Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huolimaton mies aiheutti seksikumppanilleen viheliäisen vaivan loppuelämäksi

Vierailija
16.01.2024 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/37673690-f218-4ba3-8122-703e89e871fd

Ei ole varmaan helppoa jos  uusii helposti kun jokainen jolla huulessakin herpes tietää kuinka inhottava vaiva kyseessä.

Nyt joutuu tartutettu kumppani pelkäämään loppuelämänsä että tartuttaa uudelle kumppanilleen saman vaivan seksin yhteydessä, jos enään ikinä luottaa miehiin, sääliksi käy. 

Kommentit (325)

Vierailija
221/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "uhri" olisikin itse tartuttanut tietämättään herpeksen "tekijään" niin oisko silloin itse ollut vastuussa? Uskallan väittää, että uhrille ei oltu myöskään ikinä testattu herpestä ennen tätä keissiä. Eli itsekin lähti panemaan paljaalla ja oli olemassa riski, että olisi levittänyt virusta.

Ilmeisesti ei kuitenkaan ollut näin. Ja joo, jos uhri olisi kusettanut ja tekijä olisi saanut tartunnan niin toki silloin osat kääntyisivät.

Mikä kusetus siinä on, jos sanoo käyneensä testeissä ja että siellä ei näkynyt mitään?

Ilmeisesti kaikkien jotka harrastaa seksiä pitäisi erikseen ilmoittaa että "minulla saattaa olla herpes" koska se pitää noin 100% kaikilla paikkansa. Jolloin sen ilmoittaminen on turhaa.

Vierailija
222/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä aika naurettavaa että "uhri" suostuu suojaamattomaan sukupuoliyhdyntään pelkästään toisen "ei mul oo mitään tauteja" -ilmoituksen perusteella ja sit ei vastuuteta häntä itseään siitä, että on saanut tartunnan. Uskooko joku, että tämä tapaus on muka ensimmäinen kerta, kun "uhri" on suostunut panemaan paljaalla ilman mitään muuta kuin tällaista keskustelua?

"Onks sul mitään tautei"

"Ei, entä sul"

"Ei. No niin, tuuhan tänne"

Omalla kohdalla sitä edelsi kolmisen kuukautta seurustelua.

Ja sekö jotenkin takaa, etteikö kumppanilla voi olla tautia, joka ei näy testeissä?

Takaa, että on käyty paljon muitakin keskusteluja kuin tuo yllä esitetty.

No miten se liittyy tähän keissiin? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä se nainen tietää ettei saanut sitä muualta. Oliko neitsyt?

Saattoi vaikka olla. Epäilet, ettei asiaa katsottu olevan riittävän uskottavasti niin, että mies oli todennäköinen tartuttaja. 

Itse en ollut harrastanut seksiä kymmeneen vuoteen. Miehen kanssa seurustellessa sain herpeksen ensioireet (valtava päänsärky, muutokset genitaalialueella, kuume, lihassärky). Genitaalioireet uusiutuivat sen jälkeen jokaisten kuukautisten yhteydessä. Miten todennäköisenä pidät sitä, että sain taudin joltain edellisistä kumppaneistani?

Ihan todennäköistä, oireet voi tulla jopa vasta 10 v päästä. Niin minulle kävi.

Vierailija
224/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos "uhri" olisikin itse tartuttanut tietämättään herpeksen "tekijään" niin oisko silloin itse ollut vastuussa? Uskallan väittää, että uhrille ei oltu myöskään ikinä testattu herpestä ennen tätä keissiä. Eli itsekin lähti panemaan paljaalla ja oli olemassa riski, että olisi levittänyt virusta.

Ilmeisesti ei kuitenkaan ollut näin. Ja joo, jos uhri olisi kusettanut ja tekijä olisi saanut tartunnan niin toki silloin osat kääntyisivät.

Mikä kusetus siinä on, jos sanoo käyneensä testeissä ja että siellä ei näkynyt mitään?

Ilmeisesti kaikkien jotka harrastaa seksiä pitäisi erikseen ilmoittaa että "minulla saattaa olla herpes" koska se pitää noin 100% kaikilla paikkansa. Jolloin sen ilmoittaminen on turhaa.

Edelleen se on 20 prosentilla, turha normalisoida sairasta asiaa ja syyllistää uhreja.

Vierailija
225/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillua nuollessa sattuu ja tapahtuu.

Vierailija
226/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä löisin vetoa että hovissa muuttuu. Ymmärrän tällaisen esim. HIV:in tapauksessa, mutta herpekset on niin jokereita, että kuka niistä varmasti tietää mitään. Jos harrastat seksiä jonkun kanssa, jolla on aiempia kumppaneita, ja jos itselläsikin on ollut useampi kuin yksi, niin voit olla melko varma että jollain näistä teidän yhteenlasketuista partnereista on joku herpes ja hyvin mahdollista että siitä ei välttämättä edes tiedä. Lisäksi herpes voi tarttua lähes mihin kohtaan tahansa, joten sen voi saada vaikka sormettaessa (kuulin eräästä, jolla herpes oireili sormessa välillä). Ja lisäksi se saattaa alkaa oireilemaan vasta pitkän ajan kuluttua tartunnasta. Ja kaiken kukkuraksi sitä ei edes testata kuin isolla rahalla yksityisellä (eikä testi oireettomalta ole varma). Tuntuu aika hassulta että yksi saa 14 000€ tällaisesta kun monet törkeän r4!skauksen uhrit saa paljon vähemmän. 

Vierailija
227/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Edelleen se on 20 prosentilla, turha normalisoida sairasta asiaa ja syyllistää uhreja."

Eli aika normaalia, about yhtä normaalia kuin vaikka kokoomuksen äänestäminen. Syytäkin normalisoida.

Plus se että kukaan ei käytännössä voi varmuudella tietää kantaako, niin se että riski on olemassa koskee suunnilleen kaikkia.

Vierailija
228/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saattoi vaikka olla. Epäilet, ettei asiaa katsottu olevan riittävän uskottavasti niin, että mies oli todennäköinen tartuttaja. 

Itse en ollut harrastanut seksiä kymmeneen vuoteen. Miehen kanssa seurustellessa sain herpeksen ensioireet (valtava päänsärky, muutokset genitaalialueella, kuume, lihassärky). Genitaalioireet uusiutuivat sen jälkeen jokaisten kuukautisten yhteydessä. Miten todennäköisenä pidät sitä, että sain taudin joltain edellisistä kumppaneistani?

Mun tutulle kans. Ollut vuosikymmenen naimisissa ja sitten paukahti isosti. Ennen kuin alatte syyttämään pettämisestä, niin ei edes kukkinut huulessa eikä genitaaleilla.  

Vierailija
229/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä löisin vetoa että hovissa muuttuu. Ymmärrän tällaisen esim. HIV:in tapauksessa, mutta herpekset on niin jokereita, että kuka niistä varmasti tietää mitään. Jos harrastat seksiä jonkun kanssa, jolla on aiempia kumppaneita, ja jos itselläsikin on ollut useampi kuin yksi, niin voit olla melko varma että jollain näistä teidän yhteenlasketuista partnereista on joku herpes ja hyvin mahdollista että siitä ei välttämättä edes tiedä. Lisäksi herpes voi tarttua lähes mihin kohtaan tahansa, joten sen voi saada vaikka sormettaessa (kuulin eräästä, jolla herpes oireili sormessa välillä). Ja lisäksi se saattaa alkaa oireilemaan vasta pitkän ajan kuluttua tartunnasta. Ja kaiken kukkuraksi sitä ei edes testata kuin isolla rahalla yksityisellä (eikä testi oireettomalta ole varma). Tuntuu aika hassulta että yksi saa 14 000€ tällaisesta kun monet törkeän r4!skauksen uhrit saa paljon vähemmän. 

Tää tuomio tuli hovista. Toivottavasti menee KKO:hon ja käännetään, muuten äärimmäisen vaarallinen ennakkopäätös.

Vierailija
230/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edelleen se on 20 prosentilla, turha normalisoida sairasta asiaa ja syyllistää uhreja."

Eli aika normaalia, about yhtä normaalia kuin vaikka kokoomuksen äänestäminen. Syytäkin normalisoida.

Plus se että kukaan ei käytännössä voi varmuudella tietää kantaako, niin se että riski on olemassa koskee suunnilleen kaikkia.

Siinä tapauksessa meillä olisi diktatuuri. Ymmärrätkö, että on aika eri asia, onko veroprosenttisi 20 vai 100.

Vierailija
231/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutulle kans. Ollut vuosikymmenen naimisissa ja sitten paukahti isosti. Ennen kuin alatte

Ihan hyvin on voinut puolisonsa pettää. 

Vierailija
232/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tapauksessa meillä olisi diktatuuri. Ymmärrätkö, että on aika eri asia, onko veroprosenttisi 20 vai 100.

Pitääkö vääntää rautalangasta. Se on noin 20 prosentilla, mutta nämä 20% eivät tiedä ketä he ovat. Valtaosa kantaa tietämättään, eivätkä edes testit sitä varmuudella näytä. Eli 100% kuuluu siihen porukkaan, jotka saattaa olla osa sitä 20% jolla se on.

Sullakin saattaa olla. Vaikka oisit käyny testeissä.

Vierailija
233/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun tutulle kans. Ollut vuosikymmenen naimisissa ja sitten paukahti isosti. Ennen kuin alatte

Jos hän edelleen harrasti seksiä puolisonsa kanssa niin siltä tuli tuore tartunta. Jos ovat olleet selibaatissa niin sitten on uskottava jälkikäteiseen ilmestymiseen.

Vierailija
234/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama tautisten jänkytys jatkuu..Jos olet harrastanut seksiä henkilön kanssa jolla on todettu herpes(niin kuin artikkelissa) niin silloin on todennäköistä että myös sinulla on ja siitä kerrotaan seksikumppaneille jotta voivat ITSE tehdä päätöksen ottavatko riskin. Mikä tässä on niin hellvetin vaikeaa tajuta? Kyllä miehillä on helppoa, ruvet ja rakkulatkin tulevat yleensä vain hepin varteen tai kiveksiin. Naisilla genitaalit vähän erilaiset, limakalvoa paljon niin vähän eri asia saada joku herpes sinne. 

Vierailija
235/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitääkö vääntää rautalangasta. Se on noin 20 prosentilla, mutta nämä 20% eivät tiedä ketä he ovat. Valtaosa kantaa tietämättään, eivätkä edes testit sitä varmuudella näytä. Eli 100% kuuluu siihen porukkaan, jotka saattaa olla osa sitä 20% jolla se on.

Jos tuo tauti on 20 prosentilla eikä kukaan tiedä ja ihminen harrastaa seksiä elämässään kolmen ihmisen kanssa, jotka myös harrastavat vain parisuhdeseksiä, laskee tartunnan todennäkäisyys jo reilusti alle viiden prosentin sen sijaan, että sen saisi suurin piirtein jokainen seksiä harrastanut. Ne taudit keskittyvät tiettyyn porukkaan, jossa riski tosiaan on lähes jokainen ja toisessa porukassa lähes ei kukaan.

Vierailija
236/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai katsos. Haluaisin vielä varmennuksen tuohon "sukuelinherpekseen"/"sukupuoliherpekseen" että onko se mikä tahansa herpes joka oireilee haarusvälissä vai onko tässä tarkoitettu HSV2 virusta? Itse olen aikoinaan saanut herpeksen alapäähäni, mutta kyseessä on HSV1malli. Onko siis suuseksissä huulesta minuun tartutettu herpes ok (ei sukuelin), mutta jos itse tartutan tämän eteenpäin (sukuelin), niin maksaako se mulle kymppitonnin? Vai onko HSV1 ok, mutta HSV2 ei?

Vierailija
237/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei rakkulahemmo, 20% kansasta EI kanna hsv-2:sta. Genitaaliherpes EI ole sama kuin huuliherpes ffs. Ja suurin osa kyllä saa oireita genitaaleihin, eri asia haluaako niitä uskoa. Moni kieltää kirvelevät rakkulat vaikka tietää että se on herpes..

Vierailija
238/325 |
16.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

80 %

Vierailija
239/325 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alapäästään huolimaton mies. Tällaista se on kun miehellä on ollut monta kumppania: hän on likainen.

Vierailija
240/325 |
17.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se pitää laittaa siihen samaan suostumuslomakkeeseen, jolla estetään raiskaussyytökset, "en oikeasti halunnutkaan, vaikka kännissä teki mieli". 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme