Onko teidän mielestänne 17 vuotta vanhempi mies liian vanha?
Kommentit (101)
Olen jo vanhempi nainen, 59-vuotiaa ja 76-vuotiaa mies olisi minulle aivan liian vanha! Eläkkeelle jäädessäni hänen ikänsä alkaisi 8:lla ja jaksaisiko hän enää mökkeillä, matkustella, tehdä asioita? Olen todella tyytyväinen, että olemme mieheni kanssa samanikäiset. Jäämme eläkkeelle yhdessä, vanhenemme yhdessä.
Niin no aina voi tehdä Päivi Lipposet. Nauttia elämästä vanhemman puolison kanssa, kunnes hän käy liian vanhaksi, ja sitten eriytyä elämään omaa elämäänsä eroamatta kuitenkaan. Tietysti tämä vaatii vanhemmalta puolisolta sen verran massia, että hoito järjestyy ammattilaisten toimesta kotiin.
Mulla on 14 vuotta nuorempi mies ja oon 40 v itse. Otan aina vain nuorempia
Nuo isojen ikäerojen liitot ovat miehille varmaan upeita, mutta entä naiselle? Parhaat vuodet menevät ohi ja kun mies on vanha rollaattoripappa ja kenties jo hoivakodissa tai kuollut, naiselle koittaa yksinäiset eläkepäivät. Parisuhdemielessäkään hän ei enää silloin kelpaa kenellekään.
Ihmiset vanhenevat hyvin eri tahtia. Osa on rollaattorissa 55v kun toiset painavat metsätöitä 90v. Ei kannata ajatella, että kaikki vanhenevat samaa tahtia, mutta toki on hyvä miettiä realiteetit.
En kekso yhtään syytä, että näin 55v ihastuisin 72v pappaan. Enkä tiiä oikein 38v miehestäkään kumppanina, mutta mieluummin niin päin. Mutta missään tapauksessa ei pappakumppania, mulla on 70+ isä, enkä muutenkaan etsi isällisyyttä puolisosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Hyvin usein hiukan nuorempi nainen ja hiukan vanhempi mies sopii täydellisesti yhteen. Naiset rakastaa isähahmoja ja miehet rakastaa hedelmällisen kauniita naisia. Minä olen 14 vuotta vanhempi kuin naiseni.
M42
Kunnes mies pappaantuu ja nainen joutuu joko jämähtämään kotiin hoitamaan papparaista tai kyllästyy ja lähtee hakemaan nuorempaa.
Meillä on kuitenkin vain yksi elämä, ja jos mikä tahansa suhde tuottaa edes 10-15 vuotta iloa, se on vaivan väärti...
Itsellä 20 vuotta vanhempi mies, ja näin olen ajatellut. Oli todella iso kynnys suhteeseen, mutta ajauduttiin yhteen vähän vahingossa, kun toisen kanssa on niin hyvä olla. Toista samanlaista ihmistä en ole tavannut elämäni aikana, jos saan viettää hänen kanssaan 10-20 hyvää vuotta, on se sen väärti. Hänen jäädessä eläkkeelle olen miettinyt itse irtiottoa ja voisi hetken olla pois työelämästä, reissata ja nauttia elämästä.
Äitini jäi leskeksi 50 vuotiaana vaikka nai samanikäisen, ei se tarkoita, että olisi yhteinen vanhuus vaikka kumppani olisi minkä ikäinen tahansa.
Onhan se aikasta paljon. Käytännössä eri sukupolvea. Olen mies, ja palstasikana ajattelen, että naisen olisi hyvä olla vähän nuorempi ja näin tilastojen valossa onkin, mutta 17 vuotta on kyllä liikaa.
Toisaalta jos ei hirveästi ole varaa valita ja eri aikaan tuleva vanhuus huoleta, niin mikäs siinä sitten.
Vaikka kuinka poistatat vastauksia niin totuus ei siitä miksikään muutu. Mies on liian vanha 17 v ikäerolla. Suuret ikäerot on hyvin harvinaisia, vaikka palstalla muuta valehdellaankin.
Väestöliiton mukaan pariudutaan +/-5 vuotta ikäerolla, yleisin ikäero mies 3 v vanhempi.
Ei ole. Itsellä ollut noin 13-14 v vanhempia miehiä nuorena.
Aika noloa, että asiallisia kommentteja poistetaan pelkästään eri mielipiteen vuoksi.
Moderaattorille risuja. Kyllä viestit tulee tarkastaa ennen poistoa, onko viesti asiaton vai ei.
Jokainen tekee omat ratkaisunsa. Omalta kohdaltani voin todeta, että 17 vuotta minua vanhempi tai nuorempi nainen olisi minusta minulle väärän ikäinen. Toinen olisi eläkkeellä ja elämä sen mukaan kovin erilaisessa vaiheessa kuin minulla. Toinen taas vielä perustamassa perhettä tai omaisi pieniä lapsia eli taas olisimme kovin erilaisessa elämäntilanteessa. Kummankaan kanssa en usko minulla olevan kauheasti yhteistä tai yhteisiä kiinnostuksia tulevasta sekä fyysinen vetovoima puolin ja toisin olisi varmaan heikoissa kantimissa.
Minulla ja miehelläni on ikäeroa 15 -vuotta. Olen itse nyt 48. En mieti juurikaan tulevaisuutta tai yksin jäämistä. Tällä hetkellä on hyvä näin.
63+17= 80. Mulle olisi hieman liikaa. Riippuu tietysti siitä, mihin ikään tuo 17 lisätään. Joka tapauksessa on se " aika paljon", mutta jokainen saa itse pohtia ja tehdä päätelmänsä.
On periaatteessa liian vanha, mutta jos ikä on isoin "vika" niin se ei ole välttämättä este suhteelle. Sillä lailla kuin jos vaikka menisi ihastumaan narkkariin tai psykopaattiin, jolloin olisi pakko jättää homma siihensä. Jos keski-ikäinen mies on vapaana on kyllä tavallisinta että on muitakin vikoja. Useimmat erot tapahtuvat naisen aloitteesta.
Mitä väliä muiden mielipiteillä on? Antaa toksisten akkojen räksyttää.