mielellään ottaisin hänet omalääkäriksi, jos vielä sellainen systeemi olisi.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, aina olen saanut vähintään asiallista palvelua, kirjastoissa varsinkin.
Juuri kävin terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, hän oli oikein mukava, ei ollut kiireinen, tutki huolellisesti, määräsi lisätutkimuksiin, olipa vielä sieltä päin maailmaa taustaltaan, josta persut eivät ainakaan tänne ihmisiä tahtoisi. Mielellään ottaisin hänet omalääkäriksi, jos vielä sellainen systeemi olisi.
Kuinka vaikeaa voi olla lukea aloitus huolellisesti ja ymmärtää lukemansa?
Koska sairaat ovat yhteiskunnan syöpä eikä yhteiskunnan kuuluisi kustantaa heidän hoitojaan.
Työn veemäisyys ei ole tietenkään mikään hyväksyttävä suu olla k-pää asiakkaita kohtaan.