Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä hem......metin takia julkinen palvelu on niin sairaan vihamielistä?

Vierailija
16.01.2024 |

Kaikilla on hyviä ja huonoja kokemuksia, mutta fakta on se, että suurin osa kokemuksista on jollain tavalla huonoja, kun ajatellaan koko kansan kokemuksia, ei vain yksittäisiä.

mieti vaikka: HSL, julkinen hammashoito, julkinen terveydenhuolto, oikeusaputoimisto, TE-toimisto, Kela, VR, Poliisi, Ulosottolaitos... aivan varmasti voit yhtyä siihen, että kaikkia näitä yhdistää suuri määrä huonoja kokemuksia. Tylyä "palvelua", kiusantekoa viran varjolla (Kela hyvänä esimerkkinä.) Itse en käytä julkista hammashoitoa melkein ikinä, mutta olen lukenut paljon kokemuksia, että siellä on oltu kovakouraisia, ei ole annettu puudutuksen vaikuttaa, ei ole annettu lisää puudutusta yms. Poliisi vetoaa aina resurssipulaan ja jättää tutkimatta valtavan määrän rikoksia, joissa ihan todella olisi tutkittavaa. VR kiskoo rahaa matkustajilta, mutta on aina myöhässä, aina epäkunnossa ja milloin mitäkin. Sille VR ei mahda mitään, että jotkut IM-ihmiset hyppäävät alle. En siitä syytä tietenkään. HSL:ssä sama juttu. 

Ovatko nämä työntekijät oikeasti niin kyllästyneitä työhönsä, että purkavat sitä asiakkaisiin? Tai siis tietysti tuo on iso syy tähän, mutta tuntuu jotenkin oudolta ajatuksena. Mikä siinä julkisen puolen työssä on se pääpointti, joka saa työntekijät v...tumaan?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatteko uutisen lehdestä olikos se kesällä. Kelan duunari sano, että ottaa päähän suunnattomasti olla töissä tekemässä päätöksiä surkealla palkalla ja painaa enter nappia ja antaa saman verran tukia hakevalle, kun oma palkka on. En ihmettele yhtään miksi joku saa karenssia, jos joku lappu on sekunnin myöhässä tai muuten vaan tekee hupilaskelmia jne eikä myöntävää päätöstä synny. Tää oli se kelan toimtulo puolen duunari, joka avautu.

Ja sitten kun palstalla sanoo Kelan virkailijoiden tekevän kiusaa, leimataan harhaiseksi. Vaikka se on niin läpinäkyvää touhua. 

Vierailija
22/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska sairaat ovat yhteiskunnan syöpä eikä yhteiskunnan kuuluisi kustantaa heidän hoitojaan.

Sinä olet selkeästi korvien välistä sairas, kun listassani lukee poliisi, VR, HSL, Kela (josta saa esim. opintotukea), ja sinulle ensimmäisenä päähän juolahtava sana on "sairas." 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ymmärrä millä tavalla hammashoitoa käyttävä on sairas 😂 hammastarkastus on ilmeisesti sairaus, samoin reikä hampaassa (tekee ihmisen automaattisesti sairaaksi.) Samoin tapaturmakorjaukset ovat sairauksia.

Vierailija
24/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iso osa on otettu töihin suhteilla,  eli esimiehien kavereina, sukulaisina. Usein juuri he käyttäytyvät huonosti, eivätkä hoida töitään hyvin. Heille sallitaan mitä tahansa. 

Palkat ovat pieniä. Kun teet esim. 2 vuotta töitä erittäin hyvin, saatat saada yhden kerran 150e bruttona palkkiota. Tekeehän se laskettuna lähes 5€ käteen kuukaudessa kahden vuoden ajalta kertapalkkiona.

Vierailija
25/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska sairaat ovat yhteiskunnan syöpä eikä yhteiskunnan kuuluisi kustantaa heidän hoitojaan.

Sinä olet selkeästi korvien välistä sairas, kun listassani lukee poliisi, VR, HSL, Kela (josta saa esim. opintotukea), ja sinulle ensimmäisenä päähän juolahtava sana on "sairas." 

Sinä ainakin olet kiusaaja.

Vierailija
26/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Vierailija
27/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpana syynä on se, että silloin saa kyykyttää asiakasta ilman mitään seuraamuksia. Päälle säästäminen, aliresursointi ja kiireisyys. Osassa paikoista myös yleiset käytännöt ja koulutus voivat kannustaa tähän.

Vierailija
28/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tekee Saatanalle töitä, siksi niitä v.tutaa. Ja järkevät asiakkaat näkee ja tajuaa tämän ja ei suostu niiden pomolle kumartelemaan.

Vierailija
29/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis VR ja HSL voisi vaikuttaa siihen, ettei ihmiset hyppisi ja putoilisi raiteille. Esm. asentamalla laituriovia.. Vuosaaressa taisi olla lyhyen aikaa jonain vuonna, mutta luopuivat koko projektista.

Syyt tietysti miksi koko projektista luovuttiin oli perus seliseliä. 

Vierailija
30/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi se, että Poliisi jättää tutkimatta valtavan määrän rikoksia on passiivis-aggressiivista käytöstä. Tavallaan rankaistaan ihmistä siitä, että hän kehtaa vaivata poliiseja ongelmillaan. 

Paskanmarjat, se on tulos vuosikymmeniä jatkuneesta oikeistolaisesta politiikasta, siitä "julkisen sektorin" kurjistamisesta. Ei riitä enää tekijät, työt seisoo. On menty liian pitkälle.

Marjanpaskat! Julkinen sektori on paisunut kuin pullataikina. Työtahti on vähintäänkin leppoisa. Tai osa tekee niska limassa ja toiset vetää lonkkaa. Jopa sairaanhoitajienkin kiire on kyllä ihan liioiteltua.

Vierailija
31/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tein viime keväänä rikosilmoituksen siitä kun irrallaan ollut koira karkasi koirani päälle. Oli tiedossa kenen koira, rekkari, todistajakin oli paikalla. Ei ole poliisista otettu yhteyttä kertaakaan. Olen todella pettynyt. Mitä varten poliisit sitten ovat jos eivät tällaisia selvittele. 

Ei se ole uutinen, että koira puree miestä (tai koiraa). Se on, jos mies puree koiraa.

Vierailija
32/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No omassa työpaikassani vaaditaan mahdottomia, mihin työaika riittää, voimavarat ja on vain kaksi kättä. En mä kyllä ikinä pura asiakkaisiin jos työt tökkii. Ei kyllä tulis ikinä mieleenkään, koska työoloni eivät heidän syytä ole. 

Vierailija
33/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltäs ajalta ja miltä toimialalta kokemuksesi TE-toimistosta ovat? Jännää tämä jatkuva loanheitto, olen itse ko. instanssissa töissä ja meillä asiakastyytyväisyysprosentti pitkälti yli neljän (/5). Olisiko tullut luettua liikaa Iltiksen tarkoituksenhakuisia työtarjousjuttuja, vai oliko ihan omaakin, tuoretta kokemusta palvelusta? 

Vierailija
34/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen palvelu ei ole sairaan vihamielistä. Ap valehtelee.

Vierailija
35/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkinen pyörittää likarahaa ja ne tietää sen, siksi niitä ottaa päähän.

Vierailija
36/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein viime keväänä rikosilmoituksen siitä kun irrallaan ollut koira karkasi koirani päälle. Oli tiedossa kenen koira, rekkari, todistajakin oli paikalla. Ei ole poliisista otettu yhteyttä kertaakaan. Olen todella pettynyt. Mitä varten poliisit sitten ovat jos eivät tällaisia selvittele. 

Minä tein kunnallisena viranhaltijana rikosilmoituksen, kun sain hyvin graafisia kidutus ja tappouhkailuja kansalaiselta. Ei oltu poliisista yhteydessä kertaakaan. Lopulta tuli syyttämättäjättämispäätös. Ei ole mitään suojaa paskasakilta julkisen sektorin työntekijöillä.

Vierailija
37/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos julkishallintoon pääsee hommiin, se on varma työpaikka eläkkeelle asti p..rseilitpä miten paljon tahansa. Taattuja suojatyöpaikkoja nuo kaikki ap: n luettelemat.

Vierailija
38/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi se, että Poliisi jättää tutkimatta valtavan määrän rikoksia on passiivis-aggressiivista käytöstä. Tavallaan rankaistaan ihmistä siitä, että hän kehtaa vaivata poliiseja ongelmillaan. 

Paskanmarjat, se on tulos vuosikymmeniä jatkuneesta oikeistolaisesta politiikasta, siitä "julkisen sektorin" kurjistamisesta. Ei riitä enää tekijät, työt seisoo. On menty liian pitkälle.

Juurihan meillä oli  neljä vuotta vasemmistohallitus. Sehän laittoi kaiken kuntoon budjetista säästämättä.

Vierailija
39/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole huonoja kokemuksia julkisesta sektorista. Ehkä kysymys on paljolti siitä, että metsä vastaa siten kuin sinne huutaa.

Jos rupeaa möyhyämään ihmisille, kun tarvitsee jotain palvelua, niin sitä saa mitä tilaa.

Vierailija
40/62 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ole huonoja kokemuksia julkisesta sektorista. Ehkä kysymys on paljolti siitä, että metsä vastaa siten kuin sinne huutaa.

Jos rupeaa möyhyämään ihmisille, kun tarvitsee jotain palvelua, niin sitä saa mitä tilaa.

Tai sit sulla on vaan niin huono laatutaso.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kolme